Jump to content

Motorkáři


Recommended Posts

před 16 hodinami, kolky87 napsal:

A prezraďte aké prvé stroje ste mali Vy? Ja sa v tom už pomaly strácam. Zatiaľ som na MT07 ako som písal vyššie? Čo by ste radili ako prvú mašinu?

Odoslané z MI 6 pomocou Tapatalku
 

Já jsem začal jezdit poměrně pozdě, asi v pětadvaceti, zkoušel jsem bráchovu cbr125 kolem komína, ale neměl jsem ještě papíry na moto.. 

Docela mě to bavilo, tak jsem si šel udělat papíry na moto, rovnou komplet na všechny, tam jsem jezdil na CB500 a učitel seděl za mnou i s řidítky.. 

Můj první byl hornet 600f z roku 2006 ( tenkrát pětiletá motorka ), pak jsem měl aprilii 750 shiver ( pro mě hrozně krásná motorka ) a nakonec CB1000r :) 

Dnes mám jen babettu, ale chystám se časem do nějakého cesťáku 

Link to comment
Share on other sites

před 18 hodinami, kolky87 napsal:

A prezraďte aké prvé stroje ste mali Vy? Ja sa v tom už pomaly strácam. Zatiaľ som na MT07 ako som písal vyššie? Čo by ste radili ako prvú mašinu?

Odoslané z MI 6 pomocou Tapatalku
 

Donutil jsi mě zavzpomínat a musím říct, že to byly příjemné vzpomínky.

Takže to tedy vezmu z gruntu:

Ve 14-ti Jawa 50/05 červená s revmaplechama (Bohužel nedopadla nelíp, a dneska bych si za to...)
V 16-ti - Řidičák na A1 - ježděno na na Jawa 125 Chopper (dvoje řidítka a na tandemu instruktor i komisař)
V 17-ti Jawa 21 Mustang
V 18-ti ČZ 125/453 (Měl jsem ji jen půjčenou a hodně jsem pro ni vytrpěl, ale stálo to za to. Bohužel jsem ji musel vrátit.)
V 19-ti ČZ 180 (Jel jsem pro ni přes celou Republiku, a na ní zpět, to byl mazec.)
V 21-ti Řidičák na veké Áčko - ježděno na Suzuki GS 500 (dvoje řidítka a na tandemu instruktor i komisař)
V 26-ti Aprilia Paegaso 650 Cube (Na tuto italku mám moc hezké vzpomínky.)
V 31-ti BMW F650 GS (Občas jsem ji vzal i do většího bláta. Měl jsem ji nejdéle, ale najeto málo, přednost měla rodina.)
A letos nově: Honda CRF 1100L Africa Twin 🙂 (Letos proběhlo seznamování na cca 4tis km a příští rok se uvidí.)

 

4motorky.PNG

Link to comment
Share on other sites

Tak já hodil první záda asi ve dvanácti se Stadionem, ani nebyl můj, že to nedáš na zadní, co bych nedal 🤣 a už jsem se sbíral ze země, přičemž kozí dech odletěl někam do trávy.

Pak první vlastní (po tátovi) pařez 555 s nezbytným drapákem co dřel na obou stranách než se ošoupal. 

Mezitím chvíli kroska z mustanga, jediný, co si pamatuju, že to bylo oranžový a mělo to rozetu skoro jako kolo, aby to mělo trochu odpich 😆

Cca v patnácti MZ 150, záviděl jsem klukům, co měli 250, protože ta byla úplně nejvíc. Kam se hrabaly Jawy, těžký, neohrabaný s bubnem vepředu.

Pak první skutečná motorka, Aprilia Touareg 125, to byl úplně jinej svět, pamatuju si, že když jsem na ní přifrčel na zkoušky do autoškoly na velký Áčko, nějakej aktivista mě natřel a nepustili mě ke zkouškám, musel jsem jít za měsíc znova, dneska by mě asi popravili. (Nebyl jsem zase tak drzej, nechal jsem jí slušně asi 200m od cvičáku)

Brácha měl v tý době AF1 a pak RS125, to byla pecka, jelo to snad 170, kdybych se na to dneska poskládal, tak si ji snad pro prdel koupím znova, ty čtyřtaktní zdechliny dnešním mladejm ani trochu nezávidím. 

Pak měli s tátou VFR400RR, zmenšená replika VFR750RR, což byl jestli se nepletu homologační speciál tehdejšího superbiku od Hondy a v tý červeno modro bílý trikoloře, pro mě asi nejkrásnější motorka vůbec. Taky se mi líbí doteď, ale taky už by mi byla malá a 750 je takovej jednorožec a tipuju, že bude dneska stát možná mega. Nicméně tohle a ta RS 125 byly skvělý stroje. 

