Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 53 minutami, Josef01 napsal:

Nevím, co je myšleno Lídlem. Samozřejmě je prodej EV celé špatně. Za prvé to neměli nikomu tlačit a nechat to na přirozený vývoj s nějakým daňovým i nedaňovým zvýhodněním (tedy ne dotace). Za druhé, vykašlat se už konečně na mluvení o Eko, to žádné není a nikdy nebylo a celá propaganda kolem CO2 je naprostý nesmysl. Za třetí, výrobci to nechtějí vyrábět, prodejci to nechtějí prodávat a zákazníky od toho odrazují, to je celé na hlavu. 

Základ je u cestování v zimě v autě naplánovat trasu přes nabíječky. Po cestě před nabíjením dohřeje baterii na správnou nabíjecí teplotu a tak se využije nabíjecí výkon. Samozřejmě by firma měla platit paušál na Ionity, pak je to nejlevnější nabíjení na cestách. Nezapomenout na to, že se dá nabíjet i na nabíječkách Tesla, minimálně u nás a v Německu.

Stále hledáš nějákého viníka okolo, ale myslíš že kdyby to bylo tak fajnový jak píšeš, že to lidi kupovat nebudou? Za mě lidi kupují dobré věci a rádi, takový je život. A dál píšeš, že s tím nejezdíme takže víme prd....naše pobočka v Rakousku byla doslova donucena nakoupit okolo 10 vozítek, hned jak vláda ekozdanila firemní spalováky a nechali si dva spalováky. Uplynul nějáký ten pátek a dnes mají už jen dvě elektroauta, uklízečka, účetní a zbytek zase spalováky, jelikož jednoduše nebyli schopni zajistit chod firmy. Takže pokud ty jedeš tu a tam pár km pro rohlíky jak ta jejich uklízečka, tak je pak rozdíl oproti tomu, když potřebuješ mít auto celý den v terénu a jezdit s ním stovky km....Možná jednou jak píšeš, to ti dám za pravdu, technologie fičí tempem kupředu, ale do teď to prostě zatím jednoduše nefunguje.

  • Like 1
  • Haha 1
  • Dát hlas 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,
bez jednoho tydne mam ID7 uz 5 mesicu a najeto mam pres 17k kilometru.

Tento tyden jsem si dal zajimavou trasu Kolin - Praha - Brno - Zilina - Bratislava - Kolin.
Celkove jsem od pondeli do ctvrtka najel 800km.

Vyjizdel jsem v pondeli z Kolina do Prahy s 96%, vecer presun do Brna, kdy jsem dobijel pred Brnen ve Veveri na CEZ UFC, tak abych druhy den po schuzkach v Brne dojel odpoledne na 15h do Ziliny. Celkove najeto 307km a zdrzeni 30 minut oproti spalovaku nabijenim.

V utery odpo jsem dojel do Ziliny a zastavil pred mestem na cca 20min, abych dobil auto a mohl se 2-3 dny pohybovat po meste a okoli. Celkove najeto 250km z Brna a ztrata nabijenim 20min mi tentokrat nevadila (bio break). Spotreba byla diky pocasi a castecne absenci dalnice pod 20kwh.

Ve ctvrtek odpoledne jsem se presouval z Ziliny do Bratislavy na schuzku 210km. Vyjizdel jsem s cca 82% a dorazil do Bratislavy na nabijeci hub Porsche, kde jsem stravil temer 40 minut a naflakal baterku na 90+%, coz mi teoreticky melo stacit na dojeti do Kolina po schuzce.

Pred 23 jsem vyjizdel, huste chumeleni, teplota pod nulou, mokra silnice a na Vysocine snehove jazyky - pocitac v aute ukazoval spotrebu 31kwh.
Uz za Brnem jsem nemel stavu a musel jsem opet zastavit ve Veveri na CEZ UFC, kde jsem stravil pres 30 minut nabijenim + jsem si dal kafe. Dobil jsem na cca na 80-83% a do Kolina jsem dorazil cca ve 2:45 rano s dojezdem 80km.

