Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)
1 hour ago, exBURN said:

Zatím bohužel u všech verzí 147kw tdi je spořeba oleje 1 litr na cca 3000km normální a časem se to jen zhoršuje. Bohužel dokud to není k litru na tisíc, tak to nejde ani reklamovat jelikož to škoda uvádí jako normální. Co na to DPF po nějakém nájezdu, bůh ví. 

Jak to že takovej průser není na reklamaci? Myslím že by jsi v servisním intervalu neměl u auta v záruce vůbec co řešit a tady v tom případě by jsi to auto normálně zadřel než najedeš těch jejich avizovaných myslím že 30.000km. Doba je divná 😆 Já si teď tedy také nové VW Taigo musel trochu dodělat, ty různé plastové dekliky jako třeba u ruční brzdy a v kufru jsou tak mega nepřesně vyrobené že to je normálně plastová diskotéka po ránu.... takže jsem všude nalepil takové ty filcové zádky co prodávají na nohy od židlí a je klid. Ale to by inženýři z VW měli dostat přes držku, v dnešní době taková nepřesnost. Víko nádrže taky volné, při vyšší rychlosti je slyšet v autě jak drkocá, ale to už budu reklamovat při servisním intervalu. Kámoš mi říkal, u koncernu úplný standart a mám se teprve těšit na tu správnou zábavu, tak to zatím beru že kecá, protože že mi závidí nové auto 🤣 

Upraveno uživatelem African
  • Sad 1
Odesláno

Protože v manuálu je uvedeno, že spotřeba oleje může být 0,6l /1000km nebo podobně a mají to tam téměř všichni výrobci. To že je to napřesdržku je fakt, bohužel je taky fakt že s tím nejde moc dělat. Jen dolívat pořád olej a ve správný čas se toho zbavit ať se s tím baví budoucí majitel. 

Tahle sranda u 2.0 Tdi je neuvěřitelný průser. O to hůř, že se zjevně ani po nejnovějším faceliftu nepodařilo zatím vyřešit. 

  • Like 1
Odesláno
21 minutes ago, exBURN said:

Protože v manuálu je uvedeno, že spotřeba oleje může být 0,6l /1000km nebo podobně a mají to tam téměř všichni výrobci. To že je to napřesdržku je fakt, bohužel je taky fakt že s tím nejde moc dělat. Jen dolívat pořád olej a ve správný čas se toho zbavit ať se s tím baví budoucí majitel. 

Tahle sranda u 2.0 Tdi je neuvěřitelný průser. O to hůř, že se zjevně ani po nejnovějším faceliftu nepodařilo zatím vyřešit. 

To snad nemůže být ani legální že když se něco nepovede, nefunguje to, tak napíšu jednoduše do manuálu, sorry na tento problém se nevztahuje záruka a jako výrobce jsem z obliga 🙈 To je neuvěřitelný... únik oleje vždycky znamenal jenom budoucí průser, nám jako jediné auto ve stáji chudáček tříválec Pegout taky papal, určitě tedy ne litr na tisíc, a servisák nám v sedmdesáti řekl, zbavte se ho, kila se nedožije 😖 Ale to se bavíme o autě které stálo nové pod čtyři kila, ale i tak to naštve. To Audi bych upřímně psychicky nedal.

Odesláno

Tak ono v principu činnosti spalovacího motoru je spotřeba oleje normální. Většinou je OK, když od rysky max ubyde na min po cca 10-15 000km. Bohužel výrobce se jistí tak, aby se nemusel hádat s každým druhým zákazníkem a tak předepisuje naprosto šílené spotřeby, které jsou v limitu tak, aby se nemusel se zákazníkem hádat. Takže pak, když se něco nepovede a auto bere víc, tak je to prostě v limitu a je to technicky ok což znamená - ano, záruku to asi přežije. 

Bohužel - spíš je fakt mazec, že to celý koncern moc dobře ví a jen mlží. 147kw a deriváty má hliníkový blok a zjevně se moc nepovedl návrh roztažnosti a při vysoké teplotě to přes válce olej požere. 110kw verze má totiž blok litinový a tam je to bez problému. 

Zjevně je ten návrh motoru takový paskvil, že se to konstrukčně předělat ani nedá, tak to koncern dojíždí dokonce. Přece museli vědět hned po testech že to zase bere a nebo jen zesílili kruhy aby to bralo max litr na 3000km a tak to v záruce prošlo.

Já loni manželce vzal raději  Pašíka 2.0 tdi na operák a musím říct, že mě to psychicky normálně těší - to auto je tak parádní, že už se těším až ho za rok vrátím 😄 ty 2 roky mi přijde tak akorát, než z toho bude plečka. 