Pak jsem měl XT600K 3TB, v dost zbědovaným stavu, nevím, jestli K je jako kickstarter, každopádně na něj naštěstí chytala na první, max. druhý šlápnutí. 

Pak byla 4kolka Yamaha gizzly 660, kterou jsem na sebe dost brzo zvrhnul, vlastní blbostí, jak jinak a došlo mi, že jezdit sám nebude úplně ono, kluci co jsem s nima pak párkrát jel, byly hrozný bahňáci, samej potok, bláto, hnus 😆 a úplně mě nebavilo se furt čistit, takže najeto asi 700km a mínus 30k za zjištění, že to pro mě není to pravý. 

Pak jsem po nějaký pauze našel na ebay krásnou růžovou bílou Yamahu XT 600K, vlastně to samý co jsem měl, jen v úplně top stavu s asi 19k km. 

Asi po dvou letech se mi zase na ebay zadařilo a jel jsem pro GS 650 Dakar, najeto asi 70k, ale motor šlapal jak hodinky. S tím jsem nakonec objel Sosnovou, Vysoký mýto, Písek a řekl si, že mě to baví víc než cestování a tak šel.

Pak jsem zase koukal na ebay (už tam radši moc nelezu 😀 ) A objevil TDM 850, tu první, vokatou, tu jsem měl jako kluk na plakátě, no a opět se zadařilo, splnil jsem si dětskej sen, byla zase v těch krásnejch devadesátkovejch barvách, šedo růžová 😀 Hello Kitty II. Nicméně sen se rozplynul, jak jsem na ni vlezl, je možný, že byla nějak snížená, ale přišlo mi, že umřu na skrčeninu, tak jsem jí nechal kámošovi, kterýmu byla akorát. 

No a to mě přivedlo k minulýmu G650Xmoto, s 650 rotaxem jsem měl zkušenost z Dakaru, kde na mě udělal dojem nenáročností a spolehlivostí, takže jsem dal BMW přednost před KTM, která by byla asi lepší nářadí, ale taky za jednou tolik a ty 690 přecejen nějaký mouchy měly. Během 4 let, což bylo nejvíc, co jsem co kdy měl, jsem vychytal vrozený mouchy, poladil podvozek a když byla přesně tak jak má bejt, začal jsem mít roupy. Překvapivě se prodala v lednu letošního roku a já nevěděl co. Říkal jsem si, že jsem dost starej, abych pořídil něco, co trochu jede a má třeba i válec navíc....

No a pak jsem po přemejšlení o R1100S, nebo Rocksteru zavadil o R1200S a zamiloval se, úplně, beznadějně, jenže byl leden a nesvezl jsem se. A od tý doby trpím. Ta motorka je skvělá, dokonce i ten motor, kterej jsem měl zkraje za hroznou nudu mě začal bavit, ale jsem prostě dřevák a už se asi nepřizpůsobím. Nevidím pořádně do zatáček, když jsou hodně do kopce nebo z kopce, prostě už tak nehnu krk. Navíc mi víc vyhovuje bolavá prdel z hroznýho sedla, ale super ovladatelnost a vzpřímenej posaz, než prdel v klidu, ale celej vršek těla v nepohodě. 

Takže si pomalu kladu otázku, co dál. Líbí se mi Multistrada 1200, vlastně i GS 1200, ale skoro přemejšlím, jestli se nevrátit zpátky ke kořenům a nezkusit ten nejsilnější jednoválec na trhu... 

