Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Co je tohle za názor? Jel jsi někdy v poslední době s dvoulitrovým benzínem? Jestli rád jezdíš, je jízda s ním velmi zábavná. A to, že si pro výkon musíš "dojít" je přece paráda . Tady nejsi jen pasažér, ale musíš být řidič. Na druhou stranu se bavíme o ostřejší jízdě. Normální cruising je v klidu na šestku.

 

Tenhle 2.0 si umím představit v Mazdě 3, je to malé mrštné auto a bude mě bavit ho točit a to auto řídit. Ale když si představím pohodlné auto střední třídy Mazda 6, SuperB, Mondeo apod. tak mě příjde trochu mimo mísu, abych ve čtyřech lidech a plném kufru "chodil" v limuzíně pro výkon někam ke 4000 až 5000 ot/min aby to jelo ... Nemyslím si že to v dálničním stoupání zvládne na 6tku při 130 ot/min. a plném naložení i prázdné nějak závratně akcelerovat , takže pěkně za 5 a nebo 4 a pak zase zpátky nahoru ...

 

Dát si do Mondea 1.0 ecoboost může jen masochista, popřípadě vyfasovat jako služební  ...

 

Jak někdo píše ta 3.6tka v superbu je skvělá atmosféra pro tak velké auto ...

 

Ale proti gustu ... :-) 

Upraveno uživatelem jrov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@SII 3.6: Tak těžší na předek to lehce je, ale zas žádná trága IMO. Jede to moc pěkně, převodovka tomu výrazněji neubírá, zvuk by pravda mohl být klidně hrubší a hlasitější (ala R6 BMW), ale zas je to tichý saměťák a ve vyšších otáčkách má příjemný projev. 4x4 ano, "ale" ne stálá čtyřkola nýbdž Haldex (4. gen, jen kdyby někdo nevěděl :) ). Podvozek mi přišel plavnější, spíš na pohodovou a pohodlnou jízdu, než na ostré řezání zatáček. Teď mám "sportovní" v OIIRS a je pocitově (nepřekvapivě) o dost tužší, tedy méně komfortní, ale zas dovolí vofous víc v zatáčkách.

 

Když jsem jej pořizoval, zadání bylo: jedno auto pro rodinu, takže praktická užitnost (místo vzadu, kufr), ale zároveň s rozumným motorem, aby si taťka semtam mohl zablbnout. Jako bonus pro nás "koncerňáky" nudný, ale naprosto funkční interiér a vynikající zpracování. Snad jen audio soustava (Dynaudio) mne totálně zklamala. Ne náhodou bych jej z fleku pořídil znova, kdybych narazil na dobře ukryté volné fondy.

 

Pokud bys to chtěl probrat detailněji, SZ-me.

Upraveno uživatelem Maxel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem tím, jestli ten motor není na přední nápravu váhou moc...

Pokud vyloženě neprahneš po atmosféře , tak je lepší nějaké menší turbo ... 1.4TSI jede fakt hezky a mouchy už na nich vychytali :)

 

U toho Superbu 3.6fsi 4x4 DSG bude platit staré " kdo chce mít opici, musí mít na banány" . Motorového oleje bude 2x více , prům. spotřeba 10l, DSG olej, haldex olej ... :-).

 

2.0tdi DSG 4x4 combi : 1656kg (nejvíc rozšířeny motor pro porovnání )

3.6fsi DSG 4x4 combi : 1736kg

 

Plus minus 80kg navíc :) , pouze hmotnost motoru jsem nenašel ...

Upraveno uživatelem jrov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vyloženě neprahneš po atmosféře , tak je lepší nějaké menší turbo ... 1.4TSI jede fakt hezky a mouchy už na nich vychytali :)

 

U toho Superbu 3.6fsi 4x4 DSG bude platit staré " kdo chce mít opici, musí mít na banány" . Motorového oleje bude 2x více , prům. spotřeba 10l, DSG olej, haldex olej ... :-).

