Jump to content

Kdo čím jezdí


Lukáš
 Share

Recommended Posts

Co se zvysene zateze tyka, vychazel bych z toho, co mam ve velkem TP uvedeno. V clanku se pise neco o zvysenem tlaku v pneu, coz je nesmysl, foukas tak, jak predepisuje vyrobce pro dany rozmer. Tuzsi pneu meni chovani vozu, nekomu muze vyhovovat, druhemu to same ne. V clanku zminena zvysena mechanicka vydrz pneu nema nic spolecneho s opotrebenim behounu, coz pravdepodobne nastane drive. Nektera guma ma na suchu vybornou prilnavost, je ticha, nezere, a kdyz zaprsi, tak jdes v prvni zatacce z kola ven. Na jinou budes nadavat jak nic nevydrzi, ale na projety zatacky budes vzpominat jeste v duchodu. Vzdycky je neco za neco ale v zasade s evropskou gumou neudelas chybu.

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, M3maniac napsal:

To určitě né, goodyear je jedna z nej pneu, troufnu si říct top 3 na trhu. A Barum beru jako dobrou volbu pro lidi co uvažují o číně. Pro řidiče kteří nečekají top jízdní výkony, ale neurazí a na auta typu fabie nebo litrová kokta v klidu. To né že by se nemohly nasadit na passata 😉

To já samozřejmě vím, to byla řečnická otázka reagující na kolegu a jeho srovnání Goodyearu a Barumek (i když bych tomu byl rád,  jako správný patriot 😀)

Link to comment
Share on other sites

před 11 hodinami, exBURN napsal:

Já objednal ty hankooky - icept Evo 3 - sada dražší asi o dvojku než ty barumky, ale řeším co s tím XL, zda to nebude něčemu vadit. Ale skoro nikde pneu bez XL "dodatku" nenabízí.

Jak jsem psal vůbec to neřeš, je to pouze výhoda. Nikde jsem tedy ale na stránkách Korejce nenašel jakou technologii k vystužení bočnice využívají, a vůbec o tom XL nikde ani zmíňky, ty jsi někde něco objevil? Spíš mrkni u zimáku na datum výroby až ti dorazí, ten je mnohem důležitější než vyztužená bočnice.

Link to comment
Share on other sites

před 7 hodinami, xbraj19 napsal:

To já samozřejmě vím, to byla řečnická otázka reagující na kolegu a jeho srovnání Goodyearu a Barumek (i když bych tomu byl rád,  jako správný patriot 😀)

V klidu, ja to napsal jen jako svou zkušenost, ne slovo do pranice😉. Barumky jsou prostě ( dobré gumy ) pro někoho kdo nejezdí extrémně a nečeká nejlepší přilnavost či adhezi v každé situaci. Pro běžného uživatele co jezdí 50,90 a sem tam 130 je to v pohodě guma. Good year asymetrico 3 F1 jsem nechápal kolik km vydržela na 2 tunovým autě. Contiky vydržely odhadem o 35% méně km.  Ono je to taky auto od auta, někde prostě člověku musí ( chce ) dát to nejlepivější, řekněme u sportovního auta pro radost a na víkendy a někde zase hledá něco , co mu nemizí před očima , protože v té rodinné krávě jezdí jinak a tu top nejrychlejší gumu nepotřebuje.

Link to comment
Share on other sites

před 1 hodinou, exBURN napsal:

Právě že vůbec a co bylo horší, tak jsem verzi bez XL provedení ani nenašel. No tak to testnu a uvidíme

Jsem zavolal kamarádovi co má pneuservis, protože jsem to trochu nechápal a to z neprůstřelnou bočnicí jako mám já na Nokianech prý nemá nic společného 😆 XL (extra load) je prý klasický index nosnosti, většinou se dává číslo a XL se dává na těžká auta. V tabulkách 2680kg mu to ukázalo nosnost, takže na Kia 1400kg prý úplně zbytečně předimenzovaná guma, on by ji tam nedal, prý proč? Promiň ale tak vysvětleno, samozřejmě výběr je na tobě :cheers: Ono je pravda, že 100 autoservisů, 100 názorů, znáš to....

Link to comment
Share on other sites

Protože tu celou dobu řeším, že pneu bez XL nekoupíš - Možná pár Contíku nebo Michelin, ale třeba Barum Polaris 5 se BEZ označení XL nikde nevyskytují. A tak je to s 99% shopů. 

Třebo velko-pneu v rozměru 235/45/18 NENABÍZÍ jiné než XL....

Link to comment
Share on other sites

před 7 minutami, exBURN napsal:

Protože tu celou dobu řeším, že pneu bez XL nekoupíš - Možná pár Contíku nebo Michelin, ale třeba Barum Polaris 5 se BEZ označení XL nikde nevyskytují. A tak je to s 99% shopů. 

Třebo velko-pneu v rozměru 235/45/18 NENABÍZÍ jiné než XL....