Link to comment
Share on other sites

Kluci, super čítanie . Ja mám 37. Od 18 jazdím na aute a asi tak 12 posledných rokov v práci denno denne po meste na aute. Čiže tiež ako písal hore, veci v premávke idú ako po masle len na tú moto zvyknúť. Od mala má motorky priťahovali, časopisy som mal doma veľkú kopu. Vedel som stále, že jedného dňa si splním sen a vodičák na moto si urobím. Neviem, stále som čakal na nejaký vyšší hlas, že teraz je ten čas. Nedávno u nás bol moto zraz. Bol som ako spolujazdec vzadu za brachom. A vtedy som si povedal, že teraz je ten čas. Keď nie teraz tak už nikdy. Možno dobre, že neskôr. Teraz som asi uvedomelejsi a nebudem zbytočne tlačiť na pílu ako by som to robil keď som bol mladé ucho. Nikdy pred tým som na motorke nejazdil. Prvá jazda v autoškole bola, že som sadol za Suzuki sv650 2x mi zdochla. Inštruktor mi vytiahol menšiu priskrtenu 650. Druha jazda išla už na veľkej vpohode. Tretia hodina šla už do mesta. Inštruktor sa pýtal či fakt som nikdy pred tým nejazdil. Hovorím, že nie prvý krát u vás. Vygulil oči a povedal, že zo spojkou a plynom pracujem ako keby jazdím už dlho. Možno má chcel povzbudiť, možno nie...ďalšie 3 jazdy kde som si to veľmi užil, a keby sa dalo chcem jazdiť každý deň . Teraz čakám na skúšky. Dúfam, že to dopadne dobre. Potom niečo vybrať a pomaly pilovat skúsenosti a sám som zvedavý ktorým smerom ma to bude ťahať. Tak držte prsty

Odoslané z MI 6 pomocou Tapatalku

Link to comment
Share on other sites

Když to tady čtu, tak na mě úplně dýchá nostalgie.

Já začínal ve 14cti na tátově Babetě, kdy hned první jízdu mi došel po pár km benzín, takže jsem to tlačil přes celkem velký kopec domů. (nevím proč, ale táta měl vždy v autě a babetě málo benzínu, v autě svítila rezerva kdykoliv jsem si ho půjčil)

No pár jízd ještě proběhlo, ale naši mi zakázali si dělat řidičák v 15cti na malé moto, takže jem lítal bez papírů na všem co bylo dostupné od kámošů. Pařez 555 od souseda, Pionýr 21, Mustang, sem tam Simpson od spolužáků, ale Simpsony něchtěl nikdo moc půjčovat.

 V 16cti jsme vytáhli ze stodoly sousedovic Jawu 250 z šedesátých let, dali ji do kupy a jezdili po polních cestách za barákem, což byla pro mě největší škola.

Když jsem dělal v 18cti papíry na auto, tak mi teta, která měla autoškolu, řekla že mi nechá napsat i velké Ačko. Prý kdyby bylo třeba, jestli umím jezdit na motorce a jel bych s tím na parkovišti. Říkám jo, v pohodě, ale lepilo mi jak svině, protože tam stála nějaká stará japonská pětistovka. No nakonec nikdo nic nechtěl.

S čerstvým řidičákem jsem nabyl dojmu, že umím jezdit, takže když šel bratranec na vojnu a řekl mi, že si můžu půjčovat jeho Honda CBR 1100 XX Super Blackbird, tak jsem byl v sedmém nebi. No najezdil jsem přeš prázdniny 2500 km a zjistil, že můj pud sebezáchovy je málo vyvinutý a bude třeba začít na něčem pomalejším. Naštěstí se nic nestalo, ale párkrát to bylo na hraně.

 Ve 20ti jsem nastoupil do firmy, kde si šéf koupil fungl novou Honda VT 750 Shadow, napral tam spoustu doplňků a postavil ji do garáže, protože na ni neměl čas. Po čase si vzpomněl, že ji tam má, tak mi volal, ať to jedu projet, ať to umyju, ať to zavezu na garančku apod. No nakonec jsem najezdil za 2 roky 10000 km po srazech apod. Mělo to super velké brašny, tak že se člověk sbalil i se stanem na víkend a fičel. Když jsem jel dál s nějakou holkou a nabalený, tak už to v kopcích trochu ztrácelo dech, ale na tehdejší dobu to byla pecka.

Tehdy jsem propadnul cestování na motorce, věděl jsem, že to chci.

 Nějakou dobu jem jezdil sporadicky na všem možném od super sportů až po endura, když měl kámoš půjčovnu motorek.

 No a pak už návrat k cestování, koupil jsem Suzuki Intruder VL 1500 LC a jezdil po celé republice, pak jsem si našel přítelkyni (současnou manželku) která jezdila na Hondě CBR 600 F, tak jsme začli jezdit i ven, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko.

 Intrudera mám pořád, ale 3 roky stál v garáži, protože jsem stavěl barák, no tak snad začnu zase na jaře jezdit a manželka už nenápadně sonduje, co bychom koupili pro ni. Tak uvidíme.

Link to comment
Share on other sites

To si mi připomněl VTčko 😀 Ta už mi tam chuděra léta stojí, protože nejsem schopnej sehnat origo držáky předních blinkrů a nechce se mi tam bastlit jiný, původní se rozpadly.  Na ježdění mě to úplně neláká, ale moc se mi líbil stav, je k ní i dobová sada kufrů a má 24 najeto...