 

Mam ID7 rad, ale proste na tyhle cesty to neni staveny, nejvic me stve, ze clovek musi vyjizdet s rezervou, aby nabil a mohl byt mobilni. Take me nastvalo to nocni zdrzeni pres pulhodiny kvuli snezeni, kdyby byla sucha cesta bez chumelenice, tak by nebyla spotreba 31, ale 22. Ale kdyby nebyly v prdeli ryby...

 

  • Like 4
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten narast spotreby na 31kWh je masaker, By ma zaujimalo ci to je specifikum VW alebo by to spravila aj Tesla, resp ine EV. Ocakaval by som narast o 25%. So spotrebou 30 kWh to je tazko nepouzitelne na takmer cokolvek

P.S. uvazujem o prvom EV (ID3/kona/leaf) pre manzelku na poskakovanie okolo komina, takze tam ani narast 50% nie je problem, ale celkom ma to prekvapilo

Upraveno uživatelem zacik
grammar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tak čtu, tak to, že nejde o ekologii už je asi jasné každému, kdo trochu chápe fyzikální limity energetické konverze ... levnější to na provoz také není, asi to v určitých momentech o něco líp jede, ale jinak žádný hlubší smysl v tom, si za svoje peníze koupit eauto nevidím.

Máme u našeho domu jen stání, tedy v zimě je ráno auto promrzlé a víc než tři měsíce v roce nahříváme auto před jízdou nezávislým topením. Představa, že sednu do vymrzlé ledničky, kde se mi při zapnutí topení naplno vybíjí baterka před očima mi úplně smysl nedává. Pokud by eauto stálo polovinu, tak se zavřenýma očima možná, ale takto ?

No a co se týše dojezdu ? Jezdit to co kolega výše a strávit na cestě o dvě hodiny dýl ? Fyzikální limity jsou fyzikální limity ... 

  • Haha 1
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,
na provoz to levnejsi urcite je.

Kdyz mas distribucni sazbu na EV, nabijes nocnim proudem kwh za 3-4kc. Kdyz mas na strese vykonejsi FVE, tak jezdis od brezna do rijna realne ze slunicka. Uz ted za unor to bude tak tretina az pulka mesicniho najezdu.

Co se tyka UFC, tak tam to je samozrejme drahe cca 10-15kc/kwh, ale ja osobne z tech 17000km dobil na UFC maximalne 8-10% z toho najezdu, zbytek doma nebo na AC nabijeckach, jde-li sikovne zaparkovat.

Jinak ja sedam do vyhrateho auta kazdy den, se zahratym volantem a rozmrzlymi skly - baterka se nevybiji, protoze auto je na nabijecce.

Nicmene na ty dlouhe trasy, jak je popsano vyse a navic v zime, souhlasim, to je opravdu nevhodne (mirne receno). :)
 

Celkem sikovne by to resily hotely s nabijeckami, bohuzel nemam stesti.

Upraveno uživatelem Qwuiddo
  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 hours ago, zacik said:

ten narast spotreby na 31kWh je masaker, By ma zaujimalo ci to je specifikum VW alebo by to spravila aj Tesla, resp ine EV. Ocakaval by som narast o 25%. So spotrebou 30 kWh to je tazko nepouzitelne na takmer cokolvek

P.S. uvazujem o prvom EV (ID3/kona/leaf) pre manzelku na poskakovanie okolo komina, takze tam ani narast 50% nie je problem, ale celkom ma to prekvapilo

nie je to masaker, je to fyzika. ID7 ma aerodynamiku tehly a je zima. V EV mas min. tri velke problemy ohladne kurenia/chladenia - akumulator, motor(y) a kabinu. Kazdy ma svoje vlastne poziadavky a prakticky to riadis jednym hodne zlozitym systemom - X-cestne ventily, vymenniky atd, kazda automobilka to ma inak, Tesla asi najlepsie, ostatne si to obvykle zjednodusia aby to nebolo take drahe. Kazdopadne ked je zima ZIMA, cize mrzne, mas velku spotrebu energie, jednak na to aby boli baterky prevadzkyschopne, plus navyse potrebujes kurit v kabine. Kuris na hulvata z trakcneho akumulatora, kym sa tie systemy nejako nedostanu do ako tak efektivneho modu, co samo osebe je v zime problem.