  • Díky 1
Odesláno

Teda ne, že by mě těšilo kolegovo trápení, ale těší mě, že na tom autě nemusím řešit nic - olej, tlumiče, dochlazování, dpf, zahřívání, rozbité silnice - nic z toho operák neobsahuje 😄 😄 

Odesláno

To je vychytávka aby se to nezadíralo. Když předepsáná výměna náplně je po 30tis km no a když každý 3tis doliješ litr tak tu 5 litrovou náplň co to má 2x vyměníš😀😀😀 

  • Haha 1
Odesláno (upraveno)
15 hours ago, African said:

Jak to že takovej průser není na reklamaci? Myslím že by jsi v servisním intervalu neměl u auta v záruce vůbec co řešit a tady v tom případě by jsi to auto normálně zadřel než najedeš těch jejich avizovaných myslím že 30.000km. Doba je divná 😆 Já si teď tedy také nové VW Taigo musel trochu dodělat, ty různé plastové dekliky jako třeba u ruční brzdy a v kufru jsou tak mega nepřesně vyrobené že to je normálně plastová diskotéka po ránu.... takže jsem všude nalepil takové ty filcové zádky co prodávají na nohy od židlí a je klid. Ale to by inženýři z VW měli dostat přes držku, v dnešní době taková nepřesnost. Víko nádrže taky volné, při vyšší rychlosti je slyšet v autě jak drkocá, ale to už budu reklamovat při servisním intervalu. Kámoš mi říkal, u koncernu úplný standart a mám se teprve těšit na tu správnou zábavu, tak to zatím beru že kecá, protože že mi závidí nové auto 🤣 

Mě asi netrápí, že nepřežije déle jak 100tis… stejně půjde po třech letech pryč, ale co mi vyloženě vadí, že si kupuju nový auto přesně z toho důvodu abych nemusel ty 3 roky pod kapotu a celkově nemusel nic řešit, na úkor toho propadu na ceně. Tady jsem byl pod kapotu už po druhé za 3 měsíce. Do toho první reklamace byla, že odešlo zadní Oled světlo. Druhá- se rozpadala přední sedačka ve švu. Třetí- rozpadala se zadní sedačka. Čtvrtá jistojistě bude radar na odstupový tempomat, který se neinicializuje - někdy se chytí po 30km jízdy.  Kdybych pořídil Teslu udělal bych lépe. 

Upraveno uživatelem Ušák_linn
Odesláno
29 minutes ago, Ušák_linn said:

Mě asi netrápí, že nepřežije déle jak 100tis… stejně půjde po třech letech pryč, ale co mi vyloženě vadí, že si kupuju nový auto přesně z toho důvodu abych nemusel ty 3 roky pod kapotu a celkově nemusel nic řešit, na úkor toho propadu na ceně. Tady jsem byl pod kapotu už po druhé za 3 měsíce. Do toho první reklamace byla, že odešlo zadní Oled světlo. Druhá- se rozpadala přední sedačka ve švu. Třetí- rozpadala se zadní sedačka. Čtvrtá jistojistě bude radar na odstupový tempomat, který se neinicializuje - někdy se chytí po 30km jízdy.  Kdybych pořídil Teslu udělal bych lépe. 

To jako mega naštve, chápu a navíc od značky jako je Audi čekáš prémiovou kvalitu 😖 Jeden náš zákazník chytil podobného Multivana v plný palbě, každý měsíc problém a když mu vypadli eletrické boční posuvné dveře z pantu Chorvatsku, tak ho odvezl po půl roce zpátky do Vw že takové auto prostě nechce. Vím že se dlouho handrkovali a ani nevím jak to dopadlo tenkrát, protože jsme přestali spolupracovat, ale to auto jim prostě nechal na dvoře a čauec 😅 Přeji ti ať se vše vyřeší, protože špatné auto je peklo, my si to mimochodem zažili před lety také co vzpomínám a to s MB Vito. To byla sračka všech sraček král....v záruce třikrát motor, servo řízení, eletrika a hafo jiných věcí, Made in Spain, vzpomínáme dodnes.

  • Like 1
Odesláno (upraveno)

Takto mluví dokumentace. Dokud s tim zákaznici nezačnou nic dělat ( vybárat peněženkou) je celý slavný koncern v klidu. 

A garanční technik nezmůže nic.

 

17635467573468147343751742956959.jpg

Upraveno uživatelem Radimk
Odesláno
před 12 hodinami, Muffik napsal:

Asi jsem nějaká světlá výjimka, ale u svého 147 kW leju tak 1l na 90000 km. 

90 000 km? Za tu dobu už ho máš mít 3x vyměněný.

