Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

Chlapci, full Ebike s baterií 800Wh apod, bude nejbližších deset let pořád vážit 20kg a více. Očekávat při této bateriové kapacitě nějaký zásadní vývoj je naivní. Fyzikální limity našeho známého vesmíru se rozhodně zásadně nezmění :) Energetická hustota baterií je v limitu cca 250Wh na 1kg článku. Plus motor cca 3kg, konstrukce kola 14kg a jsi na těch 20+.

Lehké ebiky jsou okrajová záležitost, prodává se to minimálně a většina výrobců s tím bojuje a dál je nevyvíjí ... 

Je fakt, že hodně ebiků má trailový charakter, ale tady bych čekal, že se na jaře objeví několik značek, které budou mít "plně výkonné" ebiky ve více XCO verzi, tedy zdvih do 120mm a váhou lehce pod 20kg, ale aby "plnotučný" ebike vážil jak běžné kolo, to se fakt, než půjdete do důchodu, nestane :D

Upraveno uživatelem Jarett
  • Like 1
Odesláno

Myslím, že v budoucnu se zásadně změní technologie díky neustálému hledání lehkých a výkonných baterií. Dnes nabízí Lyten (Li-S) baterie kolem 400W/kg, CATL uvedla technologii s až 500 Wh/kg. U kol se to tak masivně na váze neprojeví, u aut rozhodně ano.

https://lyten.com/technology/lithium-sulfur/

Odesláno
Chlapci, full Ebike s baterií 800Wh apod, bude nejbližších deset let pořád vážit 20kg a více. Očekávat při této bateriové kapacitě nějaký zásadní vývoj je naivní. Fyzikální limity našeho známého vesmíru se rozhodně zásadně nezmění  Energetická hustota baterií je v limitu cca 250Wh na 1kg článku. Plus motor cca 3kg, konstrukce kola 14kg a jsi na těch 20+.
Lehké ebiky jsou okrajová záležitost, prodává se to minimálně a většina výrobců s tím bojuje a dál je nevyvíjí ... 
Je fakt, že hodně ebiků má trailový charakter, ale tady bych čekal, že se na jaře objeví několik značek, které budou mít "plně výkonné" ebiky ve více XCO verzi, tedy zdvih do 120mm a váhou lehce pod 20kg, ale aby "plnotučný" ebike vážil jak běžné kolo, to se fakt, než půjdete do důchodu, nestane
Mám light ebika s motorem Bosch SX a baterkou 400Wh. Váží kolem 20kg. 55Nm. Jezdí to, ale člověk musí hodně příšlápnout (je třeba mít kondičku). V prudkých stoupáních, třeba letos na Gardě, jsem z kola musel sesednout a tlačit ho. Motor to ani na režim Turbo nedal. Takže za mně budoucnost lehkých ebiků bude spíše skomírat, jak píše Jarret, fyzika je neúprosná a s výkonným motorem a velkou baterkou prostě váhu nepůjde snížit. Spíše ty lehké motory s méně kapacitní baterií najdou uplatnění na gravelech. Tam mi to dává daleko větší smysl.

Odesláno z mého SM-S928B pomocí Tapatalk

Odesláno
před 3 hodinami, Jarett napsal:

Chlapci, full Ebike s baterií 800Wh apod, bude nejbližších deset let pořád vážit 20kg a více. Očekávat při této bateriové kapacitě nějaký zásadní vývoj je naivní. Fyzikální limity našeho známého vesmíru se rozhodně zásadně nezmění :) Energetická hustota baterií je v limitu cca 250Wh na 1kg článku. Plus motor cca 3kg, konstrukce kola 14kg a jsi na těch 20+.

Lehké ebiky jsou okrajová záležitost, prodává se to minimálně a většina výrobců s tím bojuje a dál je nevyvíjí ... 

