Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Se tedy zeptam, jaky je ten cil v infrastukture? Protoze del CEZ, PRE atd je vytizenost verejnych dobijecich stanic v radu jednotek procent. Maji to tedy byt promile? Za 8 let, co jezdim s i3 jsem jednou cekal, as 5 minut, az se uvolni nabijecka. To mam spise problem se spalovaky, kteri ty nabijecky blokuji na truc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tuhle chvíli se pracuje na několika projektech větších nabíjecích center, alternativa čerpacích stanic u různých shopping center, to znamená jakési parky s nabíječkama a současně s vyžitím pro posádky, první vlaštovky by tady měly být snad v příštím roce a současně s tím by se měl počet těch dobíjecích bodů  násobně rozšířit. Teď jich je evidováno cca 4000 (bavíme se o veřejných) a tuším že v horizontu sedmi let je plánováno dosáhnou počtu cca 35000. Ale samotný počet není řešením, protože roli bude hrát právě ten dobíjecí výkon. Nehledě na to, že drtivá většina aut, co teď jezdí po silnicích neumí rychlonabíjení využít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že nabíječek je dost, spíš jde o to, jak zajistit infrastrukturu tak, aby to probrala, když si všichni to svoje vozítko zapojí. Ale myslím, že na to stále dost času. Snad ty poslední spalováky aspoň 20 let vydrží. No a pak to tu může vypadat jako na Kubě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Pokud bychom měli skončit jenom "funkčním skanzenem" á la Kuba, bylo by to ještě hezké a v podstatě "ekologicky udržitelné". Spíš by nám mělo být varováním jakou materiální a ekologickou katastrofou tyhle ekonomické bubliny (po vzoru mnoha předchozích - viz hory ze sdílených kol, města duchů pro miliardy spekulantů atd.) končívají u "světového lídra v produkci EV". K dokonalému neštěstí v podstatě stačí když gretenismem a čínskými lobisty infikovaný bruselský Nejvyšší Sovět otevře stavidla a krze závazné "dotace na zelenou elektromobilitu" (které prostřednictvím daní, emisních odpustků a pod. zaplatíme ať už chceme nebo ne) nechá Evropu s klidem vykrvácet, jedno jestli krze Aliexpress a nebo "lokální partnery" konglomerátů typu BYD... :skull:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

autoforum... Koupil jsem model Y, stal mě 1.350 včetně, teď mi ukaž stejně velké a výkonné auto, za podobné peníze v benzínu... A nejsem obchodní cestující, takže těch 300-600 km dojezdu mi stačí, stejně jako naprosté většině těch, co točí několikrát měsíčně "Chorvatsko" tak akorát na hubě... Ale mámo, řízky už máme tak jedem, ukaž glóbus... Chybí levná EV? Určitě ano, ale stále se vyrábí benziny i diesely...

Ad infrastruktura, u nás na vesnici se o víkendu nechodím ptát sousedů, jestli zrovna vaří oběd oni, nebo můžeme zrovna my... Průměrný nájezd je 30km, což znamená u EV s katastrofální spotřebou 20kwh/100km 7kwh energie, na které máš celou noc, je do toho auta dostat. Běžně nabíjím 6A..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, wawrik napsal:

Daj potom po pár tisícoch vedieť nejaké praktické skúsenosti a postrehy, plíz.

Jasne. Zatiaľ som sa len 2 dni mocoval s apkou na remote services. Lexus urobil novu verziu (LINK+), ktorá síce zobrazila zoznam služieb, ale žiadnu možnosť ich použiť. A práve pred chvíľou, keď už som nevedel co s tým, sa to zrazu rozbehlo a funguje to. Snáď to sadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spokojnosť trva. Apka v mobile funguje spoľahlivo aj na časovanie nabíjania, aj kúrenia. Pri naštartovaní sa vždy zapne EV mod, cize keď človek odboci na diaľnicu, musí si spomenúť ze treba prepnúť. Bud klasicky hybrid HV alebo AUTO, kedy si podla uváženia prepína/zapina/kombinuje el a benzín. Ma ešte režim kedy dobija baterku za jazdy. To som neskusil ešte, neviem o koľko to zvýši spotrebu, kým to dobije.

