Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Za 4 měsíce jsem se Superbem, viz. předchozí příspěvek, najel 13000 km. Denně 40 km do práce, služební cesty a nejdál soukromě nedávno ve Francii na Le Mans Classic. Jeli jsme ve čtyřech a po strop naplněný kufr, výsledná průměrná rychlost za těch 2850 km byla 97 km/h při průměrné spotřebě 6,4 l/100 km, což myslím ujde. Už jsem tu o tom autě psal dřív a zatím nemám co měnit, snad s výjimkou převodovky, ke které jsem měl výhrady. Ty sice zůstávají (podtáčení motoru v režimu D a občasné až o zbytečně moc stupňů podřazení), nicméně se mi je podařilo vlastně úplně potlačit spoluprací s přepínáním do režimu S nebo pádly. Tehdy jsem očekával, že to půjde a fakt, dnes si s DSG řadím přesně jak potřebuju. Teď ve čtvrtek jsem byl v Německu jiným autem a bylo to zajímavé srovnání - BMW 530, nevím přesné označení, ale nafta, asi 270 koní, 580 Nm nebo tak nějak, 4x4, osmistupňový automat. S tím autem jezdím občas jako spolujezdec, ale teď jsem ho 350 km řídil. Head up displej je skvělý, hnědá kůže, matné tmavé dřevo a další věci jsou fakt bezva, člověk se cítí jako doma v obýváku. Výkon je pochopitelně na běžné ježdění víc než dostatečný, ale překvapilo mne, že na papíře vypadá rozdíl výkonu a krouťáku oproti mému Superbu mnohem hrozivější než ve skutečnosti, Superb se fakt nemá za co stydět a když jsme třeba jeli v zimě do Itálie lyžovat, jela obě tahle auta za sebou, jelo se dost svižně a ani v kopcích nikdo nikomu neujížděl ani ho nebrzdil.  A když se chci svézt Superbem svižně a pro radost (což často nechci, na to mám v garáži MX-5), tak to jde a s překvapivou dynamikou. Nicméně ano, BMW, když fakt spěchám, tak už tempo vs komfort začíná způsobovat pocit teleportace na druhý konec rovinky, prostě tam najednou jste. Ten BMW nemá adaptivní podvozek (můj Superb ano), ale i tak je fakt skvělý, BMW ty podvozky prostě umí, nicméně asi i díky té adaptibilitě se nemá Superb opět za co stydět a jak jsem mu trochu vyčítal lehké problémy s přejížděním určitého druhu nerovností (nad většinou děr se i s 19" koly chová skoro jako létající koberec), tak bavorák je má taky, prostě nic není dokonalé. Hluk uvnitř BMW vlastně není, ta izolace od okolí může být lepší snad jen v R&R, ale taky je pořádná izolace znát na tloušťce dveří a na interiéru celkově, což na druhou stranu způsobuje u BMW známý pocit menšího vnitřního prostoru. Superb je uvnitř pocitově větší, a i když není utlumení tak dokonalé jako u BMW, hlukový komfort uvnitř je fakt vysoký a na některém povrchu a do určité, ale dost vysoké rychlosti bych se ho dokonce odvážil s BMW srovnat. 

Netuším, jak bude Superb poruchový, jak bude trpět korozí a tak, ale zatím mi přijde nejen fakt designově povedený, tak jako výborné, dostatečně výkonné a komfortní auto. 

.. a tady je zajimavy fenomen.. nektery lidi pohorsuje, kdyz srovnavam segmentarne octavii s bmw3... a ty se toho nebojis.. palec nahoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