Jezdím služebními dvoulitrovými naftovými Superby, které mám jen pro sebe. V r. 2018 to byl Superb Sportline, 140 kW, olej mi vždy vydržel celý servisní interval (30 000 km). Naše ředitelka jezdila v té době ještě Superbem z r. 2016, také víceméně nulová spotřeba. Asi v r. 2020 nebo 21 si koupila nového, v takové té výrazné "dračí" barvě, se spotřebou oleje nemá problém. Nicméně začátkem roku 2024 jsem dostal nový Superb Combi Scout, 147 kW a s ním začala spotřeba oleje, cca 0,5 l na 2500 km. Reklamovali jsme to, bylo nám řečeno, že je to normální, olej je 0W30 a prostě ubývá. Od té doby sebou vozím litr oleje, protože jezdím na delší zahraniční služebky, i mimo EU a nechci někde v cizině narychlo shánět správný olej. Jasně, už od dob Škody 105 jsme zvyklí, že v příručce je povolená spotřeba oleje až 1 l/1000 km, to samé jsem míval v příručce k motocyklům BMW a přitom nic z toho olej nežralo. Až teď jsme tím překvapeni, ale prostě to tak bohužel je a auto kvůli tomu měnit nebudu - s prvním Superbem jsem najezdil přes 200 tisíc km jen s běžnou údržbou (dnes už jezdí mimo naši firmu k plné spokojenosti nového majitele), se Scoutem mám najeto zatím 60 tisíc km a jsem s ním opět velmi spokojen. Komfortní auto v plné výbavě, včetně vyhřívaných sedaček, oken a volantu, 220V měniče, Matrix světlometů, adaptivního podvozku i tempomatu atd., vhodné i na dlouhé cesty, spousta místa, všechno funguje, líbí se mi i interiér, snad jen navigace u staršího modelu mi přišla lepší a také bych dal přednost starším mechanickým tlačítkům infotainmentu oproti současným dotykovým.

  • Haha 1
Odesláno
1 hour ago, African said:

To jako mega naštve, chápu a navíc od značky jako je Audi čekáš prémiovou kvalitu 😖 Jeden náš zákazník chytil podobného Multivana v plný palbě, každý měsíc problém a když mu vypadli eletrické boční posuvné dveře z pantu Chorvatsku, tak ho odvezl po půl roce zpátky do Vw že takové auto prostě nechce. Vím že se dlouho handrkovali a ani nevím jak to dopadlo tenkrát, protože jsme přestali spolupracovat, ale to auto jim prostě nechal na dvoře a čauec 😅 Přeji ti ať se vše vyřeší, protože špatné auto je peklo, my si to mimochodem zažili před lety také co vzpomínám a to s MB Vito. To byla sračka všech sraček král....v záruce třikrát motor, servo řízení, eletrika a hafo jiných věcí, Made in Spain, vzpomínáme dodnes.

Narovinu pokud přijde ještě jedna věc dám to advokátovi ať si s nima jde hrát (nesnášim dohadování) a vezmu něco jiného. To auto je zpracováním zhruba asi na úrovni dacie duster. U toho co popisuješ to vypadá na špatný kus, ale co jsem dočetl na fotech, tak se u nové a5 všichni potýkají s podobnými problémy. Takže to auto je za mě špatné jako celek.

 

@Ivan Lelák  souhlas “stará” 140kw byl super motor a mezi výměnou 15tis km žádný úbytek.  Do 200tis nechtěl jiný než běžný servis… pak ve 220 přišel EGR dál už o něm nemám zprávy.

  • Dát hlas 2
Odesláno

...pár řádků nazpět jsem psal, že i proto jsem raději vybral poslední variantu A4 (3,0) a nešel do A5 (2,0). Čas ukáže. Předchozí 2,0 TDI 140KW jsem jezdil 7 let bez problémů (mimo standardní egr a ablue problém). 

Odesláno
před 1 hodinou, Ivan Lelák napsal:

90 000 km? Za tu dobu už ho máš mít 3x vyměněný.

Jezdím služebními dvoulitrovými naftovými Superby, které mám jen pro sebe. V r. 2018 to byl Superb Sportline, 140 kW, olej mi vždy vydržel celý servisní interval (30 000 km). Naše ředitelka jezdila v té době ještě Superbem z r. 2016, také víceméně nulová spotřeba. Asi v r. 2020 nebo 21 si koupila nového, v takové té výrazné "dračí" barvě, se spotřebou oleje nemá problém. Nicméně začátkem roku 2024 jsem dostal nový Superb Combi Scout, 147 kW a s ním začala spotřeba oleje, cca 0,5 l na 2500 km. Reklamovali jsme to, bylo nám řečeno, že je to normální, olej je 0W30 a prostě ubývá. Od té doby sebou vozím litr oleje, protože jezdím na delší zahraniční služebky, i mimo EU a nechci někde v cizině narychlo shánět správný olej. Jasně, už od dob Škody 105 jsme zvyklí, že v příručce je povolená spotřeba oleje až 1 l/1000 km, to samé jsem míval v příručce k motocyklům BMW a přitom nic z toho olej nežralo. Až teď jsme tím překvapeni, ale prostě to tak bohužel je a auto kvůli tomu měnit nebudu - s prvním Superbem jsem najezdil přes 200 tisíc km jen s běžnou údržbou (dnes už jezdí mimo naši firmu k plné spokojenosti nového majitele), se Scoutem mám najeto zatím 60 tisíc km a jsem s ním opět velmi spokojen. Komfortní auto v plné výbavě, včetně vyhřívaných sedaček, oken a volantu, 220V měniče, Matrix světlometů, adaptivního podvozku i tempomatu atd., vhodné i na dlouhé cesty, spousta místa, všechno funguje, líbí se mi i interiér, snad jen navigace u staršího modelu mi přišla lepší a také bych dal přednost starším mechanickým tlačítkům infotainmentu oproti současným dotykovým.