 

2.0tdi DSG 4x4 combi : 1656kg (nejvíc rozšířeny motor pro porovnání )

3.6fsi DSG 4x4 combi : 1736kg

 

Plus minus 80kg navíc :) , pouze hmotnost motoru jsem nenašel ...

 

:lol2: :lol2: :lol2: touché

 

 

Koukám tady je to samej závodník :)

 

No dyť :)

 

Kdybych chtěl auto čistě na zábavu, tak se budu asi koukat po MX-5, S2000 nebo 330i coupé víc jak 10 let starých... i když před cca 8 lety jsem s obdivem hleděl na W124 E500

 

U rodinnýho auta mi jde spíš o jiný věci a hlavně ať to není kočkopes - u MPV (sharan) nebo 2t kombíku (XC70) nečekám sportovní ambice, spíš extrémní pohodlí a odpustím tomu i jistou sterilitu, ale třeba u octavie/focusu/golfa bych se tužšího naladění se slušným motorem nebál

 

Nejsem příznivce rychlosti v přímce, mám na sobě ale vyzkoušený, že čím mám výkonnější auto, tím klidněji jedu - vím, že když potřebuju, tak je kde brát. S tehdy služebním meganem 1.6 jsem tomu pořád stál na krku, aby to trochu jelo a dle toho to i vypadalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro tebe jedině tohle pokiidné rodinné auto  Volkswagen Golf R Variant

 

Cítím sarkazmus :)

 

Neříkám, že by se mi nelíbil, ale cenově je to IMO mimo. Tuším ho tu někdo nedávno dokonce kupoval a výsledná cenovka byla kolem 1M a to je na mě trochu masochismus

http://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/16496603?goFrom=list

 

EDIT: myslel jsem to spíš tak, že od octavie nejde čekat, že to bude koráb a trochu zábavnější agregát a naladění si klidně zaslouží.

Upraveno uživatelem Lamiczka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co Smax? V benzinu? Starsi... Ne 1.0 nebo co tam davaj... Okta rs je víc napadna nez volvo, u sousedu/ zlodeju je to opacne, volvo prejdou... Mazda bude ok, ale spis 2.5, furt je to atmosfera...

V smaxe je benzin obycajne 1,6oturbeny s vykonom 110-138 kw. Vacsie su zriedkave.

 

Inak zaujimalo by ma kto s tych odmietacou 1.0ecoboostu s tym realne nieco zajazdil a ci si uvedomuju ze je to nahrada za atmo 1,6/1,8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V smaxe je benzin obycajne 1,6oturbeny s vykonom 110-138 kw. Vacsie su zriedkave.

 

Inak zaujimalo by ma kto s tych odmietacou 1.0ecoboostu s tym realne nieco zajazdil a ci si uvedomuju ze je to nahrada za atmo 1,6/1,8.

neni to spatny motor, ale patri max do Focusu a ne do Mondea :)

 

U tak velkeho auta clovek ocekava komfort a to je i schopnost nenucene pruzne akcelarace i pri vetsim zatizeni a schopnost jen v nizkych otackach na dalnici i do stoupani - ale je fakt ze urcita cast lidi oceni jen ten prostor a komfort na ukor motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je tohle za názor? Jel jsi někdy v poslední době s dvoulitrovým benzínem? Jestli rád jezdíš, je jízda s ním velmi zábavná. A to, že si pro výkon musíš "dojít" je přece paráda . Tady nejsi jen pasažér, ale musíš být řidič. Na druhou stranu se bavíme o ostřejší jízdě. Normální cruising je v klidu na šestku.

