Jump to content

vybírám káru


financ

Recommended Posts

Jo, dost veci se tam resi / funguje jinak, ale z uzivatelskeho hlediska si clovek asi rychle zvykne. Prirovnal bych to kdyz Apple prisel s iphonem, ktery taky resil spoustu veci jinak, nez do te doby bylo zavedenym zvykem.

Co se tyka kvality, tak tam verim tomu, ze se to postupne zlepsuje. Loni na podzim jsem byl na konferenci, kde prednasel clovek, ktery delal dlouho v Tesle produktaka. Kdyz vysvetloval jak pristupuji k vyvoji a vylepsenim, tak me to celkem nadchlo. A to rozhodne nejsem zadnej velkej podporovatel Tesly nebo Muska. 

Jinak ten mustang se mi taky libi (v ramci elektro), ale tam jsi uz psal nejakou nevyhodu.

Link to comment
Share on other sites

@QwuiddoViděl sem několik Tesel a ten vnitřek je šílenej a blinkry přímo na volantu sou divný, hlavně když ho máš otočenej o 180st a potřebuješ použít blinkr

Nicméně, včera jsme byli u VW kvůli autu pro ženu a stál tam ID7

https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/reference-models/470

A to musím říct, že vypadalo dost dobře, a vzhledem k tomu, že si zvažoval Enyaq, tak by Ti koncern nemusel vadit

Link to comment
Share on other sites

V 5. 3. 2024 v 10:56, AndyAaron napsal:

@Moty - jestli jezdi Kugu, tak by ji mohla vyhovovat Puma. Jsem ji mel pujcenou na podzim s tim zakladnim benzinem 1.0 92kW a hodne prijemne me prekvapilo jak to jezdi.

Nelíbí se jí přední světla, co dalšího Tě napadá?

Link to comment
Share on other sites

Mno to ID7 se mi taky libi a dokonce v konfiguratoru vyjde v lepsi vybave nez Enyaq L&K na min penez.

Ale pro me nepochopitelne je OL o dost drazsi.

Mozna zkusim jinou leasingovku, ale nepredpokladam opacny trend.

Link to comment
Share on other sites

Potrebuju ho nekolikrat za rok, sousedy otravuju prave tedka. Rikal jsem si, ze bych to rad vyresil.

Poslal jsem na fleet na naceneni teda Enyaq, ID7 a Ioniq6, uvidime na kolik to vyjde.

Kdyby nekoho jeste neco napadlo, dejte vedet. Diky vsem za rady.

Link to comment
Share on other sites

před 11 hodinami, Qwuiddo napsal:

Potrebuju ho nekolikrat za rok, sousedy otravuju prave tedka. Rikal jsem si, ze bych to rad vyresil.

Poslal jsem na fleet na naceneni teda Enyaq, ID7 a Ioniq6, uvidime na kolik to vyjde.

Kdyby nekoho jeste neco napadlo, dejte vedet. Diky vsem za rady.

U nás v práci se již taky jede vlna EV a když někdo potřebuje tažné, tak to končí Kiou Niro. Ta je malá a ošklivá, takže kvůli ní to nepíšu, ale její větší sestra EV6 je už slušný kus auta a docela hezký (ale nevím jestli jde tažné). Tak můžeš zkusit to?

Zároveň se přidávám k dalším tady v diskuzi, co se týče Tesly. Kdyby u nás šla objednat nebo bych si sám hledal EV, tak pro mě Tesla 3 (Y je jen vyšší brácha - pro mě nezajímavé, pro některé naopak zásadní) je jediná varianta a tím zpracováním bych se nenechal zdeptat. Postupně se to zlepšuje a poměr cena/výkon/dojezd/technologie to vychází snad úplně nejlépe.

Link to comment
Share on other sites

před 17 hodinami, Qwuiddo napsal:

Mne se ten Model Y libi a je dokonce pod budgetem, ale cetl jsem hrozne clanky ohledne zpracovani. Taky se mi nelibi ten minimalismus, ze to nema zadne budiky a head-up display, ktery by tento nedostatek resil si nelze priplatit.

Zpracování nebude dosahovat německé prémie, ale co já bych u elektro auta hlavně hledal, je funkční komunikace mezi hardware -> software -> řidič a tohle má, dle mě, TESLA už vychytané. 
 

Link to comment
Share on other sites

U nás v práci se již taky jede vlna EV a když někdo potřebuje tažné, tak to končí Kiou Niro. Ta je malá a ošklivá, takže kvůli ní to nepíšu, ale její větší sestra EV6 je už slušný kus auta a docela hezký (ale nevím jestli jde tažné). Tak můžeš zkusit to?

