Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Urban legend to není - chrochtáci se dlouho zahřívaj (logicky - materiál bloku) a celej jejich systém je stavěnej na dlouhý souvislý zátahy, ne na bzda plyn hopsa hejsa. A pokud bydlíš v jakýmkoliv větším městě, nikdy se takovýmu stylu provozu nevyhneš.
Benzínu to sice taky nedělá zrovna skvěle, ale zahřívá se do provozní teploty mnohem rychleji a za takovejch podmínek prostě ten celek funguje tak jak má, i v tom hopsa hejsa provozu. Emisní diskusi úplně vynechám.

A souhlasim s @Foundryman - japonci na tenhle design motorů byli vždycky ti nejlepší a zatím se to nezměnilo. Stejně jako velkoobjem brutální síly bez elektronickej serepetiček dělaj nejlíp amíci. Nebo dělali, teď už snad neoturbený nebo nesuperchargovaný motory nevyrábí nikdo (nebo o tom nevim tak mě prosim opravte, jestli něco svou neznalostí opomíjím) :) 

Upraveno uživatelem JoyStick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, eskimak napsal:

Nadsazka... Bola to reakcia na Afriho ze na kazdu cinnost ma vyhradene auto. Ziadnemu spalovaciemu motoru nerobia 5km skoky dobre, ale ani kvoli tomu za 5r nezdochne.

Včera jsi psal že diesel zvládne 5 km do Lídlu lépe a bude mít delší životnost než hybrid, dnes že to je nadsázka a že 5 km skoky dieselu nedělají dobře. A už vůbec nechápu že to je reakce na auta, která mám já k dispozici, prostě tak nějak přestávám rozumět tvému jazyku, ale upřímně se do toho už trochu motáš. A už vůbec nemluvě o tom, že nám na naše rodinné expedice podsouváš nenápadně Fábii :D

No nic safi, ještě musím podotknout bezpečnost obou modelů mezi kterými se rozhoduješ, Ravka i Outlander mají léta všech pět hvězdiček, tak jak to má být 👍

No a u nás ráno -4c, holka na šrot, výlety se ruší, tak jdu dávat zimáky :guitar:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, African napsal:

Včera jsi psal že diesel zvládne 5 km do Lídlu lépe a bude mít delší životnost než hybrid, dnes že to je nadsázka a že 5 km skoky dieselu nedělají dobře. A už vůbec nechápu že to je reakce na auta, která mám já k dispozici, prostě tak nějak přestávám rozumět tvému jazyku, ale upřímně se do toho už trochu motáš. A už vůbec nemluvě o tom, že nám na naše rodinné expedice podsouváš nenápadně Fábii :D

Co na tom nechapes? Uz si sa v tom zamotal sam. Ty si tu podsuval ze na kazdy ucel mas specialne urcene auto, ked ides 5km, vyberies si jedno, ked ides na pivo tak druhe... Fabiu som ti nepodsuval, urcite by si do nej nevosiel. Opat si si to poplietol, komentoval som dynamiku toho mitsu 2l benzinu s CVT.

Co mala byt sprava je, ze naozaj nemusis mat stres z toho robit 5km trasy s dieslom a kupovat kvoli tomu specialne auto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, eskimak napsal:

Co na tom nechapes? Uz si sa v tom zamotal sam. Ty si tu podsuval ze na kazdy ucel mas specialne urcene auto, ked ides 5km, vyberies si jedno, ked ides na pivo tak druhe... Fabiu som ti nepodsuval, urcite by si do nej nevosiel. Opat si si to poplietol, komentoval som dynamiku toho mitsu 2l benzinu s CVT.

Co mala byt sprava je, ze naozaj nemusis mat stres z toho robit 5km trasy s dieslom a kupovat kvoli tomu specialne auto. 

