Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Přiznám se, že ti Radku občas nerozumím, tak se zeptám napřímo: Jezdím po dálnici 110 - 120, po I. třídě 90 a po zatáčkovité III. třídě 70 - 80. Jasně že se často najde někdo, kdo tam nutně musí jet 100 a nedá se okamžitě předjet.

Jsem brzda provozu, mám právo po těch silnicích takhle jezdit, nebo s tím mám vždycky sjet do pankejtu, když se mi někdo přilepí na záď?

Klidně pište i ostatní, ať vím, na čem jsem.

 

Šlo o reakci na KFL - ve smyslu že i nejbídnější litrové plečky dnes můžou jet 130+, teda když řidič aspoň trochu chce. Průšvih je když se frajer rozhodne v hustém provozu blokovat rychlý pruh a nebo korzovat o 20-40 km/h pomaleji než v daném místě jedou a očekávají ostatní - jak řepák ve feldě co přede mnou dneska začal na silnici 1. třídy zpomalovat ze 70 na 50 víc než kilometr před dědinou (asi aby nemusel podřazovat do kopečka, nebo aby mě na plné čáře "vytrestal", za to že jsem předtím předjel celou kolonu co se za ním táhla). Za brzdu nemám "traktoristy", "vozejčkáře" ani "aixamisty", jedoucí s vědomím svých limitů pravým kolem u krajnice - na rozdíl od šulinů (a Holanďanů v čundrpixlách) schopných tvořit za nima "přilepení na zádi" a s levým kolem na dělící čáře kolonu - a na pokus o předjetí reagovat troubením, blikáním, kličkováním a vybržďováním. Apropos: Kdo jezdí svižně se pomalejšímu autu na zadek dobrovolně nelepí - z téhle pozice se moc dobře nepředjíždí, neuhýbá ani nebrzdí. "Najíždění" praktikuje jenom nervák (OK, kdo občas není ať hodí kamenem) a pravidelně jenom frustrát, příliš posranej na to aby si troufnul pořádně zatroubit, v práci zařvat a doma dupnout...  :whistling: 

 

Já si chci ze zvědavosti projet to nové CR-V v hybridu.

 

Podle testů je ve městě super tichá a komfortní podvozek, spalovací motor je spíš agregát pro pohon elektromotoru, že je to stavěné spíš jako elektro auto než hybrid (nemá vůbec převodovku) a spotřeba klidně pod pět litrů. Nejvyšší verze má myslím i active noise cancelation.

 

Zajímalo by mě jak by si to vedlo na dálnici,trasy kolem 200 km.

 

Hybrid je za své podstaty efektivní v kolonách a ve městě, kde může rekuperovat a elektromotorem vykrývat popojíždění. Při plynulé jízdě Na dálnici představují motorgenerátory s baterkou mrtvou váhu, která (spolu s hovadským čelním odporem SUV) akorát požírá výkon spalovacího motoru na dorovnání otáček v

- což je zde jednorychlostní vícevstupová planetová převodovka (vícerychlostní se používají ve větších Lexusech, pro efektivnější vykrytí většího rozsahu otáček a momentů), licencovaná od Toyoty. A jestli nějakej zkorumpovanej škrabák nebo "trubka-tester" pindá že ten vozejk se sound-systémem pro imitaci zvuku motoru vůbec převodovku nemá, o dalších výstupech z jeho rigorozních testů radši nechci nic slyšet...  :shit: Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@zceyee: V okolí Brniska na "slepce" vesměs dobře funguje klakson - ale musí se chvíli držet a mít model co dělá pořádnej kravál, stejně Ti s chrochtem neuhnou dřív než zpomalíš. Pokusy o najíždění jsou o hubu - už mockrát jsem zažil víkendové senily 80+ s klepající se bradičkou, šůrující se ve 30-40 na dvojku kolem dělící čáry, které by  nevykolejila ani jízda na dálnici v protisměru. Na jednu stranu by nám chtěl nejvyšší sovět zakazovat "zombie-nože" - ale "hodné obvoďáky" co podobným zombiím dávají štempl "aby si s babkou mohli sjet na nákup" nikdo za obecné ohrožení a podporu silničního terorismu nezavře...  :thumbsdown_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pisálkové pod označením e-cvt prezentýrujou kdeco ale obvykle se tak myslí planetový diferenciální převod kde se spalovák s elektrikou všelijak tahají o otáčky. já teda nevím jak to má ta Honda aktuálně, hledat se mi to nechce ale někde jsem čet že tam je vlastně elektrický pohon s generátorem a při určité rychlosti, kdy se otáčky pohonu jakoby podobají jízdě na nejvyšší převod, se sepne spojka a připojí spalovák mechanicky do pohonu kvůli vylepšení ztrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasický princip eCVT je skutečně "obrácený diferenciál", kde by měl spalovák buď stát a nebo běžet "v optimálních otáčkách", zatímco elektromotor s alternátorem (ve skutečnoti tak fungují oba, proto se jim říká "motorgenerátory", viz 

