Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 14 hodinami, safi napsal:

Moje Mitsubishi ujede mezi plnými nádržemi 400-500km. Při hladovém oku tankuju cca 38-40l. 

Ty máš asi menší nádrž než já u klasiky kvůli baterce, nebo? Těch 400-500 se mi zdá dost málo totiž, 600km dám na plnou i víc úplně na klid. Můžu zkusit přesně změřit plně naložený s rakví na střeše teď co pojedu do Rakouska.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam NX 300h. Psal jsem nekde nahore o tom, ze po prezuti se nedostanu na zadnou extra spotrebu. Za posledni mesic 8,3l/100. Nejezdim s tim nijak agresivne, coz s timto ani nelze. Dam na nadrz tudiz kolem 500km. Loni s origo kolama jsem bezne tankoval nekde na 600km, a vic km. S dojezdem 40km se tam vejde nejakych 41litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 7. 2023 v 15:37, Radek124 napsal:

Snad to nebude bráno jako argumentační faul, ale po roce máme ve zprávách další čoudící střípek do "ekologické mozaiky" čistých a bezpečných elektroautíček na bázi Lithia, tentokrát v Severním moři:

image.png.c79428bd755ec3f2fff14cb5e657cc15.png
image.png.ad3e4cb32adb2029539a6696533fc778.png
...aneb na co by u klasiky stačil "šplíchanec" z automatické hasící sprchy, to se u vyzkratované hořící baterky opět ukazuje jako dost těžko řešitelný problém. ...

No, tak miestna „racionálna diskusia“ bude zrejme mať celkom veselú pointu (zdroj) :D :

Horní čtyři paluby podlehly plamenům nejvíce, podle slov vyšetřovatelů byla auta prakticky přiškvařená k podlaze. Plameny pohltily 2700 automobilů z celkových 3800. Elektromobilům se ale požár vyhnul a vzhledem k tomu, že pravděpodobmě žádný z nich není poškozen, nejspíš tak katastrofu ani nemohly způsobit. Definitivní závěr ale přinese až probíhající vyšetřování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

🤣 ó jaký to roztomilý čoudící střípek do ekologické mozaiky... počkáme raději na závěr vyšetřování.

Ale byla to deduktivní vlna. Ta loď hoří - Jsou tam spalováky i baterky - Spalováky přece samy nehoří - Baterky to zapálily. 

„Chápeme, že přeprava elektromobilů vyvolává určité obavy, které se liší od obav z rizik spojených s přepravou vozidel se spalovacím motorem, ale výzkumy naznačují, že rizika nejsou zvýšená“

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhou stranu by byl zázrakem kdyby Lancie nezkorodovala přes noc, případně neshořela. U Lancie hrozí i jiné problémy. 

Otec si v devadesátkách koupil Lancii Themu. Na tehdejší dobu dream car s benzínovým turbem. Táta ji slavnostně přivezl domů. Za dva jsme jeli na dovolenou do Itálie. Vše sbaleno, táta přijíždí do ulice před dům, aby naložil auto, přitom zatočí na plný rejd a ejhle, "upadlo" kolo. 

Trajekt zaplacen, matka šílí, děti brečí, tak co teď? V servisu nasadili kolo a tátovi řekli, že pokud nedá plný rejd, tak do Itálie dojede. A jsme vyrazili na dovolenou. Cestou se táta zastavil u příbuzných, kteří v Itálii měli autoservis. Tam jsme vyfasovali náhradní auto. Dovolená končí, my se zastavili u příbuzných. Auto opraveno. Příčina: auto mělo původně automat, který byl nahrazen manuálem. Z toho důvodu byly nutné změny na podvozku. Jaksi se ale zapomělo, že je potřeba vyměnit i poloosy za delší (nebo něco podobného). 

Takže shoření prototypu je v zásadě očekávané chování Lancie nebo italských mechaniků:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen si tady odložím ...

Zakázat spalovací auta a tlačit elektromobily znamená vytvářet katastrofální závislost na komunistické Číně. Na elektromobilitu potřebujete měď, ale 60 procent světové dodávky mědi zajišťuje Čína. Největším výrobcem je sice Chile, ale koncentrát se odváží ke zpracování do Číny na lodích, poháněných největšími dieselmotory na světě.

Před 50 lety byla v chilské rudě obsažena asi tři procenta mědi, ale kvalita rudy klesá, dnes je v ní jen asi 0,7 procenta mědi. Kolik rudy musíme obrátit, abychom dostali tunu mědi? A čím jsou poháněna rypadla, která tu rudu těží? Solárním pohonem asi ne.

Jenomže normální auto má v sobě asi 15 až 20 kilogramů mědi. Elektrické auto 85 až 100 kg. Znásobte si, kolik mědi bude potřeba, kdyby elektroauta měla nahradit 1,5 miliardy aut, která na světě jezdí. To je cena zelenosti, k níž směřujeme. Nedává to smysl.

Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/.../ekonomika-byznys...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Mr. Sandman napsal:

a ted si predstav, cim se vozi ta smakulada, kterou tankujes do auta... a tech 80kg je jedna plna nadrz... kolik jich za mesic vyjezdis?

Tomu rozumím, ale není to argument proti Číně ... naopak. Čína je zlo, se kterým se učíme žít, protože její dosah je všude kolem nás. Bohužel. Já už to nějak dožiju, ale líto mi je našich dětí.

V odkazu jsem dával Václava Smila, to jeden z mála, kteří mají nadhled i přehled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Pánové nemáte někdo ionic plug in? Přemýšlím jestli jej nekoupit jako druhé auto domu (ročník 2018) Nicméně ve srovnání s priusem a jeho věčnou baterkou nevím kvalitu tohoto? U priusu vydrží baterka 500tis km, Hyundai? Taky dvoudpojka u Hyundai těžko říct proti planetove priusu

Upraveno uživatelem tenge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...