Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Ja uznavam, ze celorocky udelaly velky pokrok za posledni roky a pokud bych to mel na provoz jen ve meste a okoli, kde je houby zima, tak asi cajk. Pokud uz je tam podil mimo mesto, dalnice atd., tak tam uz bych se hodne rozmyslel.

Clovek musi vzit ale v potaz, ze ta pneumatika musi fungovat v teplotach od -20 do +40 stupnu a porad mi prijde, ze tu fyziku clovek tak lehce neosali. Cokoliv jsem kdy mel univerzalniho nikdy nebylo tak dobre, jako veci specificky delane na dany use case.

Dalsi vec je ta, ze kdyz to koupis ted na zimu, tak budes mit dobry vzorek, pak pojezdis na jare, v lete a na podzim a otazka je, jak bude ten vzorek vypadat na pristi zimu. Budes mit porad pozadovanych 4mm? Sezonni pneu pri najezdu 10k km rocne vydrzi placnu kazde 5 sezon pri splneni pozadovanych parametru, ale celorocky musis logicky odrovnat drive, takze taky casteji kupujes. Otazka je tedy ekonomicke vyhodnosti.

Za sebe proste nehodlam na pneu setrit, protoze to je ta nejpodstatnejsi vec, ktera drzi auto na silnici a rozhoduje mezi zivotem a smrti.

  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se vším souhlasím. Zase na druhou stranu nevím o někom kdo je má na autě, že by nadával. Celoročky taky nejsou vhodný pro všechny káry. Předpokládám, že každej kdo si koupí celoročky nebude atakovat rychlostní limity za jakýhokoliv počasí a nebude to služebák na horský chatě. Na manželky Yetiho budem dávat Michelin CrossClimate 2, asi nejlepší celoročky na trhu. Řešili jsem jestli runflaty nebo né, ale když mi říkala, že nechce na dálnici řešit píchlou gumu s dětma v autě (případně už za svodidlama :default_smile:), tak bylo jasno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, AndyAaron napsal:

Ja uznavam, ze celorocky udelaly velky pokrok za posledni roky a pokud bych to mel na provoz jen ve meste a okoli, kde je houby zima, tak asi cajk. Pokud uz je tam podil mimo mesto, dalnice atd., tak tam uz bych se hodne rozmyslel.

Clovek musi vzit ale v potaz, ze ta pneumatika musi fungovat v teplotach od -20 do +40 stupnu a porad mi prijde, ze tu fyziku clovek tak lehce neosali. Cokoliv jsem kdy mel univerzalniho nikdy nebylo tak dobre, jako veci specificky delane na dany use case.

Dalsi vec je ta, ze kdyz to koupis ted na zimu, tak budes mit dobry vzorek, pak pojezdis na jare, v lete a na podzim a otazka je, jak bude ten vzorek vypadat na pristi zimu. Budes mit porad pozadovanych 4mm? Sezonni pneu pri najezdu 10k km rocne vydrzi placnu kazde 5 sezon pri splneni pozadovanych parametru, ale celorocky musis logicky odrovnat drive, takze taky casteji kupujes. Otazka je tedy ekonomicke vyhodnosti.

Za sebe proste nehodlam na pneu setrit, protoze to je ta nejpodstatnejsi vec, ktera drzi auto na silnici a rozhoduje mezi zivotem a smrti.

Mám už druhou sadu, mám slabé auto a jezdím pomalu. Loni auto sníh snad nevidělo ( 2 tydny když byl tak sem byl pryč), navíc nemám moc kde mít gumy/kola. Ušetří mi to 2x do roka pozorování jak mi borec kurví auto/kola/gumy za 1500 plus čas objednání, stres z termínů/sněhových přeháněk. Na druhém autě do města mám taky celoročky (tzn. že minimálně 5 let nebudu řešit přezouvání).

Neměnil bych. 

 

  • Dát hlas 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Strocek napsal:

Se vším souhlasím. Zase na druhou stranu nevím o někom kdo je má na autě, že by nadával. Celoročky taky nejsou vhodný pro všechny káry. Předpokládám, že každej kdo si koupí celoročky nebude atakovat rychlostní limity za jakýhokoliv počasí a nebude to služebák na horský chatě. Na manželky Yetiho budem dávat Michelin CrossClimate 2, asi nejlepší celoročky na trhu. Řešili jsem jestli runflaty nebo né, ale když mi říkala, že nechce na dálnici řešit píchlou gumu s dětma v autě (případně už za svodidlama :default_smile:), tak bylo jasno. 

