Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 44 minutami, exBURN napsal:

...

A v momentě, kdy máš barák a wallbox, tak se situace okamžitě otočí. 

Ono to není černobílé a jak už psal Vaculík - pro běžné lidi na vesnici jezdící 30km denně do práce je BEV naprosto ideální řešení, jen zatím cenově nedostupné. Ale to se změní. 

 

Potvrzuji. Necelý měsíc sedlám ojetou i3, a ač duší a srdcem docela zarytý petrolhead, musim čistě pragmaticky uznat, že když platí výše uvedené podmínky, elektro je za mě naprosto ideální volba. Máme stále doma spalovák, a zůstane to tak. Nicméně i moje drahá už pomalu raději začíná sedat do i3 místo svého oblíbeného Volva; což je hodně co říct. Strašně příjemný a user friendly auto na takový to obyčejný ježdění. A v konkrétním případě i3/zadokolka se v tom dá občas i trochu zablbnout -- stačí mít pekelně sjetý letňáky a cosi víc přidat do zatáčky :D

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak. A i přesto je to skvěle použitelné auto. Navíc baterie/BMS se prakticky nesere. I proto mj. BMW navýšilo původní 5-letou záruku na 8 let. Já mam po 4 letech / 55tkm stav baterie na úrovni 99% původní kapacity. Takže bych to s těma ojetinama neviděl až tak černě. Ačkoliv to samozřejmě neplatí plošne, proměnných v téhle rovnici je mnohem víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Strach o životnost baterek prověřil čas. Až na výjimky (například první leaf) je životnost výrazně nad očekáváním a často nad životnosti vozu, zároveň jak tady psal exBurn, narozdil od starších EV (jako třeba leaf) lze již nyní vyměňovat jednotlivé vadné články.

Osobně bych si spíše vsadil na to, že padne koncern, než že se změní trend svět se vrátí ke spalovakum.

Cenove je ten rozdíl už cca smazaný, pokud chceš nové auto prostě utratis milion, je jedno, co vybereš (nedávno jsem si dělal cvičení, co většího vzít místo i30 a prostě se pod milion nedostanu, je jedno, jestli to bude Passat, tesla Y, SS torres nebo cokoliv podobné velikosti. A jak Teslu nemám rád, kvuli Muskovi a kvuli marketingu "nazveme hlidani v pruzich autopilotem", tak presto ji reálně zvažuju...

Operak na Passat by byl ideální, ale to byl jednorázový dumping, to už se zřejmě nevrátí.

A k tomu samozřejmě ale spalovak, ale jako druhé auto, ideálně starý 124 spider 🙂 každopádně funkci primárního auta EV už dneska bezproblémové obstará 98% populace.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, exBURN napsal:

Ty jo, vždyť to je přeci jasný, ale zas pozor - pro Fleet je BEV celkem dobré řešení - ne každá firma kupuje auta na lítání do Německa. Spousta aut jezdí po ČR a mnohé jen po okresech. Zde BEV jasně dominuje suverénní spotřebou navíc hodně firem instaluje FVE. 

Jako zaměstnavatel budu rád platit těch 15-20 minut za den zaměstnanci, který si stejně na to WV/cigaretu/kafe zastaví. Pojede zase za poloviční náklady než ICE. A pro ty co fakt jezdí, tak pro ty tu je pořád TDI. 

Pro řemeslníky a drobné podnikatelé je to úplně boží - podívej se jen kolik lidí s tím jezdí Bolt atd. kdy po městě je to pecka kvůli minimální spotřebě. Zrovně řemeslníci nejezdí za kšeftem obvykle 800km denně. A opět ti co jezdí si pořídí TDi.

Lidé bydlící v bytech opět dle nájezdu - stačí mít možnost v práci nabíjet a zas je to jiný. Samotného mě to překvapilo, ale hodně lidí co znám a co dělají doma na HO tak maj BEV - nabijou jednou za týden v shopu, kde nakoupí a neřeší, když vyjedou na výlet tak to cvaknou na supercharger. Jako tohle je celkem v pohodě. Ale to jsou zrovna IT borci a těm je celý spalovák u pr....

