Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
Před hodinou, Sněhulák napsal:

Dostal jsem se do situace kdy poprvé v životě uvažuji o elektromobilitě. Tento měsíc mi na dům instalují FVE s 8 kWp. Spotřebu domu máme cca 7,5 MWh ročně. Problém je v tom, že v čase kdy nejvíc svítí sluníčko, tak moje auto stojí u práce a ne doma u zásuvky.

My máme z FVE přetok a vzhledem k čím dál menším výkupním cenám budeme mít virtuální baterií, tudíž jedno kdy dobíjíš. 

Odesláno

Snehulak: s temi parametry FVE a spotřebou domu žádné přebytky mít nebudeš.

Ja mam roční přetoky do VB cca 7 MWh a jedu ještě podle stávajícího ceníku ČEZ, nicméně od 1.4. je ceník nový, a ten to dost zdraží - mj. v závislosti na výši přetoku.

Další problém je, že přes den, kdy svítí nejvíc, to auto přes pracovní týden není doma, takže nabíjím odpoledne, což už ale moc nesvítí. Přes víkend fajn, pokud nejedeme někam pryč. Ukládat to do baterek a pak do BEV, to jsou zase zbytečné ztráty.

Musím to ještě nějak vychytat.

Odesláno
Před hodinou, Maxel napsal:

@Sněhulák Řešil podobnou, ne stejnou situaci. Loni po změně práce jsem přišel o služebáka. Takže jsem řešil auto pro sebe, primárně na cesty do práce. Naprosto totožný use case, jako píšeš — 35-40km cesta do práce, a zpět.

Nejdřív sem vzal fosila, ojetou A6 (2017, nafta). Moc jsme si nesedli, a tak šla celkem rychle (a s provarem) do světa. Pak jsem si dost impulzivně řekl, že na moje potřeby by vlastně BEV dávalo smysl. Barák s možností nabíjet, sice bez FTE, ale i tak. Vzal jsem na seznámení s elektromobilitou BMW i3. Naprosto to předčilo očekávání, obecně jako vstup do EV-světa za mě značka ideál a jedna z nejlepších value-for-money vůbec. Poface 2020/2021 s největší baterkou (120ah), nájezdem do 50tkm a pěknou výbavou, seženeš kolem půl mičudy.

Jak se říká, s chutí roste hlad… a tak jsem nedávno vyměnil i3 za Teslu Model 3. A stal se ze mě už asi nenávratně elektrohead :) 

Čimž chci říct, že jako daily s akčním rádiem do ~200km, a možností nabíjet doma, bych si už fosila nepořídil. 
Jo, je pořád doma v záloze dvoulitrová nafta. Ale zcela upřímně je v permanenci naprosto zanedbatelně. I teď kdy plánujeme cestu o víkendu na jih za našima (celkem cca 400km), pojedem Teslou. I s vědomím toho, že po cestě dom uděláme jednu nabíjecí zastávku — na obligátní kafe, čurání, a tak. 

V rozmezní 500-650k bych koukal jako ty po ID.4, plus samozřejmě TM3 (ideálně refresh 2021/2022, Long Range) a tam bych asi skončil. Budget verze za mě jednoznačně i3, pokud nevadí velikost (ač klame tělem).

29296946-ee68-43d3-a5ea-7824eb7096aa.jpeg

Jak jsi na tom u modelu 3 s kufrem? Hodně se tam bojím převážení věcí na dovolenou apod. Zn. mám dítě. 😀

Odesláno
před 3 minutami, MMCorsair napsal:

Snehulak: s temi parametry FVE a spotřebou domu žádné přebytky mít nebudeš.

Ja mam roční přetoky do VB cca 7 MWh a jedu ještě podle stávajícího ceníku ČEZ, nicméně od 1.4. je ceník nový, a ten to dost zdraží - mj. v závislosti na výši přetoku.

Další problém je, že přes den, kdy svítí nejvíc, to auto přes pracovní týden není doma, takže nabíjím odpoledne, což už ale moc nesvítí. Přes víkend fajn, pokud nejedeme někam pryč. Ukládat to do baterek a pak do BEV, to jsou zase zbytečné ztráty.

Musím to ještě nějak vychytat.

To bude taky důležitý si to "osahat". Hlavní část střechy mám v oblouku, tak čekám, až zlevní flexibilní panely a kapacitou půjdu někam cca ke 11 - 13 kWp.

Ale je to jak říkáš... 👍

Odesláno
před 43 minutami, Sněhulák napsal:

Jak jsi na tom u modelu 3 s kufrem? Hodně se tam bojím převážení věcí na dovolenou apod. Zn. mám dítě. 😀

Well, je to klasickej sedan. Takže úzkej nakládací otvor, pak už prostor relativně použitelnej. Ale kvůli kufru bych to stopro nekupoval :) Chce to zkusit. Pokud bys tam chtěl napakovat rodinku na 14 dní v Chorvatsku, asi spíš ne. Pro cestu na letiště s dvěma většími a dvěma menšími kufry cajk. 
Foto pro představu, o víkendu jsem lepil dodatečné těsnění.

