Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Uz jen to, jak jsi tvrdil, ze pouze 4wd umi nezavisle pribrzdovat jednotlivy kola, coz umi dnes kazda stabilizace, hovori za vse. Pak to bylo ?upresneno? na tocivy momenty a dalsi veci. To by me fakt zajimalo, jestli jsi treba toho nazoru, ze 4wd dokonce i lip brzdi :-)

A ze RS5 a M4 jsou uplne odlisny auta, to je taky lehce vtip, kdyz je to prima konkurence, oba preplnovany motory, automaticka prevodovka, atd. :-) Taky nevim, co je na tech autech extremni, kdyz s nima v poho dojedes na dovolenou a nebo zajedes na nakup do Lidlu :-)

A taky to byl JR, kdo tvrdí, že AWD je prokazatelně lepší na každém povrchu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jen to, jak jsi tvrdil, ze pouze 4wd umi nezavisle pribrzdovat jednotlivy kola, coz umi dnes kazda stabilizace, hovori za vse. Pak to bylo ?upresneno? na tocivy momenty a dalsi veci. To by me fakt zajimalo, jestli jsi treba toho nazoru, ze 4wd dokonce i lip brzdi :-)

A ze RS5 a M4 jsou uplne odlisny auta, to je taky lehce vtip, kdyz je to prima konkurence, oba preplnovany motory, automaticka prevodovka, atd. :-) Taky nevim, co je na tech autech extremni, kdyz s nima v poho dojedes na dovolenou a nebo zajedes na nakup do Lidlu :-)

Zbytečně mě chytáš za slovo, napsal jsem přesně tohle:"za pomoci všechmožnejch čidel a asistentů, dokáže poměrově upravovat trakci a přibržďování jednotlivejch kol", jestli to bylo napsané moc kostrbatě, tak se všem, kdo to četli, omlouvám, tedy nic jsem neupřesňoval, jestli to nechápeš (spíš nechceš pochopit), popíšu Ti to klidně detailně. Co se týká těch dvou aut, tak jejich srovnání je úplná blbost, prapůvod toho tématu je v kontextu tohoto vlákna vztažený na auto s pohonem všech kol a bez něj, tedy srovnání bych dělal v rámci značky, spíš modelu a ne aut jiných značek, jejich top modelů a v parametru zrychlení z 0 na 100.

 

A taky to byl JR, kdo tvrdí, že AWD je prokazatelně lepší na každém povrchu

A v čem tedy není, Zatím jsi mi to, kromě odkazování na Google, neřekl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v čem tedy není, Zatím jsi mi to, kromě odkazování na Google, neřekl

 

Myslím, že jsme se tu o tom bavili už několikrát. Každá koncepce má svoje výhody a nevýhody. Nebezpečí, o kterém ale mluvím já je, že mnoho lidí na AWD spoléhá v situacích, na které má druh pohonu žádný, nebo minimání vliv. Kdybych dostal pětikorunu pokaždé, když mi někdo začne tvrdit, že díky AWD dokáže projíždět zatáčky rychleji a bezpečněji, byl bych v balíku. Jenže ona to není pravda (až na výjimky, jako třeba Subo STI s VDS). Oni např. v USA dobře vědí, proč mají čtyřkolky vyšší pojistku, než auta s jednou poháněnou nápravou. Podle jejich statistik totiž častěji bourají a jejich nehody mají závažnější následky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, tahle argumentace sice neobjasňuje, jestli je za stejných podmínek jeden, nebo druhý systém lepší, ale já Ti rozumím, na druhou stranu by se takhle dalo mluvit i o vzduchovém podvozku, akusticky utěsněných interiérech, systémech topení atd, protože to všechno může mít vliv na vnímání rychlosti, ignorování povětrnostních vlivů, atd., tedy přeceňování vlastních schopností a možností auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akorat u techto veci jde o subjektivni a momentalni vnimani primo pri jizde konkretnim automobilem, kdezto 4wd pri jizde nepoznas a tudiz je to precenovani zpusobeno tim, ze Ti nekdo externi sdelil informaci ve smyslu, ze to ma pri jizde nejaky benefit. Automobilky ten marketing umi velmi dobre. Uz jsem par takovych magoru videl, ktery leti na pneu 255mm a vic v desti dve kila po ceske dalnici plne vody, ale ?je to prece v klidu, protoze mam quattro?, ale nikdo uz hochum nereknul, ze pri aquaplainingu si muzes quattro strcit za klobouk :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Afri a proc ne pro zenskou ? Treba ta moje jezdi s Toy strasne rada a jak je to hranate a sedis vysoko, tak se ji i dobre parkuje atd...