A v momentě, kdy máš barák a wallbox, tak se situace okamžitě otočí. 

Ono to není černobílé a jak už psal Vaculík - pro běžné lidi na vesnici jezdící 30km denně do práce je BEV naprosto ideální řešení, jen zatím cenově nedostupné. Ale to se změní. 

 

Tohle je popis ideálního světa, ale ta nabíjecí infrastruktura tomu zatím neodpovídá a nemluvě o distribuční soustavě. Takže to nabíjení nebude jen tak a v zimě si to nedovenu představit vůbec.

Pro představu uvedu příklad výměny NN vedení v naší ulici.  

Ulice 90 m, 3 betonové sloupy, vedení 4 dráty, 5 odběrných míst. ČEZ Distribuce.

Externí firma udělá projekt = 8 měsíců

Stavební povolení nebo oznámení = čert ví jak dlouho

Realizace od ČEZ Distribuce = razítko stavebního úřadu + 2 roky.

Kdy si myslíš, že bude přenosová soustava připravená na všechny ty elektro auta.

 

Němci zašli tak daleko, že ještě nedávno, max 10 měs zpátky připravovali legislativu, co budou vypínat při nedostatku el. energie a v jakém pořadí.

Jedny z prvních myslím byly cargo vlaky, které se zastaví

Elektro auta byly hodně vysoko a měly se nabíjet na 50% nebo nějaký stanovený dojezd

Byly tam i tepelné čerpadla.

Vyskočilo to na mě na netu, když jsem byl v Německu na veletrhu. 

 

Mám FVE, Wallbox a budu kupovat EV auto na ježdění 50 km denně do práce pro manželku. Tam to vidím jasně, ale že bude většina aut EV, to není reálné.

 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, ale to jsou demagogie. S tím stavebním povolením je to lež - teď stavíme novou halu z 200 Mega a všechny ty doby jsou třetinové.

Většina baráku má dnes doma 3x25A rezervovaný příkon - z toho budeš stejně v 95% nabíjet, takže baráky máš pokrytý a přesně jak píšeš - většina těchto lidí mají výhodnější vlastnit BEV. Když u Tesly pojedeš 50km do práce a zpět, tak spotřebuješ 8KW, což máš za 3 hodinky nabito i na 230V zásuvce. 

Dále se postupně modernizuje a infrastruktura se mění. Nikde nepíšu, že zítra budou všechny auta BEV, to opravdu není reálné, ale za 3 roky bude situace už zase jiná. 

BTW když Izrael vlítne na Irán, tak se taky můžeme divit co bude s ropou a pak s dostupností a cenou nafty a benzínu. 

Není to černobílý, ale pokud bych ob 2 dny nejezdil 500 a více km, tak fakt nevidím jediný důvod upřednostnit spalovák před BEV krom ceny, což se pomalu řeší. 

 

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, Maro napsal:

Strach o životnost baterek prověřil čas. Až na výjimky (například první leaf) je životnost výrazně nad očekáváním a často nad životnosti vozu, zároveň jak tady psal exBurn, narozdil od starších EV (jako třeba leaf) lze již nyní vyměňovat jednotlivé vadné články.

Osobně bych si spíše vsadil na to, že padne koncern, než že se změní trend svět se vrátí ke spalovakum.

Cenove je ten rozdíl už cca smazaný, pokud chceš nové auto prostě utratis milion, je jedno, co vybereš (nedávno jsem si dělal cvičení, co většího vzít místo i30 a prostě se pod milion nedostanu, je jedno, jestli to bude Passat, tesla Y, SS torres nebo cokoliv podobné velikosti. A jak Teslu nemám rád, kvuli Muskovi a kvuli marketingu "nazveme hlidani v pruzich autopilotem", tak presto ji reálně zvažuju...

Operak na Passat by byl ideální, ale to byl jednorázový dumping, to už se zřejmě nevrátí.

A k tomu samozřejmě ale spalovak, ale jako druhé auto, ideálně starý 124 spider 🙂 každopádně funkci primárního auta EV už dneska bezproblémové obstará 98% populace.

