exBURN Odesláno 16. června 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. června 2023 (upraveno) Taky pravda, nicméně v Německu jsem cca 8 let nebyl.... Bohužel u Mazdy si dneska už nevyberu - chtěl jsem šestku ale to uz je za ty love hodně oldschool. Upraveno 16. června 2023 uživatelem exBURN Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickie Odesláno 13. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2023 pánové, máte někdo reálné zkušenosti, případně vyhraněný a podložený názor na toto https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/Qashqai_Jubileum_Pricelist_CZ.pdf nepatřím mezi příznivce elektroaut, ale takovéto řešení za tuto cenu bych asi kousl. jezdíte s tím někdo ? trochu nejistoty mám z životnosti baterky ( co znamená životnost 2-3 tisíce nabíjecích cyklů ?) a udržování konstantní rychlosti vyšší než 130km/hod (německé dálnice ). taky by to občas mělo tahat vozík z bordelem ze zahrady. roční nájezd do 24tkm, z toho 3/4 příměstská doprava denně tak 60 km. nebo je rozumnější 3 roky starý Tucson 2,0 CRDI? ani SUV není vysněný vůz, ale přeci jenom páteř už není tak ohebná jako dřív. díky za vaše komentáře Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 13. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2023 Obecně tento typ pohonu není ideální pro převažující jízdu na dálnici ve velkých rychlostech. Ale na normální ježdění úplně v pohodě. Baterie bych se nebál, pokud bude fungovat jako normální baterie v hybridech od Toyoty. Jaký bude převažující provoz auta? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickie Odesláno 13. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2023 70km denně v pracovní dny satelit-deep centrum Prahy, 2x měsíčně á 400 km dálnice, o prázdninách výlety s vnoučaty mix dálnice/okresky. pokud by to mělo fungovat jen jako městská doprava tak asi nemám obavy, spíš nevím, jak se to bude chovat při požadavku na konstantní rychlost 140+ po dobu třeba 3 a více hodin., přičemž se zvýšenou spotřebou jsem smířen Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr_cha Odesláno 13. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2023 Kdysi jsem avizoval v tomto vlaknu, ze resim zakladni sluzebni povoz... z duvodu firemnich omezeni byla moznost jen Ford nebo Toyota.. a nakonec jsem tedy z jedne masovky a to trojkove oktavky prestoupil do druhe masovky a to Fordu Focus... po prvnim mesici a prvnich 1 500 kilometrech panuje spokojenost... na to, ze jsem vzdy jezdil jen koncern (kdysi pro me vzor toho jak ma auto vypadat) tak prekvapive rychle jsem na nej zapomenul.. Focus je prekvapive prostorny (hlavne sirka), skoncil oktavkovej uskakanej zadek, nove auti drzi jak pribite, infotaiment na pohodu (online na 10 ket v zakladu) a auto je nyni i tissi, lepe uvnitr tlumene... mild hybrid neni zadnej moc hybrid, jezdi se s tim uplne normalne na pohodu, zatim to spis beru tak, ze mam na palube silnejsi elektriku a ze startstop nyni uz konecne dava trochu smysl, protoze to naskakuje fakt bleskurychle, ze uz nemam potrebu ho vypinat.. takze aktualne jsem nadsenej fordista :-) ...ale jezdeni vyreseno jen na 3,5 roku, anzto od 2027 povolej firemni pravidla fakt uz jen "standardni" hybrid nebo elektriku.. takze asi posledni tri roky klasickeho jezdeni s radickou... :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 13. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2023 @nickie Mě to přijde podobné, jako kdybych si koupil elektroauto a nabíjel to doma benzínovou elektrocentrálou Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickie Odesláno 13. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2023 a ono to tak je. jen... je to dobře nebo špatně? to je přesně diskuse toho typu, kde má elektroauto výfuk a to prosím nechme stranou. já nevím, jaxe to chová, co od toho můžu čekat a taxem si říkal, že jestli tady je (ne)šťastný majitel nebo někdo s reálnou zkušeností mohl by se podělit..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 Řada EV má výfuk na střeše domu, ale ponechme to stranou. Asi je důležité, co od tohoto podivného řešení očekáváš. Znám dvě auta, které se takto chovají a mají spotřebu benzínu cca 10l/100 km v tomto režimu nabíjení baterie a jízdy (Mazda MX-30E a BMW i3 REX). Oba mají ale baterii více než 8x větší. V podstatě v tom řešení nevidím nic přínosného, malý motor a malinká baterie, která se bude neustále nabíjet a vybíjet a motor bude vypnutý jen v teplém počasí, když bude auto pomalu pojíždět pár km po městě. Podle mě to je spojení malé baterie a mizerného motoru není nic dobrého. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