Aha, já to špatně pochopil jak jsi psal o té zesílené bočnici, tak beru zpět. To se dělá kvůli proražení do terénu, ale XL je celá guma zesílená, nejenom bočnice. Navíc co už teď čtu tak má každý výrobce jiné technologie výroby XL, takže korejec tam klidně mohl dát tvrdší směs, která samozřejmě bude mít jiné jízdní vlastnosti než guma pro tvé auto určená... ale samozřejmě furt lepší než dát na těžký auto pravý opak, což prý borci dělají běžně :wacko:

Link to comment
Share on other sites

před 21 minutami, Vladar91 napsal:

Já mám na starem yarisovi taky XL gumy. Předchozí mechanik je objednal a já nevím proč. Hlavně jsem ani nevěděl že to vůbec existuje. On asi taky ne :D

A na STK problém nemáš? Jak to tak čtu a už vím o co jde, index nosnosti 😆, tak to už taková sranda není a taková guma by na autě asi ani neměla co dělat co píšou ☹️ Od problémů s STK, policií, krytí pojišťovnou v případě havárie, atd. Být tebou exBURN, tak bych se ještě poptal, nechci malovat čerta na zeď :cheers:

Link to comment
Share on other sites

před 7 minutami, African napsal:

A na STK problém nemáš? Jak to tak čtu a už vím o co jde, index nosnosti 😆, tak to už taková sranda není a taková guma by na autě asi ani neměla co dělat co píšou ☹️ Od problémů s STK, policií, krytí pojišťovnou v případě havárie, atd. Být tebou exBURN, tak bych se ještě poptal, nechci malovat čerta na zeď :cheers:

Afri, doplietol si sa kompletne, a kym dopleties ostatnych, este raz - XL nieje index nosnosti, ten vyjadruje cislo. XL je zosilena bocnica, mozes to pouzit na akomkolvek aute ak guma splna vsetky ostatne parametre. Guma moze byt proste 91V XL ako aj 98V XL, a to xl nema nic s nosnostou. Zosilnena bocnica, mas mensiu sancu ju prervat na obrubniku. Guma je mozno trocha tuhsia na bocne vykyvy, co je len dobre. S STK to nema nic spolocne.

Link to comment
Share on other sites

před 10 minutami, eskimak napsal:

Afri, doplietol si sa kompletne, a kym dopleties ostatnych, este raz - XL nieje index nosnosti, ten vyjadruje cislo. XL je zosilena bocnica, mozes to pouzit na akomkolvek aute ak guma splna vsetky ostatne parametre. Guma moze byt proste 91V XL ako aj 98V XL, a to xl nema nic s nosnostou. Zosilnena bocnica, mas mensiu sancu ju prervat na obrubniku. Guma je mozno trocha tuhsia na bocne vykyvy, co je len dobre. S STK to nema nic spolocne.

XL znamená extra load a projevuje se to na vyšším indexu nosnosti prý píšou... já mám vyztužené bočnice, ale index nosnosti mám stejný jako na normálních. Píšou toho hodně, ale takhle to chápu.

Typické je spojení XL, jež nesou zesílené pláště s vyšší nosností, tedy s vyšším indexem nosnosti, než je běžné. Má smysl XL pneu kupovat? Jen v případě, že jejich zvýšený index nosnosti předepisuje technický průkaz nebo pokud často jezdíte s extrémně zatíženým autem, jejich zesílená konstrukce totiž jinak zbytečně zhoršuje komfort.

Link to comment
Share on other sites

před 2 minutami, nickie napsal:

v podstatě se připojuji k eskimakovi. pokud pneumatika splňuje rozměry a indexy uvedené v TP (např.205/55 R16 91 H) je pro STK úplně jedno je-li v provedení standard nebo XL, za to nikoho nevyhodí

A ty máš index nosnost 91 v XL? Pak je vše v pořádku ale já u Hankook vidím 91 a v XL 98, asi tomu nerozumím 🤨

Link to comment
Share on other sites

žiju v představě ( a zatím mi to vždy vycházelo) že jakýkoli předepsaný index dle TP můžu nahradit indexem vyšším. Zcela běžně předepsaný rychlostní index T-190km nahrazuji indexem V -240km a nosnostní index 91-615 kg indexem93-650 kg.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, nickie said:

žiju v představě ( a zatím mi to vždy vycházelo) že jakýkoli předepsaný index dle TP můžu nahradit indexem vyšším. Zcela běžně předepsaný rychlostní index T-190km nahrazuji indexem V -240km a nosnostní index 91-615 kg indexem93-650 kg.

Je to tak.

Nemůžeš použít nižší, ale vyšší ano.

Link to comment
Share on other sites

před 26 minutami, African napsal:

XL znamená extra load a projevuje se to na vyšším indexu nosnosti prý píšou... já mám vyztužené bočnice, ale index nosnosti mám stejný jako na normálních. Píšou toho hodně, ale takhle to chápu.

Typické je spojení XL, jež nesou zesílené pláště s vyšší nosností, tedy s vyšším indexem nosnosti, než je běžné. Má smysl XL pneu kupovat? Jen v případě, že jejich zvýšený index nosnosti předepisuje technický průkaz nebo pokud často jezdíte s extrémně zatíženým autem, jejich zesílená konstrukce totiž jinak zbytečně zhoršuje komfort.

XL nema nic so zvysenym indexom nosnosti. Ako moze byt pneu s indexom 80 aj XL aj bez, tak aj pneu s indexom 105 (teoreticky). Index nosnosti splnit musis, XL je navyse, na STK je to jedno.

Mozes si kupit pneu s akymkolvek rovnakym alebo vyssim indexom nosnosti aky mas predpisany.

Ak mas predpisane XL (este som o tom nepocul, netusim ci je to mozne), tak musis mat XL. 

Skus iny clanok, naozaj je to vacsinou vysvetlene rozumne, nechapem to pletenie s indexom nosnosti.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...