Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
  V 25. 4. 2016 v 18:57, M3maniac napsal:

Tak to je podstatne u aut za 2-6 mio :-) povinné ručení :-))))

 

Neměl jsem namysli ty peníze, ale to jak si s tím úřední šiml poradí, když bude chtít stanovit dle TP pojištění :)

Odesláno

Tak za těch 1,3 mega už by jsi měl Hasňo možná slušný elektromobil, když to tam vláda dotuje a máš k tomu haldu výhod, anebo?

Odesláno
  V 25. 4. 2016 v 18:37, Josef01 napsal:

V Norsku jezdí asi nejvíce aut na baterie, Tesla tam od roku 2013 válcuje trh. Při -10°C ztratí baterie asi 20% kapacity, mimochodem při stejné teplotě přijde Nissan Leaf údajně až o 50% kapacity.

 

P.S. Otázka - jak úředník stanoví obsah motoru Tesla 2 pro povinné ručení? Podle mě je to obsah do 1 litru, tedy minimální ručení, narozdíl od 6 litrových supersportů.

Já myslím, že povinné ručení se dá stanovit i podle síly motoru, tedy kW a ty se tam přece udávají ne?

Odesláno
  V 25. 4. 2016 v 18:37, Josef01 napsal:

V Norsku jezdí asi nejvíce aut na baterie, Tesla tam od roku 2013 válcuje trh. Při -10°C ztratí baterie asi 20% kapacity, mimochodem při stejné teplotě přijde Nissan Leaf údajně až o 50% kapacity.

 

P.S. Otázka - jak úředník stanoví obsah motoru Tesla 2 pro povinné ručení? Podle mě je to obsah do 1 litru, tedy minimální ručení, narozdíl od 6 litrových supersportů.

Tady to vyresili salamounsky se zdanenim

http://www.cnbc.com/2016/03/08/tesla-model-s-owner-protests-singapores-carbon-emissions-surcharge.html

Odesláno
  V 25. 4. 2016 v 20:20, Porsche_911 napsal:
Jo tak takhle nějak se asi dají vypočítat emise. Prostě se vezme poměr zdrojů ze kterých se v daném státě vyrábí elektřina a zjistí se kolik emisí se vypustí na jednu vyrobenou kilowatu a kolik kilowat je potřeba dobít na 100 km provozu daného elektromobilu a máme tu zhruba výpočet pro emise elektromobilů :-) To že samotný provoz je bez emisí je sice hezké, ale výroba elektřiny rozhodně bez emisí není :-)
Odesláno (upraveno)

Ta cenovka byla 1,2m po sleve, za full vybavu, ale mimo to neni. Jakykoliv jiny benzin 300+ koni se 4kolkou bude stat ve stejny spec. vic o 200-600k Kc. Po tech 17.000 km za dvoumesicni provoz niceho nelituju ;-) jen se z toho nechce vubec vystupovat :-))

 

  V 22. 4. 2016 v 21:33, Lamiczka napsal:

Cítím sarkazmus :)

 

Neříkám, že by se mi nelíbil, ale cenově je to IMO mimo. Tuším ho tu někdo nedávno dokonce kupoval a výsledná cenovka byla kolem 1M a to je na mě trochu masochismus

http://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/16496603?goFrom=list

 

EDIT: myslel jsem to spíš tak, že od octavie nejde čekat, že to bude koráb a trochu zábavnější agregát a naladění si klidně zaslouží.

Upraveno uživatelem Mechac
Odesláno (upraveno)
  V 25. 4. 2016 v 20:16, African napsal:

Tak za těch 1,3 mega už by jsi měl Hasňo možná slušný elektromobil, když to tam vláda dotuje a máš k tomu haldu výhod, anebo?

Nevim, jak bych s tím jezdil do Česka. Auto jsem kupoval před 4 lety, to byly k dispozici jen samé zrůdy, jako Leaf, C-Zero a podobně. No a Tesla, ale ta je za jednou tolik, je to kazový šmejd s levným interiérem a pendlovat mezi Českem a Norskem bych s tím opravdu nechtěl. Za ty prachy bych vzal nové Éčko 220 CDI v plné a byl bych happy. Nemusel bych hledat zásuvku někde v polích v Dánsku a strávit u ní osm hodin s dětmi na zadním sedadle a u Kasselu znova, natankoval bych i někde v Turzovce o půlnoci, což je synonymum prdele světa, a najezdil bych v tom těch 200, nebo kolik tisíc km v super luxusu za 7 litrů na sto. Tedy 3 minuty tankování každých 1000 kiláků. Elektro auta jsou zatím pruda, i Tesla a dávají smysl jen pro málo specifických případů, nebo v Norsku pro někoho, kdo nejezdí větší dálky. Ano, jednou budou elektro auta dělat velký podil, budou dobrá, možná i dají člověku takovou volnost, jako ty se spalovacími motory, ale ta doba tu ještě není. Teď je to pro nadšence, pionýry, fandy, image honící hipstery a nějaké specifické případy a v případě Tesly ještě navíc pro bohaté.

