stando Posted March 24 Report Share Posted March 24 Jazdím prevažne cestu a obtiahnute handry od Castteli musia byt.....držím sa hesla: "Ked to nejde aspon to dobre vyzerá" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paw Posted March 24 Report Share Posted March 24 Já jsem se k upnutýmu postupně projezdil během asi 10 roků. Začínal jsem ve volným a postupně pořizoval věci víc a víc na tělo, jak mě štvalo, že to kolem mě všechno plandá ve větru. Vzhled není hlavní podmínkou, jde o funkčnost a barevnost. Blikám a ještě se tomu pasivně snažím pomoct oblečením. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moco Posted March 25 Report Share Posted March 25 Tak zase díky za vaše keci tady ... kupodivu na mě vyskočil výprodej Castelli, tak jsem zase utratil více než jsem najel Odůvodňuji si to alespoň tím, že musím udělat postupně upgrade, neboť jsem zhubl o jednu velikost. Akorát mě sere, že mi už nesedí zánovní nádherný komplet KALAS Van Der Poel (Canyon Alpecin), nechám ho asi až zase dorostu, nebo si o něj můžete napsat (velikost 6 a 7). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kral083 Posted March 26 Report Share Posted March 26 Tak nám začal další ročník vrchařské koruny Prahy. Zajímavé počasí dneska,ale první vrchol odškrtnut Link to comment Share on other sites More sharing options...
moco Posted March 27 Report Share Posted March 27 Včera mě ten vítr málem vyndal z treter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan Lelák Posted March 29 Report Share Posted March 29 Tak jsem zjistil, že se vrací systém jednoho talíře vpředu. Pamatuju na mou Esku co měla jeden tác vpředu a 3 kolečka vzadu. Pak jsem měl Favorita F1, ten měl vpředu 2 tácy a vzadu 5, celkem 10 převodů. Trekové kolo, co jsem kupoval před 10 lety, mělo 3 x 7 převodů, celkem 21. No a teď se prý vrací třeba 1 x 12 převodů. Mohou mi místní znalci napsat, proč to tak je a jaké to má přednosti a nevýhody? Přítelkyně chce koupit dceři horské kolo KTM (mají z tou značkou dobrou zkušenost a servis po ruce), má cenový limit a nabízí jí myslím tohle... Trekové kolo už nemám a jezdím horský ebike, tam jeden tác vpředu dává smysl. Na druhou stranu pamatuju, že na tom trekovém jsem měl na běžnou jízdu zažitý nějaký převod a na mírné změny profilu trati mi stačilo přeřadit vzadu o jedno, max. 2 kolečka, vpředu fakt jen v prudkém stoupání nebo dlouhém klesání, kde jsem to chtěl rozdupat co to šlo:-). Takže by 1 x 12 asi mělo stačit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stando Posted March 29 Report Share Posted March 29 JA som pouzival moj prvy horak univerzalne, takze som mal prevody 3x8. Jazdil som kopce a potom domov po "polnackach" tento univerzalny prevod sa mi hodil. Teraz maju horaky v predu iba jednu placku. Na jednej strane je to fajn, lebo pri sliapani do kopca nemusis riesit prehadzovanie prednej placky na nizsiu(ked si v zabere ide to dost tazko) no tak si riesis len zadny prehadzovac. Ako univerzal je to uz horsie, lebo na rovinkach to uz tak "nerozpumpujes" Z pohladu vyrobcov sa zacali bajky predavat na velmi specificke pouzitie. Mas "Horak"(DH, Enduro, Cross Country) ak ches nieco rychle na "polňačky"kup si Gravel(taktiez maju vačšinou jednoplacku), ak chces pohodlny cestak, kup si Endurance a ak chces nieco na rychle vyjazdy, tak nejaky Aero Cestak...to je moj pohlad na vec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paw Posted March 29 Report Share Posted March 29 1x12 je pro daný použití v pohodě, dá se s tím jezdit všude + se zjednodušuje údržba a obsluha (ubude lanko, páčka, přesmykač) Jinak je to i převodovejch poměrech. Dá se říct, že převody 2x10 maj ve výsledku podobný převodový poměry jako 1x12. Takže jednoplacka vepředu dostačuje. JENŽE pak do toho vstupuje "komfort jízdy" a s tím spojený věci - kondice (kdo co ušlape), rozsah kazet a převodníků, atd. Když jsem vybíral nový kolo, tak jsem to trochu řešil a panuje přesvědčení, že pro jízdu po převážně rovinatým otevřeným terénu je lepší kazeta s menším rozsahem a dvojplacka (líp se volí kadence), pro pohyb v terénu a horách je v pohodě kazeta s velkým rozsahem a jednoplacka. Není to dogma, každej má co mu vyhovuje. Převody se daj porovnat třeba tady: https://www.bikecalc.com/gear_ratios Link to comment Share on other sites More sharing options...