Kultúrny šok oproti 9 ročnej RAV trvá, kým všetko čo treba vyskúšam a nastavím k svojej spokojnosti, bude koniec roka. Ale zatiaľ sa na každú cestu do roboty normálne teším. Každá jazda je doslova pôžitok  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Maro napsal:

Nezjistoval už někdo podrobnější informace k dotaci na EV pro firmy? Zatím se mi povedlo dohledat pouze obecné články vychazejici z informaci e15, ale google mi pod názvem "Záruka elektromobility – I. výzva" nic moc konkrétního nenašel.

A bez dotací by to nešlo? 

Němce čeká omezení dotací a rázem propadají prodeje a objednávky na EV.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nemecko-prodej-elektromobil-dotace.A230630_121931_automoto_fdv

Článek staršího data a potvrzuje zájem a objednávky o spalovací motory v posledním čtvrtletí tohoto roku.Zajímavé jak je křehká dotační politika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky, presne tenhle konstruktivní komentář je v racionální diskusi třeba, diky zes mi otevrel oči 🙂

Šlo by to, je to přece jenom jen 200, ale je to příjemný bonus. Bez dotace bych dojezdil současné auto, s dotací přemýšlím o výméně. Bez dotace je vstupní investice vyšší s dotací nižší, je to jednoduchá matika. TCO vycházejí pro EV líp vždy, tedy dotace urychluje ne racionalizuje nakup. jen urychluje přechod, což je ostatně její účel.

Upraveno uživatelem Maro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že by to nešlo. Lidé si nekupují aluta, ale dotace.

Pokud to zde již bylo, tak se omlouvám. Ale tohle je docela zajímavý statistický náhled na chování většiny kupujících:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-elektromobilu-v-nemecku-se-propadly-o-83-procent-je-to-zacatek-konce-ktery-vestili-analytici/?_zn=aWQlM0Q0Mjk4NTc0NzcxOTE5Mjc3NzcyJTdDdCUzRDE2NzYyMjIzMzYuNTI3JTdDdGUlM0QxNzAwNjY5MTY0LjMyNSU3Q2MlM0Q2NjFCODQ0QUJBMjg0RkFDMkVENzQxNDExREVGREIxMQ%3D%3D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Budú to uz 3 týždne, co som presadol z rav4 do nx 450h+ (phev).

Moje nadšenie a spokojnosť stále nedosiahli vrchol, vždy ma ešte niečo poteší. Tichá dynamická jazda, vyssiu hmotnosť (2 tony) nevnímam. Aj vďaka nej je auto ako magneticky pripojené k ceste a jazdi sa v nom s pocitom istoty. Nabíjam doma každé 3-4 dni. Wallbox je na pohodu, zaberie to par sekúnd zastrcit zásuvku. Za 2,5 hodiny je nabite. Apka v mobile, ktorou si zapnem ráno kúrenie funguje spoľahlivo. Všetko v aute robi co ma, od hlasového ovládania v slovenčine cez Asistenčné systémy až po navigáciu aj s hustotou premavky v reálnom čase. Jedine negatívum na ktoré som došiel ze lakťová opierka vodiča je Rovnaká ako na ostatných dverách, skrátka skromnejšia (rav4 ju mala anatomickejsiu). Hybrid system si sám spomaľuje na križovatkách ked vidí pred sebou auto a rekuperuje. A sledovať trojuholník MOTOR KOLESO BATÉRIA so šipkami, ktoré ukazujú ci batéria poháňa koleso alebo koleso rekuperuje batériu ma fascinuje  :) Režim , v ktorom okrem rekuperacie dobija batériu aj motor som ešte neskúsil, netuším ako veľmi sa to prejaví na spotrebe alebo koľko bude nabitie trvať .

Typický denný nájazd 40 - 60 km, mesto v zápche , okreska, kúsok diaľnice (akokedy). Radosť šoférovať na každej trase.

Som rad ze som sa rozhodol pre tento model, fakt mam z neho radosť a teším sa na každú jazdu  :)

Upraveno uživatelem ivan_989
ešte mi niečo napadlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...