Jump to content

vybírám káru


financ

Recommended Posts

před 21 minutami, Jerryl napsal:

Vychazi mi z toho, ze až budou chtit vyprazdnit ty parkovisťe nedodělaných aut, tak by mohly ceny klesnout.

No bylo by to pekne. Ono to k takove uvaze svadi, ale oni zase na neco prijdou, aby si prisli na svy. V tom jsou vyrobci aut fakt dobri.

Imho to nejsou vsechno jen "volny" auta, ale nektery urcite uz maj sveho zakaznika (byly delany na objednavku). Uz se to tu myslim psalo.

Link to comment
Share on other sites

@Karussell
V zásadě ano. Jen ty běžně dostupný věci, případně se bavím pátráním po historických ztracených kusech třeba ze Seiko výroby.

Ono v podstatě jiné řešení není. Lidi volí peněženkou a firmy tomu přizpůsobují strategii. Přirozený tržní vývoj. Teď je značná powerplay na straně výrobců. Z mého pohledu, pokud zákazníci chtějí trochu vyrovnat ten jazýček vah, je třeba se oprostit od potřeby vlastnictví ocelových rolexek a podobně. Na čas. Na ten negativní trend ty firmy budou reagovat daleko rychleji, protože na to už procesy mají z minulosti.

Je mi naprosto jasné, že k tomu dojde s pravděpodobností toho, že já napíšu světovou árii pro filharmonii, ale upřímně nevidím jinou kombinaci okolností, která by s tou situací a trendem měla sílu cokoliv udělat, ale je to takovej můj osobní protest. :) 

Link to comment
Share on other sites

Napsáno pěkně, ale podle mě je to chcaní proti větru... 

 

Kde je problém a je to v pici, je segment hodinek Tissot a certina, tam si dneska musím zákazníka ještě více hýčkat, než u segmentu 100+, protože ne covid, ale protože smartwatche...

Edited by Peta-Biker
Link to comment
Share on other sites

Jak říkám, nemám iluze o realizovatelnosti téhle názorové přeháňky. Takže kriticky zhodnoceno chčiju proti větru. Ale mám u toho, čoveče, takovej hřejivej pocit. :) 

S druhým bodem beze zbytku souzním. V tomhle segmentu jsem moc času nestrávil, takže by mne fakt upřímně zajímalo, jaká je průměrná zákaznická zkušenost nyní, jelikož co jsem slyšel neznělo vůbec vábně..

Link to comment
Share on other sites

před 43 minutami, JoyStick napsal:

@Karussell
V zásadě ano. Jen ty běžně dostupný věci, případně se bavím pátráním po historických ztracených kusech třeba ze Seiko výroby.

Ono v podstatě jiné řešení není. Lidi volí peněženkou a firmy tomu přizpůsobují strategii. Přirozený tržní vývoj. Teď je značná powerplay na straně výrobců. Z mého pohledu, pokud zákazníci chtějí trochu vyrovnat ten jazýček vah, je třeba se oprostit od potřeby vlastnictví ocelových rolexek a podobně. Na čas. Na ten negativní trend ty firmy budou reagovat daleko rychleji, protože na to už procesy mají z minulosti.

Je mi naprosto jasné, že k tomu dojde s pravděpodobností toho, že já napíšu světovou árii pro filharmonii, ale upřímně nevidím jinou kombinaci okolností, která by s tou situací a trendem měla sílu cokoliv udělat, ale je to takovej můj osobní protest. :) 

Jo, to chápu, s hodinkama je to jasný, ty jsou zbytný, navíc už vše máš😁

Ale u tech potrebnych veci to uz tak easy neni…pokud chces mit novy auto, atd…

Link to comment
Share on other sites

Jo, tomu rozumím, tam je ta situace mým poloprofesionálním odhadem tak ve čtvrtině, zasáhne to kaskádou téměř všechny obory. Ale naopak se to z druhé strany zase zvedá, takže je to taková sinusoida real-time.