xcmaniax Posted March 29 Report Share Posted March 29 Je to jedoduchý, na dobrých kolech už nic jinýho než 1x12 není. Jediný o čem je potřeba pouvažovat je přední tác - cca 30-36 zubů. Přínosy tu byly popsány, vím, že se o tom dost diskutuje, ale jiné systémy jsou historie. Stejně tak elektrické řazení, které je svým komfortem úplně někde jinde a třeba poslední novinky od SRAM jsou proti Shimano úplně jiný vesmír - uchycení přímo na rám, komfort, přesnost, nastavení. Jinak k tvému kolu - KTM je irelevantní, je to jen nějakej nápis na asi čínským hliníkovým rámu. Geometrie je na první pohled divná - nesportovní, řazení SRAM SX (to nejlevnější co SRAM má), vidlici na první pohled nepoznám, tak nevím jestli má aspoň tlumení a je vzduchová. Ale tím neříkám, že to na daný účel (který neznám) je špatné kolo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil.K Posted March 29 Report Share Posted March 29 (edited) Souhlasím s výše zmíněným (tendence poslední doby, komfort řazení, levnější pro výrobce/prodejce/, úspora hmotnosti...). Ale: (a nejsem žádný odborník;-) mi nikdo nevymluví, že u jednoplacky nebude kratší životnost řetězu, pastorků (vlivem většího křížení řetězu). I proto jsem si (jakožto staromilec) ke kulatinám před pár lety pořídil 29-tkového karbonového Gianta s dvojplackou vepředu (pokud se nepletu, byl to poslední modelový rok, kdy ji ještě dávali). Edited March 29 by Kamil.K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micey Posted March 29 Report Share Posted March 29 Ale to treba o neco jo.. ovsem ta celkova uzivatelska privetivost a to, ze se clovek zbavi dalsiho potencialniho kurvitka (presmykace) dle me nasobne prevysuje to, ze vymenis retez o dve ste kilaku drive. Ja byl celkem nepritel jednoplacky, nez jsem na tom neco najel.. a uz si neumim predstavit navrat zpet:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maro Posted March 29 Report Share Posted March 29 No, životnost rezetu rozhodne neovlivňuje křížení, tenhle mýtus jsem myslel, že už je tak 15 let vymycen. Horší pro životnost je, když retez chodí přes malé pastorky. Takze pro viceprevodnikare urcite je lepsi jezdit na spanela nez na maly prevodnik a stredni kolecko z tohoto pohledu by na tom tedy jednoplacka měla být i lépe než viceprevodnik, kde ta malá placka bývalá ještě menší než je aktuálně na jednoprevodniku a kazeta byla u viceprevodniku taky menší. Stejne tak na zivotnost retezu nema vliv jeho sirka (9sp neni odolnejsi nez 12sp protoze je tlustší, jenom má delší čepy) Hlavní výhoda jednoprevodniku je, že nevozis nesmysl duplicitních převodů. Zároveň půlku kazety většina lidí strjne nevyužije, viz Kamil a jeho obava z křížení řetězu, a rázem zjistíš, že vozis půl kila železa jenom proto, aby sis z kopečka mohl líp přislapnout. Za to ten jeden chybejici prevod nestoji, za mě jsou viceplacky nesmysl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moty Posted March 29 Report Share Posted March 29 Já spíš řeším otázku, jesli má cenu na cca 6-7 let starý celopéro 2x10 dávat 1x12 nebo ho poslat dál a koupit si nový co to už bude mít? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xcmaniax Posted March 29 Report Share Posted March 29 před 31 minutami, Moty napsal: Já spíš řeším otázku, jesli má cenu na cca 6-7 let starý celopéro 2x10 dávat 1x12 nebo ho poslat dál a koupit si nový co to už bude mít? A co máš? Na 7 let starý kolo by mi to smysl nedávalo. Dnes jsou úplně jiný geometrie, všude 29 kola atd. Jen ty kola stojí raketu. Celopéro na nějaký rozumný sportovní ježdění (XC) co jsem koukal +- 150 - tj. karbon, GX/XT a výš, trošku schopný kola.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moty Posted March 29 Report Share Posted March 29 (edited) Ghost AMR LT 5, aspoň teda myslim, ze se to jmenuje, měl by být ze 2015 Tady recenze tohoto modelu https://mtbs.cz/clanek/ghost-amr-lt-5-dlouhodoby-test-2?page=0#.ZCRPfXZByUk Edited March 29 by Moty Link to comment Share on other sites More sharing options...
xcmaniax Posted March 29 Report Share Posted March 29 To bylo fajn kolo. Dojezdil bych ho a tenhle rám už bych dál neupgradoval. Ale samozřejmě závisí na financích, jak jsem psal nový kolo, které by osazením odpovídalo +- tomuto prostě levné není. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzduch Posted March 29 Report Share Posted March 29 Já už dojezdím to svoje letité. Roky jsou tady. Čeká mě TEP kolene, síly ubývají, kopce jsou čím dál vyšší, přestal jsem kupovat VELO, Cykloservis, k tomu vnouček, pes,... Letos jsem ještě vyměnil, co mělo smysl a pak přejdu na elektriku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duke650 Posted March 29 Report Share Posted March 29 Sto lidí sto chutí / preferencí a co pár let nová móda / trend Můj starý Scott Genius 900SL byl v roce 2013 topmodel trailové řady https://www.scottmtb.cz/kola-scott-2013/scott-genius-900/, už dávno není v původní podobě a pokud by se měl zaškatulkovat, tak z dnešního pohledu nejspíše do kategorie downcountry předloni jsem vážně uvažoval o přechodu z 2x11 GX na 1x12 a nakonec jsem se na to vykašlal, protože jsem objednal éčko s 1x12 XT nicméně i ten Scott nadále jezdím a fakt jsem nenašel pádný důvod, proč se zbavovat 2x11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vraby Posted March 29 Report Share Posted March 29 Já to mám podobně jako Duke a to že jen dobrá kola mají 1x12 jsem se opravdu zasmál. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micey Posted March 29 Report Share Posted March 29 (edited) To tak neni.. ale moderni dobry horsky kola maj jen 1x12, no. Pokud neberem v uvahu abnormality typu Campagnolo Ekar pro gravely, kery je 1x13:) Edited March 29 by Micey Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now