Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,4tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Krásný, tohle se mi fakt líbí.

Půjdeš stejnou/podobnou cestou?

 

Ne, moje je menší. Dnes jsme byli v České Lípě u jednoho karavanového guru, byla to užitečná návštěva a taky pěkný výlet. Ujasnili jsme si spotřebiče, napájení a vše kolem toho, určitě jeho služeb využijeme . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krátký sobotní výlet na akci "Zavírání nebe". Snažíme se s autem před zimou něco najezdit, aby se projevily případné nedostatky než se dáme do úprav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak velký je prostor za předními sedačkami? Myslím celkový vnitřní šířka x délka x výška? Přijde mi to malé, ale třeba jen nemám odhad.

Mohu to změřit přesně, ale aspoň nahrubo takto - mezi nejzadnějším místem sedadla řidiče, je-li v zadní poloze, k okraji sedáku zadní lavice je to asi 130 cm, ten rozměr nás zajímal, protože tam budou skříňky. Když se z lavice udělá postel, dlouhá cca necelých 190 cm, zmenší se výše uvedený rozměr ze 130 na 95 cm. Za rozloženou postelí je k zadním dveřím ještě asi 25 cm. Za předními sedadly k zadním dveřím je to tedy uvnitř cca 310 cm.

Šířka - pomalu je lepší spát na posteli napříč, mezi bočními okny jsou ve výšce postele 2 metry, ale dovnitř mají okna asi 10 cm parapety, takže auto je uvnitř asi 180 cm široké. Výška - mám zvýšenou střechu, ta je nejvyšší za předními sedadly, tam je cca 165 cm, ale to odhaduji, měřím 178 cm a stojím tam se skloněnou hlavou, jinak ale nepřikrčený. Dozadu se střecha mírně svažuje, ale tam mne to už nezajímá. Dělala se ještě jedna vyšší střecha, tu bohužel nemám, ale takhle s tím také umím žít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Valderek - děkuji.

 

V tuto chvíli máme najeto asi 600 km, vše OK. Co se týká vestavby, zdánlivě se nic neděje, ale ujasňujeme materiály, doplňky, pesp. se s tím seznamuji, obytné auto jsem nikdy neměl. Navštívili jsme pár známých, prohlédli si jejich auta, dostali katalogy, za týden jedeme do Brna na výstavu.

 

Spotřebiče máme vybrané, jejich umístění v interiéru také, i když mi to stále nedá a lámu si s tím hlavu, protože i poslední představa má mouchy, jasný je jen vařič, vestavěný ve skříňce přidělané na bočních dveřích, takže se s nimi bude otevírat ven, na protější stěně bude lednice, dřez, schránky s WC, čistou+odpadní vodou. Jasný je i typ WC a dřezu, zmíněná moucha je v tom, že aby to vyšlo, vestavěná lednice je otevírací klasicky do místnosti. Ale ta vybraná má vyšší spotřebu, nehledě k tomu, že při každém otevření vyteče studený vzduch do auta,což je ztráta, kterou bude dohánět spotřebou další el. energie. A my se snažíme ušetřit každou Ah přídavné baterky a s tím spojenou hmotnost a objem, u těchle aut se počítá s každým gramem a kubickým centimetrem. Měli jsme vybranou jinou lednici, otevíranou shora, navíc s vnějšími kaslíky na plechovka a malé PET lahve, nápoje jsou příjemně chladné a nemusí se otevírat lednice. Lednice byla navíc levnější a měla o 30% menší spotřebu, s ní bych se dostal na menší, lehčí a levnější 140 Ah přídavnou baterku. Ta lednice má jediný problém - je větší a nemůže být pod stropem, protože se do ni nedostaneme.