montemar - proč ne. Ještě před pár lety, motorističtí testovací novináři srovnávali starou, dobrou a slabou Mazdu MX-5 s mnohem silnějšími sportovními auty jako jsou Porsche či Lamborghini a dost možná, že poslední generaci ND to čeká zase. Původní Mazda se kdysi stala sportovním autem roku a etalonem pro posuzování jízdních vlastností, stability, zpětné vazby v řízení a zábavy za volantem. Tohle BMW je cenově mnohem výš než Superb a je za ním pověst výrobce, který ví co dělá a dělá to skvěle. Nicméně oba to jsou velké rodinné a manažerské kombíky, v tomto případě s naftovým motorem, i když jasně, BMW je tak trochu "manažerštější":-). Já chtěl použít BMW zase jako etalon a zjistit, jak moc se mu dokáže Superb přiblížit. Nepochybuji, že pokud jsou ve světě aut etalony, možná pro různé vlastnosti různé, výrobci se jim snaží přiblížit. Jen někteří jdou raději cestou pomluv a žvaní např. něco o "předražené tradici", ale to jsem uhnul. A určitě i Škoda sleduje při vývoji ostatní výrobce a snaží se přiblížit špičkám ve své třídě a dost možná, že i tohle BMW (resp. předchozí generace, tahle je nová) bylo v jejich hledáčku. Samozřejmě jsou mnohá omezení, zkušenostmi, náklady a časem na vývoj, chráněnými řešeními a určitě i předpokládanou cenou výsledného produktu. Superb měl stát kolik stojí, ale určitě se konstruktéři snažili o maximálně dobré auto. A  mně zajímalo, jak se jim to povedlo a BMW, jeden ze vzorů současné "dokonalosti" a který mám zrovna k dispozici, se k tomu hodil. A podle mne Superb neskončil (bez ohledu na spolehlivost či poruchovost, které neznám) vůbec špatně. Potvrzuje to i majitel onoho BMW, který nedávno 10 dnů s "mým" Superbem jezdil, protože měl auto v servisu. Byl překvapen, jak malé jsou v mnohém rozdíly mezi oběma auty. Nedávno jel se mnou na služebku zaměstnanec, majitel 2 roky starého Passata kombi a prohlásil, že se nediví, proč se Superby tak dobře prodávají, dokonce se mu v interiéru líbil víc než jeho VW (mně mimochodem taky). Když vyvíjel Ford Mondeo MKIV, dal si za úkol, že musí skončit dlouhé období, kdy byly Fordy označovány za nekvalitní auta a že se nové Mondeo musí vyrovnat nejen Škodě či VW, ale musí se maximálně přiblížit prémiovým Audi a BMW. Takže použil srovnání i etalon a musím osobně potvrdit, že mé Mondeo 2.0TDCI z roku 2008 bylo dosud mé nejlepší auto, za těch 260 tisíc kilometrů neměl téměř žádné závady a i když byl trochu tvrdší, za volantem s ním byla při rychlejší "sportovní" jízdě docela zábava (tohle zase srovnávám s MX-5) a do té doby jsem nemyslel, že to někdy řeknu o velkém kombíku. A to samé jsem se dozvěděl v mnoha srovnávacích testech. Tady jsem si ale vzpomněl na jedno mínus Superba, i když jak se to vezme, nejde přece o sportovní auto (i když ten můj je Sportline). Zkouším s ním jet občas i svižně a když si představíte ostřejší, ale rychlou zatáčku, tak když se do ní vrhnu v nastavení "Normal", auto se nejdřív jakoby nahne, až je to trochu nepříjemné, ale vzápětí, ještě před částí s největší odstředivou silou, se jakoby pneumatiky zakousnou do asfaltu, auto se přestane naklánět a zbytek průjezdu je docela zábavný. V režimu "Sport" je to ale mnohem lepší, i když to tam stále trochu cítím. Určitě za to nemohou pneumatiky, mám kola 19" a pneu s nízkým profilem, zatímco můj starý Ford měl kola 16" a takhle se nechoval a nechová se tak ani výše zmíněné BMW. Ale může za to nejspíš adaptivní podvozek, resp. tlumiče, které "zaberou" s nepatrným zpožděním, možná i něco jiného, nejsem odborník. Teď už mne ten první pocit tak neděsí a cestou do práce mám jednu takovou zatáčku, navíc s novým asfaltem, kterou se každý den snažím projet čistěji a rychleji, zatím jsem na 105 km/h a určitě to půjde zlepšit (s MX-5 jsem v ní o dost rychlejší a kdybych se nebál a uměl řídit, tak by se dala projet na hraně trakce ještě o hodně rychleji)... Omlouvám se za román...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Tady jsem si ale vzpomněl na jedno mínus Superba, i když jak se to vezme, nejde přece o sportovní auto (i když ten můj je Sportline). Zkouším s ním jet občas i svižně a když si představíte ostřejší, ale rychlou zatáčku, tak když se do ní vrhnu v nastavení "Normal", auto se nejdřív jakoby nahne, až je to trochu nepříjemné, ale vzápětí, ještě před částí s největší odstředivou silou, se jakoby pneumatiky zakousnou do asfaltu, auto se přestane naklánět a zbytek průjezdu je docela zábavný. V režimu "Sport" je to ale mnohem lepší, i když to tam stále trochu cítím. Určitě za to nemohou pneumatiky, mám kola 19" a pneu s nízkým profilem, zatímco můj starý Ford měl kola 16" a takhle se nechoval a nechová se tak ani výše zmíněné BMW. Ale může za to nejspíš adaptivní podvozek, resp. tlumiče, které "zaberou" s nepatrným zpožděním, možná i něco jiného, nejsem odborník. Teď už mne ten první pocit tak neděsí a cestou do práce mám jednu takovou zatáčku, navíc s novým asfaltem, kterou se každý den snažím projet čistěji a rychleji, zatím jsem na 105 km/h a určitě to půjde zlepšit (s MX-5 jsem v ní o dost rychlejší a kdybych se nebál a uměl řídit, tak by se dala projet na hraně trakce ještě o hodně rychleji)... Omlouvám se za román...