Manzelka jazdi IONIQ5, nabija doma, kuri to tak ako ziadny spalovak nikdy nedokaze ani s bufikom, za dve minuty teplo, dojazd v zime po meste a okreskach 320, v lete cez 400, raz za cas na tom ideme niekam dalej tak si dame kavu na nabijacke no big deal. Spotreba po meste 14-17, dialnica nad 130 samozrejme 21-23 v lete, 23-27 v zime.

Jazdene EV stoja teraz prd, dvoj-troj rocne za polovicu, neni nad cim rozmyslat. Nemecko je plne EV s 30tis km na predaj, momentalne aj 4 rocne Tesla Henlein S pod 40tis e, kto uz musi mat naziwagen. EV su vacsinou auta po odpise z leasingov, neponicene a v zaruke. V socialistickom nemecku je EV za trest ale na nasom rakusko uhorskom vidieku, kde ma polovica ludi dom, je podla mna EV idealne auto 1/2 na denne pouzitie. Urcite sa nenechaj odradit argumentami o "spotrebe". Kym nemas problem s dojazdom/velkostou akumulatora, tak su to centy navyse pri domacom nabijani.

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Běžné EV se vyhřívá a v létě chladí nezávisle na připojeném kabelu, tedy v zimě ráno před odjezdem je uvnitř 22°C, zrovna tak v parném létě před odjezdem.  Tichý provoz bez vibrací motoru a možnost topení či chlazení kdekoli při čekání bez nastartovaného motoru je fajn. Běžná trasa by měla vypadat tak, že v místě schůzky nabíjím, na trase delší než 300 km nabíjím po cestě. Hotel si vyberu s nabíječkou, ráno je auto plně nabité a vyhřáté. Chápu, že když někdo denně jezdí 1000 km, je to nabíjení už delší.

Ke spalováku se rozhodně nevrátím. Já si moc dobře pamatuju, jak se mi potkal o půlnoci motor 800 km od Prahy, to byl děsivý opruz, pak se na jednotlivých autech pořád něco sralo typu EGR, vstřiky, lambda, turbo apod. na technické kontrole kecy, typu "nějak nám ty zplodiny nesedí", atd. Pamatuju ty příběhy s nekvalitním palivem a zamrzající naftou.

No nic, každý si může vybrat auto i zaměstnání :) 

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Josef01 napsal:

No nic, každý si může vybrat auto i zaměstnání :) 

Máme v práci takovýho pytlíka co nám o těch elektronickejch autech pořád vypráví.

Pořád ve smyslu, že i když se deš vysrat a předtím si projevil jenom trochu špetky zájmu, tak stojí za dveřma tý kukaně kde prdíš a on stále něco mumlá.

Nejdřív neměl nic, jenom vyprávěl. Pak koupil něco už nevím co a agresivita stoupla. Pak měl elFiata a trochu se uklidnil. Teď má Teslu, a je zase agresivní.

Zajímavý je, že s ELBusem jezdit nechce.

Von je nějakej divnej si myslím. Trochu se ho bojím. Možná by potřeboval nějakou péči.

  • Like 1
  • Haha 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BEV určitě není pro každého; pořídil jsem Teslu jako druhé auto čistě z ekonomických důvodů, jelikož mám FVE doma i práci, nájezd cca 45tis km/rocne, pojizdky cca 100-200km denně. Z hlediska financí jsou provozní náklady minimální, z hlediska komfortu si taky nemůžu stěžovat. Nicméně na delší trasy (>400km) jezdím spalovakem. Tahle kombinace mi vyhovuje.

  • Like 3
  • Dát hlas 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako tahle kombinace by mi take vyhovovala, takto dlouhe trasy jezdim max 1-2x za kvartal.

Bohuzel nemuzu si vybirat jestli tuhle cestu pojedu sluzebnim ID7 nebo soukromym spalovakem.

