Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

V 30. 11. 2020 v 10:50, petr10 napsal:

Koukám se po kombíku v nižší střední třídě do 400.000 Kč (max, ideálně tedy méně) a našel jsem inzerát na Astru ST 1.6 turbo (147 kw), výroba 4/2017, najeto cca 46 tisíc km, i s docela bohatou výbavou.

Máte někdo reálné zkušenosti s autem nebo tím motorem? Měl bych se toho bát, nebo je to něco, co by mohlo i nějakou dobu vydržet? Má to i led matrix světla, což mě docela láká, ale opět, není to něco, co se rádo kazí a na opravě zapláču?

Jezdíme buď cukačky po Praze (tak asi 30 % km nájezdu) a pak naopak delší cesty po dálnici (zbytek). Kvůli toho města se koukám spíše na benzín. 

Díky

Ahoj,

Za 400k máš novou nebo rok starou hezky vybavenou i30 v kombi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 11. 2020 v 10:50, petr10 napsal:

Koukám se po kombíku v nižší střední třídě do 400.000 Kč (max, ideálně tedy méně) a našel jsem inzerát na Astru ST 1.6 turbo (147 kw), výroba 4/2017, najeto cca 46 tisíc km, i s docela bohatou výbavou.

Máte někdo reálné zkušenosti s autem nebo tím motorem? Měl bych se toho bát, nebo je to něco, co by mohlo i nějakou dobu vydržet? Má to i led matrix světla, což mě docela láká, ale opět, není to něco, co se rádo kazí a na opravě zapláču?

Jezdíme buď cukačky po Praze (tak asi 30 % km nájezdu) a pak naopak delší cesty po dálnici (zbytek). Kvůli toho města se koukám spíše na benzín. 

Díky

Za mne super, než jsem presedlal na daily car 911 jezdil jsem 2posledni generace insignie v gsi, kluci pode mnou měli prave astry st. Nebudeme si lhát, ze se k nim chovali nějak extra, ale to co ta astra vydržela bylo neuvěřitelný z 12 aut všechny na firmě udělaly 160.000bez opravy(nepočítám olej a rozvody)

Za mne dobra volba. LED matrix světla jsou to nejlepsi, co jsem kdy měl, oproti vw byly tenkrát (2017) o parník daleko, neskutečný komfort.

s nejakou pastikou ze slovenska nebo nosovic, to nemůžeš srovnávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Snehulak54 napsal:

Ahoj,

Za 400k máš novou nebo rok starou hezky vybavenou i30 v kombi :)

 

před 2 hodinami, vwtyp11 napsal:

Za mne super, než jsem presedlal na daily car 911 jezdil jsem 2posledni generace insignie v gsi, kluci pode mnou ....

Díky za postřehy. i30 se přiznám mám taky v hledáčku. Koukám po všem v nižší střední, kombi, výkon cca 100 kw a víc (u korejců 1.4 tgdi, u koncernu bych vyzkoušel i 1.4 tsi 92 kw).
 

Včera jsem projížděl fóra oplistů a k těm světlům jsem tam viděl dost příspěvků, kde řešili jednu konkrétní závadu. Nějaká chybová opakující se hláška a nouzák světel a každý servis k tomu přistupoval jinak. Buď přehrání SW, výměna ŘJ světla nebo výměna celého světla. A často se to pak objevilo znova. To bych u auta po záruce už moc platit nechtěl no, tak mě to trochu odrazuje. Uvidím.

Ještě dotaz ke koncernu. Motory 1.4 a 1.5 tsi v golfu a spol., rok vyroby 2015 a novější. Je nějaká verze, které se vyhnout?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, petr10 napsal:

 

Díky za postřehy. i30 se přiznám mám taky v hledáčku. Koukám po všem v nižší střední, kombi, výkon cca 100 kw a víc (u korejců 1.4 tgdi, u koncernu bych vyzkoušel i 1.4 tsi 92 kw).
 

Včera jsem projížděl fóra oplistů a k těm světlům jsem tam viděl dost příspěvků, kde řešili jednu konkrétní závadu. Nějaká chybová opakující se hláška a nouzák světel a každý servis k tomu přistupoval jinak. Buď přehrání SW, výměna ŘJ světla nebo výměna celého světla. A často se to pak objevilo znova. To bych u auta po záruce už moc platit nechtěl no, tak mě to trochu odrazuje. Uvidím.

Ještě dotaz ke koncernu. Motory 1.4 a 1.5 tsi v golfu a spol., rok vyroby 2015 a novější. Je nějaká verze, které se vyhnout?

