Hasňa Odesláno 23. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. října 2015 (upraveno) Ty fotky úplně smrrděj rybinou.... Upraveno 23. října 2015 uživatelem Hasňa Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 23. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. října 2015 Krásný, tohle se mi fakt líbí.Půjdeš stejnou/podobnou cestou? Ne, moje je menší. Dnes jsme byli v České Lípě u jednoho karavanového guru, byla to užitečná návštěva a taky pěkný výlet. Ujasnili jsme si spotřebiče, napájení a vše kolem toho, určitě jeho služeb využijeme . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 25. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. října 2015 Krátký sobotní výlet na akci "Zavírání nebe". Snažíme se s autem před zimou něco najezdit, aby se projevily případné nedostatky než se dáme do úprav. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 25. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. října 2015 Ivane pěkně! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 26. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 26. října 2015 Ivane pěkně! Díky Cyrdo. A dorazil na chvíli i Šedivák s Ferdou... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gunman Odesláno 27. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. října 2015 Jak velký je prostor za předními sedačkami? Myslím celkový vnitřní šířka x délka x výška? Přijde mi to malé, ale třeba jen nemám odhad. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 27. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. října 2015 Jak velký je prostor za předními sedačkami? Myslím celkový vnitřní šířka x délka x výška? Přijde mi to malé, ale třeba jen nemám odhad.Mohu to změřit přesně, ale aspoň nahrubo takto - mezi nejzadnějším místem sedadla řidiče, je-li v zadní poloze, k okraji sedáku zadní lavice je to asi 130 cm, ten rozměr nás zajímal, protože tam budou skříňky. Když se z lavice udělá postel, dlouhá cca necelých 190 cm, zmenší se výše uvedený rozměr ze 130 na 95 cm. Za rozloženou postelí je k zadním dveřím ještě asi 25 cm. Za předními sedadly k zadním dveřím je to tedy uvnitř cca 310 cm.Šířka - pomalu je lepší spát na posteli napříč, mezi bočními okny jsou ve výšce postele 2 metry, ale dovnitř mají okna asi 10 cm parapety, takže auto je uvnitř asi 180 cm široké. Výška - mám zvýšenou střechu, ta je nejvyšší za předními sedadly, tam je cca 165 cm, ale to odhaduji, měřím 178 cm a stojím tam se skloněnou hlavou, jinak ale nepřikrčený. Dozadu se střecha mírně svažuje, ale tam mne to už nezajímá. Dělala se ještě jedna vyšší střecha, tu bohužel nemám, ale takhle s tím také umím žít. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Valderek Odesláno 29. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. října 2015 Dobré video jak noha !!! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Valderek - děkuji. V tuto chvíli máme najeto asi 600 km, vše OK. Co se týká vestavby, zdánlivě se nic neděje, ale ujasňujeme materiály, doplňky, pesp. se s tím seznamuji, obytné auto jsem nikdy neměl. Navštívili jsme pár známých, prohlédli si jejich auta, dostali katalogy, za týden jedeme do Brna na výstavu. Spotřebiče máme vybrané, jejich umístění v interiéru také, i když mi to stále nedá a lámu si s tím hlavu, protože i poslední představa má mouchy, jasný je jen vařič, vestavěný ve skříňce přidělané na bočních dveřích, takže se s nimi bude otevírat ven, na protější stěně bude lednice, dřez, schránky s WC, čistou+odpadní vodou. Jasný je i typ WC a dřezu, zmíněná moucha je v tom, že aby to vyšlo, vestavěná lednice je otevírací klasicky do místnosti. Ale ta vybraná má vyšší spotřebu, nehledě k tomu, že při každém otevření vyteče studený vzduch do auta,což je ztráta, kterou bude dohánět spotřebou další el. energie. A my se snažíme ušetřit každou Ah přídavné baterky a s tím spojenou hmotnost a objem, u těchle aut se počítá s každým gramem a kubickým centimetrem. Měli jsme vybranou jinou lednici, otevíranou shora, navíc s vnějšími kaslíky na plechovka a malé PET lahve, nápoje jsou příjemně chladné a nemusí se otevírat lednice. Lednice byla navíc levnější a měla o 30% menší spotřebu, s ní bych se dostal na menší, lehčí a levnější 140 Ah přídavnou baterku. Ta lednice má jediný problém - je větší a nemůže být pod stropem, protože se do ni nedostaneme. Ale já to dám, tohle je výzva:-):-)!! