Geodet Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 před 41 minutami, Foundryman napsal: Rovněž se sluší připodotknout, že provozování třeba 20 let starého udržovaného auta je z hlediska úspory i ochrany zdrojů daleko ekologičtější postup, než nákup nového třeba každé 3 roky. Z tohoto pohledu se Holanďané chovají velice ekologicky - nač likvidovat něco, co ještě dobře slouží? Nebo je to také tím, že údajně Holanďani jsou prý národ, který pochází ze Skotska, odkud je vyhnaly pro velkou lakomost. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom4 Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 Hezky mi celé téma dokreslily dva příspěvky, oba ze stejného hnízda. Jeden je psaný očividně svědkem elektrickým (vtip) a předpokládám že placeně vynáší do nebes Enyaq (opravte mě, ale fakt je to velikostně pouze cca Octavia?) v základu za 1,1M a o kousek dál visí Hjondéééé (vtip), oznamující možnost objednáni a zakoupení MPV (jako fakt, od téhle značky?) v základu za 899 tedy o čtvrt milionu levnější auto světe div se, jediná dostupná motorizace je 2,2 nafta. Žádný soused z Boleslavi je takhle malej atd., a ačkoliv přesně kvůli dřívější agresivní reklamě nemám tuhle značku vůbec v oblibě, tak když se mrknu na nabídku (aut a "motorů") a ceny Škody (vlastně třeba i mého oblíbeného Volva s max. dvoulitry . . . ) tak ten novej empévé vypadá a cenově je na tom jaksi, no, sakra dobře. s dizlem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tmx Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 Will reducing methane really help counter climate change? Yes. Carbon dioxide remains in the atmosphere for hundreds to thousands of years. This means that even if emissions were immediately and dramatically reduced it would not have an effect on the climate until later in the century. But it takes only about a decade for methane to break down. So, reducing methane emissions now would have an impact in the near term and is critical for helping keep the world on a path to 1.5°C. Zdroj: United Nations Environment Programme (UNEP) Přestaňte prdět a můžete pak jezdit čím chcete Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr_cha Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 To uz tu taky bylo.. jezte vice hamburgry a zachránite zemi.. nejvic prdej kravy.. a kdo sni kravu, zachrani tulipan.. :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
madmaxx Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 před 21 minutami, tmx napsal: Přestaňte prdět a můžete pak jezdit čím chcete od zítřka neprdím Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek124 Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 před 29 minutami, petr_cha napsal: To uz tu taky bylo.. jezte vice hamburgry a zachránite zemi.. nejvic prdej kravy.. a kdo sni kravu, zachrani tulipan.. Originál zněl “zabij bobra, zachráníš strom!”. No a pak si jednoho hezkého dne pšoukne sopka u wawriků na Islandu, o kus dál žbluňkne do moře meteorit, na dně začnou tát hydráty metanu - a s celou touhle CO2 šaškárnou se budeme moct jít nechat vycpat… Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Foundryman Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 Kde se to vůbec vzalo, že CO2 způsobuje oteplování? Co si pamatuju školní chemii, rozpustnost plynů ve vodě klesá s rostoucí teplotou. Není tu náhodou obrácená kauzalita? Tedy že např. vlivem sluneční aktivity se otepluje povrch země včetně oceánů a tím pádem se z vody uvolňuje víc CO2? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jerryl Odesláno 2. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. února 2022 Tak to leda by v moři byla sodovka nebo šampaňský. Mě by víc zajímalo, jestli ty ekopošuky nenapadlo, že když na druhé straně planety vykácejí lesy o ploše evropy, tak to může mít na bilanci CO2 možná horší vliv než doprava, protože nás zase učili, že zelený rostliny ten CO2 požíraj. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Foundryman Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 před 7 hodinami, Jerryl napsal: Tak to leda by v moři byla sodovka nebo šampaňský. Oceány obsahují cca 50x víc CO2 než atmosféra. