Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

  • Bert odemknul téma
  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nahodou dokud se to vlakno drzi zkusenosti uzivatelu s konkretnimi alternativnimi auty, tak je super.. jen se nesmi zabrousit k vseobecnym generalizacim.. prirovnavat ridice ke kurakum a podobne.. :-)

Cca za rok bych snad (pokud nebude tlak na uspory) mel vybirat novy sluzebak.. firma se samozrejme zacina tvarit mega zelene, takze jsem velmi zvedav, co se bude smet objednat.. a tak rad ctu jiz aktualni zkusenosti..

.. anebo bude tlak na uspory, nove zelene baterky dostanou jen nejvyssi, a tak asi s lehkym srdcem odkoupim aktualne mnou jezdeny benzinak a dojedu do mrte.. a tim to cele odsunu o peknych par let... fakt jsem zvedav, jak do dopadne.. :-)









Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvl Pepa objevil způsob, jak mu Chronomag nezevšední ani za dvacet let. Víc jak rok pauza... chvilku tady... půl roku pauza... :)

Jednou z výhod tohohle systému přerušovaného členství na Chmagu je i to, že se diky rychlému vývoji v elektromobilitě dají při každé navštěvě ověřit a zhodnotit prognózy, které tu zazněly.

Sám tipuju, že bude čím dál větší tlak na města bez osobních aut (jakýchkoliv), takové ty "patnáctiminutové čtvrti". Aby to tu nakonec nevypadalo jak na Hydře :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi - je úplná blbost toto téma zamykat.

1) Diskuse je slušná. Na Chronomagu bychom našli hodně vláken, kde je diskuse více vyhrocená.

2) Ano diskuse zdánlivě nikam nevede. Ale to pak zamkněte celou sekci PRIM, Rolex, atd... protože 70% obsahu je diskuse o nedostupnosti Rolex, případně o kvalitě/nekvalitě PRIMek, atd...

Hlavním přínosem vlákna jsou reálné zkušenosti na jednom místě a to od lidí, které člověk alespoň trochu zná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bydlím v malém krajském městě na Slovensku, mám standartní 3+1 a dvě auta (loni jedno nové) pokud by udělali aspoň 1-2 nabíjecí místa na každý vchod domu, nemám problém elektro autem jezdit, 90% cest mám 20km do práce a zpět. Dvakrát za měsíc za rodinou do ČR těch 100 km by el. auto dalo v pohodě taky, jen sakra práce, ve městě vím o dvou místech na nabíjení a to jsou na fakt pitomém místě.

Takže když bude slušná infrastruktura a ceny aut půjdou trochu dolů, nemám s tím problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, guzmic napsal:

Takže když bude slušná infrastruktura a ceny aut půjdou trochu dolů, nemám s tím problém.

Trafil si to uplne presne.

Platit 40k za priemerne auto nizsej strednej triedy je proste nonsense.

Btw, pred panelakom das na noc nabijat auto....cize nabijacka do rana locked? Ak su 2, tak 2 auta z kolko (50? 100?) mozu byt elektro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, eskimak napsal:

Trafil si to uplne presne.

Platit 40k za priemerne auto nizsej strednej triedy je proste nonsense.

Btw, pred panelakom das na noc nabijat auto....cize nabijacka do rana locked? Ak su 2, tak 2 auta z kolko (50? 100?) mozu byt elektro.

Tak, těch stanic nemusí bejt tolik, já dělám na tři šichty, 6*40km je 250-300km za týden, takže při slušné baterii jedno nabití, tzn. kdykoliv za týden.

Jenže jsme ČSR národ že jo, první co bude: hele Máňo prázdná stanice, Pepo máš ještě 70% no a co, pichnu to tam, pro jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle není nějaké čecháčství, to je přirozená reakce na cokoliv, co se musí nabíjet a není tedy spoleh na to, jak dlouho to v kterýkoliv moment vydrží bez možnosti to vyřešit v momentě. Když ráno zjistíš, že musíš do Prahy, nebo za babičkou do Krkonoš, nebo do porodnice a zjistíš až ráno, že máš skoro prázdnou nádrž, tak je to nulový problém. Když ráno před odchodem do práce zjistíš, že máš vybitý mobil, nebo potažmo auto, tak tě to dost nasere. Je na to i terminus technicus a je to normální a každý to má a pokud by na sídlišti bylo více, než pět nabíjecích aut, tak to vyústí v souboj, stříhání kabelů, nebo minimálně totální nasranost, že si někdo nemůže do rána dobít do plna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Range_anxiety

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravě to, vw ( lidové vozítko ) na baterky stojí 50.000€, to je pro jaký lid? Lidem a ani lidem tady nedochází, že provozuschopnost ťechto aut po skončení záruky bude velmi finančně náročná. Nakonec lidi donutí si baterku půjčovat za prachy. 70% čechů si nemůže dovolit koupit lidové auto za 50.000€ kde je druhé auto do rodiny? Prostě to co se teď běžně děje v oblasti aut z druhé ruky u elektro aut nehrozí. Dnes koupíš ojeté auto se spalovákem za 100-300 a klidně budeš dalších 10let jezdit, když koupíš 6-8 let staré EV baterka bude KO a nechtěj vědět kolik stojí. Tímto krokem se stane auto v běžné rodine luxusem. Jinak všichni tady píšou , že u EV neřešíš servis, blbost, těch článků je dost jak se i EV serou. Vzpomínám jak známý kurwowal, jak mu v tesle přestal fungovat ten tablet a on nemohl ovladat klimu ve 30 stupních. A nebo proražená guma na tesle, taky zážitek.

