Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Já toho megana měl od novoty cca 2 roky s 1,6 benzínem atmosférou a musím říct, že pro rodinu to rozhodně nebylo špatný auto. Jelo to rozumně, podvozek celkem cajk, obří kufr, slušná výbava. Tehdy to do firmy jako nový šlo sehnat za cca 350k. Já to srovnával s Octavií a tam to kulhalo, nicméně megane bylo mnohem levnější auto a pokud bych to měl srovnat s fabií, tak bych bral toho megana... Jak psal exBURN, do 1,2 bych se moc nepouštěl, ta 1,6 s 6st manuálem byla prověřená a bezproblémová...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá 1.2tce (priamy vstrek) má problém s krátkymi jazdami. Nezohreje sa a tým že to je priamy vstrek, ostáva benzín na stenách valca, tým pádom ho krúžky zotrú a dostane sa do oleja. A ako vieme, benzín vôbec, ale vôbec nemaže. Takže sa vydrú valce, nasleduje strata kompresie a je po motore.

My máme tento motor, ale nebehá po meste a olej meníme každých 15 tisíc. Takže pohoda.

Navyše ako každý priamy vstrek sa časom na nasávacie ventily nachytá karbón. Ale a týmto je problém všeobecne. Mali to aj prvé Mitsubishi s GDI, VW s FSI, ...

Časom to postihne každý benzín s priamym vstrekom, len je otázka kedy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Megane Z 1,6 74 kW bez proměnného časování ventilů, 5st. manuál x 1,2 Tce 85kW, 6st. manuál: Prvně, žerou stejně - kolem 6,7l / 100 km (nenakládal jsem jim, ale ani je nelochtal, jízdy tak půl na půl až 1/3 : 2/3 město : mimo město) Ta spotřeba v tom inzerátu Tce je vycucaná z prstu / opsaná z katalogu. 1,6 je línější (resp. méně dynamickej s delším nástupem), hlučnější, celkově má méně kultivovanej chod, víc se točí. Ale porovnáváme atmosféru x turbo. 1,2 má celkově takovej plošší / tupější výkon (nebo jak to napsat), ale celkem pěkně táhne cca od 2tis. do 4tis. otáček, 1,6 se musela celkem roztáčet = hluk. S 1,6 jsem najel za 5 let asi 80tis km, s 1,2 asi 50tis. za 4,5 roku. Obě bez problémů od novýho. Vzhledem k ceně to pro mě byly hodně slušný auta. Já ale nějak netrpim předsudkama a je mi fuk, co "jedna paní povídala". Kdybych měl volit mezi těma dvěma motorama, jednoznačně Tce. Je fakt tichej, v autě není slyšet, člověk slyší jen aerodynamickej hluk a pneu. Jak jsou na tom jetý, nevím, ale to bude sázka do loterie, stejně jak u všech ostatních aut, vzhledem k tomu, že se člověk nedoví, jak se k nim kdo opravdu choval. Jinak ještě jsem celkem často četl o citelné turbo díře u 1,2, fakt jsem o ní nevěděl, nevím kde to vzali. O těch 1,6 ale 81 kW s proměnným časováním (manuál byl 6st.) se psalo o problému s přestavováním ventilů, nevím, neměl jsem.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tu 1.2 Renault asi vyloučíme i když krátké trasy v podstatě nejezdím, denně udělám 20km dálnice do práce a zpět + občas nákup.

Zatím to vypadá, že vezmu buď ceed sw 1.6 benzín, popř I30 nebo koncern 1.2tsi tam bych šel asi do Seatu leon...ten se mi fakt líbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn je to tak, ten interiér je fakt pěkný, i když poslední ceed co je teď v prodeji, se fakt povedl.

