Jump to content

Co mě právě naštvalo


Recommended Posts

Tak to už mělo být do "co mě právě potěšilo" ne? 🙂 Jinak samozřejmě přeji ať je auto zase v pořádku a hlavně co nejrychleji.

Link to comment
Share on other sites

před 34 minutami, shewcza napsal:

Tak to už mělo být do "co mě právě potěšilo" ne? 🙂 Jinak samozřejmě přeji ať je auto zase v pořádku a hlavně co nejrychleji.

Jj, souhlasím...to už asi patří do druhého vlákna.... díky 👍

Link to comment
Share on other sites

Pátek bude asi zajímavej, začalo to už cestou do práce. Rieker měsíc po záruce 😕 Doufám, že aspoň dojdu domů 😃

image.thumb.jpeg.4b9f18039c25168c221f6396f1da3ef4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

před 13 minutami, Xenomorfus napsal:

Takhle to vypada, ze se Ti vylozene smeje :-D.

😄 však já jí tu hubu zalepím, jen co dojdu domů 😄 

Link to comment
Share on other sites

Včera při hokeji, se mi nějaký darebák pokusil "vysát" účet. Naštěstí díky limitu, který mě na to upozornil se mu povedlo vysát "jen" 70éček, ale nasranej jsem pořád. Raději bych za to koupil něco dětem. Takže si dávejte pozor, jsem na tohle ostražitý, nikde jsem svoje údaje nezadával. Mám podezření na únik citlivých dat od nějakého obchodníka, kde jsem platil kartou v  minulosti. Od teď na každou platbu budu vytvářet jednorázovou virtuální kartu v aplikaci.

Link to comment
Share on other sites

Pokusím se, ale musím počkat až se platba zaúčtuje, což je celkem paradox 🙂 Nicméně spoluúčast je nějakých 50 éček. O prachy mi nejde, přišel jsem už o víc, spíš o ten princip. Jsem nasranej, ale především sám na sebe, protože nechápu jak se to mohlo stát, snažím se být fakt obezřetný.

Link to comment
Share on other sites

před 11 minutami, shewcza napsal:

Pokusím se, ale musím počkat až se platba zaúčtuje, což je celkem paradox 🙂 Nicméně spoluúčast je nějakých 50 éček. O prachy mi nejde, přišel jsem už o víc, spíš o ten princip. Jsem nasranej, ale především sám na sebe, protože nechápu jak se to mohlo stát, snažím se být fakt obezřetný.

Ohledně chargebacku a spoluúčasti by to byl spíš dotaz na @Patrik. Možná se to změnilo, ale já když o chargeback žádal před lety, dostal jsem zpět vše bez spoluúčasti. Podobnou fobií rovněž trpím, a proto jsem si pořídil účet Revolut, kde mám de facto jen pár stovek a u drobných obchodníků, v zahraničí apod. platím přes něj. V případě potřeby dobíjím konto online z banky. 

Link to comment
Share on other sites

Dělám to stejně, na revolutu nedržím prakticky nic a v případě potřeby ho nabiju přes apple pay a jednorázovou virtuální kartou z něj zaplatím co potřebuju. 

Jinak se zadávání čísla platební karty vyhýbám jak můžu a snažím se ve všech eshopech platit přes apple pay. Předpokládám, že by tam měla být ochrana na trochu jiné úrovni už kvůli tomu, že každou platbu musím autorizovat přes faceid.

Link to comment
Share on other sites

No je to poučení pro příště, které vyšlo ještě docela dobře (ve smyslu, že to "školení" mohlo být i dražší). Kdyby mu prošlo těch 900éček, tak to bude drahý poučení. Nicméně díky za tipy, na ten revolut kouknu (neznám) a virtuální jednorázovou kartu rozhodně od teď již striktně používat budu.

Link to comment
Share on other sites

Byla zneužita karta, to znamená že měl číslo mojí karty včetně kódu. Nevím kde k tomu přišel, ale pravděpodobně se musel dostat k nějakým citlivým datům od třetí osoby (pravděpodobně nějaký obchodník z minulosti, kde jsem platil tímto způsobem). Jsem si jistý, že jsem nikde nevyplňoval tyto údaje. Tím myslím ty klasické triky s DPD, jakoby "vaší" bankou atp.

Link to comment
Share on other sites

před 44 minutami, shewcza napsal:

Pokusím se, ale musím počkat až se platba zaúčtuje, což je celkem paradox 🙂 Nicméně spoluúčast je nějakých 50 éček. O prachy mi nejde, přišel jsem už o víc, spíš o ten princip. Jsem nasranej, ale především sám na sebe, protože nechápu jak se to mohlo stát, snažím se být fakt obezřetný.