 

Tak Pathfinder je už velké hovado, z toho důvodu jsem to myslel. Na denní užívání, nákupy a proplétání se městem se mi to zdá pro ženskou docela velké. Má ho sousedka, tak vím jak se s ním vždycky v ulici pere  :lol2:  Navíc tedy se jim to strašně sere, ale to už není úplně tak pravidlem, můžou mít blbej kus....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže globálně řečeno jsou vlastně všechny pohony 4x4 na nic, v ničem kromě váhy auta nepomůžou, nemají pražádný vliv na bezpečí a záleží pouze na tom, že 90% řidičů by nemělo co dělat za volantem?

 

Apropos, v USA je výrazně odlišná skupina vozů a výrazně víc jich má 4x4...takže statistika možná, ale primárně prachy v tom hrají roli...když v evropě bude 4x4 25% aut a v US 55-60%, tak ano, statisticky bude více nehod 4x4 než "obyč pohon"

 

já řeším výjezd na chatu, dobře, možná bych si mohl odpustit 4x4 ale čím to nahradit? Mám jako absolvovat nějakou školu jízdy abych se vyškrábal do půlky kopce a pak protože vlastně každá dvoukolka by to měla vyjet tam xkrat zkoušel vyjet a zahrabal se do bahna? No to snad to 4x4 přežiju i za cenu vožení 100kg navíc..

 

Já hledám auto, který bude mít velký kufr (hračky, dětské kolo, kufry atd, občas nábytek apod.), bude bezpečný - tedy větší, rozpočtově kolem 0,5mil., bude mít pěknou výbavu, automat je výhoda, 4x4 je velká výhoda.., věkově se mi za 6-7 let stáří nechce, benzín je mi sympatičtější, ale z nafty mi špatně není, hybrid by byl super, 6válec fajn, ale není nutno....z toho výběru se furt motám kolem Volvo xc60,BMW X1, Nissan Pathfinder, MB glk, a počas výběru se mi to zůžilo o:

  • Mitsubishi - nelíbí se interiér
  • Subaru - nelíbí se ženě
  • Francouze nechci - nezaměňovat s tím Nissanem
  • VW - není výběr kromě alltracka, ale tam je zas můj budget mimo
  • škodovku nechci
  • Mazda - krom CX5 nic nemají a ani ta není oslnivá
  • Honda - zde je jen CRV, ze kterého urvaný nejsem
  • Toyota - léta máme toyoty, spokojenost, ale chci zkusit něco jiného...
  • Lexus - to bych i bral...ale budget je mimo...tím neříkám, že kdyby se objevila nějaká rx450h, tak bych do toho nešel..
  • nechci auto co bude olítaný - tj. brutální nájezd, takže normální...

Takže vše co mě trochu zaujalo jsou prémiovky, ale co nadělám..takže sháním něco co je alespoň dle Vašich zkušenosti kvalitní auto, který mě nesežere opravou ihned po koupi a bude univerzálně využitelný.

Upraveno uživatelem tenge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Uz jen to, jak jsi tvrdil, ze pouze 4wd umi nezavisle pribrzdovat jednotlivy kola, coz umi dnes kazda stabilizace, hovori za vse.

Pocuj, ale toto je uz tiez troska demagogia. Nijako sa nezastavam kolegu, ale je predsa rozdiel ci pribrzdis koleso na hnanej naprave (diferencial prerozdeli vykon v prospech druheho kolesa, ktore tolko nepreklzuje) alebo na vlecenej naprave... .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já řeším výjezd na chatu, dobře, možná bych si mohl odpustit 4x4 ale čím to nahradit? Mám jako absolvovat nějakou školu jízdy abych se vyškrábal do půlky kopce a pak protože vlastně každá dvoukolka by to měla vyjet tam xkrat zkoušel vyjet a zahrabal se do bahna? 

hele já tohle řešil taky a nevyřešil ...... respektive vyřešil ..... koupil jsem dvě multikáry štěrku, cestu vysypal štěrkem a vyjedu tam i v zimě když je 10cm sněhu ..... stálo to asi dva litry a půl hodiny mávání lopatou ....... u nás na vsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu VW. Alltrack se dělá i Golf a není vůbec špatný, kufr veliký, 4x4 ano samozřejmě. Bohužel je dost drahý, takže u nás se moc nekupuje a nabídka je malá.

