Jump to content

Recommended Posts

Ty jo, já když jezdil na týdenní čundry na kole, měl jsem na zádech normální 70-litrový batoh 😆 Ale těchhle akcí teda bylo fakt jenom pár.

Jinak jsem teď po té poslední projížďce na starém pevném 26" biku začal špekulovat, jestli mé lehce artritické klouby ještě nějakou dobu zvládnou gravel, nebo jestli mám po té rovině tady na sever od Prahy začít beze studu jezdit na XC fullu. To drncání na polní cestě, byť po rovině a s hezkým rozhledem, mi až tak příjemné nebylo. Jenže fully už stojí fakt dost a teď jak na potvoru jsem narazil na nabídku z druhé ruky, 3 roky starý karbonový HT, lehounký jak ten gravel, prý na maratony... tak to ve mně hlodá, ale nerad bych pak po pár vyjížďkách litoval, že jsem měl radši fakt přitlačit na nějaký ten XC full. Zas ale vyklepala mě na tom pevňáku jenom jedna blbá pasáž se stopou od traktoru a pak panelová cesta, jinak jsem se dost pohyboval po cyklostezkách, šotolině a vyšlapaných turistických pěšinách, po kterých byla jízda paradoxně nejhladší a tudíž statisticky by fakt měl mít smysl gravel... no zatím v tom mám pořádnej maglajz.

Tady to karbonový HT by vlastně bylo hodně podobný té řadě Canyon Pathlite, jak ji tady na jaře popisoval Tom4, to se mi moc líbilo.

Má tady s HT v karbonu někdo zkušenosti a můžete mi k tomu něco napsat, než najdu čas vypravit se k prodejci si to osahat a ojet osobně? Jestli jako vůbec má smysl tam jezdit. Zatím znám jenom hliník, jak HT, tak silničku.

Link to comment
Share on other sites

před 12 hodinami, kral083 napsal:

Smysl těhle brašen je, že veškerou zátěž dáváš do osy kola, žádné postranní bágly. Když se rozumně zabalíš, tak se jede relativně stejně jako s nenaloženým kolem.

Myslíš z hľadiska aerodynamiky či ako? Tú prednú brašňu na riadení necítiť?

Btw, čo tam všetko zhruba máš pobalené? Tipujem (dúfam, inak by ma to pekne naštvalo :D), že prespávaš v penziónoch a nevláčiš tam aj stan, varič a nejaké jedlo...

Ospravedlňujem sa za plejádu otázok, ale takýto odľahčený cestovný setup sa mi páči.

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, Filip.J napsal:

Má tady s HT v karbonu někdo zkušenosti a můžete mi k tomu něco napsat, než najdu čas vypravit se k prodejci si to osahat a ojet osobně? 

Můžu tě akorát ujistit že karbonové ht vs. pathlite jsou dvě úplně odlišné kola :)

Je tam velký rozdíl v geometrii, šířce řídítek, posedu. A samozřejmě HT má klasické bikové převody, beru ho když jedeme někam přes lesní cesty, rozbité polní cesty, pole, louky. Pláště 2.3 něco proberou, karbon a vidlice se postará o zbytek.

Pokud jedu na vyjížďku kde je to všechno asfalt, max. nějaký kousek šotoliny, pevné lesácké cesty tak beru Pathlite, hliník, užší řídítka, dost kratší geometrie, převody více do rychlosti, pláště gravelového rozměru. Celkově tvrdší kolo, má decentní vidlici takže kousek panelové cesty nebo kus rozbité v lese projedu, na asfaltu si ji zamknu.

Bude to individuální, třeba já jezdil 26 ht a silničku, s věkem jsem se přesunul dál, chtěl jsem univerzální kolo, to neexistuje. Vzal jsem ten "treking" od Canyonu a nemohl jsem udělat lépe, teda do momentu kdy jsem zjistil že bych chtěl taky do lesa. Tohle volání samozřejmě sílilo s každým kočárkem, bruslařem a pojízdnou růžovou parfumérií promenádující se na cyklostezce, od 20° nahoru je to přeplněné až absurdní a na okreskách kde nízko nad zemí litají nesmrtelní piloti se pohybuju nerad. Takže jsem přidal uvedený HT a jsem spokojenej.

Ovšem jezdím si pro radost, žádnej závodník ani trhač rekordů :) Teda, včera mi Strava ohlásila po cestě do obchodu pro housky na třech segmentech PR tak to potěšilo že ano ;)

Ale jinak si jedu svoje:

20210526_130556_copy_768x906.jpg.20e58a655bf6f3f6d07796c28be5d63e.jpg

🤣

 

Edited by Tom4
Link to comment
Share on other sites

@wawrikVůbec nevadí, jen se ptej. Já už mám děsnej absťák, tak si o tom rád pokecám.

 Nemám rád na zádech baťoh, takže všechno mám sbaleno na kole. V přední brašně spacák, kalimatka, vzádu věci na převlečení, hygiena, v rámu pak nějaká elektronika, jídlo. Máš pravdu, že loni jsem spal buď v penzionu nebo pod přístřeškem. Chtěl jsem venku spát víc, ale zrovna loňský červen byl na srážky dost bohatý 🙂

Na fotce je full z roku 2019, to jsem měl sbaleno i stan. Bohužel šestý den praskl rám, takže sem nedojel vše, co jsem chtěl. Vaření nevozím, protože to už zabere dost místa. Nakupuju průběžně v obchodech a jím po restauracích.

Letos bych chtěl dojet k Bodamskému jezeru a zpět, a to určitě zase stan povezu. To by se mi to spaní dost prodražilo 🙂

IMG_20190717_121421.jpg

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, wawrik napsal:

Myslíš z hľadiska aerodynamiky či ako? Tú prednú brašňu na riadení necítiť?

 

Asi jednak aero,ikdyž s takhle naloženým kolem opravdu rychlostní rekordy nelámeš. Myslel jsem to tak, že když správně rozložíš váhu věcí, tak se to na chování kola tolik neprojeví. Prostě jen sedláš o 10 kilo těžší bajk. Používám brašny od Acepac, a když je správně uchytíš ke kolu, tak se nic nehýbe a vše drží. 

Link to comment
Share on other sites

Kalimatka je dobrej nazev. Kdyz si po celodennim slapani das vecer jedno petipivo a frtana tak se nakalis a lehnes na kalimatku.

PS: je mi jasny ze to byl preklep, ale pobavilo me to :)

Link to comment
Share on other sites

V teple je možné se zchladit:

za á

u napajedla

20210606_164808_copy_707x908.jpg.312443519bb791f3becd7db8ae842644.jpg

za bé

vyjetím na kopec kde je chladněji

20210606_164711_copy_705x925.jpg.608dcd90a00d5f35de82087640d16e6e.jpg

za cé

v tunelu kudy před 170 lety uháněly parní vlaky 

20210606_164940_copy_730x975.jpg.954df1e227dbe790715bf35172595196.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...