Řekl bych, že v tu chvíli vnímáš právě ten moment, kdy řídící jednotky vyhodnotí všechny parametry jízdy (průjezdu zatáčkou) a dojde ke změně nastavení jednotlivých tlumičů a současně aktivaci XDS+

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JR_2010 - ano, tak to myslím je. Ale je tam prodleva, resp. systém asi zasahuje, aspoň v režimu Normal, s určitým zpožděním nebo od určité hranice. Ta zatáčka je taková trochu utahovací a možná až ve chvíli toho utažený systém zasáhne. Jezdím často i podobnou zatáčku o stále stejném poloměru a tam zase cítím, že auto se v ní oproti neadaptivnímu podvozku celou dobu nenaklání, což je celkem příjemné, takový pocit jistoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten systém XDS+ (pseudo samosvorný diferenciál) reaguje na příčné zrychlení a adaptivní podvozek potom vyhodnocuje polohu kol, pohyb (zrychlení) karoserie, natočení volantu, rychlost, stáčení vozu, a taky to, jak je řidičem nastavený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JR_2010 - jo, je tam několik možností nastavení auta. Píšu auta, protože nejde jen o podvozek, resp. tlumiče, ale i řazení, posilovač řízení, odezva na plynový pedál a ještě pár věcí, celkem tuším asi 6 parametrů. Každý z režimů (ECO, Komfort, Normal, Sport) to má nastavené jinak a pak je tam ještě režim Individual, kde si to mohu nastavit jak chci. Trochu si s tím teď začínám hrát...

 

Ale když už jsem se dopustil srovnání Superba 4x4, DSG, 2.0 nafta, kombi Sportline, 09/2017, s BMW 530, 2,5 nafta 6R, automat, kombi, 4x4, tak ho ještě doplním. Může být v něčem Superb i lepší? No kupodivu může a je to spíš z hlavy Jirky, majitele BMW:

- zamykání a odemykání auta - u Superba se dotknu kliky a je to, u BMW se musí mačkat čudlíky na dálkáči. Možná jde u BMW něco lepšího přikoupit, ale Superb to má v základu. Tohle se Jirkovi dost líbilo.

- Obrazovka navigace, resp. mapy je u Superba výrazně lepší, barevnější, ale nepřeplácané barvy, les je opravdu zelený apod. To Jirka chválil a kromě toho mi on, vášnivý golfista, řekl "No to jim musím v BMW říct - z bodů zájmu tam mám hotely, pár dalších věcí a dokonce hřbitovy, ale v Superbu je toho mnohem víc a třeba i golfová hřiště".