Ano, na autobahn se celoročky úplně nehodí 😅

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, bluman napsal:

A preco sa bojis BMW benzinoveho sestvalca? Je spolahlivy, skvely, usporny,..  

Já se u Bmw nebojím konkrétního motoru. Když jsem začal zjišťovat info o 5, tak mě zarazilo, že lidi třeba u nového auta řeší hučení, sjíždění pneu, kardan, vrzání interiéru a další, tak mě to moc nenakoplo teda. 
Jinak je pravda, že doporučený jsem dostal 540i, ale trochu mě odrazují ty různé závady kolem. Jestli to je tak černý, je otázka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, Strocek said:

Předpokládám, že každej kdo si koupí celoročky nebude atakovat rychlostní limity za jakýhokoliv počasí a nebude to služebák na horský chatě. 

To urcite nie, ale aj 1-2m brzdnej drahy v nahodnej krizovej situacii, ktora moze nastat kludne aj pri 50km/h moze znamenat rozdiel medzi zivotom a smrtou. I ked pravdepodobnost takej situacie je asi velmi mala, ja to vidim rovnako ako @AndyAaron :

6 hours ago, AndyAaron said:

Za sebe proste nehodlam na pneu setrit, protoze to je ta nejpodstatnejsi vec, ktera drzi auto na silnici a rozhoduje mezi zivotem a smrti.

 

Upraveno uživatelem bluman
  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hosi, skvele je, ze vsichni mame volnost volby a kazdy mame jiny use case.
Ja taky nejsem zadnej zavodnik a loni u nas bylo snehu jen dva tydny pred vanocema. Ale kdyz jsem jel ve vanici do prace a videl 3 auta v prikopu, tak jsem byl za zimni rad. A s tou brzdnou drahou pred prechodem ve meste je to presne jak pise kolega bluman vys.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

este k celorockam....tento rok manzelka vymenila povoz za novy na ktorom boli 10rocne gumy (zimne aj letne). Kedze je najazd 5tis km rocne v okoli Bratislavy tak som kupil CONTINENTAL ALLSEASONCONTACT 2. Byvat v Poprade tak asi uvazujem inak. Uvidime za par rokov ci to bola blbost alebo nie. Doteraz som mal vzdy aj na poskakovadle okolo komina zimne aj letne

Upraveno uživatelem zacik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se priznam ze o celorockach uvazuju. Michelin CrossClimate 2. Kdyz projdete detailni srovnani ve vsech moznych situacich v odkazu nize, tak treba v zime Michelin vychazi stejne nebo i lepe nez prumerne zimni pneu. A i v lete se blizi letnim gumam a vysoce prevysuje zimni gumy. 

Jinak kdyz se tu bavime o rozdilu 1-2 m brzne drahy.... to je i rozdil mezi vylozene letnima pneu a stejne nikdy clovek si nemuze byt jisty, ze si koupil tu nejlepsi pneu na trhu, protoze i jen u stejne znacky jsou pak rozdily diky rozmeru pneu. 

Kolik z nas kdyz si koupi nove normalni auto, tak jde vyhodit tovarni gumy ktere jsou vetsinou max prumer, a jdou koupit nove pneu.

https://www.tyrereviews.com/Article/Best-All-Season-Tyres-2024-2025.htm

Upraveno uživatelem kloubik
  • Dát hlas 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím rozdílem mezi životem a smrtí je to takový obecný klišé. Rozdíl mezi životem a smrtí závisí v prvním řadě na míře debility řidiče a to ti žádná pneumatika nepomůže. Neni to jenom o pneumatikách je to i o brzdách, tlumičích, tlaku v pneumatikách atd. Kdo tlak průběžně kontroluje? moc nás asi nebude. Sám mám na Audině dvě sady a tak to zůstane, ale na Yeťáka dou celoročky. Bude to první zkušenost a praxe ukáže, ale nemyslim si že budeme ohrožovat sebe a okolí :default_smile:. Nákupem celoročních pneumatik od prémiových výrobců ani neušetříš, protože se cenově pohybují podobně, ne-li víc jako kvalitní letní nebo zimní pneu, takže o nějakým šetřením na gumách nemůže být řeč.

