Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

1 hour ago, DavidLC said:

Je teda rozdíl při dobíjení z veřejné nabíječky, Wallboxu a ze zásuvky

On je rozdíl mezi AC a DC nabíjením. Na AC je úplně jedno, kam to auto připojíš, jsou to jenom "zásuvky" které nabíječce v autě řeknou, kolik si může vzít A. AC/DC je pak v autě. Rychlo nabíječky jsou DC a to pak auto reguluje nabíječku, podle toho, kolik chce A. A dnes ty BMS jsou natolik vyladěné, že to rychlo nabíjení na cestách není pro tu baterku zásadní problém. Já jsem začal pozorovat degradaci v i3 až po překročení nějakých 150kkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Mr. Sandman napsal:

On je rozdíl mezi AC a DC nabíjením. Na AC je úplně jedno, kam to auto připojíš, jsou to jenom "zásuvky" které nabíječce v autě řeknou, kolik si může vzít A. AC/DC je pak v autě. Rychlo nabíječky jsou DC a to pak auto reguluje nabíječku, podle toho, kolik chce A. A dnes ty BMS jsou natolik vyladěné, že to rychlo nabíjení na cestách není pro tu baterku zásadní problém. Já jsem začal pozorovat degradaci v i3 až po překročení nějakých 150kkm.

Žil jsem tedy v bludu, no vysvětlím si to se svým sousedem, "elektrikářem" 😀.

Čo si, vojín Kefalín, představujete tou degradací ? 😀

Já to u hybridu nepoznám, teoreticky, to míň ujede na baterky, tak by měla vzrůst spotřeba ??  Začínal jsem 4,7/5,1 léto/zima, teď 4,8/5,3... Ale jezdím trochu jiné trasy, takže bůh ví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 2. 2024 v 13:59, wawrik napsal:

Nemá. RAV4 PHEV má palubnú nabíjačku 3,6 kW, auto sa predáva rovno s 22 kW wallboxom. „Technológia navyše“ je oproti bežnej hybridnej RAV4 len palubná nabíjačka, pričom samotné hybridné ustrojenstvo toyoty je oproti ľubovoľnému spaľováku práveže jednoduchšie a o dosť spoľahlivejšie. Niekde som tu o tom písal aj s kopcom linkov a schém, môžem večer pohľadať.

Tých PHEV technológií je kopec, stačí si vybrať tú správnu pre tvoje potreby. Baterka v RAV4 vydrží v islandských podmienkach bežne cez 60 km, v lete o dosť viac, aj cez 75 km.

Myslel jsem to tak, že má pravdu v každodenním nabíjení PHEV vs. nabití BEV méně často s delším dojezdem. A samozřejmě servis spalováku u PHEV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 2. 2024 v 16:52, lafr napsal:

- z principu mi nevychází, jak by mohl být hybrid od Toyoty jednodušší než spalováky jiných výrobců, když je to "spalovák+elektro pohon". To jestli to Toyota umí udělat spolehlivé? Možná, snad, nevím. Osobní zkušenost s tím nemám.
- ten dojezd samozřejmě může mít větší a podle dat ta RAV4 větší dojezd má. Já psal o osobní zkušenosti ze své iV, kde mám využitelnou kapacitu baterie 10kwh. Pokud má ta RAV4 18kwh, tak to matematicky samozřejmě vychází, ale tak o tom si tu asi nemusíme psát. Navíc opět, ta RAV4 PHEV za 500-600t Kč koupit asi nepůjde.

Na ten toyoťácky hybridny systém a jeho jednoduchosť je jedno (moje obľúbené) videovysvetlenie. Celý ten pomerne jednoduchý geret nahrádza kopec mechanických pohyblivých systémov dnešných spaľovákov - viacstupňovú prevodovku (namiesto ktorej je obyčajný diferenciál s prakticky neobmedzenou životnosťou), spojku (alebo dokonca dve spojky u niektorých prevodoviek) spolu s mechatronikou, čerpadlami a inými podpornými systémami, čo sú na to navesené. Priame vstrekovanie sa používa v podstate len pri štartovaní, väčšinu času motor pracuje s nepriamym vstrekovaním, navyše bez prepĺňamia, nehrozí dnes tak časté karbónovanie motora.

Aj diagnostika a identifikácia chýb je o dosť jednoduchšia ako u spaľovacích verzií modelov. Tie hybridné sa oproti nim prakticky nekazia. Myslím u Toyoty.

Pre poriadok treba dodať, že obdobný hybridný systém postavený okolo diferenciálu s dvoma motorgenerátormi používa Ford (napríklad u Kugy, inde neviem) a tiež Chrysler v hybridnej Pacifice. No o tých neviem nič, sú to ich vlastné implementácie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplním že Ford do svých hybridů rovnou osazuje e-CVT převodovky Aisin (rozuměj Toyota Group), motory má vlastní a ohledně HSD spolu vesele sdílí pár patentů.

