Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Afri nelzi! :) :) :)

 

Co bych mohl dělat, když ho tam nemají, nebo tě za něj zastřelí. Neříkám, že by to byla procházka růžovou zahradou, ale dal bych to. Občas bych si možná otevřel nádrž a čmuchnul si, šlo by to.  :punk:

Upraveno uživatelem African
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

 mám problém se kterým si nevím rady. nemáte někdo tip? 

Motka mi někdy samovolně chcípne a to i při pořádně prohřátém motoru (po dvou hodinách jízdy). Jak tam dám neutrál, nebo vymáčknu spojku a dojíždím ke křižovatce, tak najednou ticho. Nedělá to furt, ale je to obtěžující. Nastartuje hladce. Zatím to řeším posunutou páčkou "sytiče" abych držel otáčky nad 1000 rpm, ale mám teď před velkou cestou (na moje poloměry) a tak bych byl klidnější kdyby to nedělala. Je to MG Breva 750 ie. Tedy stříkačka. Svíčky jsem vyměnil - beze změny, filtry nový, náplně nový. jinak motorka šlape...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

 mám problém se kterým si nevím rady. nemáte někdo tip? 

Motka mi někdy samovolně chcípne a to i při pořádně prohřátém motoru (po dvou hodinách jízdy). Jak tam dám neutrál, nebo vymáčknu spojku a dojíždím ke křižovatce, tak najednou ticho. Nedělá to furt, ale je to obtěžující. Nastartuje hladce. Zatím to řeším posunutou páčkou "sytiče" abych držel otáčky nad 1000 rpm, ale mám teď před velkou cestou (na moje poloměry) a tak bych byl klidnější kdyby to nedělala. Je to MG Breva 750 ie. Tedy stříkačka. Svíčky jsem vyměnil - beze změny, filtry nový, náplně nový. jinak motorka šlape...

 

 

Možná je to úplně mimo mísu, ale něco podobného dělal kamarádovi Triumph. Měl to na diagnostice a všechno se zdálo být v pohodě až na nějaký Map senzor otáček - vykazoval krajní hodnoty. V servisu vymazali chybovku, provedli rekalibraci a od té doby v pohodě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Synchronozacia klapiek bola?,... nie nie som odbornik, ale je toho plny google.

edit napr tu:

http://www.sorinpetrila.nl/2014/07/moto-guzzi-breva-750-throttle.html

Cali, synchronizace klapek u stříkačky...?! :-)

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

mám problém se kterým si nevím rady. nemáte někdo tip?

Motka mi někdy samovolně chcípne a to i při pořádně prohřátém motoru (po dvou hodinách jízdy). Jak tam dám neutrál, nebo vymáčknu spojku a dojíždím ke křižovatce, tak najednou ticho. Nedělá to furt, ale je to obtěžující. Nastartuje hladce. Zatím to řeším posunutou páčkou "sytiče" abych držel otáčky nad 1000 rpm, ale mám teď před velkou cestou (na moje poloměry) a tak bych byl klidnější kdyby to nedělala. Je to MG Breva 750 ie. Tedy stříkačka. Svíčky jsem vyměnil - beze změny, filtry nový, náplně nový. jinak motorka šlape...

Zavolej Jirkovi Riantovi do Officina Riantini. Guzziny zná jako nikdo jinej. Tel. 776384606
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cali, synchronizace klapek u stříkačky...?! :-)

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

No ako vravim nie som odbornik, ale v tych linkoch sa zda ze to myslia vazne a dokonca popisuju aj hodne podobne chovanie (chcipanie na svetlach) ... a ano u striekacky.

 

Osobne nevidim dovod preco by sa klapky u striekacky nemohli/nemuseli synchronizovat. Podla mna sa synchronizovat z principu musia, to ze to niektore moderne systemy asi dnes uz robia automaticky bude druha vec.

 

Moto Guzzi Breva/Nevada 750. Dont matter what you call it, its all the same: throttle plate synchronization, or cylinder synchronization, or throttle position sensor (TPS) adjustment, or throttle butterfly adjustment. Probably able to adapt this method to some other models as well.  Electronic Fuel Injections systems are much more sensitive than carburated bikes.

Upraveno uživatelem cali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy taky nejsem úplně odborník, ale myslím, že u stříkačky už se synchronizace klapek nedělá, ne? Tam můžeš maximálně zkontrolovat základní nastavení, vše ostatní si už má hlídat elektronika, pokud je v pořádku TPS... U karbeců to bylo jinak, tam jsi musel nastavit vše manuálně, jak základní nastavení klapek, tak synchronizaci podtlakem, protože tam bylo vše manuální, bez elektroniky. Ale v případě elektronického vstřikování máš vše řízené elektronicky, včetně pozice klapek, ne? Takže jak to sesynchronizuješ? Jak říkám, napadá mne jen základní nastavení. To by třeba mohl být problém toho volnoběhu, kdy má klapka příliš malý úhel při volnoběžném nastavení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Synchronizuje sa to podla vsetkeho normalne podtlakovym merakom uplne rovnako ako u karba,... si prelustruj YT, su videa kde to borci synchronizuju jednoducho spojenymi hadickami. Ano su systemy ktore to vedia robit same ale breva k nim podla vsetkeho nepatri.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak synchronizace se normálně dělá i u stříkaček.

