Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

No, ono v te Etiopii to muze byt vselijak. Afrika funguje trochu jinak... https://www.auto.cz/africky-sen-o-elektromobilite-narazi-na-realitu-lide-se-vraceji-zpatky-k-drahym-spalovakum-154777

Loni sem projel kuprikladu Maroko, Zapadni Saharu, Mauretanii a Senegal a pocet elektroaut, ktere sem videl byla nula.

Odesláno

Jak spalovaky tak EV by do budoucna mely fungovat bok po boku i v Evrope. Snad se tem zelenym magorum v Bruselu rozsviti v bedně. Turek muj oblibenec zrovna neni, nicmene tenhle rozhovor se mi libi. Jak to pekne v Bruselu slape 🤣

 

Odesláno

Co si myslíte o tomhle - nemyslím politiku, ale taxi na EL jako takové?

Povinná elektrotaxi Zdeňka Hřiba jsou dárek pro skomírající Motoristy. Pošlou šéfovi Pirátů kytku? | Názory | Lidovky.cz

Osobně mě nikdo nemůže podezřívat, že jsem jeho fanda ( je to břídil a v dopravě opravdu nýmand ), ale zrovna tady bych ho prostě podpořil- za mě nápad super. Bohužel se obávám, že to dopadne jako kdysi nápad na zásobování centra též pouze dodávkama na EL či ještě předtím vize zákazu NA do Prahy všeobecně ( mělo docházet k překládce zboží do dodávek - Rudná, Zdiby, Nupaky, Hočopočo,........ ). Bohužel i vize MHD na EL v jeho podání pokulhává.

Odesláno

Asi je mi to jedno, ale jestli by to mělo snížit díky ceně vozů ty kretény s boltu a celkově snížit počet vozů tak zvedám ruku.

MHD na elektriku by mohla bejt v pohodě kdyby se kupovaly vyzkoušený vozy. Ta první várka stála neuvěřitelný skoro tři roky na dvoře než se doladily mouchy a mohlo to plnohodnotně vyjet a stále to není 100%.

Odesláno

Pokud se bavíme o ČR nebo o střední Evropě, tak EV rozumím. Nikdo netvrdí, že musí například Afrika jezdit v EV. Věřím tomu, co říkají historici o Evropě a tedy, že máme dobře našlápnuto zmizet z povrchu zemského a nahradí nás jiná civilizace. Civilizace vždy zanikaly a zanikají díky úpadku infrastruktury a správy, kvůli nedostatku klíčových zdrojů (palivo, jídlo, peníze, loajalita obyvatelstva, armáda). Jakýkoli budoucí konflikt v EU znamená jediné, nebude ropa ani plyn, co z toho vyplývá si domyslí každý.

Já jsem jezdil denně ve spalovacích od roku 1986, dodnes mám benzínovou ameriku a naftový karavan, které už nenahradím ničím. EV na denní ježdění mi dává smysl už jen tím, že mám s auty minimální servis a neřeším cenu paliva. Někomu EV smysl nedává, to je v pořádku, ale nemusí sem každý týden psát " já to nechci, tak jen abyste věděli". Ať si každý jezdí v čem uzná za vhodné, pokud je technicky auto v pořádku a splňuje normy.

  • Like 1
  • Dát hlas 2
Odesláno
před 9 hodinami, kuncák7 napsal:

Co si myslíte o tomhle - nemyslím politiku, ale taxi na EL jako takové?

Povinná elektrotaxi Zdeňka Hřiba jsou dárek pro skomírající Motoristy. Pošlou šéfovi Pirátů kytku? | Názory | Lidovky.cz

Osobně mě nikdo nemůže podezřívat, že jsem jeho fanda ( je to břídil a v dopravě opravdu nýmand ), ale zrovna tady bych ho prostě podpořil- za mě nápad super. Bohužel se obávám, že to dopadne jako kdysi nápad na zásobování centra též pouze dodávkama na EL či ještě předtím vize zákazu NA do Prahy všeobecně ( mělo docházet k překládce zboží do dodávek - Rudná, Zdiby, Nupaky, Hočopočo,........ ). Bohužel i vize MHD na EL v jeho podání pokulhává.