 

Ještě dodám jeden fakt, který dělá Teslu po norský trh zajímavou. Denní porce kilometrů tady není limitovaná vydrží baterií. Téměř. Tesla ujede kolem 400 kiláků, bych si tak tipnul. Z Haugesundu to Osla je to asi 470 kiláků a jede se to osm hodin! Nejsou tu dálnice, všude je osmdesátka, člověk vlastně skoro nemá šanci za den ujet vice, než umožňuje baterka. V Česku je normální za den otočit Těšín - Praha a zpět, na dovolenou jet do Chorvatska, na lyže do Dolomitů. To tady prostě nejde. Navíc má Norsko většinu své elektřiny z vody. Prostě místní trh je specifický, bohatý, daňově silně pokřivený a Tesle přeje.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odesláno

Já potkávám v Praze Teslu čím dál častěji. Často lidé opakují stále do kola stejné argumenty, není to kde nabít, nemá to dojezd 1000km, je to strohý design, není to rodinné auto apod. ANO, je to supersport se vším všudy, ty taky ujedou často 300km a mají prázdnou nádrž, nevejde se tam rodina, má to tvrdý podvozek atd., ale má to 600k výkon a 800 Nm krouták a o to u supersportu jde a taky to stojí peníze a větší než Tesla. Pokud si to koupí fanda na ježdění do práce, no nic proti, ale to je jako si koupit Lamborghini na služební cesty.

Odesláno (upraveno)

Tesla se tady teda v žádném případě nebere jako supersport. A myslím, že ani nikde jinde. Vlastně to slovo ve spojení s Teslou čtu poprvé tady. Je to normální rodinný sedan. Ano, zrychlení má mimo měřítka rodinných sedanů, ale to je všechno. Je těžká, velká, vevnitř je lacině vypadající, z venku jako nějaká konkurence Mondea, má ji tu už kde kdo, image mizivá. Super sport ani omylem. Jen asi tím zrychlením. Ano, to je asi na světlech opojné, ale supersport? No, řekněme, že každý si pod tím představujeme něco jiného.

A aby nedošlo k omylu, z venku se mi Tesla líbí, udělali na ni a její technologii moc práce, dokázali ji prodat, takze vsechna čest. Bez debat je to v současné době nejlepší elektroauto a to s odstupem. Uz je skoro možné s ním normálně žít, i když s různými omezeními, což je ohromný skok kupředu. A dělat v Praze ve vedení CEZu, nebo E-ONu, tak si ji z hecu taky koupím. Nový Beemer sedmička je ale pomalu za stejné prachy, ne? No, nevim, ještě tam prostě nejsme.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odesláno

Supr, už jsem si myslel, že jsem divnej, když je mi proti srsti ovládání prakticky všeho kromě volantu, pedálů a blinkrů dotykáčem - tohle mi na Tesle vadí víc než problémy s dobíjením. V Praze na Chodově jsem pravidelně vídal dvě, taky je tam dobíjecí stanice, na poskakování po městě to chápu.

Odesláno (upraveno)

Ono je lepší si do toho sednout a projet se, z článků na internetu nebo koukání přes okénko dovnitř to člověk moc nepochopí. Ano rozhodně to není auto pro každého a ani není dokonalé, to je pravda a ne každý chce ovládat auto přes telefon. Já jsem si na to zvykl velmi rychle, přestože jsem si říkal, že ovládání přes displej (stejně jako většina majitelů Nokia v roce 2007) je blbost, ale je to sakra návykové. Je tam spousta vychytávek, třeba rozdělení displeje na dvě plochy, zapnutí zadní kamery za jízdy, obří navigace Google, nastavení každého kompletního profilu řidiče stejně jako u Windows, OSX apod., pamatování si, v kterých místech řidič pravidelně zvedá podvozek, stálá digitální tlačítka na displeji, stejně jako u jiných aut mechanická, integrovaný Spotify, internetové radio, ovládání na volantu atd. Přes telefon člověk vidí, co se s autem děje, v jaké stavu je baterie, nabíjení, může se na dálku zatopit, odemknout auto, otevřít nebo i zaparkovat. Ten autopilot je opravdu velmi dobrý, zatím jsem neviděl nic podobného, možná až se projedu v novém E klasse.