Pardon, pointa - vyčkat :) 

Edited by JoyStick
Link to comment
Share on other sites

Ono s tou Škodou to nebude zas tak horký.

Je to jen týden, tedy 2% roční produkce. 

Vlastně není. Oni totiž odboráři vyjednali na 27 v pondělí celozávodní volno. A 28 je svátek. Ale přidali zrušení směn v sobotu. Vlastně ne, jen přesahy do soboty. A to bych řekl že se vyplatí vzhlem k navazujícím operacím na linkách. Takže zrušili směny ve středu, čtvrtek a pátek s noční.

To zní jako dobrej námět, voe, piš: automotif se řítí do řiti . . . a pošli to do nějakejch plátků, příští tejden do toho zamotáme volby, tvl, to bude sólokapr . . . 

;)

 

Edited by Tom4
Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Karussell napsal:

....

Ale u tech potrebnych veci to uz tak easy neni…pokud chces mit novy auto, atd…

Tak bud neco "jen" chces a pak se na to muzes vysrat jako Joy a klidne si chcat proto vetru. 

A nebo to potrebujes a pak je zdrazovani fakt problem (energie, jidlo, sluzby)

Jen mne osobne zrovna novy auto nezapada do kategorie "potrebuji". Aut je imho dost, jen lidi se maj furt dobre a hystercej kvuli picovinam :). Kdyz jsou lidi ochotny cekat na medoura rok a pul, nebo si jim muze prodavac u Freye dovolit rict, ze na Ignis budou cekat vic jak rok, no tak fajn. Ale s vyznamem slova  "potrebuji" nemaj tyhle situace nic spolecneho.

Edited by honza71
Link to comment
Share on other sites

Spatne jsem se vyjadril. Pisu na telefonu a nechtelo se mi zbytecne cvakat, myslel jsem, ze potrebujes auto a chces z nejakyho duvodu novy(specificka vybava, zaruka, nevim co jeste)… coz je situace, ktera muze nastat, hlavne ve firme, kdyz Ti nejakym zpusobem vydelava penize.

Ono to “potrebuji” je hodne relativni. Ale standard je nejak nastavenej a lidem se z toho nebude chtit couvat. Kdyz jednou vis, ze mas Mercedes za 4 mesice dle libosti, tak proc bys mel cekat najednou rok a pul, skoro jako na Fávo za sociku?

BTW, kdyby kazdej chcal proti vetru jako Joy a resil to starym Phaetonem, tak za chvilku mas uplne stejnej problem, jen na urovni servisu. Nebyly by servisy, lidi, dily…

Link to comment
Share on other sites

Ono by se všechno srovnalo, kdybychom měli v EU skutečně kapitalismus. Místo toho se nám po 30 letech vrátila reinkarnace RVHP a plánovaný hospodářství. No a podle toho to vypadá. Za chvíli nebude ani hajzlpapír, to už známe.

Edit: akorát tenkrát se dalo použít alespoň Rudý právo, dneska už ani tištěný noviny pomalu nejsou. Snad jen letáky hyper-super.

Edited by Foundryman
Link to comment
Share on other sites

před 14 hodinami, Jerryl napsal:

Vychazi mi z toho, ze až budou chtit vyprazdnit ty parkovisťe nedodělaných aut, tak by mohly ceny klesnout.

To se bohužel pleteš. Jsme velice blízko k době, kdy se budou i ta rozdělaná, nedokompletovaná auta zdražovat a hlavně vzhledem k čekačce nejen na auta v individuální výbavě, se už pomalu vrací doba, kdy lidi co chtějí auto, shání někoho, kdo jim ho sežene dříve než za rok a nabízejí úplatky. Vrací se regulérně doba Mototechny a obálek.

Platí to pro Citroen Berlingo a stejně tak pro Škoda Octavia.

Navíc až se to srovná a čipy budou, tak před "koncákem z ulice" jsou leasingové společnosti. Tam chybí nyní cca 30 až 40 000 aut. 😞

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...