IMG_9956.jpeg

Odesláno
před 10 hodinami, Sněhulák napsal:

Dostal jsem se do situace kdy poprvé v životě uvažuji o elektromobilitě. Tento měsíc mi na dům instalují FVE s 8 kWp. Spotřebu domu máme cca 7,5 MWh ročně. Z roho čuchám v přochodové sezóně a létě slušné přebytky. můj roční nájezd se z 90 % skládá z 35 km do práce a 35 km zpět domů. Nyní chci pořizovat nové auto a počítám s třemi scénáři:

1) Koupit (ojetý) spalovák s tím, že počkám několik let, až bude v mém budgetu jít do pokročinější technologie elektromobilů (životnost + dojezd). Asi bych šel do Octavia 4, 1.5 TSI 110kW. Okamžité náklady nějakých 500 tisíc Kč a poté pravidelně PH.

2) Koupit (ojetý) Plug-in s tím, že budu dobíjet po odpoledních, když přijedu domů z práce a o víkendech a tím pokryju značnou část nákladů na ježdění do práce. Problém je v tom, že v čase kdy nejvíc svítí sluníčko, tak moje auto stojí u práce a ne doma u zásuvky. Nabíjet z domácí baterie se mi úplně nechce. Navíc životnost baterií Plug-inů je údajně horší než plně elektrických aut a málo kde se údává SoC. Asi bych šel opět do Octavie iV, která má údajně dojet na baterii nějakých 60 km. Počítám necelý 600 tisíc Kč pořizovačka.

3) Koupit (ojeté) plně elektrické auto. S tím, že budu dobíjet celý víkend a pak s tím přes týden budu jezdit. Pravděpodobně VW ID.4. U této varianty se bojím, že současná technologie baterií brzy zastará a zůstaktová cena půjde rychle dolů. Navíc je to větší investice ...v německých bazarech nějakých 650 tisíc Kč.

Řešili jste někdo obobnou situaci?

Neresil jsem takovou situaci, ale pokud k tomu mohu rict, tak bych jeste pockal. Pokud nemas jeste jedno auto k dispozici, sel bych cestou spalovaku. Je to porad preci jen univerzalnejsi reseni. Take zalezi jak dlouho si auto nechas. Vyvoj EV jde velmi rychle dopredu a nez projezdis rozdil v porizovaci cene mezi spalovakem a EV, ubehnou 4 roky a EV budou jinde, baterie,dojezd, doba nabijeni...i servisy uz budou zkusenejsi.

  • Hlasovat proti 2
Odesláno
Před hodinou, Pozorovatel napsal:

Zajímavý test a ještě zajímavější tabulka a porovnání.

 

Screenshot_2025-03-17-09-20-19-17_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Kdyby si vzal borec péřovku a beranici, tak dojede dál 🤣

  • Haha 1
Odesláno
před 14 hodinami, Sněhulák napsal:

Dostal jsem se do situace kdy poprvé v životě uvažuji o elektromobilitě. Tento měsíc mi na dům instalují FVE s 8 kWp. Spotřebu domu máme cca 7,5 MWh ročně. Z roho čuchám v přochodové sezóně a létě slušné přebytky. můj roční nájezd se z 90 % skládá z 35 km do práce a 35 km zpět domů. Nyní chci pořizovat nové auto a počítám s třemi scénáři:

1) Koupit (ojetý) spalovák s tím, že počkám několik let, až bude v mém budgetu jít do pokročinější technologie elektromobilů (životnost + dojezd). Asi bych šel do Octavia 4, 1.5 TSI 110kW. Okamžité náklady nějakých 500 tisíc Kč a poté pravidelně PH.

2) Koupit (ojetý) Plug-in s tím, že budu dobíjet po odpoledních, když přijedu domů z práce a o víkendech a tím pokryju značnou část nákladů na ježdění do práce. Problém je v tom, že v čase kdy nejvíc svítí sluníčko, tak moje auto stojí u práce a ne doma u zásuvky. Nabíjet z domácí baterie se mi úplně nechce. Navíc životnost baterií Plug-inů je údajně horší než plně elektrických aut a málo kde se údává SoC. Asi bych šel opět do Octavie iV, která má údajně dojet na baterii nějakých 60 km. Počítám necelý 600 tisíc Kč pořizovačka.

3) Koupit (ojeté) plně elektrické auto. S tím, že budu dobíjet celý víkend a pak s tím přes týden budu jezdit. Pravděpodobně VW ID.4. U této varianty se bojím, že současná technologie baterií brzy zastará a zůstaktová cena půjde rychle dolů. Navíc je to větší investice ...v německých bazarech nějakých 650 tisíc Kč.

Řešili jste někdo obobnou situaci?

Ano, naprosto stejnou, jen mám 10kWp FVE. 

Žena do práce 50-60 km denně. Úvaha o nabíjení plně el. EV jako ty..

Koupil jsem Hyundai KONA EV s 64kW baterkou a v plné palbě z Hollandu. Najeto 93 K. Celá sranda vyšla na 500K Kč. Mrkni zpět, jsou tam nějaké moje příspěvky.