ooops, o nulu míň, samozřejmě - 9000
jinak olej měním po 15 kkm

Odesláno

U Arteona se mi nějak přestala časem aktualizovat navigace - mám verzi navigační databáze 23.10. Stáhnul jsem si z VW webu podle svého modelu poslední verzi Evropy z 2025/05/27, rozbalil na flashku naformátovanou na exFAT. Podle návodu se má flashka prostě strčit do USB (ve středové podpěrce), nastartovat a mapy se mají samy začít aktualizovat. Jenže u mě se nestane vůbec nic. A vynutit aktualizaci v menu nijak nelze :mad:. USB-C slot jinak funguje, média přehrává.
Máte nějaký nápad?

 

Odesláno
Před hodinou, Zdenek1307 napsal:

...pár řádků nazpět jsem psal, že i proto jsem raději vybral poslední variantu A4 (3,0) a nešel do A5 (2,0). Čas ukáže. Předchozí 2,0 TDI 140KW jsem jezdil 7 let bez problémů (mimo standardní egr a ablue problém). 

V předchozím příspěvku jsem zapomněl uvést, že naše ředitelka má v tom "dračím" Superbu také 147 kW, už je to 7-kvalt atd. Se spotřebou oleje problém neměla. Nicméně je to o pár let starší Superb než "můj" Scout, možná dělali pár let motory se stejným výkonem, ale přesto na nich nějaké změny proběhly, protože mně auto olej žere. Jasně, může to být náhoda, že její auto olej nežere a mé ano, popř. naopak, k tomu bychom potřebovali info od více majitelů o autech s výkonem 147 kW, z různých roků výroby.  

Odesláno

Hodně dělá i styl jízdy - údajně to nemá moc rádo dálnice větší tempo na nich (což je defakto rajon toho auta). 

Těžko říct, ono u služebáku se dá asi přežít, ale pro soukromou osobu je blbý, že se to bude blbě prodávat - já to mám třeba na blacklistu a nikdy to domů nenakoupím. 

Je to prostě zbytečný risk. U nového by mě zase sralo pořád lézt pod kapotu a kontrolovat to - naštěstí má senzor na nízkou hladinu. 

  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odesláno
před 5 hodinami, Ušák_linn napsal:

Mě asi netrápí, že nepřežije déle jak 100tis… stejně půjde po třech letech pryč, ale co mi vyloženě vadí, že si kupuju nový auto přesně z toho důvodu abych nemusel ty 3 roky pod kapotu a celkově nemusel nic řešit, na úkor toho propadu na ceně. Tady jsem byl pod kapotu už po druhé za 3 měsíce. Do toho první reklamace byla, že odešlo zadní Oled světlo. Druhá- se rozpadala přední sedačka ve švu. Třetí- rozpadala se zadní sedačka. Čtvrtá jistojistě bude radar na odstupový tempomat, který se neinicializuje - někdy se chytí po 30km jízdy.  Kdybych pořídil Teslu udělal bych lépe. 

To je soda na takový auto. Tomu říkám "Náskok díky technice" 😞 

Odesláno
před 5 hodinami, Muffik napsal:

U Arteona se mi nějak přestala časem aktualizovat navigace - mám verzi navigační databáze 23.10. Stáhnul jsem si z VW webu podle svého modelu poslední verzi Evropy z 2025/05/27, rozbalil na flashku naformátovanou na exFAT. Podle návodu se má flashka prostě strčit do USB (ve středové podpěrce), nastartovat a mapy se mají samy začít aktualizovat. Jenže u mě se nestane vůbec nic. A vynutit aktualizaci v menu nijak nelze :mad:. USB-C slot jinak funguje, média přehrává.
Máte nějaký nápad?

 

U těch novejch modelů se mapy aktualizují jenom online, z flash to občas nahraješ jen tak, že to píchneš do slotu a chvilku (týden cca) jezdíš 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...