Mozna by to resil PHEV s dojezdem aspon 200km. Pres 90% mych tras bude do 150-180km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zase snůška dojmů tady. 

My jsme plně EV už dva roky a žádné omezení jsem nezaznamenal. Jednou za čtvrt roku jedeme stovky kilometrů, tak holt musíme nabíjet. Jenže máme děti a psa a na téhle cestě jsme museli stejně na 15-20 minut zastavit a všechny vyvenčit. Teď stavíme o 10 kilometrů dál, probíhá venčení u toho se nabíjí. Většinou nabíjíme více než potřebujeme, protože to venčení trvá.

Teď ještě něco k té ekonomice provozu... I když nebudu brát nabíjení z FVE tak obě auta jezdí za celoroční průměr 14-15, to jsme na 60 haléřích na kilometr. U auta co má 500 koní...

A ještě vsuvka k tomu topení, když je auto opravdu promrzlé, maximální příkon topení je 3.8 kW a na ten to topí tak 15 minut, pak je to 600-800 W. Když auto stojí v -12 a člověk tam chce přespat, za 10 hodin topení to spotřebuje 12% baterie. V -12...

A napsat o EV, že to "občas lépe jede" je už ignoranství...

Je to pro všechny? Určitě ne, ale nechápu potřebu vysvětlovat lidem, kteří EV používají už 10 let, že to je vlastně na hovno. Obzvlášť od těch, co si o tom přečetli něco "objektivního" na kokotforu..

PS spotřeba dnes na dálnici v -6 a mlze 23.3

 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, Mr. Sandman napsal:

To je zase snůška dojmů tady. 

My jsme plně EV už dva roky a žádné omezení jsem nezaznamenal. Jednou za čtvrt roku jedeme stovky kilometrů, tak holt musíme nabíjet. Jenže máme děti a psa a na téhle cestě jsme museli stejně na 15-20 minut zastavit a všechny vyvenčit. Teď stavíme o 10 kilometrů dál, probíhá venčení u toho se nabíjí. Většinou nabíjíme více než potřebujeme, protože to venčení trvá.

Teď ještě něco k té ekonomice provozu... I když nebudu brát nabíjení z FVE tak obě auta jezdí za celoroční průměr 14-15, to jsme na 60 haléřích na kilometr. U auta co má 500 koní...

A ještě vsuvka k tomu topení, když je auto opravdu promrzlé, maximální příkon topení je 3.8 kW a na ten to topí tak 15 minut, pak je to 600-800 W. Když auto stojí v -12 a člověk tam chce přespat, za 10 hodin topení to spotřebuje 12% baterie. V -12...

A napsat o EV, že to "občas lépe jede" je už ignoranství...

Je to pro všechny? Určitě ne, ale nechápu potřebu vysvětlovat lidem, kteří EV používají už 10 let, že to je vlastně na hovno. Obzvlášť od těch, co si o tom přečetli něco "objektivního" na kokotforu..

PS spotřeba dnes na dálnici v -6 a mlze 23.3

 

😀 no, o tom ty fora jsou,ne......  Já tohle zažíval podobně, když jsem si před cca 12ti lety koupil hybrid a lidi mi vysvětlovali že to nemá smysl a jak je to naprd a co ta baterka.... Vždy je dobré poučit eskymáky co mají dělat v době mrazů 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 2. 2025 v 19:20, Josef01 napsal:

Běžné EV se vyhřívá a v létě chladí nezávisle na připojeném kabelu, tedy v zimě ráno před odjezdem je uvnitř 22°C, zrovna tak v parném létě před odjezdem.  Tichý provoz bez vibrací motoru a možnost topení či chlazení kdekoli při čekání bez nastartovaného motoru je fajn.

No nic, každý si může vybrat auto i zaměstnání :) 

Jasný, já to bral tak, že na kabelu si to vychladíš/vytopíš bez ztráty kW 😀.

Zaměstnání v 55 letech už kvůli autu měnit nebudu 😂.

Až "doslouží" (fyzicky/morálně, co nastane dřív) Prius, budu vybírat EV, zatím ale Toyota nic nemá 😢.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...