Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Tohle klišé si schovej pro manželku - rozjetý sedan s pořádným motorem "sfúzuje" s evropsky vystajlovaným "SUV" (s asymetrickou pevností předku, litrovým motůrkem, ženuškou a dětičkama) úplně stejně jako každé jiné SUV. Teda pokud tím "sedanem" nemyslíš 40 let staré Volvo ze shnilého šufánkového plechu, dimenzovaného na pohlcení energie stojícího soba a ne rozjetého 1,5+ tunového auta. Sázet si při dnešních rychlostech "na přežití" jen kvůli větší váze a dramaticky vysoké haubně je ošidné, notabene když kinetická energie roste s rychlostí kvadraticky a s váhou jen lineárně - a ve finále o osudu posádky stejně rozhoduje taky místo a úhel nárazu  :skull:  

A co se týče "viděných" průjezdů kolem reálných bouraček (+ průserových situací ve vyjetých kolejích na mokru, kterých se účastnily SUV a nešlo o prkotiny typu "nedobrždění v koloně"), mám neodbytný pocit že ty hopkající gáziky byly nejčastěji oťukané o svodidla, namotané na strom, převrácené v pangejtu a nebo vykoupané v řece právě kvůli kombinaci vysokého těžiště a arogantnímu přesvědčení "pilota", že díky 4x4 na vysokém podvozku ( :shit:), "mocnému dýzlovému zátahu vocpod" ( :shit:) a těžkému pochromovanému rámu na lovení zvěře ( :shit:) jeho prdeli metr nad zemí ( :shit:) v krizové situaci přece nic nehrozí... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nemám auto ani řidičák, ale přijde mi, že větší průměr kol je při stavu českejch silnic benefit pro posádku a asi i pro tlumiče :)

 

Jasně, člověk nemusí sedět za volantem aby poznal, že pneumatiky alespoň s 21 palci a profilem 35 jsou na ty tankodromy ideální :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo? Tak si pust tohle video:

 

Vím, video znám. Chtěl jsem nastínit, že shnilý šufánkový plech má nejen na soba, jak psal Ráďa :D. Samozřejmě "overlap" čelňák této staré kombíkové popelnice  v konfrontaci s dnešními vozítky vypadá tak, jak vypadá.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na ty crash testy by se mělo chodit naživo. Jak někdo řekne že chce bezpečný auto, povinně na crash test a po tý podívaný ještě vylézt na stůl a skočit obličejem přímo na ksicht na žíněnku aby se v tý hlavě rozsvítilo.

Už jsem to mockrát tvrdil na různých místech a tyhle záběry to dokazují, není nic takového jako bezpečné auto. Jsou auta která někdy, někde, za určitých okolností, dají trošku větší šanci. Jak velká ta šance bude? 

Vsadíte na to sebe a svou rodinu? Ten největší podíl bezpečnosti je v hlavě. Furt ve střehu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radek vypráví...    :skull:  ( :shit:) ( :shit:)  ( :shit:) ( :shit:)

 

Tvůj názor nesdílím ani já, ani odborníci. Např v Německu svaz pojišťoven spolu s dopraváky vyhodnotil riziko o 40% vyšší, když budeš sedět v běžném sedanu proti SUV.

 

Podívej se, co za auta v ČR jezdí. Optikou roku 2018 kraluje prodej Octavia 25.834, Fabia 21.080 ks, Rapid 14.353, Hyundai i30 7.455, Golf 5.529, Clio 3.508. Tyhle trendy se příliš nemění.

 

Když si dáš dohromady výsledky crash testů, procentuální zastoupení "malých aut" v provozu, tak si myslím že jízda třeba v SUV BMW X tvoji bezpečnost značně navyšuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@azppellin: Jasně že germán si rád natočí a pustí crash-test "své" Q7, jak žere "mizernou taliánskou pětistovku". Ty taky dokola píšeš o "sedanech" - a pak místo pořádných aut střední a vyšší třídy přepneš na statistiku městských kabelek a "derivátů Golfa", určených pro obchodní cestující na opačném konci potravního řetězce. Nikdo Ti tu tvou vysněnou škatulu do které se starucha škrábe po schodkách nebere, ani Vám nepřeje nic zlého - ale ve vlastním zájmu si o své "nadstandardní" bezpečnosti v ní nedělejte falešné iluze, hlavně teď v zimě, na zdejších tankodromech a ve vyjetých kolejích. Že ten "vehikl" (kromě nejvyšších motorizací které v tuzemsku taky "statisticky nepotkáš") není "sportovní" ani "užitkový" (horší poměr spotřeba-servis-prostor mají snad jen kupé, kabria a supersporty) zjistíš časem sám... B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nie vsetky nehody su prave celovka dvoch aut. Skor ich bude mensina. Tam samozrejme vacsie, vyssie a tazsie auto bude mat navrch. Ale ako Radek spravne poznamenava, treba porovnavat porovnatelne, ferove by bolo ak cenovo. Lebo ak na to nemas, tak to auto bude proste mensie. Tzn supnut Oktavku do Karoqu, Sportagu ci Quashqaiu. Superba do Kodiaka. Bude to aj tu take jasne? Pochybujem.

A ak nahoodu to bude aj trocha v prospech SUV, tam to konci. Sanca ze sa vykokosis z cesty s SUV je kvoli jeho "jazdnym" vlastnostiam nasobne vacsia ako so sedanom, najma pri vacsich rychlostiach. Sanca ze sa nasledne budes gulat cez strechu je u SUV neporovnatelne vyssia. Atd, atd.

Ale ak sa hrame len na velkost, naozaj by si radsej chcel sediet v LR Discovery ako v Audi A8L? Ja teda urcite nie.

A co tak Nissan Juke vs Kia Ceed? Atd, atd.

Porovnavat Q7 s golfom samozrejme nema zmysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...