Když mi k tomu napíšeš víc, můžu něco vymyslet. O jaké spoluúčasti to mluvíš? Obvykle platí, že u neautorizované transakce nese odpovědnost obchodník za to, že nepoužil zabezpečení, které karta umožňuje. Takže reklamace u vlastní banky s požadavkem na vrácení plné částky. Pozor - reklamace platby, nikoliv uplatnění nějaké pojištění ke kartě (kde nějaká spoluúčast může být). Snahu vmanipulovat mě do toho, abych uplatňoval přes pojištění měla u mne třeba ČSOB, když jsem uplatnil právo na charbegack při zrušení letu a neochotě vrátit peníze za letenku, prodejce nabízel jen nějaký voucher, který jsem nechtěl. 
Nabízí vám letecká společnost pouze voucher? Požádejte o chargeback - Měšec.cz (mesec.cz)

 

před 24 minutami, Pepino777 napsal:

Dělám to stejně, na revolutu nedržím prakticky nic a v případě potřeby ho nabiju přes apple pay a jednorázovou virtuální kartou z něj zaplatím co potřebuju. 

Jinak se zadávání čísla platební karty vyhýbám jak můžu a snažím se ve všech eshopech platit přes apple pay. Předpokládám, že by tam měla být ochrana na trochu jiné úrovni už kvůli tomu, že každou platbu musím autorizovat přes faceid.

ani prázdný Revolut není zárukou, ono je totiž možné strhnout částku i bez autorizace, dostal jsem se takhle na Revolutu do mínusu, když jsem platil za jízdenku v autobuse - blokace koruna, za několik dní strženo 30 korun.

Link to comment
Share on other sites

Kdysi se mi tohle stalo u Jomashop-u, dvakrát po sobě už provedená platba, chargeback byl bez poplatku, zachycen dokonce samotnou bankou, minulý měsíc cca 3 měsíce po návratu z Asie, si resort dvakrát zkusil znovu stáhnout prachy z karty, naštěstí tohle už bylo placeno jednorázovou Revolutkou. Držím palce, věřím že to bude bez poplatku.

Link to comment
Share on other sites

prostě rozhodně reklamuj u  banky jako neautorizovanou transakci a když to zamítne (na první pokus to banky zkoušejí), tak na finančního arbitra (je to zdarma, pokud máš kartu jako spotřebitel)

Link to comment
Share on other sites

Klidně bych reklamoval ještě před zaúčtováním platby, banka ti sice napíše, že máš počkat na zaúčtování (a pak to reklamuj znovu), ale budeš mít alespoň nabito pro to, až to budeš dávat k arbitrovi, že jsi se snažil od začátku.

Finanční arbitr je zde: Finanční arbitr a Kancelář finančního arbitra | Kancelář finančního arbitra (finarbitr.cz)

Karta musí být "spotřebitelská", ne firemní. A arbitr ti může přiznat jen to, co jsi požadoval po bance a ta to buď zamítla, nebo nereaguje.

Takže nejdříve mail / přes formulář na webu / formulář na pobočce, prostě co banka umožňuje, něco ve smyslu:

 

Přátelé kopretiny,

reklamuji platbu na kartě xxxx ze dne xx ve výši xx s označeném obchodníka xx. Tuto platbu jsem neautorizoval.

S pozdravem
Tvá Máňa

A viděl bys, jak na to banka bude reagovat. Když bude chtít doplnit údaje, doplnit. Když zamítne tak na arbitra. Když nebude v rozumné době (14 dní až měsíc) reagovat, opět na arbitra.

Link to comment
Share on other sites

Ja vcera reklamoval duplicitni platby u KB. Protoze jsem platil za 180,- parkovani a najednou koukam rano, ze tam odeslo trikrat to same. A rikam, si "tak to neeee, me nikdo okradat nebude". Tak KB se tim zabejvala a nakonec poslali, ze bylo vse OK a ze jsem to skutecne zaplatil a ja si uvedomil, ze to byly tri rundy piv vecer na hokeji v O2 arene 🙂 

Link to comment
Share on other sites

@Frantik pobavils:lol2:

 

Všem děkuji a ještě jednou Patrikovi i takto veřejně. Psal jsem mu SZ, už jsem podnikl kroky které mi poradil a určitě napíšu i jak to dopadlo. Díky!

Link to comment
Share on other sites

@Frantik jo něco podobnýho mamz hotelu. Volám jim celej rozrušenej, že mi neuvolnili předautoriazci na kartě a dluží mi prachy. Načež jsem si uvědomil, že jsem večer před tím byl v hotelovým baru.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...