Pokud by tě neurazil místo pašíka superb tak ještě něco k mání je. 
https://barth-operak.cz/nabidka-vozidel/skoda/superb-combi

Nebo lift za trochu lépe ještě: 

https://barth-operak.cz/nabidka-vozidel/skoda/superb

 

a ten spider podepisuju. ;) 

IMG_6496.jpeg

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, exBURN napsal:

Promiň, ale to jsou demagogie. S tím stavebním povolením je to lež - teď stavíme novou halu z 200 Mega a všechny ty doby jsou třetinové.

Většina baráku má dnes doma 3x25A rezervovaný příkon - z toho budeš stejně v 95% nabíjet, takže baráky máš pokrytý a přesně jak píšeš - většina těchto lidí mají výhodnější vlastnit BEV. Když u Tesly pojedeš 50km do práce a zpět, tak spotřebuješ 8KW, což máš za 3 hodinky nabito i na 230V zásuvce. 

Dále se postupně modernizuje a infrastruktura se mění. Nikde nepíšu, že zítra budou všechny auta BEV, to opravdu není reálné, ale za 3 roky bude situace už zase jiná. 

BTW když Izrael vlítne na Irán, tak se taky můžeme divit co bude s ropou a pak s dostupností a cenou nafty a benzínu. 

Není to černobílý, ale pokud bych ob 2 dny nejezdil 500 a více km, tak fakt nevidím jediný důvod upřednostnit spalovák před BEV krom ceny, což se pomalu řeší. 

 

Já nepsal nic o délce stavebního povolení, ale o délce a nelogičnosti realizace výměny NN vedení.

Problém vidím v tom, že ČEZ Distribuce si není schopna spočítat "průměr"  a délku kabelu na 90m slepé ulici. Mají k tomu všechna data. Tzn. spočítat, objednat, vyměnit. Sloupy jsou betonové a nic jim není.

V realitě je to tak, že ti volá projektant z nějaké externí firmy a zeptá se tě, jestli mi už náhodou někdo nevolal nebo neposlal dopis, že bude projektovat výměnu NN.

Říkám mu, že mi nikdo nepsal ani nevolal a že jsem rád, že se to konečně bude řešit, protože ty nahlášené a urgované izolátory jsou fakt v havarijním stavu.

Projektant mi říká, že o tom nic neví. Volá kvůli tomu, jestli to ČEZ nezadal dvěma firmám, protože to by se na to vysral a nedělal to. Pokud tedy o nikom nevím, tak to tedy začnou kreslit. Tvl?? Předám mu kontaktní údaje, kdyby něco potřeboval.

Poslal mi email v červenci 2024, že tedy začali "kreslit" a termín odevzdání dokumentace pro stavební povolení je únor 2025. I kdyby to na stavebním úřadě trvalo měsíc, tak od března 2025 + 2 roky to ČEZ Distribuce bude realizovat. Podle stavu v okolních vesnicích a kluků z ČEZ co jsou v terénu to bude úspěch, protože mají málo lidi nebo firem co by to dělaly a 2 roky jsou spíš optimistický termín.

Kolega z práce zateploval barák a potřeboval staré dráty ze sloupu do baráku hodit do země. Nahlásil to na ČEZ distribuci, vyvedl nový kabel na hranici pozemku, udělal novou budku na elektroměr, vyvedl chráničku až na sloup. Termín z ČEZu, 6 měsíců. Po stovce telefonů a tím, že prodává zajímavý produkt to stáhl na 1 měsíc.

Já nemám nic proti BEV, ale podle mě tady není dostatečná infrastruktura a v neposlední řadě zdroje el. energie a hned tak nebude.

  • Sad 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mě by bylo elektrické auto celkem ideální, bohužel milion za Teslu se mi dávat nechce. :D Tak třeba za pár let až ještě víc slevní. Corollu jsem už viděl a na testovačku zajdu ve čtvrtek.

Ten operák by nebyl pro mě, rádeji věci vlastním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11 hours ago, exBURN said:

EV se brzy přenese přes fázi early adopters a pak uvidíš ten fičák. EVORPSKÉ automobilky redukují EV portfolio - hlavně jen některé a to zejména ty, které nemají v EV oblasti co nabídnout. Viz právě VW, Škoda atd... 