Já myslim že to může nařídit jen pro klasicke TAXI se stresni svítilnou. A těch už moc nejezdí. Na Bolty bude krátkej..

Takže celkový efekt nula nula prd..

Odesláno
před 28 minutami, mamenec napsal:

Já myslim že to může nařídit jen pro klasicke TAXI se stresni svítilnou. A těch už moc nejezdí. Na Bolty bude krátkej..

Takže celkový efekt nula nula prd..

Proč mi to kazis🤣🤣??

Odesláno
22 hours ago, Mr. Sandman said:

Mezitím:

IMG_1081.thumb.png.392e18f3bb0601bfb3f108c41a84a18f.png

v Etiopii pribudne kolko registracii rocne.. tri tisicky? :) to percento to je betarska velicina, jeden z najhorsich talianskych vynalezov hned po fasizme a bankovnictve.

  • Dát hlas 1
Odesláno

@instant Skoro ses trefil: podle strejdy googla bylo za poslední dekádu v Etiopii mezi 1000-2000 registrací ročně, z toho většina dovezených aut bývají ojetiny a zbytek připadá na lokální čínské montovny. Ale v progresivním novinářském blábolu se "60%" samozřejmě vyjímá líp než ubohá trojmístná cifra, vystihující smutnou realitu toho kolik ze 130 miliónů lidí(!) si tam může dovolit aspoň nějaké auto. :whistle: 

Odesláno
10 hours ago, Radek124 said:

@instant Skoro ses trefil: podle strejdy googla bylo za poslední dekádu v Etiopii mezi 1000-2000 registrací ročně, z toho většina dovezených aut bývají ojetiny a zbytek připadá na lokální čínské montovny. Ale v progresivním novinářském blábolu se "60%" samozřejmě vyjímá líp než ubohá trojmístná cifra, vystihující smutnou realitu toho kolik ze 130 miliónů lidí(!) si tam může dovolit aspoň nějaké auto. :whistle: 

tak realie afriky su mi zname, auto je v mnohych krajinach sveta majetok a to sa bavime o prastarom mercedese alebo nejakej francuzskej pomste. etiopia je jeden z najchudobnejsich statov na svete pokial ide o automobilizmus. pre nas je "jedno auto na tisic ludi" nieco nepredstavitelne.. takze novinarovi by som doprial mesiac v etiopii, pekne daleko od hlavneho mesta, nech si ten rozvoj uzije. Hoci krajina je to nadherna, tak asi radsej Banglades, aby sa necitil/a osamelo :)

Odesláno (upraveno)

Moc bych se nedivil kdyby se profláklo že i těch pár stovek "etiopských EV" byly kusy, která si i tam kvůli demonstrativnímu dodržování kvót "musely" pořídit diplomatické mise + místní zastoupení nadnárodních korporací vyznávajících "grýndýl" - protože při 13(!)nabíječkách na zem o rozloze větší než 2 Francie to "z pohledu Evropana" asi nebude úplně horké... 
image.jpeg.c153efc941cb90d9e5d3aa9cbeb50d50.jpeg

Upraveno uživatelem Radek124
Odesláno
před 11 hodinami, Pozorovatel napsal:

Hmm, Taigo je tam také, ale zvací dopis k doktorovi zatím nikde 😆

Odesláno
V 31. 7. 2025 v 8:48, Pozorovatel napsal:

Zatim me leasingovka nekontaktovala.

Jinak teda po cca 6-8 tydnech tydnech se spalovakem (Superb a A7), kdy jsem cekal na opravu po nehode a nasledne na rekalkulaci prejeteho leasingu, jezdim uz zase treti tyden v ID7.

Mam po 10 mesicich najeto pres 32kkm a musim rict, ze v lete je radost s tim jezdit.
Dobiju vetsinou doma ze solaru a spotreba je o 35-45% nizsi nez v zime. I to slovensko otacim bez nabijeci zastavky a staci nabit na miste, coz v zime neslo.

 

  • Like 2

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...