Ale já to dám, tohle je výzva:-):-)!!   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neuvažoval jsi o solárním panelu na střechu? Podle voka 140W panel a 105Ah gelová nebo trakční baterie by ti s energií ve vestavbě velmi pomohla... krása nesmírná to tedy není, vím - ale užitná hodnota nesmírná - pokud zvolíš cestování s minimální závislostí na kempech nebo STPL. Někde jsi psal, že plánuješ markýzu, ta spolu s větracímí mřížkamy či výfuky / lednice, bojler ..... / stejně prozradí, že jsi malá obytka :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mtruelle - podle výpočtu spotřeby energie u mých spotřebičů a potřebné doby nezávislosti na el. energii (počítal Karel Prokop) by měla stačit s tou úspornější ledničkou trakční baterie 140 Ah, max. 180 Ah, u méně úsporné lednice 180 Ah, popř. pro jistotu 230 Ah, ale tam rostou rozměry a hmotnost baterie, takže pokud to vyjde, bych měl rád 140 Ah baterku. Solár Karel Prokop v tomto případě označil za zbytečný, měl bych být nezávislý 2-3 dny a to mi stačí. Pokud se časem ukáže něco jiného, solár se dá domontovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mtruelle - co se týká instalací, snad máš pravdu, Karel na mne působil velmi dobře. Bohužel se nezabývá truhlařinou a teď to řeším. Mám známého, truhláře, který dělá běžný nábytek a do karavanu prý už také něco dělal. Bohužel nevím, jestli to "něco" zaručuje mou spokojenost a použití správných materiálů, doplňků, technologie atd. Ono se to nezdá, ale je to specifická věc, jde o použití co nejlehčích a nejtenčích materiálů při dodržení pevnosti, nosnosti, aby to nevrzalo, bylo imunní vůči změnám teplot a vlhkostí atd. Většinou se to dělá z překližky, nejčastěji topolové, zalaminované. Ta ale váží kolem 7,5 kg/qm. Jsou ale sendvičové překližky, vyplněné pěnou nebo různými komůrkami, které váží kolem 4 kg/qm a přitom při menší tloušťce stejně pevné. Jasně, dražší, ale i u mé minivestavby může znamenat kolem 30 kg úsporu a to není tak málo. A těch věcí, které chci nejdřív zjistit, je víc... Proto jsem kvůli nábytku oslovil í specializované dodavatele, teď zrovna komunikuji s KRS. Na rozhodnutí je čas, ale rychle se krátí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krse znám, mám to za humny a ledacos mi na autě dělal, za mě vždy spokojenost, dělá i individuální vestavby dle požadavku, je trochu dražší- ale truhláře má vynikající.

Upraveno uživatelem mtruelle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s KRS jednám o tom, že by udělali jen truhlařinu + položili novou podlahu. To nedělají rádi, což chápu, chtějí, aby výsledné dílo, na kterém se podílejí, bylo bezvadné. Dnes se mne ptal pan Krs, kdo by dělal ty další instalace, napsal jsem, že Karel Prokop, tak uvidíme, jestli do toho budou chtít jít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě zvaž místo překližky sendvič karbonu a pěny. Váha letí dolu, cena zas nahoru, navíc je ten materiál výrazně stabilnější při změnách teplot a vlhkosti. S tím jde i mnohem vyšší životnost. Dělával to jeden pán (motorkář) se zlatejma rukama a spornou povahou v Brandýse n/L. Můžu Ti poslat kontakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Americkej - díky, za kontakt budu rád. Nebudu to dělat sám, takže by to muselo být něco, co je schopna použít některá z firem, které to budou dělat.

Už jsem to možná psal, běžná překližka (používá se často laminovaná topolová), je dnes u karavanů standard, ale prosazují se i vypěněné nebo sendvičové překližky, lehčí a pevnější. Dám přednost čemukoliv s prioritou hmotnosti, s čím bude umět zvolená firma pracovat.

 

Ono se to nezdá. GMC má max. hmotnost 3300 kg a pohotovostní 2510 kg, nevím zda zahrnuje zvýšenou střechu, popř. žebřík, myslím že ne, musel bych najet na váhu. Ale i pokud ano, mám na to necelých 500 kg. Z auta jsem vyndal prostřední sedadla, cca 50 kg. Namontuji LPG, skříňky, spotřebiče, rezervní baterka bude mít 35-40 kilo, voda v kanystrech, WC atd. Rezerva jde rychle dolů a to v autě nesedíme my s Drákulou, našimi věcmi, na střeše není box s kemingovým nábytkem a markýza...

Takže šetřit každé deko se fakt musí... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...