Neprenesie. Urcite nie, pokial nebude BEV lacnejsie ako ICE. A bez dotacii, ktore v EU koncia to tak skoro nebude. Bezny "mass market" zakaznik za EV jednoducho ziadne prachy naviac neda. A prieskumy ukazuju, ze aj z tych early adopters, polovica dalsie auto nekupi EV ale vrati sa spat k spalovakom.

Musi prist zasadny prielom v technologii baterii resp. palivovych clankov aby doslo k tomu "ficaku". A mozno to vobec nebude EV ale nejaky uplne novy pohon.

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tady jak na autoforu, změť polopravd a demagogie a hledání důvodu proč to nejde.

Můžeš sem prosím vložit odkaz na ten "průzkum"? 

Jinak ono ICE už dnes začíná stát stejně jako spalovák jestli sis nevšim. Zrovna k té Tele 3 hledám dost těžko konkurenci za 1 milion i mezi spalováky.

  • Dát hlas 2
  • Hlasovat proti 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@exBURN napr. v tomto clanku od CNBC je spominanych viacero zdrojov.

Musim sa ale ospravedlnit a opravit: "polovica" je trochu prehnane, resp. zaokruhlene, mnozstvo clankov na webe uvadza "takmer polovica" (tak som sa nechal trochu uniest 🫣), asi vsetky vychadzajuc z prieskumu McKinsey: 46% v USA a 29% globalne.

Z toho prieskumu je zrejme este dalsia vec a to, ze sice predaje BEV rastu ale tento trend resp. ochota k prechodu na BEV spomaluje. Takze skor opak k tomu, ze by coskoro mal nastat ten "ficak".

Zaujimave tiez je, ze podla prieskumu Edmunds, takmer 40% EV pouzitych na vykup na protiucet pri kupe noveho auta, bolo na kupu noveho ICE.

Je pravda, ze posledny rok-dva tie ceny nejak podrobne nesledujem, ale aj Ty sam si pisal, ze:

10 hours ago, exBURN said:

 tak fakt nevidím jediný důvod upřednostnit spalovák před BEV krom ceny, což se pomalu řeší. 

ako klucove slovo tu vidim "pomaly". A prave ta cena je tu najpodstatnejsia pre massmarket. BEV (total cost of ownership) bude musiet byt vyrazne lacnejsie ako ICE, aby doslo k masivnej adopcii, resp. k tomu "ficaku". Aby to vyvazilo to nepohodlie a komplikacie s nabijanim. A osobne si myslim, ze to tak skoro nebude. Sam som ale zvedavy, ako to cele dopadne 🙂.

Upraveno uživatelem bluman
  • Dát hlas 2
  • Hlasovat proti 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo.  😞 

To že v USA nebo Austrálii a Brazílii někdo bude chtít místo BEV zase ICE je asi fakt, USA je prostě úplně jiný trh s jinou kupní silou obyvatelstva, jiným denním nájezdem a hlavně s jinou cenou benzínu ZATÍM. 

A za druhé - McKinsey - 29% skutečně půjde zpět z BEV na ICE (zahrnuta i USA), ale hned vedle máš že 38% lidí co nemají BEV (tudíž mají ICE), tak si jako další auto pořídí BEV nebo PHEV. Mno a jaký je poměr v běžné populaci mezi ICE a BEV? Nechce se mi to hledat, tak dejme tomu 5% max? 

Takže z 30 000 lidí v průzkumu máš 1500 lidí co má BEV a z nich 435 lidí půjde zpět na ICE. Vedle toho ze zbytku 28 500 lidí se spalovákem 10 830 lídí chce zkusit elektriku. 

Opravdu drtivé vítězství spalovacích vozidel. NIcméně, jak říkáte - čas ukáže. 

Jo a sory za ten překlep. Myslel jsem samozřejmě že cena BEV už dorovnala cenu ICE. Samozřejmě jen v některých segmenetech, ale už se pomalu blíží segmentu Octávie, kde dobře vybavená Octávie stojí stejně jako některá BEV. 

