Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

  • po 2 týdnech...

Jsem provozovatel e-shopu, tak:
Já vidím údaje, které ty zadáš (nějaké jméno adresa e-mail…) bez nich ti balíček nemám kam poslat. To nemá nic společného s registraci. Tyto údaje jsou minimálně samozřejmě na faktuře, která se uchovává. Zde nikde neni spojena “identita na tvé kartě” s tvým nákupem.
To kde se potkává tvoje identita = chápej číslo karty s nákupem je platebni brána. Tam se potká číslo tvé karty s číslem nákupu. (Ne s nákupním seznamem)
Takže ano jsi dohledatelný, ne já jako “e-shop” nejsem schopen přiřadit číslo tvé karty k tvé adrese a nákupu.
Pokud dochází k refundaci platby (vracení peněz při odstoupení od smlouvy) ja v rozhraní platebni brány dohledam transakci a “dam příkaz k refundaci” ale ani v tomto případě nevidim kam to jde, jen ze to jde “na kartu kterou se platilo”
Takže identita na kartě je pro me skryta a ty mas pro me identitu kterou jsi mi poskytl (možná tvého souseda? Nevím)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ještě doplním, aby můj minulý post nemátl: píšu, ze se v rozhraní platební brány potká tvé číslo karty s číslem nákupu…. Na vysvětlení: to číslo karty se zobrazuje v rozhraní jako neúplné. Takže NIKDE v nákupním procesu nemá e-shop možnost znát celé číslo karty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 8. 2023 v 8:41, obrbobr napsal:

Mám dotaz na místní znalce a odborníky:

Když provedu nákup v e-shopu bez registrace a platbu provedu platební kartou, dokáže někdo z této transakce zjistit mojí identitu?

Buď v klidu Petře Nováku, Radlická 28, Praha 1, věk 35, noha 48, 2 děti, hypo 2,5 mega, porno MILF... Nikdo o tobě nic neví 😂

No za svoji blbost ( výběr v Chorvatsku z noname bankomatu) : "Naše" banka mě zahnala, že oni nic, tak dcera psala reklamaci přímo na tu společnost, čemu nedávám moc šancí... Je prosím @Patrik Patriku nějaký jiný postup ? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, nettopejr napsal:

Sorry, ještě doplním, aby můj minulý post nemátl: píšu, ze se v rozhraní platební brány potká tvé číslo karty s číslem nákupu…. Na vysvětlení: to číslo karty se zobrazuje v rozhraní jako neúplné. Takže NIKDE v nákupním procesu nemá e-shop možnost znát celé číslo karty.

ono hodně záleží na tom, kde se údaje zadávají. V některých případech se zadávají přímo v eshopu (zejména v zahraničí; proto jsou pak aféry s únikem platebních údajů z databází eshopů), kde obchodník tak vidí celé číslo karty a při autorizaci má možnost srovnat udané jméno s tím, co mu vyhodí autorizační středisko a v jiných případech (typicky u nás) se údaje o kartě zadávají až na platební bráně a obchodník dostane pouze informaci zaplaceno/nezaplaceno. Tak obchodník neví vůbec nic, ani číslo karty, ani jméno na kartě

 

před 3 hodinami, DavidLC napsal:

Buď v klidu Petře Nováku, Radlická 28, Praha 1, věk 35, noha 48, 2 děti, hypo 2,5 mega, porno MILF... Nikdo o tobě nic neví 😂

No za svoji blbost ( výběr v Chorvatsku z noname bankomatu) : "Naše" banka mě zahnala, že oni nic, tak dcera psala reklamaci přímo na tu společnost, čemu nedávám moc šancí... Je prosím @Patrik Patriku nějaký jiný postup ? Díky.

to je normální, že na první pokus banka odmítne, ani se s tím nikdo nezabývá. Já to musel řešit až přes finančního arbitra - šlo tedy o platbu v restauraci a tvrdil jsem, že terminál informaci o DCC neukázal. Banka mi rozdíl vyplatila. 

 

Bohužel banky se se stížnostmi klientů nijak nezabývají a vše odpálkovávají, změna postoje je vidět, až když to dostane do rukou arbitr, to najednou z "nemožné, nejde, nemáte nárok" je "ale jistě, tady máte" :D, mám za sebou celkem šest sporů s českými bankami (tři z toho s Unicredit) a všechny jsem vyhrál. Když budeš chtít, pomůžu ti se sepsáním podání na arbitra, klidně napiš SZ, nebo jestli jsi z Prahy, můžeme se někde sejít a společně se do banky pustit :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 8. 2023 v 11:44, DavidLC napsal:

Buď v klidu Petře Nováku, Radlická 28, Praha 1, věk 35, noha 48, 2 děti, hypo 2,5 mega, porno MILF... Nikdo o tobě nic neví 😂

Uff, teď jsem klidnější, naštestí jsi se netrefil aňi v jednom ... možná to poslední 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, obrbobr napsal:

Uff, teď jsem klidnější, naštestí jsi se netrefil aňi v jednom ... možná to poslední 🤣

To máme všichni stejně 😂

Překvapivá zpráva k mému trápení s bankomatem. Na náš email s reklamací výběru (provozovateli bankomatu,to že nebylo potvrzeno DCC a že jsme odsouhlasili pouze poplatek 10 E) byl vyslyšen a přišla odpověď v duchu " no myslíme si že jste to odsouhlasili, ale vyjdeme vám vstříc a uhradíme částku na váš účet". Až to přijde, tak uvěřím, ale nejspíš (nic jiného mě nenapadá), že to prachsprostě zkouší a když se ozveš vrátí rozdíl. Těch lidí co se neozvou (malá částka, neřeší, nechce se jim někam psát, atd.) bude dost a vejvar ofiko čorky je na světě.....🤔🙄😡.

