Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

@Bobisek +1

Z toho vznikají tyhle diskuze.

Kdyby například kolega napsal - nechci mít v autě turbo, protože mi nevyhovuje projev motoru. Nechci mít v autě sos tlačítko, protože se bojím že to dítě omylem zmáčkne (ok tohle si taham až z prdele)...tak je to diskuze o osobní preferenci.

Jenomže tady se z toho stal ideologickej souboj s mixem dystopických vizí (posrana EU, fízlování, Hitler apod.) Přitom by stačilo se jen trochu zamyslet na základě čeho si dělám názor a jak se vyjadřuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, ragu napsal:

Jasný, normální benzíňák, tradiční rodina a pomazánkový máslo jsou základem slibné budoucnosti.

Nenamáhej se, jde přece o otázku perspektivy...

My dva žijeme v době, kdy i entry level Fabie má pomalu více koní než vrcholová Octavie první generace. Foundryman si nicméně pamatuje časy, kdy každý Moskvič či Favorit byl vybaven minimálně šestiválcem s 200 kW, zatímco dnes vidí prodávat pouze sekačky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vždyť ten Call tam bude jen a pouze kvůli sledování. Jiný účel to nemá. Možná na Aljašce bych pochopil volání o pomoc, když zůstanete po nehodě sam v autě. V prostředí evropské unie je to mimozni a nesmyslné. A holt nekdo se nad tím pozastavuje. Tak od toho vznikají ty názory a debaty 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to není žádný SOS tlačítko. Je to systém, který nepřetržitě monitoruje rychlost, trajektorii a souřadnice. Pokud například zjistí, že jste zpomalili z 80 na nulu ve zlomku vteřiny, vyhodnotí nehodu a přivolá pomoc ať už o ní stojíte, či ne.

E: Je nepředstavitelné, že by ta data byla využívána z jiných pohnutek k jiným účelům 🙂

Upraveno uživatelem Americkej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, Bobisek napsal:

Sypání banálních mouder bez kontextu dobrou diskuzi nedělá.

Nikdy jsem nenapsal, že monitoring považuji za dobrou věc, tak mi to nevkládej do úst. To je ale nyní vedlejší.

Mým záměrem bylo poukázat na naprostou nesmyslnost použití zmíněného citátu Adolfa Hitlera v daném kontextu. Chtěl jsi jím naznačit, že tam, kde se registrují zbraně, je výsledkem totalita? To je naprostá pitomost, v podstatě každá dlouholetá demokracie ve světě registruje zbraně soukromých osob, naopak ve státech, kde se tak (asi) neděje, bys myslím žít nechtěl (Somálsko, Libye atd.). Především mi ale uniká, jakou má registrace zbraní za Hitlera souvislost s elektronizací automobilů v posledních letech? Jde samozřejmě o řečnickou otázku, odpověď je nabíledni. 

Já se nedivím, že ti uniká souvislost mezi kontrolou zbraní u Hitlera a kontrolou lidí v autech v EU. Proto máme na danou problematiku jiný názor. Záznamové zařízení v autě napojené na řídící jednotku vozidla dokáže reportovat cokoli, stejně tak v případě vhodné implementace dokáže ovládat cokoli, včetně odstavení vozidla. A že považuješ monitoring auta za dobrou věc jsem vyvodil z tvého dehonestování lidí, kteří mají opačný názor na danou tématiku..... "Pokud ale chceš spáchat sebevraždu bez rychlé záchrany, bude vskutku lepší spolehnout se na starší vozidlo."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak třeba na severu Švédska nebo v okolí Slezské Harty můžeš zůstat v pangejtu stejně dlouho jak na Aljašce... Já vlastně nemám názor na to, jestli jde o serepetičku užitečnou či dokonce nezbytnou. Považuji ale za znak paranoi se domnívat, že cílem jejího zavedení je snaha kohokoliv sledovat, zda Frantík odpoledne jel do Globusu či zda překročil na rovince rychlost o 5 km/h. Hlavně zde ale přece pořád máme demokracii: pokud považujete tuto věc či turbo v motoru za znak konce svobody jednotlivce, běžte do politiky a když přesvědčíte dost lidí, bude zase svět v pořádku!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Bobisek napsal:

...zda Frantík odpoledne jel do Globusu či zda překročil na rovince rychlost o 5 km/h...

Jasně, opačný názor je třeba bagatelizovat a odpůrce zesměšnit. Navíc kdo nic špatnýho nedělá, nemá se čeho bát. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Bobisek napsal:

A tak třeba na severu Švédska nebo v okolí Slezské Harty můžeš zůstat v pangejtu stejně dlouho jak na Aljašce... Já vlastně nemám názor na to, jestli jde o serepetičku užitečnou či dokonce nezbytnou. Považuji ale za znak paranoi se domnívat, že cílem jejího zavedení je snaha kohokoliv sledovat, zda Frantík odpoledne jel do Globusu či zda překročil na rovince rychlost o 5 km/h. Hlavně zde ale přece pořád máme demokracii: pokud považujete tuto věc či turbo v motoru za znak konce svobody jednotlivce, běžte do politiky a když přesvědčíte dost lidí, bude zase svět v pořádku!