- Deštníky ve dveřích - taková blbost, ale u Superba příjemná

- Držák PET láhve ve dveřích - má ho i BMW, ale u Superba je lépe vyřešený. Kromě toho má Superb v zadní části dveřní přihrádky ůzký prostor určený pro výstražné vesty - tohle kluci ve Čkodovce vymysleli dobře.

- Adaptivní tempomat - skvěle fungující věc, Jirkovo BMW ho nemá, ale dá se přikoupit. Po dálnici jedu třeba 100 km s nohama mimo pedály, auto brzdí i zrychluje podle provozu před sebou samo. Auto i samo zastaví při nebezpečí srážky, ale to umí jeho BMW taky. 

 

Oproti tomu musím BMW pochválit (kromě mnoha jiných věcí) i za takovou hloupost, jako je tlačítko deaktivace Start/Stop tlačítka. To je totiž umístěné hned pod Start/Stop tlačítkem, zatímco u Supeba je Start/Stop tam, co mají stará dobrá auta spínačku, ale tlačítko deaktivace je na středovém tunelu. BMW má taky lépe vyřešená sklápěcí vnější zrcátka, u Superbu se vlastně ani moc k auto nepřiklopí a třeba i koncernový kolega Passat to má vyřešeno lépe. BMW má taky lépe vyřešenou zadní roletu v kufru, je elektrická, no ale bavíme se o autě skoro o milion dražší než Superb.

 

Co bych měl rád z příslušenství, co nemám? Třeba hlídání jízdy v pruzích, Jirka má v BMW jednodušší verzi, kdy zavibruje volant, když z pruhu nechtěně vyjíždí. Head Up displej je také bezva, příjemné je hlídání mrtvého úhlu ve vnějších zrcátkách, když něco jede třeba ve vedlejším pruhu těsně za mnou, v zrcátkách se rozsvítí výstražný trojúhelník. No a pak by se mi líbil asistent při jízdě v koloně. Je to něco jako adaptivní tempomat, ale pro malé rychlosti v zácpě - Superb zastaví a zase se rozjíždí sám podle auta před ním. To všechno jsou věci, které se hodí při dlouhých cestách, kdy už je člověk unaven a koncentrace snížená, což bývá na zahraničních služebních cestách dost často. Nemám ani parkovací asistent, resp. auto neumí zaparkovat samo, ale beru to spíš jako třešničku na dortu, kterou bych stejně nepoužíval. Couvací kamera, prostorová čidla a pasivní asistent mi stačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to srovnání BMW vs. Škoda je podle mě hodně jedoduchý. BMW všeobecně má perfektní motory, podvozky a řazení. Tam se Škoda nechytá. Ale interiéry, infotainment, ergonomie a uživatelská přívětivost je u BMW na úrovni minulého tisíciletí. Některé ty prvky působí úsměvně, některé člověk považuje za trochu retro a některé člověka vyloženě serou :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to srovnání BMW vs. Škoda je podle mě hodně jedoduchý. BMW všeobecně má perfektní motory, podvozky a řazení. Tam se Škoda nechytá. Ale interiéry, infotainment, ergonomie a uživatelská přívětivost je u BMW na úrovni minulého tisíciletí. Některé ty prvky působí úsměvně, některé člověk považuje za trochu retro a některé člověka vyloženě serou :D

Ergonomie a infotainment ze je u bmw blbej? Tim myslis treba ten vsude vychvalovanej a vypilovanej idrive? Tys mel asi hodne tezkej vikend.

Ve starsich generacich ten iterier byl oproti konkurenci horsi, ale to uz ted tak tragicky vubec neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to srovnání BMW vs. Škoda je podle mě hodně jedoduchý. BMW všeobecně má perfektní motory, podvozky a řazení. Tam se Škoda nechytá. Ale interiéry, infotainment, ergonomie a uživatelská přívětivost je u BMW na úrovni minulého tisíciletí. Některé ty prvky působí úsměvně, některé člověk považuje za trochu retro a některé člověka vyloženě serou :D

To je asi vtip, ne?

Jestli tomu interiéru ve škodovce někdo říká ergonomický, tak je to asi stejné, jak všechny testy, kde se píše o tom, že superb nebo kodiaq je pohodlné auto.