Takže abych to shrnul, tak celoroční pneu bude vhodná alternativa, když zhodnotíš na co konkrétně je máš.   

  • Like 1
  • Dát hlas 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som na mestskom priblizovadle Michelin CrossClimate+ a nebol ziadny problem tu v Ba a blizkom okoli. To auto malo iba ABS, ziadne ESP, trakcnu alebo nieco...
V lete bolo citit, ze je ta guma maksia ale o svojich limitoch davala vediet.
Rozdiel v brzdnej drahe urobi aj reakcny cas a schopnost zadupnut pedal plnou silou, co vela vodicov nevie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, shaggy napsal:

schopnost zadupnut pedal plnou silou, co vela vodicov nevie. 

Presne, tohle bylo dokazano v testech uz davno, ze vetsina lidi neseslapne brzy dostatecne silne. Nove auta uz myslim automaticky zvysuji brzdny ucinek na max pri rozpoznani krizoveho brzdeni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, kloubik napsal:

Presne, tohle bylo dokazano v testech uz davno, ze vetsina lidi neseslapne brzy dostatecne silne. Nove auta uz myslim automaticky zvysuji brzdny ucinek na max pri rozpoznani krizoveho brzdeni. 

Pred par lety osobni zkusenost na kurzu, z asi 20 lidi jsme to seslapli cca 4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vseky nove auta predavane v Europe maju od roku 2009 resp. 2011 system BAS alebo EBA, ktory vyhodnocuje potrebu krizoveho brzdenie a vie vyvinut maximalny brzdy ucinok aj bez stlacenia brzdy "na podlahu". Hlavne ak vodic prudko presunie nohu z plynu na brzdu, resp. rychlo stlaci brzdu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_brake_assist

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tyce gum, mel jsem moznost testovat nove Continental CSC7 na mokru, je strasny rozdil i ve vysce vzorku, pri rychlosti 80km/h se vzorkem 1,4mm, tj. pred smrti, to zastavi na 40ti metrech, se vzorkem 4mm to zastavi na 30ti metrech a nova guma na 25ti. Kdyz se vzorkem 1,4mm zacnes naplno brzdit ve 120km/h tak prvnich 50 metru to nedela nic a jedes jak na sanich

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, shaggy napsal:

Vseky nove auta predavane v Europe maju od roku 2009 resp. 2011 system BAS alebo EBA, ktory vyhodnocuje potrebu krizoveho brzdenie a vie vyvinut maximalny brzdy ucinok aj bez stlacenia brzdy "na podlahu". Hlavne ak vodic prudko presunie nohu z plynu na brzdu, resp. rychlo stlaci brzdu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_brake_assist

Na kurzu jsme to zkouseli, pulka lidi to nezmackla tak aby se asistent aktivoval( pry poznas podle zapnuti blikaček). Musis fakt zadupnout ( plus nesmis v sedacce ležet jinam se akorat vytlacis nahoru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U celoroček je ještě problém s "nákupní strategií" tak aby životnost gumy byla využita efektivně, tedy že nenastane situace, že před zimní sezónou nebude hloubka dezénu přípustná na zimní provoz a zároveň bude na léto OK 🙂 

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na celoročky budu teď také přecházet. Michelin CrossClimate 2. Uvažuji takto: Zimáky mi vydržely 3 zimy a jedno léto (ano dojíždím je) a letní daly 4 léta. 2 sady = 4 roky. Takže když mi celoročky vydrží 2 roky ( 2 zimy a 2 léta) budu na svým. A bude mi jedno, že budou mít před 3. zimou třeba ještě 3mm. Prostě koupím s klidem novou sadu. Navíc nemusím řešit, kdy přezout. Jestli bude už zima nebo už hezky. prostě budu jezdit.

Ale dokud to nezkusím, tak nemůžu posoudit. Uvidíme. S výsledky se zde potom podělím. Jsem zvědavý na první sníh.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...