Od listopadu, kdy jsme ji koupili do února nabíjení jen ze sítě, FVE nic moc nevyrobí. Od března už to je 60% z FVE, což mě překvapilo.

Ze sítě to jezdí za 0,95 Kč/km.

Jsem happy.

  • Like 1
Odesláno
před 5 hodinami, Pozorovatel napsal:

Zajímavý test a ještě zajímavější tabulka a porovnání.

Je vidět, že spotřeba ID.7 je zdaleka nejlepší, protože je při teplotě +/- 0°C, Můžeme porovnat s Enyaq, který byl dělaný ve vyšší teplotě 6°C.

Odesláno

Převzal jsem dnes Nio ET7. Musím uznat, že u toho někdo přemýšlel, tedy když nastoupím a je chladno,  automaticky spustí vyhřívání sedaček a volantu. Hlasově se dá ovládat skoro všechno, aby člověk nemusel za jízdy čučet na displej a klíč = profil, tedy nastoupí se do auta a vše se nastaví na daného uživatele (volant, zrcátka, sedačka, režimy a funkce auta). Zajímavé je, že senzory kolem celého auta měří vzdálenost v centimetrech od překážky. Dokáže snímat 360°, což je klasika, ale umí snímat i zvlášť disky kol při parkování u chodníku :) 

Infotainment je rychlý jako blesk, není se co divit, počítač Adam dosahuje výkonu přes 1 000 TOPS (nový procesor Ryzen AI 300 dosahuje 50 TOPS). Navíc spolupracuje se systémem Aquila Super Sensing, který zahrnuje 33 vysoce výkonných senzorů, včetně ultradlouhého dosahu vysokorozlišovacího LiDARu, sedmi 8MP vysokorozlišovacích kamer, čtyř 3MP světlocitlivých kamer pro okolní pohled, jednoho pokročilého systému monitorování řidiče (ADMS), pěti milimetrových radarů, dvanácti ultrazvukových senzorů, GPS, IMU a V2X.

 

  • Like 1
Odesláno
Před hodinou, Josef01 napsal:

Převzal jsem dnes Nio ET7. Musím uznat, že u toho někdo přemýšlel, tedy když nastoupím a je chladno,  automaticky spustí vyhřívání sedaček a volantu. Hlasově se dá ovládat skoro všechno, aby člověk nemusel za jízdy čučet na displej a klíč = profil, tedy nastoupí se do auta a vše se nastaví na daného uživatele (volant, zrcátka, sedačka, režimy a funkce auta). Zajímavé je, že senzory kolem celého auta měří vzdálenost v centimetrech od překážky. Dokáže snímat 360°, což je klasika, ale umí snímat i zvlášť disky kol při parkování u chodníku :) 

Infotainment je rychlý jako blesk, není se co divit, počítač Adam dosahuje výkonu přes 1 000 TOPS (nový procesor Ryzen AI 300 dosahuje 50 TOPS). Navíc spolupracuje se systémem Aquila Super Sensing, který zahrnuje 33 vysoce výkonných senzorů, včetně ultradlouhého dosahu vysokorozlišovacího LiDARu, sedmi 8MP vysokorozlišovacích kamer, čtyř 3MP světlocitlivých kamer pro okolní pohled, jednoho pokročilého systému monitorování řidiče (ADMS), pěti milimetrových radarů, dvanácti ultrazvukových senzorů, GPS, IMU a V2X.

 

Přiznám se, jsem tu špatně, ale mám, Pepo, dotaz: i to jede? Protože zatím mi to přijde, že sis domů donesl novej PlayStation…

  • Like 3
Odesláno
Před hodinou, Josef01 napsal:

 

Infotainment je rychlý jako blesk, není se co divit, počítač Adam dosahuje výkonu přes 1 000 TOPS (nový procesor Ryzen AI 300 dosahuje 50 TOPS). Navíc spolupracuje se systémem Aquila Super Sensing, který zahrnuje 33 vysoce výkonných senzorů, včetně ultradlouhého dosahu vysokorozlišovacího LiDARu, sedmi 8MP vysokorozlišovacích kamer, čtyř 3MP světlocitlivých kamer pro okolní pohled, jednoho pokročilého systému monitorování řidiče (ADMS), pěti milimetrových radarů, dvanácti ultrazvukových senzorů, GPS, IMU a V2X.

 

Řeč je zde stále o autě?:)😅 To je spíš popis nějakého interceptoru ze star wars, kterému už chybí jen obranný štít a protonové torpédo😁

Odesláno

Svezení je to pěkné, auto z r. 2024 je k prodeji za 1.1 mil Kč vč. DPH, to není špatná cena, zvážíme-li, že to je luxusní limuzína dlouhá 5.1 metru se 100 kW baterií, výbavou na úrovni prémiových aut typu Mercedes EQS. Za tu cenu dnes člověk koupí ojetý Hyundai Ioniq 5(6).

ET7.jpg

Odesláno

Je to animovaná AI, která se i fyzicky natáčí za hlasem a vykonává všechny příkazy k ovládání funkcí auta hlasem.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...