Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Jinak pokud máš strach o dynamiku, tak je dobré si nechat auto rozhodnout, kdy jak pojede (přes navigaci). Delší trasu (Praha - Liberec) jsem jel s jiným modelem a tam to fungovalo správně.

Jen bych nečekal žádný zázrak od rekuperace. A pozor na plánování trasy - jinak baterku použije celou na cestu tam a PHEV nejsou zrovna rychlé na nabíjení. Počítám, že se to bude dát v nastavení někde ovlivnit, že chceš nechat 50% baterky, ale tolik času si s tím vyhrát jsem neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Maxel napsal:

Jooo chipy, vládnou světu. Pak je dobrá i pojížděcka na letišti 😃

DBC75862-DC9D-4DD5-87FE-942758AC6D2B.jpeg

😅 já si v duchu (a naivně) říkám, že by třeba PHEV a Elektriku mohli tlačit rychleji - aby to vypadalo dobře v prodaných číslech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové děkuji, vypadá to, že po firemním Superbu v naftě to bude firemní S 1,4 PHEV. Denní dojíždění do kanclu a courání po městě zvládnu na jedno nabití, v práci budeme mít nabíjecí stanice, a delší trasy po ČR / SR / HU / DE přežiju i s benzínem. Těším se hlavně na citelně nižší úroveň hluku a vibrací.... Rekuperovat jsem se naučil v Hondě Jazz, co jsem pořídil manželce ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pomalu se dostávám do fáze, kdy se nutná údržba Focuse přestane vyplácet, 1.6 TDCI, 10 let, najeto 300 tis. pomalu to bude chtít nějaký novější povoz. Rád bych se vešel do 400 tis. Kč, nafta asi pořád dává smysl, denně do práce a zpět (Třebíč - Nové Město na Moravě) dohoromady cca 110 km, občas nějaký výlet po dálnici, po městě téměř nejezdím. Jako must have výbavu beru tempomat, vyhřívaný sedačky, klimu, asistenty strpím, automatu se nebráním, asi už nechci halogenový světla, potěší vyhřívané čelní sklo. 

Jedna varianta je splašit si novějšího Focuse, asi by se někde dala udělat cena i na Pumu (1.0 benzín).

Druhá možnost je změnit značku, napadá mě buď nějaká referentská Scala, nebo si vybrat u Volva, jejich nabídka ojetin nevypadá vůbec zle. Případné zkušenosti a tipy uvítám. Díky. 

 

Snímek obrazovky 2021-05-18 v 7.14.00.png

Snímek obrazovky 2021-05-18 v 7.16.36.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já před půl rokem pořídil z druhé ruky Mitsubishi Outlander PHEV a musím říct, že je to pecka, popojíždění do práce, obchodu atd zvládne krásně jen na eletriku, delší trasy kombinace s benzínem. Rekuperace je pecka, z mírného kopečku naženu 2-4km do baterek, takže na 15km z práce ubyde el. cca 5-7km :) 

každopádně to ticho a pohodlnost stojí za to :)

ještě zvažuju, že nechám dodělat LPG a budu hepy jak dva grepy :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Závislák přesně to od toho čekám. Podle přehledu toho, co jezdím tak mám 75% cest pod 45 km, takže to budu mít čistě na elektřinu (nebo jen na pár kilometrů dálnice benzín). A než přejdu na plnou elektriku, tak si nechám doma postavit fotovoltaiku na střechu s baterkou a bude vystaráno. 

