Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Připomíná mi to situaci, když doktor řekne lidem kolik a kdy si mají vzít léků a oni si to hned přeordinujou, protože jim to přijde málo kapiček, pak jim je, v lepším případě, blbě, ale stejně si stojí za svým...

Takže u VW řadíš v 1500ot a start/stop taky používáš, protože ti to ?doktor? předepsal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže u VW řadíš v 1500ot a start/stop taky používáš, protože ti to ?doktor? předepsal

Tak JR_2010 má vlastně pravdu, lidí nadávají, že auta moc žerou, ale neřadí, jak by podle auta měli.

Mám zkušenost takovou, že když to dodržuji, fakt jedu úsporněji, zkouseňo na 1.6hdi robotizovaná převodovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nechci chodit po servisech, proto řadím podle ucha a ne podle EU, jestli to bude žrát o 2 dcl více je mi u zadele. 
A o spotřebě se baví snad jen Škodovkáři a Golfisti, protože jak jsem byl na Toyota fóru tak jsem tam o spotřebě vlákno snad ani neviděl, ale u VW tam je snad tisíc stran ekorally :) 

Nic proti, já mám doma golfa a Yarise 

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže u VW řadíš v 1500ot a start/stop taky používáš, protože ti to ?doktor? předepsal

 

Ano, ale ne proto, že mi to někdo předepsal, ale proto, že to tak někdo zkonstruoval a v těch otáčkách je ten kroutící moment společně s výkonem smysluplnější, než ve vysokejch otáčkách, tam už se potom v podstatě nic neděje, spíš naopak.. A start/stop nevypínám, protože jezdím tak, že se téměř neprojeví.

Ten doktor chce ludom pomoct. Ten preradovaci radca chce pomoct znizit spotrebu a emisie. Lenze podtacanie motora nici 2-hmotu, klukovku, namaha rozvody...

Viz výše, ten motor není podtočený (ani nevím, kde se ten výraz vzal), je to optimum v dané situaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jiri, mam te rad, ale tady teda v tom pripade nesouhlasim. Start/stop a radce razeni je ekopicovina, naladena  jen na EKO, bez ohledu na motorove komponenty, jak nezaradis vcas, posle to Grete SMS... :) Sorry, ale  spis souhlas s klukama vyse, chce to radit za nesmyslnych okolnosti vetsinou, termin podtocenej motor zna asi kazdej, kdo do delal do aut motoru...
Greta se smeje, ale motor(ista) place....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Pavle, o start/stop se nehádám, ale když má motor nějakej průběh danej konstrukcí, kde se krouťák protíná s výkonem optimálně při určitejch otáčkách, tak je to prostě fyzika a každej motor to má jinak, samozřejmě, pokud někdo přeřadí podle té predikce za určitých podmínek a potom na to chce vyjet kopec, nebo předjet, tak to je "podtočený", ale to už mu tam dávno svítí, že má podřadit. Jinak já souhlasím, že je to dělaný tak, aby se co nejmíň paliva spotřebovávalo, tedy jsou to, de facto, hraniční hodnoty, ale ne nesmyslný a jak říkám, je to za určitých podmínek, tedy ve chvíli, kdy dosáhneš otáček a současně dáváš určitý stupeň povelu pro výkon, šlapeš nějakou razancí na plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trhac asfaltu jako treba Octavia 2.0 TDI ma prusecik vykonu a kroutak  nekde na 3000ot./min, coz je tabulkovy optimum pro razeni, pokud chci zrychlit co nejrychleji . Pravda je, ze treba tyto TDI maji maximalni kroutak v podstate uz pri 2000ot/min, tazke  jako idealni hladinu pro beznou jizdu vidim rozsah 2000-2500ot/min. Radce mladeho sviste ale chce radit uz treba pri 1400-1500, a to mi prijde pomerne dost brzo, mimo idealni pracovni otacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže tam, kde se ty křivky protnou, tak už ten krouťák leze dolů, budeš mít tedy dostatečný výkon, ale prd pružnost, ta je právě nejlepší v těch nižších otáčkách, tak že optimum pro řazení je právě níž, jinak to jen zbytečně točíš a nic z toho nemáš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tam jde o papírovou hodnotu, je jasné, že když nejvyšší kroutící moment začíná již od např. při 1500ot/min, tak může dojít k přeřazení...TEORETICKY, ale než průměrný člověk přeřadí, tak ty otáčky jsou někde na 1000ot/min a tam je podle mě kámen úrazu, kdy při přeřazení  na vyšší převodový stupeň motor začne zabírat  na těch zmíněných 1000ot, kdežto, když člověk normálně přeřadí ve 2500, tak ty otáčky klesnou cca na 2000 a motor je furt v dobrém zátahu

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, tohle by byla debata jako perpetum mobile, všichni mají v něčem kus pravdy, svoje návyky v řízení každý jednotlivý člověk stejně jen tak nezmění a na ten našeptávač stejně většina lidí nečumí (hodně jich ani neví, že to tam je) a řadí pocitově (já taky), tak hlavně, že nám to topí a hraje a ostatní je putna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas2002:

Ten zvuk ale V8 mi prijde totalne ujetej a je btw defaultne i v rezimu normal. Sport mam u prevodovky v rezimu individual, tz bez toho bordelu, jestli mi rozumis.

 

JR: nejdriv pises o doktorech a pak vlastne priznas, ze radis podle sebe :))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já si auto 3. ledna 2020 vybral. Nejsem úplně technofil a ani netrpím přehnanými předsudky a šel nakonec do Hyundai i30 fastback N-line 1.4 T-GDI v červené engine + fólie na skla a 18" Rial Kodiak grafite na zimu . Pro dva lidi ideální auto, ze kterého mám opravdu radost a upřímně se mi líbí a moc dobře užívá. Dneska ráno jsem bohužel zjistil, že mi ho včera přes den někdo "objel" nějaký drátěným kartáčem nebo co...takže přední nárazník, blatník, oboje dveře, zadní blatník i nárazník mají vrypy, i když ne extra hluboké jako třeba po klíči. Ve 13h jdu věc řešit s PČR a pak s pojišťovnou... Už teď se bojím, že to nechám opravit, budu x-týdnů bez auta a až ho přivezu, tak ten "dobrák" přijde znovu. No nic, hezký víkend, dobrou chuť k obědu s přáním, aby jste tohle nemuseli nikdy zažít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Davide, jj, u nás... Fakt mě to sere. Když vidím tu anabázi - oznámení, řešení s pojišťovnou, servis, čekání a pak nejistota, zda "dobrák" nezajde znovu. Vyloženě osobní spor s nikým nemám, ale kdoví, třeba ho má někdo semnou?! Tvl. Hyundai a závist, to asi néé :lol2:. Měj se fajn, kamaráde!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radek: vela sil a nech to bolo naposledy. Mne tak pred par rokmi obisli novu A6 klincom, nastastie len z jednej strany ale aj tak - blatnik + 2x dvere. Nikoho tam nepoznam a stal som normalne takze pomsta to byt nemohla. Ked som to riesil tak som zistil ze v priebehu tyzdna este jeden Lexus a nova XC90. Na videu sa podarilo najst pani vo velkom klobuku, bohuzial ju nebolo mozne identifikovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...