A jezdím služebně škodou už víc jak deset let...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci prilevat olej do ohne, ale ja menim 3 idrive kombi za Kodiaq. Jizdni vlastnosti super, takova klikata okreska v rezimu sport skvely zazitek, ale kufr maly, bryle nejsou kam ulozit, klice pokud polozis na odkladovou policku, tak v prvni zatacce lovis z podsedadla. Kdyz si koupis kafe, tak nemas kde oprit ruku a asi bych si vzpomenul na dalsi drobnosti, ktere me uz tri roky stvou. Po tom svezeni se mi asi bude styskat i to auto je krasne, ale dosel jsem k nazoru, ze potrebuji vice prostoru pro spokojenejsi jizdu. Travim v aute denne spoustu casu. Vybiral jsem mezi Superb a Kodiaq vzdy jsem najel cca 1500km obe auta motorizace 140kw 4x4 automat diesel plna vybava, Superb lepsi jizdni vlastnosti, ale Kodiaq mi prisel jako modernejsi, prijemnejsi z pohledu vyssiho posedu. Ale jsou to pouze subjektivni nazory jednoho z mnoha ridicu.

 

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ergonomie a infotainment ze je u bmw blbej? Tim myslis treba ten vsude vychvalovanej a vypilovanej idrive? Tys mel asi hodne tezkej vikend.

Ve starsich generacich ten iterier byl oproti konkurenci horsi, ale to uz ted tak tragicky vubec neni.

 

Těžkej víkend ? :D Tak se na to podíváme třeba zde:

 

post-17600-0-73013400-1532926786_thumb.jpg

 

Grafika přístrojů ? No dobře, můžeme ríct, že je to minimalistický, ale fakt je to spíš velká bída. To trapně oranžová podvícení ? Jo jasně, v roce 1998 to bylo normální, v roce 2015 to působí spíš trapně než legračně. Pak je tam ukazatel aktuální spotřeby, který se tam ve formě ručičky postavené na hlavu kinklá jako oslí penis, kdykoli člověk přidá nebo ubere plyn.

 

A ten infotainment ? Jako že když chci zadat telefonní číslo o 12 znacích, tak budu 12x točit kolečkem jako kretén ? A když zadávám adresu tak to samý ? No to je ergonomie na úrovni, panečku. To audi měla aspoň touchpad i když ani to nebylo nějak uživatelsky příjemný rozhraní.

 

Takže tady se nedá mluvit o "horších interiérech", tady mluvíme o naprosto bídných interiérech :D

 

A abych přidal poslední třešničku, tak manuální sedačka, u který se musíš nadzvednout, když jí chceš výškově nastavit aby ji ta pružina nahoru vytlačila, tak to je opravdu lahůdka :D

 

Nicméně chápu, že expert Pepa by tomu dal 93% a zažadil do autosalonové garáže :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome, nic proti Tobě, ale tohle je interiér řady 3 a Ivan srovnával s řadou 5. V něčem s Tebou musím souhlasit, ale ty motory a podvozky jsou o světelné míle napřed. Desing interéru je věc vkusu každého soudruha a mě například se bmw líbí moc. Mohu porovnat kvalitu kůže a ta je dle mých zkušeností taky úplně jinde a hraje ve prospěch bmw. Prostě škodovka je rozpočtovka ať se to někomu líbí nebo ne. Tím nechci říct nic špatného, sám bych nového superba bral, ale kdo chce reprezentovat (SVOJI - to je důležité slovo) firmu, tak si škodu nekoupí (pokud tedy nereprezentuje firmu Škoda ;o))

 

Nechci rozpoutat žádný flame, škodovku, potažmo celý koncern mám rád a doufám, že brzy zase něco pořídím. Stejně jako v životě je to i u aut otázkou priorit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To trapně oranžová podvícení ? Jo jasně, v roce 1998 to bylo normální, v roce 2015 to působí spíš trapně než legračně. 

 

To ze se BMW tak urputne a dlouho drzi prave tohoto podsviceni, prestoze to mozna nevypada tak moderne, ma vyznamny duvod a dokazuje, ze kdyz delaji auto, porad u toho jeste premysli a mysli na bezpecnost a na ridice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...