P.S. za co dostal Josef BAN na půl roku? to udělal něco tak hrozného? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz pominu protielektricke tendence a jen vytahnu cisla z tohodle clanku (ktery samozrejme muze byt lzivy) https://www.autoforum.cz/zajimavosti/americka-vlada-chtela-ukazat-jak-snadne-bude-prejit-na-elektromobilitu-ukazala-pravy-opak/

Tak je minimalne zajimave srovnani...

V USA je provozovano pres 2 miliony elektroaut a maji k dispozici cca 108 tisic nabijecek. Aut se spalovakem jezdi cca 276 milionu a maji k dispozici (maximalne) 150 tisic cerpacich stanic (neni presny udaj, uvadi se 110-150 tis.).

Takze na jedna cerpaci stanice staci obslouzit ramcove 2000 aut se spalovakem a jedna nabijecka asi 20 elektroaut. Nicmene to pry je malo a nabijecek se bude muset vybudovat jeste dalsich 500 000, aby mohly obslouzit planovanych 35 milionu elektroaut. Coz pry ale asi nebude stacit. 

Zda je to ekonomicke a ekologicke je otazka pro fundovane dborniky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, safi napsal:

Hlavním přínosem vlákna jsou reálné zkušenosti na jednom místě a to od lidí, které člověk alespoň trochu zná. 

Ale to každého zachvíľu prestane baviť, pretože po každej čo len trochu pozitívnej skúsenosti sa tu objaví kopec vysvetľovačov, prečo to tak pozitívne ani náhodou nie je. Tie skúsenosti tu nájdeš len veľmi, veľmi sporadicky, v tých tonách balastu sa strácajú. Je to škoda.

Ja osobne vskutku nechápem príspevky ľudí, čo ich téma vôbec nezaujíma, ale potrebujú to dať všetkým najavo. Rozmrdať diskusiu a znepríjemniť ju ostatným, podľa možnosti čo najhlasnejšie. Hlava mi to neberie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže teď toto téma bohužel dneska MUSÍ zajímat všechny, protože to na všechny dopadá a všichni to krvavě platí. Proto tu taky diskutují všichni, nejen fandové.

 

Nejraději bych o tom vůbec nediskutoval, ale pak si člověk musí objednat nové služební auto a je to v kelu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro EV mě právě vytanulo na mysli označení pumprdentlich.

Kdo neví co to je, tak toto podivné slovo použil Ota Pavel v jedné své povídce a zřejmě ho používali v jeho rodině.

Pumprdentlich znamená: cituji  „je to výborný, ale přitom to stojí za hovno“

hovgh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím déle používám PHEV, tak se kloník k závěru, že čisté EV není úplně nejlepší řešení.  Myslím, že budoucnost má PHEV, ideálně s baterkou 20-30kwh (mých 14kwh je na Prahu málo) a pak EL s baterkou 70-100kwh s range extendrem (malý benzín + generátor jako u BMW i3), které přidá na dálnici 200-250km a dá se doplnit benzínem kdykoliv. Tím pádem při delších cestách není potřeba jezdit od čerpací stanice k čerpací stanici. 

No a pro lidi, kteří denně musí ujet 200-300km bez ohledu na podmínky - jedině diesel nebo normální hybrid od Toyoty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Xenomorfus napsal:

Kdyz pominu protielektricke tendence a jen vytahnu cisla z tohodle clanku (ktery samozrejme muze byt lzivy) https://www.autoforum.cz/zajimavosti/americka-vlada-chtela-ukazat-jak-snadne-bude-prejit-na-elektromobilitu-ukazala-pravy-opak/

Tak je minimalne zajimave srovnani...

V USA je provozovano pres 2 miliony elektroaut a maji k dispozici cca 108 tisic nabijecek. Aut se spalovakem jezdi cca 276 milionu a maji k dispozici (maximalne) 150 tisic cerpacich stanic (neni presny udaj, uvadi se 110-150 tis.).

Takze na jedna cerpaci stanice staci obslouzit ramcove 2000 aut se spalovakem a jedna nabijecka asi 20 elektroaut. Nicmene to pry je malo a nabijecek se bude muset vybudovat jeste dalsich 500 000, aby mohly obslouzit planovanych 35 milionu elektroaut. Coz pry ale asi nebude stacit. 

Zda je to ekonomicke a ekologicke je otazka pro fundovane dborniky.

To uz dávno není. Toto je už politika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...