Tady je jeden hezkej, ale bohužel manuál: https://www.dasweltauto.cz/Car/1062631

Tady BMW X3 s dospělým motorem, ale samozřejmě stáří a nájezd už vyšší: https://www.dasweltauto.cz/Car/1333297

Lexus RX450h je taky fajn volba, měl jsem ho dlouho i jako soukromé auto. Ale tady bys potřeboval ten budget trochu navýšit, nebo se spokojit s tím, že už to nebude vůně. Ale spolehlivý to bude určitě. Pohon zadních kol je limitovaný (do výše výkonu elektromotoru na zadní nápravě), ale na dojetí k chatě je to dostatečný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli 4x4 nebo ne. Zajímavý článek srovnání dvou běžných aut:

 

https://www.novinky.cz/auto/testy/330590-klasiku-nebo-ctyrkolku-porovnani-dvou-kombikovych-octavii-2-0-tdi.html

 

A moje příhoda ze zimy. Jeli jsme banda na chalupu. Cesta zasněžená neupravená. Chalupa v kopci, parkování pro 1 auto na rovině a zbytek v kopci na sněhu. Já automaticky zaparkoval auto v kopci, mám 4x4 a stojím tam vždy a dám to. Kamarád dojel s novým Superbem a hned se nacpal vedle mě. Vždyť mám 4x4. Večer jsme jeli pro pivo, a jelikož Superb byl blíž, tak Superbem. Aby vyjel, musel couvat do kopce. Se zapnutými asistenty se auto nepohnulo z místa, bez nich se protáčelo jen jedno kolo. Nakonec jsem ho musel vytáhnout svým autem.

 

Tímto nehodnotím, jestli je 4x4 univerzálně lepší. Pokud potřebuji jezdit po louce, která může být namoklá (jemné blatíčko v kombinaci s mokrou trávou), tak budu volit permanentní 4x4 - Subaru, případně variantně xDrive od BMW a Torsen u Audi (u všech Audi není Torsen, jen u některých modelů). U Mišáka bych taky asi strach neměl, ale kromě EVO verzí nemám zkušenost. Nebavím se o SUV, nebo džípech....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nestridej tym, ktery vyhrava, bude to pruser. Kup Toyotu. Ja bych sel do treba i starsiho, ale jen malo jeteho Subaru Forester v benzinu.

Tjády dády to o Toyotě mám říct já :lol2:  Jako neměnil bych taky a když tak Subaru, Honda a asi Micina a tím asi (imho) padla. Honda CRV mě fakt překvapila, určitě bych aspoň zkusil sednout, příjemný, prostorný.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na subaru se jedu mrknout ve čtvrtek...CRV furt nevím, ale mrknu kolem kde co mají...

Tjády dády to o Toyotě mám říct já :lol2:  Jako neměnil bych taky a když tak Subaru, Honda a asi Micina a tím asi (imho) padla. Honda CRV mě fakt překvapila, určitě bych aspoň zkusil sednout, příjemný, prostorný.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Crv ma pani ,2 kolku.S autem jsme spokojeni,mame prd najeto.Dokonce bych dokazal domluvit hodne dobrou slevu na nove auto,domlouval jsem od Smuclera z Plzne celkem 4 auta  .   :)

 

Posledni verze 4 krat 4 uz je prepracovana a netrpi neduhy puvodnich hondich vsehrabu.

Dale se bude doprodavat,neb na podzim nabiha prodej noveho modelu s 1,5 vtec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hondu CRV v benzíne 2.0 mám už 9 rokov a spokojnosť. Žijem na Liptove čiže kopce-sneh jazdím na celoročkách, veď kto sa furt bude srať s výmenami kolies a zatiaĺ som nemal problém sa niekam vyhrabať. dlhodobá spotreba podĺa palubáka 8,8litra.Pozor na automat, tam je spotreba 11-12 máme v rodine takže viem o čom píšem. Inak bežný servis oleje a filtre každých 10 000, v diferáku max po 40 tisic. Tiež sa rozkukávam po niečom novom-novšom. Posledná šanca kúpiť 2.0 CRV v benzíne - motor spoľahlivý nezmar alebo mám vo výbere Subaru Outback v benzíne, Mazda CX 5 mi príde viac pre ženy. Nová CRV bude pekné auto ale 1.5 turbo mi je do plaču taký objem plus niekde už beží zvolávačka ohľadne nejakého problému s tým motorom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl chvíli CRV 2013 2,2 nafta AT s 350 tis km na hrbu, vevnitř to skoro (až na startovací tlačítko a ovládání tempomatu) nebylo znát. Fakt jsem čuměl, jediný co, byl slyšet dif. Motor i převodovka bez viditelných trablů (obojí dle internetů maká bez nějakých vyhlášených závad). Prostor a pohoda, řekl bych že klame tělem, z venku vypadá menší (imho).

Jako ortodoxní a psychopatický Toykař musím uznat, že je MOŽNÁ lepší než Ravka (i když příjde 2019 nová ;)).

A souhlas, 1,5 v takovém autě nevím, ale bude také hybrid s 2.0 a na tu jsem celkem zvědavý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenge: nutno preskolit zenu tak, aby se ji Subaru libilo... tento postup se osvedcil v nasi domacnosti. Sice ho manzelka neridi, ale neda dopustit na to, ze vyjedeme vsude. A mista je ve Foresterovi celkem dost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...