Nepodsouval, jen jsem zmínil že mám k dispozici čtyři auta, to je všechno, to nemá nic společného s tvými názory na diesel nebo hybrid. A je tak nějak jasné že si na 3 km do Lídlu a zpět nevezmu 2,4L naftu a stejně tak že si na dovolenou 1600km nevezmu 1,2 benzín, to dá rozum. Ale ty něco napíšeš, za hodinu to je nadsázka a furt do kola, tak piš fakta, ať se v tvých názorech začneme konečně orientovat :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Crash testy byly to první, co jsem kontroloval. U Outlanderu jsem prošel hromadu youtube videi s problémy majitelů( 3-6 let stará auta). Většina se týká nutnosti jednou od času resetovat jednotku, která řídí baterii, protože díky SW si časem začne myslet, že je kapacita baterie nižší, než ve skutečnosti je. Překvapilo mě, že auto nemá převodovku mezi spalovacím motorem a koly. Má jen jeden převod, který by měl odpovídat 4-5 u normálního auta. Jinak baterie se dá měnit po malých částech. A doporučené nabíjení je 1x rychlonabíjení následované 1x obyčejným nabíjením (při kterém se vyrovnává napětí mezi jednotlivými články.  

Pak jsem si spočítal, že ČEZ má teď tarif, kde ti za 550 CZK dá zdarma 120KWh. Ve městě má Outlander spotřebu 18KWh/100km (já budu počítat 25KWh/km). Takže při aktuálních cenách to je 500km ve městě. I kdyby to časem zvedli na 1000 CZK, tak ve městě jsi za 2CZK / km (nyní 1CZK/KM), což není hrozné. 

Zaujalo mě, že u vyšších výbav (na které mířím) máš k kufru normální 220v domácí zásuvku... občas se může hodit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, African napsal:

Nepodsouval, jen jsem zmínil že mám k dispozici čtyři auta, to je všechno, to nemá nic společného s tvými názory na diesel nebo hybrid. A je tak nějak jasné že si na 3 km do Lídlu a zpět nevezmu 2,4L naftu a stejně tak že si na dovolenou 1600km nevezmu 1,2 benzín, to dá rozum. Ale ty něco napíšeš, za hodinu to je nadsázka a furt do kola, tak piš fakta, ať se v tvých názorech začneme konečně orientovat :cheers:

Chlape, uz si sa v tom kompletne zamotal, ze ani nepamatas o com bola diskusia. Kaslime na to. Neubliz si pri prezuvani kolies.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, Radius napsal:

JoyStick: Můj strýc teď kupoval novou Mazdu SUV - benzinovej čtyřválec 2.5 atmosféra. Vůbec jsem nevěděl, že takhle ještě atmosféry existujou.

Ty menší obsahy asi ještě nějaké budou, čekal bych to právě u japonců, spíš by mě zajímalo, jak starý ten motor je. Myslím ten jeho design - jestli s tím přišli v 90tkách a jenom to upravují, nebo to nechávají stejné, nebo je to kompletně nový agregát (tady bych asi trochu pochyboval). Takže jestli víš / zjistíš podrobnosti, nebo tu napíšeš model, zkusil bych si ze zvědavosti něco pohledat :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, JoyStick napsal:

Urban legend to není - chrochtáci se dlouho zahřívaj (logicky - materiál bloku) a celej jejich systém je stavěnej na dlouhý souvislý zátahy, ne na bzda plyn hopsa hejsa. A pokud bydlíš v jakýmkoliv větším městě, nikdy se takovýmu stylu provozu nevyhneš.
Benzínu to sice taky nedělá zrovna skvěle, ale zahřívá se do provozní teploty mnohem rychleji a za takovejch podmínek prostě ten celek funguje tak jak má, i v tom hopsa hejsa provozu. Emisní diskusi úplně vynechám.