U koncernu se koukej po 1.4tsi 110kw, spolehlivý vychytaný motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@petr10 každá rada drahá. Jestli to nebude fasovaný služebák tzv. "z cizího krev neteče", tak bych pouvažoval i nad zůstatkovou hodnotou / prodejní cenou, až budeš chtít zase měnit. A způsobem prodeje. Jestli to budeš prodávat sám na inzerát, přes AD zpětným výkupem nebo do bazaru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 11. 2020 v 20:55, African napsal:

Ono se těm Pažoutům daří poslední dobou hodně designem. Třeba ten Cockpit, to je pecka, ale zase taky bacha, jestli tvé milované nebudou vadit budíky nad hranatým volantem. Někdo to nerad, za mě super :punk:

 

Tak jsme pažouta přivezli, je to 2008 1.2 PureTech 110 k, projel jsem se s tím (včetně pár km po dálnici) a jsem takovej rozpačitej. Vnitřek OK, včetně prostoru, podvozek jakžtakž, ale ten motor ze sekačky pod haubnou mě nijak nenadchl. Turbolag je cejtit, má to zvuk splašenýho vysavače a že by to byl nějakej trhač asfaltu, to taky ne. Prostě vylepšenej Wartburg. Objem nenahradíš a fyziku neočůráš, i kdyby se EU na hlavu stavěla. Nemluvě tedy o háklivosti vstřiků a motoru vůbec na kvalitu paliva, ví sám Bůh, co s tím udělá další zvyšování podílu biosložky, jak se eufemisticky říká cpaní kurvítek obecenstvu. Ale to mě při manželčině nájezdu nemusí až tak trápit, těch 100 tis., co vydržely embéčka, to snad vydrží taky. Jo, a i pitomá baterka se musí měnit v servisu, doma ji nevyměním 😞 V kombinaci se "ekologickou" fičurou start-stop další voser. Naštěstí to jde vypnout knoflíkem, ale musí se na to furt myslet.

Za mě asi nejlepší koncept pro benzíny je MPi a čtyřválce nad 1.5 litru, tohle mi přijde jako znásilňování materiálu.

Edit: A to je podle recenzí tenhle motor jeden z nejlepších benzínů na trhu. No potěš koště.

Upraveno uživatelem Foundryman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl P2008 1.2 ve výběru před 2,5 rokem. Prodejce mi říkal, že tenhle motor vyhrál několik let po sobě anketu motor roku. Při projížďce mi to teda tak nepřišlo. Jak to nebylo v otáčkách tak se klepalo jak drahej pes. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Foundryman napsal:

Za mě asi nejlepší koncept pro benzíny je MPi a čtyřválce nad 1.5 litru, tohle mi přijde jako znásilňování materiálu

Já teda z MPi motoru nijak odvařenej nebyl, co se týče spolehlivosti, tak ano, ale jinak žádná sláva. 

Já stihl minulý rok koupit poslední Toyotu Yaris 1.5 vvti co měli u AD ještě v akci, 4 válec, 83kW, atmosféra... v tomhle segmentu u nových aut nevídané 🙂 Ale stejně už to není takové vvti jako kdysi, EU tam samozřejmě narvala "špunty"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já měl vždycky pocit, že nejlepší je pětilitrový osmihrnek do véčka. Ne že bych s tím někdy jezdil, ale říkávalo se to, co tak pamatuju těch pár let, kdy se směla mluvit pravda... No a když chtěl jeden ušetřit, tak to portřebovalo alespoň půlku hrnků a poloviční obsah... nebo alespoň dvoulitr... dobře tak osmnáctistovku.... no tak šestnáctku, ale to už je fakt hranice... 

Nojo... já vim... jsem starej...

Upraveno uživatelem straspol
povzdech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Foundryman napsal:

Tak jsme pažouta přivezli, je to 2008 1.2 PureTech 110 k, projel jsem se s tím (včetně pár km po dálnici) a jsem takovej rozpačitej. Vnitřek OK, včetně prostoru, podvozek jakžtakž, ale ten motor ze sekačky pod haubnou mě nijak nenadchl. Turbolag je cejtit, má to zvuk splašenýho vysavače a že by to byl nějakej trhač asfaltu, to taky ne. Prostě vylepšenej Wartburg. Objem nenahradíš a fyziku neočůráš, i kdyby se EU na hlavu stavěla. Nemluvě tedy o háklivosti vstřiků a motoru vůbec na kvalitu paliva, ví sám Bůh, co s tím udělá další zvyšování podílu biosložky, jak se eufemisticky říká cpaní kurvítek obecenstvu. Ale to mě při manželčině nájezdu nemusí až tak trápit, těch 100 tis., co vydržely embéčka, to snad vydrží taky. Jo, a i pitomá baterka se musí měnit v servisu, doma ji nevyměním 😞 V kombinaci se "ekologickou" fičurou start-stop další voser. Naštěstí to jde vypnout knoflíkem, ale musí se na to furt myslet.

