Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

V 30. 9. 2024 v 12:59, safi napsal:

IZS by vždy měly mít auta na benzín nebo PHEV. 

To je jasné nám, ale doufám, že to dochází i těm, kteří tvoří legislativu. Snad jo. 

Ono to má ale 2 roviny:

1) Pokud by byl tlak na elektro náklaďáky, tak se vývoj spalováků a jejich výroba dostane do pasti a budou zastaralé a příšerně drahé.

2) Na odklízení se podílí i soukromé firmy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale k tématu tohoto vlákna.

Jelikož je aktuálně na trhu má ojetých Hyundai Kona ve specifikaci a ceně co chci, tak začínám sondovat jejího bráchu KIA Niro EV 64kW MY 2020. Projel jsem nějaké recenze. Na trhu je jich taky málo, ale tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Kotlick napsal:

No ale k tématu tohoto vlákna.

Jelikož je aktuálně na trhu má ojetých Hyundai Kona ve specifikaci a ceně co chci, tak začínám sondovat jejího bráchu KIA Niro EV 64kW MY 2020. Projel jsem nějaké recenze. Na trhu je jich taky málo, ale tak uvidíme.

A nepřemýšlel jsi dotáhnout KONU z Německa?

Třeba David Kubrt se tím zabývá a dělá o tom dělá pěkná videa na YT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, African napsal:

Tak se zdá kamaráde, že se nám Outlander vrátí příští rok do Európy :punk:

https://www.mitsubishi-motors.com/en/newsroom/newsrelease/2024/20241002_1.html

20241002_1_01.png

Před měsícem jsem jednoho viděl v praze s UA značkou. Krásné! 

Ale má to jeden problém - pomalé AC nabíjení jen 3,7kWh. Toyota má dvojnásobek, Kodiak 3 násobek a do toho i mnohem rychlejší  rychlé nabíjení naž je 20kWh u Outlandera. 

 

Akorát se bojím ceny, protože to bude určitě 1,4-1,5 mega. 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, safi napsal:

Před měsícem jsem jednoho viděl v praze s UA značkou. Krásné! 

Ale má to jeden problém - pomalé AC nabíjení jen 3,7kWh. Toyota má dvojnásobek, Kodiak 3 násobek a do toho i mnohem rychlejší  rychlé nabíjení naž je 20kWh u Outlandera. 

 

Akorát se bojím ceny, protože to bude určitě 1,4-1,5 mega. 

Bral bych bez hybridu, ale ten se asi do EU nedostane....ale ani to pomalé nabíjení by mě neodradilo, aspoň ve výběru s Kodiakem...Toyotka to už je jiná 😊 No s těmi EU výčurynami bude určitě přes melouna, ale zase protiúčtem a prodejí Rolexek by mohl klapnout 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, obrbobr napsal:

A nepřemýšlel jsi dotáhnout KONU z Německa?

Třeba David Kubrt se tím zabývá a dělá o tom dělá pěkná videa na YT.

jj, budu to dovážet z Německa nebo Rakouska. Hollandské jsou strašně dobité.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 9. 2024 v 7:36, safi napsal:

Dej pak vědět

Skoro jsem se trefil. Necelejch 240k najeto, 20 zbejvá. 
Průměr ukazuje 13.8kWh/km. 
Je to řekl bych fifty-fifty poměr okresky (dálnice něco málo) a město. 
Žádný extra omezování… topim na 22st, plus jsem teď poslední 2 dny ráno zapínal “webasto”. 
Moc to nehonim, víceméně předpisovka, mj. protože gumy už jsou praticky semislicky; dneska jedu přezouvat. 
Za mě spokojenost. Jednim full charge pokryju cca půltýdenní potřebu. 

IMG_6336.jpeg

Upraveno uživatelem Maxel
  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Kotlick napsal:

jj, budu to dovážet z Německa nebo Rakouska. Hollandské jsou strašně dobité.

 

Tak to by mě taky zajímalo, jak to proběhlo. Budeš dovážet sám, nebo zprostředkovaně?

Jinak ta KIA je pro mě zcela nezajímavé auto, myslím tím vzhled, vůbec mě nezaujala. Ale třeba bude dobrá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechám to dovézt. Mám vybrané 2 dovozce, co se specializují na elektro auta. Už jen vyhlížím to správné auto.

Mě se Niro docela líbí, asi víc než Kona. Ale je mi jedno jak to vypadá, protože tohle je čistě pragmatický nákup baterky na kolech pro manželku a k FVE. Emoce 0%

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Kotlick napsal:

jj, budu to dovážet z Německa nebo Rakouska. Hollandské jsou strašně dobité.

 

Ještě co se týče Kubrta, tak jsem nad tím taky uvažoval, a že bych s nima pro to auto jel. Jakože budu jůťůbová celebritka. No uvidíme, jestli mě někdo z vybraných dovozců zklame, tak to hodím Kubrtovi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Maxel napsal:

Skoro jsem se trefil. Necelejch 240k najeto, 20 zbejvá. 
Průměr ukazuje 13.8kWh/km. 
Je to řekl bych fifty-fifty poměr okresky (dálnice něco málo) a město. 
Žádný extra omezování… topim na 22st, plus jsem teď poslední 2 dny ráno zapínal “webasto”. 
Moc to nehonim, víceméně předpisovka, mj. protože gumy už jsou praticky semislicky; dneska jedu přezouvat. 
Za mě spokojenost. Jednim full charge pokryju cca půltýdenní potřebu. 