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 3. února 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 Někdy mohou být i lidé šťastní, stačí jim jen BEV viz příspěvek s jednoho fóra: Hlásim sa ako nováčik, včera som kúpil prvý baterkáč i3 60Ah Rex, 6 ročnú, 100000km jazdenku. Presne po 2 týždňoch ako som si toto auto všimol prvý raz - prišiel s ním kamarát na vodácke stretnutie. Už chystám na dvore zásuvku na kŕmenie nového prírastku... Netuším, proč zde řešíme CO2, tedy životodárný plyn pro rostliny, které nutně potřebují k růstu, zrovna tak můžeme probírat O2, který potřebujeme my a sežerou ho auta. Tedy jen osobní auta spotřebují zhruba 25% veškerého kyslíku, co u nás stromy vyprodukují, nepočítaje lodě, letadla, náklaďáky a zemědělskou techniku, cituji: Výpočet je na první pohled triviální: ke spálení 1,0 kg benzínu je potřeba 14,8 kg vzduchu (toto pravidlo vychází ze stechiometrického poměru). V 1 kg vzduchu je 23 % kyslíku a jeden litr benzínu váží 0,75 kg (6 l x 0,75 kg x 14,7 x 0,23 = 15,21 kg O2/100 km). Na 1 km jízdy autem o spotřebě 6l/100 km se tedy spotřebuje 0,1521 kg O2/km. A kolik kilometrů ujede auto se spotřebou 6l benzínu/ 100 km na kyslík, který za rok vyprodukuje průměrný hektar českého lesa? Je to neuvěřitelných 66 000 km, neboť 10 000 kg O2 / 0,1521 kg O2/km = 65 746 km. Když tuto myšlenku rozvedeme dále, dospějeme k tomu, že lesy v České republice vyprodukují ročně kyslík na ujetí 171 miliard km (v ČR je celkem 2,6 mil ha lesa). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickolas Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 A pak se v tom vyznej Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek124 Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 Nerad používám slovo "ignorant", ale tahle zkratkovitá novinářská argumentace teoretickou produkcí kyslíku a absorpcí CO2 biomasou je bez uvedení celkové bilance poněkud dvojsečná, vzhledem k tomu že k ní dochází jen během fotosyntézy, zatímco při nedostatku světla a při rozkladných procesech se ten proces obrací. Každopádně pěstování biomasy za účelem spalování představuje (alespoň z hlediska produkce CO2 - nicméně jenom z CO2, vody a světla kytičky nerostou) uzavřený cyklus živený sluneční energií, na rozdíl od těžby fosilních materiálů (jedno jestli ve formě pravěké biomasy a nebo konstrukčních materiálů baterek), které můžeme jen částečně recyklovat a nebo jako odpad zase zakopat pod zem. Podobné je to i s obrovskou absorpční rezervou CO2 u oceánů, která bohužel taky není nekonečná a závisí na změnách teplot a na chemickém složení. Metody jak teplotu, srážky a chemii korigovat v globálním měřítku jsou dávno známé (přičemž "omezení kravských prdů a ucpávání vejfuků" jsou ty nejprimitivnější) - nicméně nikdo soudný nemá šanci dohlédnout na důsledky "cíleného planetárního inženýrství", dokud nemáme úplně jasno ani v tom co doteď pácháme "nevědomě" Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickolas Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 @Radek124 já jsem ty odkazy ani neotevíral, jen mě pobavilo jak hezky nad sebou vyskočilo "oceán žere CO2 / oceán produkuje CO2". Nestudoval jsem to, možná za určitých podmínek dělá opravdu oboje... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klobadysek Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 Já už četl tolik protichůdných studií ohledně (ne)ekologičnosti BEV, že jsem si s tím přestal lámat hlavu. Pro mě to ani není zásadní motivace proč jim fandím. Mě se na tom líbí ta vyšší efektivita, principiálně jednodušší pohon, dynamika, absence lokálních emisí a v mém případě vlastní výroba zdroje pohonu. Nepopírám, že obecné zavedení "pro všechny" a "na sílu" není bez problémů a dost těžko představitelné. A taky se přiznávám, že na čistý elektromobil v tuto chvíli pro sebe nemyslím a PHEV mi přijde jako ideální transitní varianta současnosti. Ten dojezd do 50km na elektřinu by vykryl 90% mých denních jízd. A na ten zbytek bych tam 3x za rok nabral