TCO u BEV je mnohdy lepší než u ICE a o jakém nepohodlí tady mluvíme? Jako já si vážně vyzkoušel BEV a ikdyž jsem nakonec vybral spalovák (mám specifické podmínky a taky nebyl Highland ještě na trhu), tak to pořád papouškované nepohodlí při dobíjení je kde? Já o něm fakt nevím? Pro mě je zas nepohodlné sedat každý den v létě do přetopeného spalováku a v zimě do vymrzlého.  

S tím upřednostněním ICE před BEV krom ceny jsem to myslel tak, když máš prostě rozpočet, kde nedosáhneš na BEV - tam je to prostý fakt - za 500 000,- jako jedinné auto do chalupy je BEV blbost. V momentě kdy máš na auto mega, tak ale nevidím moc důvodů koupit osekaného Superba s 1,5 TSi před Teslou, pokud netočím obden Německo. 

 

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

som takmer idealny kandidat na BEV (byvam v dome, mam predimenzovanu FVE + casto pracujem z domu, rocny najazd 20tis, za den viac ako 400km nedam nikdy) ale stale vlastnim naftu 4x4 kedze chodime casto lyzovat a manzelka ma na poskakovanie okolo komina maly benzinak za par drobnych. Uvazoval som za vymenu za Teslu Model3 AWD/Kia EV6, resp kupu zene nejakeho 6 rocneho E-Golfa ale vyslovene koli cene som do toho nesiel.

Upraveno uživatelem zacik
grammar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych řekl, že ten BEV už dneska fakt vychází levněji. Jednak, jak už tady zaznělo, pořizovací cena se přibližuje, ale hlavně jakmile se začne počítat TCO, BEV dohání spalovak dříve, než by člověk řekl.

Schválně jsem se podíval, do aplikace, kolik mě letos stal provoz ICE v i30. Dle aplikace utratim za provoz v průměru 92t. ročně. Když smažu náklady, které jsou stejné (výměna skla od kamínků  přezouvání apod.) Tak jenom servis dělá nějakých cca 25 ročně (2 garančky)

Benzin vychází na cca 60 ročně (1km stojí dle realneho tankování podle aplikace 2.7 kč)

Pořizovací cena moji konfigurace je aktuálně 660 tisíc (a to mám relativně holobyt - family smart 1.5 tgdi automat, i základní bev bude výbavou výš).

Kdybych si teď tedy kupoval nové a plánoval ho mít 5 let, bude mě to stát 1.085.000 mínus cca 400.000 zustatkova hodnota tedy dohromady mě 5 let provozu bude stát 685 tisíc.

Když proti tomu postavím teslu 3

Servisní náklady: 2000 ročně? (kontrola brzdové kapaliny 1x za 4 roky, cisteni a mazani trmenu v oblastech  kde se solí kazdych 20t nic vic predepsano není)

Nabíjení čistě jenom výhradně na superchargerech budu platit cca 11kč/kWh dle recenze kombinovaná spotřeba 16kwh zaokrouhleme nahoru a řekneme, že budu potřebovat dobít 4000kwh za rok. Exkluzivně na superchargerech mě to bude stát 44.000 Kč. Jakýmkoliv nabíjením na levnější nabíječce/ze sítě/v práci/solarem tohle číslo snížíme, ale počítejte s nejhorším možným scénářem, exkluzivně supercharger.

Pořizovací cena 1.005.000 (včetně poplatků za doručení a registraci)

Pri stejnem planu jako výše bych tedy platil 1.235.000 (realne pravděpodobně méně) mínus cca 550.000 zustatkova hodnota (5lete kusy starého modelu s vyšším nájezdem, ale udelejme konzervativní odhad...) mě bude 5 let provozu stát 685.000