 

ID7 je první EL auto u kterého bych neměl dojezdovou úzkost. A navíc se dělá i v kombi a i s větší baterkou.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja teda dojezdovou uzkost dneska v ID7 mel.

Vyjel jsem pred 10 rano z Wurzburgu, baterie 91% a dojezd ukazovalo kolem 400km.

Nicmene rano bylo 5 stupnu, nechal jsem si auto predem vytopit, topil jsem si pod prdeli, masiroval si zada a predevsim a zaroven bohuzel jsem cele Nemecko (kde to bylo povoleno) jel 170-180kmh.

Zhruba 30km pred Rozvadovem jsem zjistil, ze mi ten dojezd nejak matematicky nevychazi a zpomalil jsem teda na 130 s tim, ze na rozvadove nabiju na e.on UFC a dojedu do Kolina.

Po 230km jsem dorazil na Rozvadov s dojezdem 50km, na nabijecce stal nenabijejici Svycar a nabijejici Nemec. Ve fronte 2 auta, pan s Rolexkama a EQE jedouci do Parize nasranej do bela, po arealu pumpy hledal nenabijejiciho Svycara, ktery zabiral misto.

Nemel jsem cas tam cekat, tak jsem se rozhodl popojet o 35km dal ku Praze na PRE Point na OMV u Kladrub u Stribra. Dorazil jsem tam s dojezdem 20km a 5% baterie a s totalne zpocenou prdeli jsem se modlil, at je UFC funkcni.

Vse dobre dopadlo, behem cockove polivky jsem tam naladoval 300km, ale uprimne nikdy vic tohle nechci zazit.

 

 

d9905e6d-ba3b-4aa3-a45f-17606d316a77.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Qwuiddo napsal:

Ja teda dojezdovou uzkost dneska v ID7 mel.

Vyjel jsem pred 10 rano z Wurzburgu, baterie 91% a dojezd ukazovalo kolem 400km.

Nicmene rano bylo 5 stupnu, nechal jsem si auto predem vytopit, topil jsem si pod prdeli, masiroval si zada a predevsim a zaroven bohuzel jsem cele Nemecko (kde to bylo povoleno) jel 170-180kmh.

Zhruba 30km pred Rozvadovem jsem zjistil, ze mi ten dojezd nejak matematicky nevychazi a zpomalil jsem teda na 130 s tim, ze na rozvadove nabiju na e.on UFC a dojedu do Kolina.

Po 230km jsem dorazil na Rozvadov s dojezdem 50km, na nabijecce stal nenabijejici Svycar a nabijejici Nemec. Ve fronte 2 auta, pan s Rolexkama a EQE jedouci do Parize nasranej do bela, po arealu pumpy hledal nenabijejiciho Svycara, ktery zabiral misto.

Nemel jsem cas tam cekat, tak jsem se rozhodl popojet o 35km dal ku Praze na PRE Point na OMV u Kladrub u Stribra. Dorazil jsem tam s dojezdem 20km a 5% baterie a s totalne zpocenou prdeli jsem se modlil, at je UFC funkcni.

Vse dobre dopadlo, behem cockove polivky jsem tam naladoval 300km, ale uprimne nikdy vic tohle nechci zazit.

A nakonec na ještě čočkovou polívku ...💣💨

  • Sad 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, zacik napsal:

podla roznych videii na youtube, ked ukazuje 0% a 0km tak vzdy este par desiatok km das, zavisi od auta. Takze uplne na pohodu 🤣🤣🤣🤣

P.S. ID.7 ma celkom velky kufor, takze tam dieselagregat uplne v pohode vojde

Nejlepší je ho dát na kouli. Pak máš v kufru hodně místa na krámy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, zacik napsal:

podla roznych videii na youtube, ked ukazuje 0% a 0km tak vzdy este par desiatok km das, zavisi od auta. Takze uplne na pohodu 🤣🤣🤣🤣

P.S. ID.7 ma celkom velky kufor, takze tam dieselagregat uplne v pohode vojde

Premyslim, jak to jde efektivne vyzkouset, kolik je rezerva na 0% :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdíš s Google mapama/wazem? Nebo jsi použil nativní aplikaci (nebo ideálně a better Route planner)? Protože nativní aplikace nebo ABRP ti rovnou řekne, kde po trase ideálně zastavit a na jak dlouho podle stavu baterie, toho, kam chceš dojet, kolik baterky chceš v cíli mít a taky podle toho, kdy to do te baterie nejlíp našťoucháš (a predehreje ti to baterii tak aby v navrhovane prestavce nabijela co nejefektivněji, pokud to umí). Pravděpodobně by ti řekla, aby sis dal 10 minut pauzu v mekaci někde s baterkou kolem 30 % dal tomu na 10 minut cucnout a byl bys v pohodě. Prostě s tím člověk musí jezdit trochu jinak, prázdná-plná není ideální. 

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...