Je fakt, že hodně ebiků má trailový charakter, ale tady bych čekal, že se na jaře objeví několik značek, které budou mít "plně výkonné" ebiky ve více XCO verzi, tedy zdvih do 120mm a váhou lehce pod 20kg, ale aby "plnotučný" ebike vážil jak běžné kolo, to se fakt, než půjdete do důchodu, nestane :D

Pane dovolim si nesuhlasit vykon dopomoci 85 nm je uz full paľba , bateria 601 wh , motor shimano ep 801 napr. Pri modeli Cannondale mottera sl2 je na vahe 20.6 kg na trhu od 2024. Myslim si ze budeme prekvapeny do 5 rokov vyvojom a vahami.

Odesláno

Doplnim ze dnesna zatial experimentalna konsrukcia clanku liion 21700 ma hustotu na kg 250 az 280 wh. 

Odesláno (upraveno)
před 5 hodinami, memory napsal:

Pane dovolim si nesuhlasit vykon dopomoci 85 nm je uz full paľba , bateria 601 wh , motor shimano ep 801 napr. Pri modeli Cannondale mottera sl2 je na vahe 20.6 kg na trhu od 2024. Myslim si ze budeme prekvapeny do 5 rokov vyvojom a vahami.

 

před 5 hodinami, memory napsal:

Doplnim ze dnesna zatial experimentalna konsrukcia clanku liion 21700 ma hustotu na kg 250 az 280 wh. 

Však já jsem psal, že aktuálně je hustota 250Wh. Zvětšit ji na násobek je nereálné, přičemž klíčový je problém chlazení, což u kol nejde realizovat. Vzhledem k tomu, že pracuju pro Specialized, nějaké povědomí o tom co nás čeká mám a rozhodně nás žádné revoluční překvapení s nízkou váhou v následujících pěti letech nečeká :) 

Objevují se články s karbonovým tělem, kde se něco ušetřit dá, ale i kdyby, tak maximálně jde o 20% z váhy baterie, což v celku nic zásadního neřeší. Stejně tak motory, ti výrobci, kteří chtějí spolehlivost, už zjistili, že je problém s trvanlivostí motoru, přehříváním atd., takže se moc neodlehčuje, aby motor něco vydržel.

Současný výkonový limit u modelů S-Works je výkon 850W a 111Nm kroutící moment. Dál to nemá smysl zvyšovat. Největší rezervy jsou v jezdci, jeho hmotnosti a míře přípomoci.

Obecně je ale problém elektrokol vlhkost, kondenzát se uvnitř rámu vytváří rychle. Zejména, když kolo vezeš za autem, což tak dělá drtivá většina majitelů, když kolo umýváš tlakovou vodou, což dělá také skoro každý, je problém s oxidací kabelových vodičů častý.  No a zbytek je o servisu ...

Upraveno uživatelem Jarett
  • Like 1
Odesláno

Rozumiem. Tiez pracujem v odvetví , a to som dal este stare tech. Napr megamo reason s dji avinox motorom ma uz 1000 w peak , 120 nm , 800 wh a je okolo 19 kg. Cenovka pult 7 tis. Euro...podobny pohon v unno mith ocakavame na predajni este toho roku a to bude cez 14 tis euro co sa skrabkam na hlave ako sa to preda ked megamo dava polku ceny. Predpokladam ze tieto biky v tychto specs musia do 10 rokov stat 4 tis. Proste tam musia urobit progres inac im to cele odvetvie bude stagnovat. Ked si predstavim rok 2016 ako som bol voci ebajkom skepticky moje ocakavania predbehli mnohonasobne. Moja predpoved je ze do 5 rich rokov tu mame tie realne dojazdy pri 100 nm , 1000 w peak , 1000 wh 70 km dojazdy s lahkostou pre 80 kg jazdcov. 

Odesláno

A to chladenie. Tqčko som zatial velmi neprehrial ale ten motorcek je slabsi , shimano ep7000 bolo prehriate v jednom kuse. Tie samo vyvoj od rocky mountain motory tiez. Na ten avinox od dji som silne zvedavy. To uchladenie motorov je dobry point a myslom ze tak skoro sa ho nezbavime.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...