Aha, tak to ja myslel, ze u strikacek jsou klapky ovladane servomotorem (potenciometrem) a ridici jednotkou skrze info od TPS.

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pouze u novějších modelů. Pravda je tedy tak nějak uprostřed. Některá stříkačka se samozřejmě také seřizuje. Z fabriky (např. BMW R1150, R1100, K1200 a td.) je každá vzduchová klapka nastavená a barvou zapečetěná na svůj optimální doraz.. Seřizování volnoběhu + synchro, je ale u těchto strojů naprosto běžné a dělá se pomocí budíků, které se napíchnou do podtlakových komor na speciální, k tomu určené (jinak gumovými čepičkami zaslepené) vývody. Na seřízení volnoběhu slouží mosazné vzduchové trysky s "O" kroužkem, které regulují vzduch, který na volnoběh prochází kolem klapky. Mají to tak starší stříkačky BMW i Guzzi. Samozřejmě musí být korektně nařízen DKP-potenciometr klapky, který dává info Motronicu, co, kdy a kolik. Samotná synchronizace se dělá nastavováním lanek, která ovládají klapky a choke, což jsou dva provázané ovládací systémy, u většiny modelů BMW propojené přes kladkovou kartuši, která rozděluje jedntlivá lanka ke komorám. Takže pokud to chcípá, povyšrouboval bych obě trysky volnoběžného vzduchu o půl otáčky ven (Poznač kde byly, kdyby to tím nebylo). Tím se volnoběh zvedá, na druhou když zašroubováváš, volnoběh snižuješ. Píšu to trochu ve spěchu, tak je to možná popsaný trochu kostrbatě. Vycházím z toho, že se zapečetěnými šrouby seřízení klapek nikdo nehýbal. Často ale přijede na servis mašina, která to má úplně rozštelované. Je spousta lidí, co rádi šroubují a myslí si, že všemu rozumí, což je dobře. I díky takovým, si mohu dovolit blbnout s hodinkmi..:D Naštěstí to za 18 let, co dělám do BMW, umíme docela dobře.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cali, 

děkuji za tip, ano chová se to dost podobně jako v zaslaném odkaze, až na to že mi motorka nevibruje nad Moto Guzzi "standardů. 

 

Cyrile

děkuji za popis. Ano jsem přesně ten typ co by to do..rvil, takže na to osobně šahat nebudu.

 

Vývoj od včerejšího večera, zjistil jsem, že vodící trubička plynového lanka je v místě uchycení u motoru ulomená,(nemám po ruce fotku) takže není tedy spojená se závitem a matkou která ji má držet. Jde o bovden který otvírá plyn. Pokud s toho bovdenu dotknu v místě kde to je volný, zvýší se lehce otáčky motoru. Je možný, že toto je příčina, takže než se pustím do ladění podtlaků, tak zkusím vyměnit to lanko. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cyrile, máš pravdu, zapomněl jsem na starší typy stříkaček, kdy je to vlastně ještě hybrid mezi karbecem a plnohodnotným vstřikem, kde se to dělá tak, jak popisuješ, tj. jako u karbců...

Nedošlo mi, že Breva je ještě tento typ.

Já přešel z karbce přímo na plnohodnotný vstřik, kde už nic manuálně nenastavíš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co bych mohl dělat, když ho tam nemají, nebo tě za něj zastřelí. Neříkám, že by to byla procházka růžovou zahradou, ale dal bych to. Občas bych si možná otevřel nádrž a čmuchnul si, šlo by to.  :punk:

Tak ono tu sem tam něco je. Utah, zpravidla pivo do 4 % není problém, ale vedle Arizona už v pohodě, Tam zas běžně dostaneš Ipu co má 9 %, což už je spíš něco jako pivní polívka. Každopádně je to super a úplně mě sere jak se to krátí. V pondělí vracíme motorky a pak už jen autem z LV přes SF do LA a pak domů. Ble, vůbec se mi nechce. Přidal bych i foto, ale máme jen z foťáku a nechce se mi to teď upravovat, tak snad potom doma, Každopádně se když ti EG zahrabe do toho jejich červenýho písku tak, že sama stojí, je docela prdel ji vytahovat. Naštěstí se nestalo mě ale kámošovi, takže jsem se jen zlomyslně tlemil (a samo taky trochu tlačil)

Upraveno uživatelem warann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono tu sem tam něco je. Utah, zpravidla pivo do 4 % není problém, ale vedle Arizona už v pohodě, Tam zas běžně dostaneš Ipu co má 9 %, což už je spíš něco jako pivní polívka. Každopádně je to super a úplně mě sere jak se to krátí. V pondělí vracíme motorky a pak už jen autem z LV přes SF do LA a pak domů. Ble, vůbec se mi nechce. Přidal bych i foto, ale máme jen z foťáku a nechce se mi to teď upravovat, tak snad potom doma, Každopádně se když ti EG zahrabe do toho jejich červenýho písku tak, že sama stojí, je docela prdel ji vytahovat. Naštěstí se nestalo mě ale kámošovi, takže jsem se jen zlomyslně tlemil (a samo taky trochu tlačil)

Jj, byl jsem 5x v Arizoně a večer u bazénu po třech pivech ve vířivce jsem byl slušně sťatej... :-) Ono ty jejich piva mají jako řízlý lihem... :-D Taky bych se tam ještě někdy rád znovu podíval...

 

Odesláno z mého HTC One_M8 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...