plnou Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 před 40 minutami, klobadysek napsal: Já už četl tolik protichůdných studií ohledně (ne)ekologičnosti BEV, že jsem si s tím přestal lámat hlavu. Pro mě to ani není zásadní motivace proč jim fandím. Mě se na tom líbí ta vyšší efektivita, principiálně jednodušší pohon, dynamika, absence lokálních emisí a v mém případě vlastní výroba zdroje pohonu. Nepopírám, že obecné zavedení "pro všechny" a "na sílu" není bez problémů a dost těžko představitelné. A taky se přiznávám, že na čistý elektromobil v tuto chvíli pro sebe nemyslím a PHEV mi přijde jako ideální transitní varianta současnosti. Ten dojezd do 50km na elektřinu by vykryl 90% mých denních jízd. A na ten zbytek bych tam 3x za rok nabral plnou Jj, mě to po zkušenostech s hybridem dává logiku. PHEV bych jako další auto koupil nejradši. Docela mě tohle vlákno bavilo, když šla řeč o zkušenostech a autech, co je to přestřelka proč ne/ano a ty pseudodosahy na konec planety, je to o ničem.... alespoň pro mne, ale přeji hezkou zábavu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 3. února 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 Já jsem byl taky nalomen kdysi na PHEV a ta baterie by mi stačila na 80% mého denního nájezdu. Nicméně PHEV stálo jen o 20% méně než BEV, takže bylo rozhodnuto. Nedávalo mi smysl mít v autě motor, který skoro nepotřebuju a budu platit výrazně dražší údržbu než u BEV. Bohužel, jak to tak u nás bývá, začaly si firmy ve velkém nakupovat PHEV, ale ne kvůli úspoře (na nabíjení kašlou), ale aby mohli před kancelářemi v centru parkovat zdarma. Úspory na auto jsou za 4 roky kolem 200 tis. (parkovací dům 4 tis./měs.), takže to není úplně malá úspora a nějaké eko jim je u zadku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 před 4 hodinami, Josef01 napsal: Já jsem byl taky nalomen kdysi na PHEV a ta baterie by mi stačila na 80% mého denního nájezdu. Nicméně PHEV stálo jen o 20% méně než BEV, takže bylo rozhodnuto. Nedávalo mi smysl mít v autě motor, který skoro nepotřebuju a budu platit výrazně dražší údržbu než u BEV. Bohužel, jak to tak u nás bývá, začaly si firmy ve velkém nakupovat PHEV, ale ne kvůli úspoře (na nabíjení kašlou), ale aby mohli před kancelářemi v centru parkovat zdarma. Úspory na auto jsou za 4 roky kolem 200 tis. (parkovací dům 4 tis./měs.), takže to není úplně malá úspora a nějaké eko jim je u zadku. Asi jo Pepo, ale u mě žádná změna. Toyota to jinak nedělá a jinam nepůjdu. Prius to má "nadoživotí" a když změna, tak dnešním pohledem PHEV. Ale třeba jednou... Ukáže se časem... Měj se Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 3. února 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 Chápu Davide a užívej, já už moc aut nestihnu, tak se snažím užít nové technologie Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 před 23 minutami, DavidLC napsal: tak dnešním pohledem PHEV Dnes som pri lome videl zaparkovaného PHEV Wranglera na 40-palcových kolesách (tu to tak predáva priamo Jeep). Tak som zastavil, obdivoval, a keď prišiel majiteľ, dal mi pojazdiť. Čistá paráda, už som na ňom išiel na predvádzačke, ale teraz bol terén trochu vážnejší. Tá plynulosť elektromotora je neskutočná. Potom si k tomu sadol majiteľ a ukázal mi, čo to naozaj dokáže. No zastrúhaný vlas by mi do prdele nevliezol, a najlepšie bolo, že to všetko bolo neuveriteľne pokojné, plynulé a tiché, skoro ako na diaľnici Žiadne zbesilé zavýjanie vytočeného motora, ktoré nutne sprevádza podobné radosti pri spaľovákoch, až na pár osemvalcových výnimiek... Radosť niekam ísť. Obávam sa, že ten hybridný Land Cruiser tak vychytaný nebude. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidLC Odesláno 3. února 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 3. února 2022 před 1 hodinou, Josef01 napsal: Chápu Davide a užívej, já už moc aut nestihnu, tak se snažím užít nové technologie No můžeme taky zkusit lehký holky a drogy ale to si už radši koupím Hjondé Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Archivováno
Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.