Ještě musím nastudovat jak jsou na tom světla u Leona, jestli hledat led/halogeny a jestli nezauvažovat nad 1,4tsi (která se tváří jako trochu problémovější).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hlavně ta ProCeed GT, to je fakt hodně pěkné auto, viděl jsem jí dvakrát v reálu a super, opět až na interiér, palubka mi přijde hrozná. Já teda hlavně nesnáším ty přilepené tablety vypadající, jak když tam nepatří, což má teď spoustu aut, ale jsou i tací, kteří to vyřeší pěkně integrováním, takže to jde i normálně.

Jinak já mám právě Leona s 1.4 doma už nějaký ten pátek a je v pohodě a LEDky jsou super, fakt svítí dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl právě tu verzi s 6st. převodovkou a možnost jezdit i s tím samým motorem (aspoň myslím, že to byl stejnej, každopádně 1.6, meganů byto ve firmě v té době víc) s 5.st a byl to celkem dost rozdíl. Nevím jak to mělo poskládaný převody, ale ta 5st převodovka byla tragedie. Co jsem měl já za mě to bylo v pohodě auto. Proti 1.8T co jsem měl v Octavii logicky ne tak živý, ale když člověk potřeboval a trochu tomu šlápnul, tak to jelo pěkně a na spotřebě to nebyl znát. Dostat se přes 7l, tak jsem musel jet fakt jako prase. Jinak jsem se držel kolem 6,5 v průměru dlouhodobě... Jako family wagon úplně OK, vracel jsem ho ve firmě když jsem odcházel a měl najeto cca 40k

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám teď spadeno na auto pro manželku a jsem rozhodnutý pro Yarise, mají teď akci za 299kKč k 20 letému výročí modelu.

Motor atmosféra 1.5 VVT-i 81kw 136Nm

Vybavený je akurátně

Auto musí vydržet jako sekundár alespoň 20 let :)

Já taky šel původně pro Yarise a odjel s Aurisem , rozdíl cca 70 tis, ale o třídu jiné auto, metalíza zimáky vč ventilků na discích, lepší výbava atd. Stačí si dát s oběma zkušební jízdu.

Netvrdím že Yaris je špatné auto ale Auris(Corolla) který je taky v akci je trochu jinde.

Yaris už šel objednat pouze v bílé která mi na tohle auto vůbec nesedí, ale někomu se může líbit to je jasný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky šel původně pro Yarise a odjel s Aurisem , rozdíl cca 70 tis, ale o třídu jiné auto, metalíza zimáky vč ventilků na discích, lepší výbava atd. Stačí si dát s oběma zkušební jízdu.

Netvrdím že Yaris je špatné auto ale Auris(Corolla) který je taky v akci je trochu jinde.

Yaris už šel objednat pouze v bílé která mi na tohle auto vůbec nesedí, ale někomu se může líbit to je jasný.

Moje manželka si bohužel vůz o 70k dražší nezaslouží .... #sorryjako :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Ahoj kluci,

Rozhodně to teď není aktuální, ale líhne se mi v hlavě taková utkvělá představa. Tak bych jen mírně osondoval, jestli to je úplná blbost, či jen částečná...

 

Přemýšlím, že bych cca za dva tři roky pořídil třetí auto do rodiny jen tak pro radost (mou). Offroad máme (Subaru Forester + Wrangler = bydlíme přece jen skoro v horách), tak jsem přemýšlel nad něčím jakože sportovním. Žádný závodník teda nejsem, ono taky co tady z Liberce :-D

Co mi padlo do oka je Dodge Challenger. Samozřejmě že se to tu neprodává. Těžko to někde zkusit (stejně bych poznal prd), a vůbec nevím jak by na tom byl servis.

Takže jedině dotáhnout ze Států a pak netuším. Chtěl bych to nové.

Samozřejmě se toho dělají tři pr*ele verzí, no myslel bych si na R/T.

A teď otázek milion : má to smysl ( vím že nemá) , oplatí se to (asi také ne), je lepší nějaká jiná verze? Proč? Nemá to někdo ? Je servis reálný? A vždyť to znáte. Za každý komentář budu povděčen.

Díky!

Upraveno uživatelem mAra_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...