Ano, teoreticky to vsetko sedi. Mal som postupne 3 turbo diesle. Opel, Ford, BMW. Vsetky kupene ako nove. Kazde auto sa dalej predalo. Prve pri 383 000 km, druhe 98 000 a bmw malo 230 000. Olej vzdy meneny po 30 000, teda "na hulvata". Prevodovy olej nebol nikdy meneny v ziadnom zo spomenutych aut. V Opel bola vymenena spojka, vodna pumpa a alternator. Ford bez problemov. BMW s uvedenym najazdom bolo predane pred necelym rokom za 40% vtedajsej nakupnej ceny. Ok, Opel zacinal v zime kurit po 20km 🙂 Ford ok, BMW okamzite. Zahriatie motora samozrejme nejaky normalny pristup prve kilometre. 
Neriesme emisie. Len mi pride divne, ze "naftu nikdy na kratke presuny, nekuri, dlho trva kym sa zohreje motor" - no mne to absolutne nesedi podla mojich skusenosti. Zeby som mal stastie na konkretne 3 auta? Asi nie...

Byvam v mensom meste, cca 300 tisic ludi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, EpsteinBarr napsal:

Opel zacinal v zime kurit po 20km 🙂 Ford ok, BMW okamzite. Zahriatie motora samozrejme nejaky normalny pristup prve kilometre. 
Neriesme emisie. Len mi pride divne, ze "naftu nikdy na kratke presuny, nekuri, dlho trva kym sa zohreje motor" - no mne to absolutne nesedi podla mojich skusenosti. Zeby som mal stastie na konkretne 3 auta? Asi nie...

Opel nemal pridavne el. kurenie, BMW urcite ano, Ford asi tiez. Preto kurili okamzite. Samozrejme, motor sa zahrieva ovela dlhsie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, JoyStick napsal:

Ty menší obsahy asi ještě nějaké budou, čekal bych to právě u japonců, spíš by mě zajímalo, jak starý ten motor je. Myslím ten jeho design - jestli s tím přišli v 90tkách a jenom to upravují, nebo to nechávají stejné, nebo je to kompletně nový agregát (tady bych asi trochu pochyboval). Takže jestli víš / zjistíš podrobnosti, nebo tu napíšeš model, zkusil bych si ze zvědavosti něco pohledat :) 

Já se v těch japkách vůbec neorientuju, na 99% je to CX-5, ale když koukám na CZ konfigurátor, tak tam je v nabídce jen 2.0 benzin. 2.5 nikde nevidím, ale vím o dalším člověku, který ji u Příbramského dealera kupoval měsíc zpět. Konstrukce bude určo stará. Jedna z posledních atmo, ohroženej druh...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Radius napsal:

Já se v těch japkách vůbec neorientuju, na 99% je to CX-5, ale když koukám na CZ konfigurátor, tak tam je v nabídce jen 2.0 benzin. 2.5 nikde nevidím, ale vím o dalším člověku, který ji u Příbramského dealera kupoval měsíc zpět. Konstrukce bude určo stará. Jedna z posledních atmo, ohroženej druh...

Atmosfericke motory Toyoty (2.0 a 2.5), ktere u nas prodava Toyota jen v hybridu a v USA i bez nej jsou uz brutalne komplikovane. A mazda je na tom podobne. Toyota ma v atmosfere nejen dvoje vstrikovani a dve palivove pumpy, ale take EGR okruh a elektricky rizenou vodni a snad i olejovou pumpu (neni pohanena motorem).   Takze to sice nema turbo, ale jinak vsechna mozna technicka reseni z diesele vcetne filtru pevnych castic.

A mazda s tím revolucnim benzin-diesel like motorem je na tom stejne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, safi napsal:

Atmosfericke motory Toyoty (2.0 a 2.5), ktere u nas prodava Toyota jen v hybridu a v USA i bez nej jsou uz brutalne komplikovane. A mazda je na tom podobne. Toyota ma v atmosfere nejen dvoje vstrikovani a dve palivove pumpy, ale take EGR okruh a elektricky rizenou vodni a snad i olejovou pumpu (neni pohanena motorem).   Takze to sice nema turbo, ale jinak vsechna mozna technicka reseni z diesele vcetne filtru pevnych castic.

A mazda s tím revolucnim benzin-diesel like motorem je na tom stejne

Tlieskam tvojmu prispevku a rozhladu. Seriously.

Presne o tom casto hovorim. Radsej servisovat diesel ako moderny benzin. A o nejakej nadstandardnej spolahlivosti tiez nemoze byt rec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...