Když vezmu v potaz, že tesla bude výbavou jinde než i30, do kalkulace Tesly jsem nezapočítal benefity jako dálniční znamka nebo (zatím ještě a už ne na dlouho) parkování v Praze, při možnosti alespoň někdy nabíjet jinak než tím nejdražším zpusobem, na kterem je postaven vypocet, uplne jsem vynechal dotace, protoze chci ukazat, ze to vychazi i bez nich, srovnavam BEV s nejlevnejsim alespon vzdalene srovnatelnym autem... všechno tohle bude posouvat tu hranici, kdy to vyjde levněji, níž a níž, při reálném použití se to okolo třetího roku bude lámat ve prospěch BEV, při dotaci to bude tak po roce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Väčšinou som proti multifunkčným kombinaciam. Kopirka/ tlaciaren/skener a PHEV sú výnimky. Cely život som jazdil na benzín. Teraz mam benzin/PHEV NX 450 H+ a neviem si to vynachváliť. Typický denný nájazd do 40 km, dialnica alebo okreska, občas primestske zapchy, párkrat do roka 300-500 denne. Bývam v rd, wallbox.

1. Čisto ako EV prejdem do 90 KM, ale využívam kombinovaný rezim resp ma stale bavi prepinat podla toho aka je cesta...nabijam doma cca raz za týždeň, niekedy vynimocne 2x

2. Nemám úzku riťku keď sa vyskytne nečakaná zápcha alebo náhla zmena cestovného plánu alebo som zabudol nabiť

3. Dlhodobá spotreba (ročný priemer) 4,8l je uspokojiva.

4. Nejaké FVE nemusím riešiť, ekonomicky mi nedáva zmysel

5. Nedoplatok na elektrike som za ten rok mal tusim cca 130€ (dovtedy bud na nule alebo malý preplatok), pohoda.

6. Benzín doplním barskde za chvíľku. Nabijam 3 hodiny, čo ma doma netrápi. A keď nabíjanie zabudnem / nedá sa/ nechce sa mi, nič sa nedeje.

Sumár, 100% spokojnosť.

 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě máš ve všem pravdu, jen to Tvoje auto je extrémně složitej stroj s několika převodovkama, čili drahej na výrobu, s obrovským množstvím součástek a v určitým životním cyklu to bude těžko servisovatelný, tedy prodejný. Ale chápu, že jako první majitel budeš spokojenej dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, exBURN said:

A za druhé - McKinsey - 29% skutečně půjde zpět z BEV na ICE (zahrnuta i USA), ale hned vedle máš že 38% lidí co nemají BEV (tudíž mají ICE), tak si jako další auto pořídí BEV nebo PHEV. Mno a jaký je poměr v běžné populaci mezi ICE a BEV? Nechce se mi to hledat, tak dejme tomu 5% max? 

Takže z 30 000 lidí v průzkumu máš 1500 lidí co má BEV a z nich 435 lidí půjde zpět na ICE. Vedle toho ze zbytku 28 500 lidí se spalovákem 10 830 lídí chce zkusit elektriku. 

Tie absolutne cisla su nepodstatne, dolezite su prave % a trend. Tych 38% majitelov ICE tvrdi len, ze o BEV uvazuju. Realne percento tych, co si ho naozaj kupia bude vyrazne mensie. Naopak, ti, co su s BEV nespokojni, si takmer urcite dalsie BEV nekupia.

A z tych novych, co BEV vyskusaju, bude znovu o 2-3 roky vacsie % nespokojnych, lebo to uz nie su early adopters a tolerancia k nedostatkom resp. nevyhodam BEV tam bude vyrazne nizsia ako u early adopters.

Takze trend je, ze % nespokojnych bude narastat a % novych, co chcu BEV vyskusat bude klesat, kym dojde k ustaleniu podielu BEV na trhu. Tiez narast predaja BEV spomaluje (asi hlavne kvoli ukoncovaniu dotacii). Samozrejme technologicky pokrok to bude posuvat v prospech BEV. Uvidime, kde sa ta penetracia BEV ustali. Ja tipujem, ze najblizsie desatrocie to nepresiahne 30%.

Ako bude BEV pribudat, vlady zacnu tiez pocitovat vypadok prijmu zo spotrebnych dani na palivach a nejaku obdobnu dan zavedu aj na BEV. Uz sa to v niektorych statoch riesi.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...