M3maniac Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 V 13. 7. 2023 v 18:34, Josef01 napsal: @nickie Mě to přijde podobné, jako kdybych si koupil elektroauto a nabíjel to doma benzínovou elektrocentrálou Pepo, bohužel i toto se děje Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 (upraveno) Ale věřím, já jsem si kdysi počítal, že při levnější naftě se vyplatí při současných cenách elektřiny nabíjet z velkého dieslového agregátu. Dokonce prý někde v Bruselu to praktikovali, stejně jako to v jednu dobu dělal Google, když mu chyběla v jednom datovém centru energie. Na ekologii si s EV auty nehrajeme, tedy je to jedno ne? Upraveno 14. července 2023 uživatelem Josef01 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 Mě tento pohon přijde zajímavý, protože nahrazuje automatickou převodovku a spojku elektromotory a baterií. Bude to chtít ale test časem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 Už ta sleva by mě odrazovala, -30% není úplně normální sleva. Když si z testu auta přečtu následné, nepotřebuji už více vědět. Ve vrcholném Qashqai se přitom objevuje přeplňovaná tříválcová patnáctistovka o 163 koních (116 kW) a 250 Nm spolupracující s jedním elektromotorem o 190 koních (140 kW) a 330 Nm. S technologicky komplikovanějším hybridním pohonem je e-Power o zhruba 200 kilogramů těžší než Qashqai 1,3 DIG-T X-Tronic, avšak s výkonným elektromotorem je mnohem živější. Sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 7,9 sekundy a vyvine nejvyšší rychlost 170 km/h. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maro Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 Bylo to v testu autosalonu cca měsíc zpátky. Ale jaký byl verdikt netuším. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 Tenhle test mi přijde OK Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pozorovatel Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 Služební vůz VW Golf variant 1.5 eTSI Style (automat). Byl jsem s ním nejdál ve Švýcarsku (z Ostravy) a spokojenost. Adaptivní tempomat je skvělý vynález Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickie Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 @Josef01 díky za názor. v podstatě jdeš s "hlasem mého lidu", kdy v mém okolí převládá názor, že to nemůže jezdit za rozumnou spotřebu. byl jsem se na to auto dnes podívat/sednout, ke zkušební jízdě nedošlo, musíš se objednat. To auto mě rozsekalo (v dobrým), až dnes jsem pochopil výrazy "nudný a šedý koncern" Jasně, že během 15 minut statické prohlídky toho moc neobjevíš, ale na první dobrou mi to přišlo moc pěkně a kvalitně udělaný, dobře vybavený a pro dva dospělý s možností vývozu vnoučat ideální. Za sebe (182cm) jsem si v klidu sedl, do střechy míst dost, před kolenama žádný přepych, ale 300 km asi bez problému (octa má ale vzadu místa víc), ve třech vzadu by to nešlo. Kdyby to mělo konvenční pohon, tak to za 700k podepíšu na místě. Když vynechám marketingové kecy, taxem se toho moc nedozvěděl. Sleva 30% je na nejprodávanější typ vozu (?) z důvodu znovuvybudování pozic, které díky špatnému předchozímu nejvyššímu vedení v Evropě vyklidili. Pro HU,SK a CZ vyčlenili 100 vozů, momentálně jich je volných již jen 18 a jen v horší výbavě (věřit nebo ne ?). Prodávat začali 16.června. Pravdou je , že během mých 20 minut přišel další"takyčumil" a jedna mladá rodina již k podpisu smlouvy. O technice vozu jsem toho měl nastudováno více než prodávající, na otázku jak dlouho vydrží baterka jsem se dozvěděl, že záruka na baterku je 5 let. No a na spotřebu přišla odpověď, pane okolo 7 litrů, ale dnes přijel pán z testovací jízdy a měl dokonce 6,7 ! . To musíte zkusit projet ! K otázce spolehlivosti jsem se dozvěděl, že je to moc spolehlivé auto, protože je prodávají od listopadu a ještě se jim ani jedno nevrátilo (sic!). Na otázku, co je na tom nejslabším článkem jsem se dozvěděl, že v Japonsku prodává Nissan tento typ pohonu 6 let a žádné problémy hlášeny nejsou. hmmm... co taky čekat na blbou otázku. Jo , tažné zařízení ano, asi tak 35k. Videotestů jsem za poslední 3 dny shlédl asi 9, ten Tvůj jako jeden z prvních. Hodně jich je na UK webech, kde to auto je dost populární. Všechny oceňují jízdní vlastnosti, pohodlí a komfort, nic tomu zásadně nevytýkají, ale s výjimkou jednoho se velmi opatrně vyjadřují ke spotřebě. A ten jeden hned ve druhé minutě konstatuje, že 2 kW baterka je špatně a že by tam měla být větší až výrazně větší. Kdyby mi bylo 40, tak to bez váhání zkusím. Ale v těsně předdůchodovém věku nemám moc chuti zkoušet nová, netradiční a neprověřená řešení. Všechno, co má méně než 4 hrnky je mi podezřelé. Asi to budu muset jít projet @safi i Tobě díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 @nickie Myslím, že sériové hybridy sa už dávno ukázali ako slepá ulička. Inde ako v meste (pri nízkych rýchlostiach) sú dosť neefektívne. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickie Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 @wawrik no vida. a už znám rozdíl mezi paralelním a sériovým hybridem. děkuji Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 14. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. července 2023 (upraveno) Nedávno jsem jezdil 3 dny Kodiaqem 147 kW 2.0 TDI 4x4 a troufám si tvrdit, že bude mít lepší spotřebu mimo město než ten Nissan a nepotřebuješ baterii, elektromotor, na dálnici taky motor neuslyšíš a místa tam bude víc. Když už teda chceš spalovací auto. Upraveno 14. července 2023 uživatelem Josef01 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miliusportos Odesláno 15. července 2023 Nahlásit Sdílet Odesláno 15. července 2023 Já bych byl opatrnější s Nissanem na důchod, neslyšel jsem moc valné recenze na předchůdce toho modelu.Ale vnitřek má pěknej, to souhlas.Akorát mi to přijde jak s novou mazdou cx60, boom jak prase, mazda má novej plagin, bude to bomba, je to načančané, je to výkoné, je to celkem hezké ale na konec to stejně nesahá ani po ramena hybridnímu systému od toyoty.Po vybití baterky to má výkon jak fábie(s ohledem na váhu),přepínání mezi spalovákem a baterkou je hrůza atd..a nakonec zjistíš že ti to vyjde líp, vzít s klasickým spalovákem..Ale je to jen můj pocit..Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se