Tímto děkuji moc Patrikovi, který mi byl oporou a konzultoval, radil a připravoval případné další kroky :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, Patriku- tobě zvlášť…

Máte aktuální přehled o účtech? Asi tu RB (moje hlavní banka) kvůli rusákům změním. Běžný účet, ideálně pro dva spolumajitele, rozumné mobilní bankovnictví, bez rusáků 😉, rozumný úrok (mám tedy i Trinity a mBank).

Díky, klidně i do SZ

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmi rovnocennými spolumajiteli jsi nasadil velmi jemné sítko. Pokud vím umí mBank a snad Unicredit (ale tu bych nedoporučil ani nepříteli).
MBank není špatná, nemá žádné vyložené pasti, ale já bych si ji za hlavní nezvolil.
1. nevyhovuje mi jejich internetové bankonvictví
2. za okamžité platby chce po koruně (běžné jsou zdarma)
3. nemá špatný úrok na mSpoření, ale prostředky je potřeba rozdělit "na účely" po max 100 000 Kč (maximálně 8 účelů) a když přešvihnete i jen o korunu částku 100 000 Kč, tak nemáte úrok žádný
Zase se mi líbí jejich kurzy na kartě Svět. Co přestala nabírat nové klienty Hello Bank, tak není na trhu moc alternativa.

Kdyby nevadilo majitel + disponent, tak to se záběr rázem rozšíří, to umí téměř všechny banky (aktuálně mě nenapadá žádná, co to neumí).

Já mám jako hlavní účet FIO kvůli jejich internetovému bankovnictví, které mi extrémně vyhovuje, považuji za nejlepší u nás. Má přepážky, kde lze zdarma vkládat a vybírat české koruny, eura jsou ale už za poplatek. Na druhou stranu i jako český klient můžete zdarma vkládat a vybírat eura na slovenských pobočkách.
Vytknu jim špatné kurzy (jejich kartu v zahraničí nepoužívám).
Na spořáku je do 200 000 Kč úrok 5,5 %, ale je omezení jen (tuším) na 3 výběry v měsíci.

Kdybys chtěl mít eurový účet, doporučím Creditas, která má vklad EUR zdarma a výběr za 10 Kč. Mám část příjmu v eurech a když se jedu do Egypta potápět, vyberu si eura na pobočce. Navíc eurová karta má dobré kurzy - platby ve třetích měnách (tedy mimo CZK a EUR) se přepočítají kurzem karetní společnosti na eura a pak 1:1 strhnou z eurového účtu bez dalších příplatků.
Také má dobré úroky na spořícím účtu.

Co se úrokových sazeb týče, doporučuji toto vlákno
https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=302027&start=7485

Samozřejmě záleží na tom, co hledáš, jestli třeba nějaký "komplexní účet", má smysl lovit u ČS nebo ČSOB mezi jejich prémiovými produkty, kde dostaneš i pojištění, vstupy do salonků a tak. U velkých bank ale často narážím na krátkou historii v IB, třeba ČSOB má jen dva roky. Vzhledem k tomu, že promlčecí lhůta závazků je 3 nebo 10 let to považuji za nedostatečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ještě doplním, že "velké" IB u FIO mi tak vyhovuje, že ho používám in na mobilu, takže vlastně vůbec netuším, jak vypadá jejich aplikace. Líbí se mi, že mi ji nikdo nenutí, nezpoplatňuje autorizační SMSky, jako třeba čerstvě Moneta.

V podstatě všechny banky nabízejí (ať už s podmínkami nebo bez) bezplatný účet, včetně těch velkých. Bez podmínek ho mají třeba Air Bank a Moneta, ani jedna není špatná, ale nemají pro mne nic "extra". Snad Moneta a její Směnárna, kde je možné směnit výhodně cizí měny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem střídač bank, možná je to špatně, nevím. Už asi 20 let jsem u KB, mám několik účtů, naučil jsem se žít s poplatky, IT i mobilním bankovnictvím, mám to zažité, vyhovuje mi to a nepátrám po výhodách jinde. Mám i jeden poměrně nový účet u FIO ale zatím to neumím porovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si teda říkám, jestli v dnešní době kdy člověk může účet založit online do 5 min bez poplatků, není nejlepší prostě založit jich víc a vyzkoušet si, co mi vyhovuje. Mám jich asi 7 a na každým používám něco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivan Leták: KB mám taky - a i ta má účet zdarma - TOP nabídka. Jediná podmínka je obrat 100 000 Kč na účtu, stačí nalej-vylej. 
Snažil jsem se získat i kreditku (má 4 vstupy do salonků a to v systému Dragon Pass, takže dobrý doplněk k mým ostatním v systému Louge Key), ale už mi ji dvakrát neschválili :(.

 

ragu: mám pochopení i pro ty, pro které to není koníček :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jsme u těch bank, tak bych rád doporučil nový podcast Rajfky na téma bezpečnost. "Kolegové" / klienti se velmi podařeně zhostili téma bezpečnosti, dezinformací, podvodů, AI. A Tomáš Rosa je vcelku vtipný matematicko-bezpečnostní expert s hlubokými znalostmi i správně konzervativním přístupem. Je tam pár zajímavých výletů do historie i pár pohledů za oponou - například jak vznikal limit pro bezhotovostní platby bez použití PIN. A hlavně - znovu připomenou, že svět, ve kterém žijeme, musíme sdílet s fakt hnusnými lidmi, kteří nemají žádné zábrany a zkusí vše, aby se dostali k našim penězům. 

Spotify: bit.ly/Raiffcast_01
Apple Podcasts: bit.ly/Raiffcast_1
 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...