A navíc jsem zjistil, že jen za minulý rok jsem za parkování v Praze nechal 18 tisíc, takže to ušetřím (ale to je spíš bonus).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten tvůj bonus mi dost připomíná cyklošmejdy. Protože nic není zadarmo, tak to tvý zadarmo parkování zatáhnou dinosauři se spalovacíma motorama, dobře jim tak. Podobně jako šlapky si nechají stavět cyklostezky z daní, že prej je to infrastruktura a né tenisovej kurt. Zatímco silniční daň je nedílná součást ceny PHM. To nestačí, ve výsledku potřebujou cyklozmrdi na silnici větší práva, než ostatní. Komu se to nelíbí, může se za nima táhnout v koloně, nebo raději zůstat doma. Ukázkovej příklad parazitického chování v obou případech. Zatímco zdravý hostitelský organismus se snaží parazitů přirozeně zbavit, po nás se chce, abysme jim tleskali. Styděl bych se dnes sednout na kolo, nebo pořídit elmobil, připadal bych si jako morální ubožák. Přitom oba prostředky můžou dávat za určitých podmínek smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, Americkej napsal:

Ten tvůj bonus mi dost připomíná cyklošmejdy. Protože nic není zadarmo, tak to tvý zadarmo parkování zatáhnou dinosauři se spalovacíma motorama, dobře jim tak. Podobně jako šlapky si nechají stavět cyklostezky z daní, že prej je to infrastruktura a né tenisovej kurt. Zatímco silniční daň je nedílná součást ceny PHM. To nestačí, ve výsledku potřebujou cyklozmrdi na silnici větší práva, než ostatní. Komu se to nelíbí, může se za nima táhnout v koloně, nebo raději zůstat doma. Ukázkovej příklad parazitického chování v obou případech. Zatímco zdravý hostitelský organismus se snaží parazitů přirozeně zbavit, po nás se chce, abysme jim tleskali. Styděl bych se dnes sednout na kolo, nebo pořídit elmobil, připadal bych si jako morální ubožák. Přitom oba prostředky můžou dávat za určitých podmínek smysl.

Ciwe a teď si vem, že existujou elektrokola 🤣🤣🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Americkej napsal:

Styděl bych se dnes sednout na kolo, nebo pořídit elmobil, připadal bych si jako morální ubožák. 

Když si přečteš celej ten tvůj nenávistnej příspěvek, tak k tomu morálnímu ubožáctví ti to kolo nebo EV moc nechybí ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, pro někoho jsem tu čitelnej. Miluju absurdity a extrémy. Můžu snad za to, že tahle doba mi jich přihrává dosyta? Ale tý srandy je tam půl na půl se smutkem... Spíš se snažím vyprovokovat k zamyšlení mimo rámec  současnýho korektního schválenýho názoru a občas to přeženu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Závislák napsal:

Já před půl rokem pořídil z druhé ruky Mitsubishi Outlander PHEV a musím říct, že je to pecka, popojíždění do práce, obchodu atd zvládne krásně jen na eletriku, delší trasy kombinace s benzínem.

Hybrid maximálně od Toyoty (máme v rodině RAV 4 a fakt to maj vyladěný), ten klasický co se nemusí nabíjet, protože za a) nemám kde, za b) přijde mi otrava furt auto strkat do zásuvky, stačí myslet na mobil, notebook, smartwatch ...  

Ale to je zas mimo rozpočet 

Upraveno uživatelem honzyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, honzyk napsal:

... nabíjet, protože za a) nemám kde, za b) přijde mi otrava furt auto strkat do zásuvky, stačí myslet na mobil, notebook, smartwatch ...

b) vôbec nie je otrava, je to zautomatizovaný úkon podobne, ako zamknúť auto. Ale pokiaľ nie je splnená podmienka a), je to egál...

Mňa osobne štve domáce nabíjanie oveľa menej, ako tankovanie. Vlastne, nie je to dobré prirovnanie - to dobíjanie ma neštve vôbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, honzyk napsal:

Hybrid maximálně od Toyoty (máme v rodině RAV 4 a fakt to maj vyladěný), ten klasický co se nemusí nabíjet, protože za a) nemám kde, za b) přijde mi otrava furt auto strkat do zásuvky, stačí myslet na mobil, notebook, smartwatch ...  

Ale to je zas mimo rozpočet 

hele kdyz nechci tak nemusim dobijet, jedu normalne s benzinovym motorem. dobijim treba kdyz jdu nakupovat do lidlu, za 35min mam nabito a popravde tam s manzelkou vetsinou stravim vic casu :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...