Za mě asi nejlepší koncept pro benzíny je MPi a čtyřválce nad 1.5 litru, tohle mi přijde jako znásilňování materiálu.

Edit: A to je podle recenzí tenhle motor jeden z nejlepších benzínů na trhu. No potěš koště.

Tak je to tříválec 1,2, co jiného by člověk čekal. Všechno okolo u konkurence se to chová podobně, některé i hůř, tento je navíc znám jako velmi spolehlivý. Doporučuje se pouze častější výměna oleje, ale to konec konců u všech tříválců, první po čtyřech, další okolo deseti a mělo by vše makat. Samozřejmě se vším ostatním souhlasím, je to prostě dobou a člověk toho prostoru kolem sebe na výběr normálního auta má čím dál tím méně. Ale za sebe jak jsem psal, na poskakování po městě pro rohlíky dobrá volba, a na dovolenou jak píšu stále dokola to prostě s malým obsahem nejde, napsal si to správně, fyziku neočůráš ;) Tak ať slouží....a za deset let hurá pro elektriku, aneb vždycky může být hůř :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Geodet

kolega má přesně tvou káru, 2008 a tu 1.2 snad 96 kw a velmi si to chválí, auto předtím měl 1.6 klasický atmosférický benzín a tvrdí, že to je výrazně lepší motor. 😉

@moco

Japonci ty benzíny prostě umí, kamarád měl chvilku Civic 1.8 to byla lahoda, točilo to klidně 7tis a jelo to jak urvané.

A přesně jak píšeš...1.6mpi jsem měl, byl to dobrý, spolehlivý motor, ale žádná hitparáda, výkon nic moc a točivý moment tragický, aby to jelo, musel tam řidič mít aspoň 2500-3000ot.

Ps. Ale aktuálně už si stojím za tím, že moderní benzín - turbo motory od 1.0 do 1.5 jsou naprosto pohodové motory a pro 90% normálních uživatelů plně vyhovující.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, guzmic napsal:

 

Ps. Ale aktuálně už si stojím za tím, že moderní benzín - turbo motory od 1.0 do 1.5 jsou naprosto pohodové motory a pro 90% normálních uživatelů plně vyhovující.

 

Já jsem velice subjektivní, protože sám jezdím Outbackem 3.6 l, což je 6-válec atmosféra bez kurvítek. A to je proti těm vytuněným zahradním traktůrkům úplně jinej svět.

Jenže taky tady nebude věčně, i když se ho držím jak hovno košile. Ale určitě se budu dál držet Japonců, ti mají k nařizovaným šílenostem jakžtakž rozumnej přístup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Foundryman napsal:

Žena měla předtím Suzuki Splash 1.2, klasický 4-válec atmosféru a i když to mělo papírově o 24 k menší výkon, pocitově to bylo mnohem lepší.  

Tak ten jeden válec navíc samozřejmě ten celý motor pěkně uklidní, vzal si toho Pažouta v automatu? Ta prodleva turba se mi nezdá kdovijaká, že by to muselo člověka otravovat. Každopádně když člověk vidí jak se situace v automobilovém průmyslu vyvíjí, brzy budeme i tři pidi válce vyvažovat zlatem :lol2: To je samá elektrika, hybridy, samé lži a nakonec člověk zjistí že má doma auto s kterým se nevyhne v sedmdesáti km rychlosti překážce, aniž by si nerozbil držku. 

https://m.autorevue.cz/plug-in-hybridni-toyota-rav4-si-v-losim-testu-nevedla-dobre-nebyla-vsak-sama

 

Upraveno uživatelem African
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl P2008 1.2 ve výběru před 2,5 rokem. Prodejce mi říkal, že tenhle motor vyhrál několik let po sobě anketu motor roku. Při projížďce mi to teda tak nepřišlo. Jak to nebylo v otáčkách tak se klepalo jak drahej pes. 
Aj Ford 1.0 ecoboost vyhral asi 6x po sebe... a ake su s nim problemy... aj motory so 40tis km horeli...

Sent via IPoAC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...