Co se dnešních "složitých a předimenzovaných" Plug-in hybridů týče, do značné míry si je vyžádal až mantrou "čisté elektromobility" posedlý trh - a svými těžkými drahými baterkami + masivními elektromotory schopnými fungovat de-facto samostatně v podstatě popírají původní smysl lehkého "Hybrid Synergy Drive", kde motorgenerátory na převodovce + relativně malé a levné baterie sloužily primárně ke zvýšení efektivity fungování spalovacího motoru při městském popojíždění. Těžké PHEV baterky -> masivnější konstrukce -> SUV a jiné mastodonty -> problematická efektivita, namáhání podvozků a neustálé šroubování cen (jó, kde jsou ty časy kdy první hybridní kravky stávaly pod 600!), přestože auto dál zůstává spotřební zboží s naplánovanou životností. Ale tohle už by si měl každý před nákupem spočítat a zdůvodnit sám - pokud možno nejen podle "marketingových trendů" (Tiffany Daytona!) ale podle toho v jakých režimech, na jaké vzdálenosti a za jaké ceny hodlá jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 2. 2024 v 20:36, Mr. Sandman napsal:

On je rozdíl mezi AC a DC nabíjením. Na AC je úplně jedno, kam to auto připojíš, jsou to jenom "zásuvky" které nabíječce v autě řeknou, kolik si může vzít A. AC/DC je pak v autě. Rychlo nabíječky jsou DC a to pak auto reguluje nabíječku, podle toho, kolik chce A. A dnes ty BMS jsou natolik vyladěné, že to rychlo nabíjení na cestách není pro tu baterku zásadní problém. Já jsem začal pozorovat degradaci v i3 až po překročení nějakých 150kkm.

Mě teda mátlo tohle, https://www.garaz.cz/clanek/volkswagen-e-golf-21004660

Samotné nabíjení (DC) z nuly do 80 % trvá na „rychlovce“ asi 45 minut, ovšem poté je doporučeno minimálně dvakrát po sobě vozidlo „dotankovat“ pomalým proudem (AC). Pokud hodláte čerpat volty do plna z domácí zásuvky (jednofázově), auto odstavíte asi na 10 hodin. S Wallboxem (dvoufáze) se předmětný čas zkrátí zhruba na polovinu.

Ale díky za vysvětlení 😉, neznal jsem to, i tak mi to asi nebude dávat smysl k FTVL, víkend jede spotřeba domácnosti a přes týden jezdíme dlouho, výměna aut, prostě jiný režim a o tom to asi je....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkově v tomto tématu hodně lidí plete hybrid (HEV), což je auto, které má baterku okolo 1kwh, nejde dobíjet ze zásuvky ani wallboxu, ale pouze rekuperací při jízdě a čistě na elektřinu ujede tak max stovky metrů a plug-in hybrid (PHEV), auto s baterkou okolo 10-20kwh kapacatiy, které lze dobíjet ze zásuvky, z wallboxu i rekuperací a čistě na elektřinu mají dojezd 40-100km.

To dokládá dotaz, který to celý spustil. Instalace fotovoltaiky a k tomu pořízení auta pro nabíjení z této FVE. A to zvládne pouze PHEV nebo čistý BEV.

Je tu ale opakovaně nabízen hybrid od Toyoty (ať už zastavěný v RAV, Priusu nebo Corolle,....), který přebytky z FVE umí využít stejně jako dieselové Mondeo... To stejné je teď ten poslední odkaz na RAV 4 hybrid, která možná stála před 8 lety 700t Kč... ale je to hybrid, nikoliv plug-in hybrid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ostatně je to v tom článku i na závěr napsané:
"Zatímco konkurence se může pyšnit modely jako Mitsubishi Outlander PHEV, Volkswagen Tiguan GTE, Tesla Model X a dalšími, Toyota se teprve chystá odhalit druhou generaci Toyota Prius plug-in hybridu. Potom, co výrobu první generace ukončila.

Vždyť plug-in hybridní SUV už chystá dokonce i Škoda Auto! Sice na rok 2019, ale chystá. Kde jsou nějaké takové zprávy od Toyoty? Kde skončila Toyota RAV4 EV vyráběná s Tesla Motors? Chceme zpátky inovativní, průkopnickou Toyotu."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manželka zvažuje Yetiho (2009-2013), 4x4 a chtěli by jsme to ve dvojce v dízlu, ale nevim kterej motor by byl nejlepčí. Dělaj se 81 kW, 103 kW a 125 kW. Asi bych to viděl na tu stotrojku, ale nechám si klidně poradit. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začiatkom januára aplikovaná keramická ochrana. Auto parkuje nonstop vonku (v garazi je manzelkine), mesiac neumyvane. Vypadá ze ta ochrana funguje.20240203_121806.thumb.jpg.f6cbde5b2637494f0434da48b6befbda.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Strocek napsal:

Manželka zvažuje Yetiho (2009-2013), 4x4 a chtěli by jsme to ve dvojce v dízlu, ale nevim kterej motor by byl nejlepčí. Dělaj se 81 kW, 103 kW a 125 kW. Asi bych to viděl na tu stotrojku, ale nechám si klidně poradit. Díky

Bohužel u koncernu to nejde takto jednoduše říct. Oni dokáží dělat motor o stejném objemu i stejném výkonu a klidně to může být 3 roky průšvih a pak 5 let v pohodě. A pořád to bude například 2,0TDi 103kw. Tam je důležité řešit konkrétní kódy motoru. A hodně googlit a hledat, které kódy jsou špatné a které dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...