20230107_113304.jpg

Link to comment
Share on other sites

Já začínal kolem v 10 letech takovou tou klasikou - Stadion, Pařez 555. Bohužel, nic nepřežilo dlouho naše ježdění pole/louka/les/pískovna. Ve 13 mě rodiče přihlásili do hudebky na kytaru, přes mou nechuť. Dopadlo to tak, že jsem po 2 měsících sousedce prodal kytaru za 500 a na kolečku přivezl z 3 km vzdálené samoty 3 motory z Jawy 175. Když jsem se vydýchal, dotlačil jsem i rám ze 175, ale předělaný na krosku. Úprava spočívala v tom, že na předním kolem byl plášť ze zadního kola plochodrážní motorky a na zadku sjetej drapák. Pak kolem silnice začaly mizet tehdejší plastový patníky - když se nahřály, daly se z nich dělat krosový blatníky... Pak od známého nepojízdná ČZ 380 a začala moje motokrosová etapa na ČZ (125-516, 250-513, 125-519). Parta se poté rozpadla a začala etapa silnice. První moto CBR 600 F mi vydržela 14 dní, ukradli mi jí z hlídaných garáží, zůstalo mi jen přední kolo přivázané k zábradlí. Pak byla GSXR 750 W, CBR 900RR, VTR 1000F, ZX-9R. Ježdění po Evropě a okruzích. Dojet na Fire Blade do Portugalska a Řecka byla mladistvá nerozvážnost. Pak opět motokrosová etapa a posledních cca 15 let zase jen silniční a zůstávám již celou dobu u KTM a to mi už asi zůstane   

Link to comment
Share on other sites

Jo, na patníky jsem úplně zapomněl 🤭 si pamatuju, jak jsem si dělal ještě na skládačku místo původního blatníku takovou parodii na enduro blatník pod nosič 🤣 Ten tam samozřejmě musel zůstat, protože na něm často někdo cestoval, no ale to už nejsou motorky 😆 

Link to comment
Share on other sites

Pridám ešte jednu motorku z mladosti MZ 150 . Keď som ju kúpil novú v Prešove v mototechne  všetky  Jawy  a čz išli z domu .  Po nej som už mal len Japoncov a Nemcov 

Link to comment
Share on other sites

Musím zamáčknout slzu - probudili jste ve mně vzpomínky: Tak asi rok 86 Honda MB 80, byli jsme na ní se ženou u baltu. Neuvěřitelný - předjet náklaďák ve dvou napínavý drama, ale rád vzpomínám. Potom Kawa Z 250 - ve dvou v tatrách. Pak Kawa Z 305 - trochu přemotorovaná, hnaná řemenem. Pak Suza GS 500E -ve dvou ve Švýcarsku, v podstatě fajn motka, měl jsem na ní Laser výfuk - po návratu mi ještě 2 dny hučelo v uších a proppálil mi díru skrz kufr a spálil spacák :-)). Potom Suza GSX 1100 F - taky Švýcarsko ve dvou, na tehdejší dobu exot s elektrickým plexi, jela neskutečně, ale jenom rovně, zatáčky byla bitva. Nakonec jsme byli se ženou poprvé v nemocnici. Následovala Honda VFR 750 - za mě super motorka. Krásně se vodila a V4 mě uhranul. Pak jsem si řek že už jezdím moc na hraně a dal si pauzu asi 10 let. Jenže kamarád mi daroval na opravu skůtra Piaggio Liberty 125 a spad jsem do toho jak do fetu. Takže Yamaha T-max 500 - vpodstatě ideál, ale jelo mi to málo. Potom Suzuki SV 650 - nějak mě nechytla za srdce. A teď už jen vodím malou Hondu CBR 600F, byla za peníze že to nešlo nechat. Dá se na tom jet střelba, ale jsem už na ní starej. Tak vyhlížím BMW C 650 GT a bojím se abych nebyl zklamanej. Fuj to je let co mě to drží. :-)). P.S. Pokud máte podněty k C 650 tak prosím sem s nima. Díky

Link to comment
Share on other sites

Já po dnešku zazimoval.. ale jen tak naoko.. minulý rok jsem jezdil i 31.12. a to bylo v Berouně 18st celsia.Tak uvidíme jak to bude letos.Jinak dnešní jízda 120km na HD Roadster.Beroun-Nižbor(zastávka)-Křivoklát-Rakovník-Zbiroh-Žebrák...... Potkal jsem Vás celkem dost na cestě.

Roadster.jpg

Edited by Yeager
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...