 

Já nemám potřebu na všechny strany psát, že kabriolet je k ničemu, prostě mi takové auto nevyhovuje ani nepřitahuje a tím je to pro mě vyřízená věc. Hledání desítek argumentů, proč si to nekoupení veřejně zdůvodnit dělá spousta lidí, já hledám spíš argumenty, proč si to koupit a když nenajdu v dostatečné míře, tak pak to není pro mě.

 

Jak funguje ovládání přes displej:

 

 

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno

Tesla se zrychlením vyrovná supersportum, ale to je asi tak všechno, na okruhu jí pojede kde jaké auto a ve sprintech vyhrává prvních pár sekund. Na živo jsem to auto viděl už několikrát a jak psal Hasňa, tak s tím musím souhlasit, zvenku vypadá hodně nudně. Podle mě kdyby nebyly ty různé zvýhodnění a eko dotace atd., tak ta firma by už dávno zanikla.

 

Jaký vy máte vůbec názor na to ovládaní skrze tablet jak to má Tesla. Mi se to vůbec, ale vůbec nelíbí a dokonce mi to přijde i dost nepraktické, neměl jsem ještě možnost jet v takovém autě, ale přijde mi to, že člověk pak musí na ten display koukat. Nedávno jsem jel v nové Q7 a musím říct, že tam tu ergonomii mají opravdu vychytanou a celkově to jejich ovládání se mi hrozně zamlouvalo.

Odesláno (upraveno)

Ten obří displej tam má jediný důvod. Cena. Je to daleko levnější, než klasická palubka. Obzvláště pro mladého výrobce bez zavedených dodavatelů. Což ovšem znamená, že to uvidíme vím dál častěji. Prostě jeden displej z Číny pár programátorů a je vyřešeno celé ovládání auta. Tomu v budoucnu neodolají ano další výrobci. Myslím.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odesláno

Mel jsem moznost Sko ridit jen cca dvacet minut. Zatah jako krava, ale nejak to bylo bez emoci a bylo hrozne cejtit, jak je to auto tezky. Proto srovnani se supersportem dost kulha. I zakladni Boxter me bavil mnohem vic. S dotykacem jsem taky nemel problem, coz jsem popravde necekal. Interier me taky zrovna nedostal, specialne volant mi pripadal dost humpolackej.

A co mi na ni chybelo nejvic? Samo zalozni motor nebo kdyby k ni byla aspon naka teleskopicka tyc, kterou bych vytahnul a sosal z troleje tramvaji...

Odesláno
  V 26. 4. 2016 v 5:49, Hasňa napsal:

Ten obří displej tam má jediný důvod. Cena. Je to daleko levnější, než klasická palubka. Obzvláště pro mladého výrobce bez zavedených dodavatelů. Což ovšem znamená, že to uvidíme vím dál častěji. Prostě jeden displej z Číny pár programátorů a je vyřešeno celé ovládání auta. Tomu v budoucnu neodolají ano další výrobci. Myslím.

To mi taky hlava nebere, i u passatu jsou "digi budiky" za příplatek ikdyz mechanické jsou daleko dražší na výrobu. Asi se tam platí za vývoj no

Odesláno

Spíše za módní novinku. Má to samozřemě i výhody, různé změny obsahu, vzhledu, navigace místo budíků a tak, ale mě se pořád líbí více klasické ručky. Těch ovšem bude čím dál míň.

Odesláno
  V 26. 4. 2016 v 7:17, moco napsal:

To mi taky hlava nebere, i u passatu jsou "digi budiky" za příplatek ikdyz mechanické jsou daleko dražší na výrobu. Asi se tam platí za vývoj no

Možná, cenu asi zvyšuje i relativně málo vyrobených kusů, přičemž za pár let je to zastaralé. Ale myslím, že za vysokou cenou (aspoň u klasických palubek a "imitace" mechanických přístrojů) je i image, kdekdo si připlatí, protože je to něco extra, může si nastavit několik vzhledů, spoustu zbytečných funkcí... Prostě jsme stále hračičky a rádi se vytahujeme:-):-). 

Auto kompletně ovládané přes monitor počítače je asi budoucnost a v zásadě proti tomu nic nemám, i když jako milovníka veteránů mne napadá spousta otázek...   

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...