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mtruelle Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Neuvažoval jsi o solárním panelu na střechu? Podle voka 140W panel a 105Ah gelová nebo trakční baterie by ti s energií ve vestavbě velmi pomohla... krása nesmírná to tedy není, vím - ale užitná hodnota nesmírná - pokud zvolíš cestování s minimální závislostí na kempech nebo STPL. Někde jsi psal, že plánuješ markýzu, ta spolu s větracímí mřížkamy či výfuky / lednice, bojler ..... / stejně prozradí, že jsi malá obytka :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 mtruelle - podle výpočtu spotřeby energie u mých spotřebičů a potřebné doby nezávislosti na el. energii (počítal Karel Prokop) by měla stačit s tou úspornější ledničkou trakční baterie 140 Ah, max. 180 Ah, u méně úsporné lednice 180 Ah, popř. pro jistotu 230 Ah, ale tam rostou rozměry a hmotnost baterie, takže pokud to vyjde, bych měl rád 140 Ah baterku. Solár Karel Prokop v tomto případě označil za zbytečný, měl bych být nezávislý 2-3 dny a to mi stačí. Pokud se časem ukáže něco jiného, solár se dá domontovat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mtruelle Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Svěřil jsi se do ruk v ČR nejpovolanějších - tak to bude vše OK :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 mtruelle - co se týká instalací, snad máš pravdu, Karel na mne působil velmi dobře. Bohužel se nezabývá truhlařinou a teď to řeším. Mám známého, truhláře, který dělá běžný nábytek a do karavanu prý už také něco dělal. Bohužel nevím, jestli to "něco" zaručuje mou spokojenost a použití správných materiálů, doplňků, technologie atd. Ono se to nezdá, ale je to specifická věc, jde o použití co nejlehčích a nejtenčích materiálů při dodržení pevnosti, nosnosti, aby to nevrzalo, bylo imunní vůči změnám teplot a vlhkostí atd. Většinou se to dělá z překližky, nejčastěji topolové, zalaminované. Ta ale váží kolem 7,5 kg/qm. Jsou ale sendvičové překližky, vyplněné pěnou nebo různými komůrkami, které váží kolem 4 kg/qm a přitom při menší tloušťce stejně pevné. Jasně, dražší, ale i u mé minivestavby může znamenat kolem 30 kg úsporu a to není tak málo. A těch věcí, které chci nejdřív zjistit, je víc... Proto jsem kvůli nábytku oslovil í specializované dodavatele, teď zrovna komunikuji s KRS. Na rozhodnutí je čas, ale rychle se krátí... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mtruelle Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 (upraveno) Krse znám, mám to za humny a ledacos mi na autě dělal, za mě vždy spokojenost, dělá i individuální vestavby dle požadavku, je trochu dražší- ale truhláře má vynikající. Upraveno 30. října 2015 uživatelem mtruelle Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Já s KRS jednám o tom, že by udělali jen truhlařinu + položili novou podlahu. To nedělají rádi, což chápu, chtějí, aby výsledné dílo, na kterém se podílejí, bylo bezvadné. Dnes se mne ptal pan Krs, kdo by dělal ty další instalace, napsal jsem, že Karel Prokop, tak uvidíme, jestli do toho budou chtít jít. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mtruelle Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 S Karlem P. se znají a tykají si.... uvidíš. Tam kromě materiálu je důležité hlavně upevněni ... Aby se to za jízdy moc ne klepadlo a nevrzalo a na D1 se ti nezapichovaly vidličku do stropu..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Tak to je dobré když se znají a umí domluvit, třeba to klapne. Díky za informaci. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Americkej Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Ještě zvaž místo překližky sendvič karbonu a pěny. Váha letí dolu, cena zas nahoru, navíc je ten materiál výrazně stabilnější při změnách teplot a vlhkosti. S tím jde i mnohem vyšší životnost. Dělával to jeden pán (motorkář) se zlatejma rukama a spornou povahou v Brandýse n/L. Můžu Ti poslat kontakt. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivan Lelák Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Americkej - díky, za kontakt budu rád. Nebudu to dělat sám, takže by to muselo být něco, co je schopna použít některá z firem, které to budou dělat. Už jsem to možná psal, běžná překližka (používá se často laminovaná topolová), je dnes u karavanů standard, ale prosazují se i vypěněné nebo sendvičové překližky, lehčí a pevnější. Dám přednost čemukoliv s prioritou hmotnosti, s čím bude umět zvolená firma pracovat. Ono se to nezdá. GMC má max. hmotnost 3300 kg a pohotovostní 2510 kg, nevím zda zahrnuje zvýšenou střechu, popř. žebřík, myslím že ne, musel bych najet na váhu. Ale i pokud ano, mám na to necelých 500 kg. Z auta jsem vyndal prostřední sedadla, cca 50 kg. Namontuji LPG, skříňky, spotřebiče, rezervní baterka bude mít 35-40 kilo, voda v kanystrech, WC atd. Rezerva jde rychle dolů a to v autě nesedíme my s Drákulou, našimi věcmi, na střeše není box s kemingovým nábytkem a markýza... Takže šetřit každé deko se fakt musí... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Americkej Odesláno 30. října 2015 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. října 2015 Americkej - díky, za kontakt budu rád. SZ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se