 

Neděláš Ty náhodou v nějakém PR oddělení? Co je to za pí-ovinu: Dojít si pro výkon? Podle téhle filozofie si za chvíli asi dojdeš i pro brzdy. A pokud ne, tak se někde rozbiješ, a nedojdeš si ani pro rohlíky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lamiczka: hele, Sibiř Ti tady dal odkaz na Legacy/Outback 2.5, podle mě velmi dobrý tip. To se Ti nelíbí? Pro sousedy i okolí nenápadný a má to dost výhod. Jen jedna poznámka - pokud bys hledal v těchto vodách, tak sáhni rozhodně po tomto motoru a hlavně manuálu! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lamiczka: hele, Sibiř Ti tady dal odkaz na Legacy/Outback 2.5, podle mě velmi dobrý tip. To se Ti nelíbí? Pro sousedy i okolí nenápadný a má to dost výhod. Jen jedna poznámka - pokud bys hledal v těchto vodách, tak sáhni rozhodně po tomto motoru a hlavně manuálu! 

 

Asi někam tím směrem, co tu naznačoval sibiř se to nakonec vydá.

 

Z ojetin Accord, Legacy možná ten Superb II

Z nových Civic a nebo 6

 

Byť jsem co se týká interierů dlouhodobě příznivce koncernu, tak ten zbytek trochu pokulhává :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neděláš Ty náhodou v nějakém PR oddělení? Co je to za pí-ovinu: Dojít si pro výkon? Podle téhle filozofie si za chvíli asi dojdeš i pro brzdy. A pokud ne, tak se někde rozbiješ, a nedojdeš si ani pro rohlíky.

Nedělám v PR a stojím si za tím, co říkám. Jízda s třílitrovým turbodieslem je sice rychlá, ale sterilní. Ty motory mají krouťák, který je k dispozici skoro pořád, ale chybí jim jakákoli špice. Když šlápneš na plyn, je tam chvilku díra, pak relativně krátký zátah a pak to umře. O co víc mě baví jízda s dvoulitrovýým benzínem, kde na začátku je to trochu ospalé, pak se to slušně sbírá a nakonec je tam super špice. U hondy je to ještě umocněné VTEC. Navíc je to auto na předku o výrazných pár metráků lehčí, což se projeví v zatáčkách a na brzdách.

 

Tady se dál řeší motory 3,6 v superbech - ten motor je podle mě strašnej. Auto je těžkopádný, žere jak s dírou v nádrží a díky čyřkole a automatu je pocitově líný. Navíc je motor naladěný čistě na střed otáčet, takže opět chybí vršek.

Subaru s 2,5 jsem měl 3 roky v Outbacku a nikdy víc. Jezdil jsem s tím za 14 a výkon tomu vůbec neodpovídá. Klasícké Lego má aspoň rozumné jízdní vlastnosti. Outback byl pro mě velkým zklamáním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neděláš Ty náhodou v nějakém PR oddělení? Co je to za pí-ovinu: Dojít si pro výkon? Podle téhle filozofie si za chvíli asi dojdeš i pro brzdy. A pokud ne, tak se někde rozbiješ, a nedojdeš si ani pro rohlíky.

 

No mě hlavně příjde, že se tu míchají jabka s hruškama - výkon a točivý moment u kterýho jrov tu debatu začal.

 

Jednak max 210Nm má 2.0 skyactive ve 4000 (ve verzi 145hp i 165hp) a to mi u beznínu přijde celkem normální. A ano, je to atmosféra, takže ten průběh točivýho momentu nebude tak lineární jako třeba u koncernovýho TFSI. Nicméně už od nějakých 2000 ot. je kolem 180Nm. Přístup japonců dost odporuje modernímu evropskýmu trendu downsizingu - viz 2.0 skyactive, 1.8 i-VTEC a rozhodně si nemyslím, že by to byly špatný motory, přesně naopak. Mě litrový tříválce moc neberou, byť mají lepší výkon jako dřívější 1.6l atmosferický motory, ale jsem v tom asi natvrdlej.

 

Holt nafta bude mít vždyky vyšší točivej moment při nižším rozsahu otáček

 

EDIT: než jsem to sesmolil pavel mě předběhl

Upraveno uživatelem Lamiczka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...