 výše) dorovnávají jeho otáčky na výstupu, přebytek výkonu cpou do baterek a nebo si ho berou zpět. U variant 4x4 to bývá doplněno o MG3 na zadní nápravě (která s předkem není propojená kardanem a mezinápravovým diferenciálem), který se ale od cca 80 km/h kvůli omezenému rozsahu otáček úplně odpojuje a rychleji už se jede jen v režimu "dvoukolka" (proto "mrtvá váha"). Problém "ne vždy optimálních otáček" MG1+2 se u nejnižší třídy (Prius, Auris, mild-hybridy) řeší omezovačem, u střední třídy  (kRAVky, NX, CR-V) nižším převodem a výkonnějšími MG (v tomhle byl hošan z garáže vedle jak ta jedle) - a u nejvýkonnější třídy se do eCVT integrují vícestupňové planetovky, samozřejmě s možností přemostění MG pro omezení ztrát při plných baterkách. A aby to lidem neznělo divně (sešlápnout akcelerátor a v rozsahu 40-140 km/h slyšet monotónních 4500 RPM může být pro někoho i nebezpečné), výrobci už pár let do zvukové aparatury hybridů integrují "generátory proměnlivých otáček motoru" - přičemž "Active noise cancellation" bude jeden z prima eufemismů pro totéž  :whistling:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radku, KFL, díky za reakce, už rozumím :-) Na dálnici se chovám, jak popsal KFL, to blikání a uhýbání ke kraji... no, ale jo, když vidím, že je fakt bezpečný mě předjet, tak ti bliknu. Ale přede dvěma týdny jsem jel takhle 80 lesem po třetí třídě u Staré Boleslavi, je to tam úzké a plné zatáček, takže když se mi jako ten frajer v XC90 přilepíš na zadek a opakovaným najížděním těsně za kouli mého tažného mi budeš dávat najevo, že ti tam překážím, tak moje motivace pomoct ti dostat se přede mě spadne fakt na nulu... jinak jsem rád na silnici sám, takže kohokoliv rychlejšího rád pustím, když to jde, ať za mnou nevisí a máme oba klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radku, KFL, díky za reakce, už rozumím :-) Na dálnici se chovám, jak popsal KFL, to blikání a uhýbání ke kraji... no, ale jo, když vidím, že je fakt bezpečný mě předjet, tak ti bliknu. Ale přede dvěma týdny jsem jel takhle 80 lesem po třetí třídě u Staré Boleslavi, je to tam úzké a plné zatáček, takže když se mi jako ten frajer v XC90 přilepíš na zadek a opakovaným najížděním těsně za kouli mého tažného mi budeš dávat najevo, že ti tam překážím, tak moje motivace pomoct ti dostat se přede mě spadne fakt na nulu... jinak jsem rád na silnici sám, takže kohokoliv rychlejšího rád pustím, když to jde, ať za mnou nevisí a máme oba klid.

Na ?najížděče? musíš mít vytočenou zadní trysku ostřikovače a kropit to :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, velmi rozumné. Tím si to ten lepič uvědomí a už to nikdy neudělá. Navíc se už tak nebezpečná situace vylepší tím, že lepič chvíli nic nevidí. Ach jo.

Na mě se teda nikdo moc nelepí, ale když už, bliknu všema 4. Když to nepomůže, ujedu mu nebo pokud to jde, uhnu na stranu nebo někde na bezpečném místě zastavim. Na ty dva případy za rok to stačí. Ostřikovače většinou potrebuju na okno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U sedanů se na zadní ostřikovače moc nehraje - ale je fakt že těch co by se stíhali "lepit" zas tolik nepotkávám  :cool02:

Ale vzpomínám jak Mazda "mrkačka" (můj první milášek - boha jeho už před 20 lety!) měla vzadu extra nádržku, do které by se při podobném "tuningu trysek" dalo nalejt ledacos zajímavého... Ať nejsem svině, třeba "výčepní lihovina". Funkci odmrazovací kapaliny by to plnilo - a lepič by při kontrole nadejchal...  :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, kluci, když to tady čtu. Tak zkusím trochu moralizovat, jo? Tím nechci omlouvat hlupáky, které na silnici člověk potká a kterých vždy v každé skupině lidí určitý podíl bude.

Pozornost a soustředění, ohleduplnost, tolerance a bude to dobrý. Zamysleme se taky nad sebou, zda se u nás projevují za volantem všechny tyto vlastnosti. Nikde není psáno, že budeme pořád mladí, zdraví a v silných velkých autech.

 

Edit: Vylepšil jsem druhý odstavec 1. osobou množného čísla, aby to nevypadalo, že se mě to netýká :-)

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, kluci, když to tady čtu. Tak zkusím trochu moralizovat, jo? Tím nechci omlouvat hlupáky, které na silnici člověk potká a kterých vždy v každé skupině lidí určitý podíl bude.

Pozornost a soustředění, ohleduplnost, tolerance a bude to dobrý. Zamysleme se taky nad sebou, zda se u nás projevují za volantem všechny tyto vlastnosti. Nikde není psáno, že budeme pořád mladí, zdraví a v silných velkých autech.

 

Edit: Vylepšil jsem druhý odstavec 1. osobou množného čísla, aby to nevypadalo, že se mě to netýká :-)

Mluvíš mi z duše, či jak se to říká ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...