Ja nepotrebuju chodit do politiky, jen píšu svůj názor. Pro tebe asi paranoidní, pro nekoho logickej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já nic nebagatelizuji, X osob zde vyslovilo názor, že nechtějí danou výbavu vozidla, neboť se bojí vlastního sledování. V reakci na to se pouze ptám, k čemu by bylo veřejné moci, aby sledovala pohyb (či cokoliv jiného) zrovna jejich automobilu? Já s autem nic jiného než že jezdím do různých destinací (třeba Globusu) či překračuji rychlost (často) nedělám, proto ony příklady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Bobisek napsal:

Ale já nic nebagatelizuji, X osob zde vyslovilo názor, že nechtějí danou výbavu vozidla, neboť se bojí vlastního sledování. V reakci na to se pouze ptám, k čemu by bylo veřejné moci, aby sledovala pohyb (či cokoliv jiného) zrovna jejich automobilu? Já s autem nic jiného než že jezdím do různých destinací (třeba Globusu) či překračuji rychlost (často) nedělám, proto ony příklady.

https://www.lidovky.cz/byznys/mytne-brany-merit-rychlost-nebudou-v-omezenych-usecich-pomohou-mobilni-radary.A150917_192344_ln-doprava_ELE

2015, to není tak dávno. Řadím se hrdě mezi paranoiky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to není žádný SOS tlačítko. Je to systém, který nepřetržitě monitoruje rychlost, trajektorii a souřadnice. Pokud například zjistí, že jste zpomalili z 80 na nulu ve zlomku vteřiny, vyhodnotí nehodu a přivolá pomoc ať už o ní stojíte, či ne.
E: Je nepředstavitelné, že by ta data byla využívána z jiných pohnutek k jiným účelům 

Tohle btw dělá i moje kamera za čelním sklem, až na to volání. A to stejný zvládne i smarphone, včetně toho zavolání.

eSim a podobný zařízení podporující telematický funkce už se taky používají nějakou tu dekádu, např. BMW connectedDrive, Kia UVO.

Chápu, že tě sere když by to mělo být povinný.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, Bobisek napsal:

Ale já nic nebagatelizuji, X osob zde vyslovilo názor, že nechtějí danou výbavu vozidla, neboť se bojí vlastního sledování. V reakci na to se pouze ptám, k čemu by bylo veřejné moci, aby sledovala pohyb (či cokoliv jiného) zrovna jejich automobilu? Já s autem nic jiného než že jezdím do různých destinací (třeba Globusu) či překračuji rychlost (často) nedělám, proto ony příklady.

Junior dělá pro firmu z oblasti Big Data. To by ses divil, co všechno se už dnes sleduje a vyhodnocuje. A dost detailně.

V celé debatě ale nejde ani tak o účelnost nebo užitečnost všelijakých kurvítek, tady jde o to, že EK (mimochodem, nikým nevolený politický odpad jednotlivých států) svými nařízeními bere možnost výběru všem, kteří o kurvítka nestojí.

Já třeba považuju turbo a přímý vstřik u benzíňáků za zhovadilost jak z hlediska emisí, tak životnosti motoru. Nikdy by mě ale nenapadlo někomu tento názor násilím vnucovat.

Nechte automobilky vyrábět to, co samy uznají za vhodné, lidi už si to nějak přeberou.

Edit: Frantík byl rychlejší 🙂

Upraveno uživatelem Foundryman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vždyť je to stále dokola. I demokratický právní stát má svoje pravidla. Jedním z nich jsou třeba rychlostní limity na silnicích. Kontrola pomocí mýtných bran či sim-karty v autě je pouze faktorem efektivity vynucování daného pravidla. Jestli to chápu dobře, "odmítači" (jde jen o bezpříznakovou zkratku) tvrdí, že možnost porušit pravidla (překročit rychlost) a nenést následky je znakem osobní svobody a pokud by takovou možnost neměli, nastala by totalita. Mně se zdá, že jde o falešnou dichotomii - jestliže by vynucování nějakého pravidla bylo neúnosné, většina ho prostě zruší či změní (viz ono nevyužití mýtných bran). Pokud tak neučiní, budete asi součástí menšiny a to v demokracii znamená, že se buď musím přizpůsobit, nebo bránit svá individuální práva třeba u orgánů veřejné moci (např. tvrdit, že materiálně o porušení pravidla nešlo). Žádné jiné řešení společenských sporů mě nenapadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Foundryman napsal:

V celé debatě ale nejde ani tak o účelnost nebo užitečnost všelijakých kurvítek, tady jde o to, že EK (mimochodem, nikým nevolený politický odpad jednotlivých států) svými nařízeními bere možnost výběru všem, kteří o kurvítka nestojí.

Já třeba považuju turbo a přímý vstřik u benzíňáků za zhovadilost jak z hlediska emisí, tak životnosti motoru. Nikdy by mě ale nenapadlo někomu tento názor násilím vnucovat.

Prosím ťa, ktoré nariadenie EU prikazuje automobilkám používať turbo? A ktoré priame vstrekovanie?

To sú len dva z mnohých logických faulov tvojej argumentácie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...