Zároveň se přidávám k dalším tady v diskuzi, co se týče Tesly. Kdyby u nás šla objednat nebo bych si sám hledal EV, tak pro mě Tesla 3 (Y je jen vyšší brácha - pro mě nezajímavé, pro některé naopak zásadní) je jediná varianta a tím zpracováním bych se nenechal zdeptat. Postupně se to zlepšuje a poměr cena/výkon/dojezd/technologie to vychází snad úplně nejlépe.
Vidím to stejně. Nová trojka má bezkonkurenčně největší dojezd a zdaleka nejlepší efektivitu (testy na Carwow). Ty blinkry, řazení přes displej a rychloměr jsou cypoviny na entou, ale rozdýchal bych je lépe, než o sto padesát kiláků menší dojezd a o tunu vyšší váha. Kvalita šla s faceliftem nahoru, v žádných testech ji už neřeší. A navíc se mi nová trojka fakt líbí. Jen by mi chyběla funkce vehicle 2 load, kterou bych užil když nám vypnou elektřinu, pár hodin by to barák klidně utáhlo. Y je fakt jen vyšší, takže nutnost pouze pro lidi, co řídí v cylindru. Ta výška navíc jen žere efektivitu. Druhá volba by v současné době byla asi EV6.
Link to comment
Share on other sites

Ten Y je otázka. Já jsem se zařekl, že nikdy v životě, ale upřímně ve mě ta aktuální cena taky hlodá. Dříve to zpracování fakt bylo tristní a to tak, že i moje drahá polovička, auty absolutně nepolibená, zaznamenala, že to auto je nějaké křivé. To že byli schopni dodat auta, kde na každém kole byla jiná guma je už snad pryč, ale jestli pohli i s celkovou kvalitou, nevím.

Chtělo by to vidět, jak to aktuálně zvládají kompletovat.

Plus co mě taky odrazuje (pro tebe ale je to irelevantní) je financování, tam kde hyundai má 1% úrok (a u EV mozna snad i 0) má tesla 6.5% a to je celkově 200 navrch. 

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Hasňa napsal:

Vidím to stejně. Nová trojka má bezkonkurenčně největší dojezd a zdaleka nejlepší efektivitu (testy na Carwow). Ty blinkry, řazení přes displej a rychloměr jsou cypoviny na entou, ale rozdýchal bych je lépe, než o sto padesát kiláků menší dojezd a o tunu vyšší váha. Kvalita šla s faceliftem nahoru, v žádných testech ji už neřeší. A navíc se mi nová trojka fakt líbí. Jen by mi chyběla funkce vehicle 2 load, kterou bych užil když nám vypnou elektřinu, pár hodin by to barák klidně utáhlo. Y je fakt jen vyšší, takže nutnost pouze pro lidi, co řídí v cylindru. Ta výška navíc jen žere efektivitu. Druhá volba by v současné době byla asi EV6.

Y neni jen vyssi, ale oteviraji se cele pate dvere. 3 ma otevirani jako sedan, coz ji za me trochu diskvalifikuje, podobne jako ioniq6.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, mrkni na CarTec, zrovna dneska mi kámoš ukazoval novou iX, kterou testuje. Mají prý nějakou akci a je tam 1,2 mil sleva na nový vůz (milion BMW, 200 litru dotace). Po slevě to vychází okolo 1,4 v nějaké konfiguraci. Ale hádám, že to bude bez DPH.

Link to comment
Share on other sites

Já bych jenom dodal k té kvalitě Tesly, takové ty hrůzné fotky atd, většinou se jedná u auta vyrobená v US. Já jezdím Y LR od května, 32t km a kvalita materiálů v interiéru je stejná jako VW nebo Škoda. Navíc, zadní sedadla nejsou pro pasažéry 2 kategorie, plasty atd stejné jako v předu. Poměr cena/výkon/dojezd ti dnes nikdo nenabídne lepší. A tu "kapličku" před volant si tam můžeš nechat za pár tisíc přidělat, včetně Apple carplay.

Btw kolega si koupil Enyaq v základu za stejné peníze a když chtěl update SW na verzi 4, kvůli předehřevu baterií v zimě, tak mu řekli že to nejde, jenom od MY 2024... 

Jo a servis mě stál 0CZK za těch 30kkm.IMG_8176.thumb.jpeg.f6b8720406aab9dc95bbeeaa62acf64e.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, mrkni na CarTec, zrovna dneska mi kámoš ukazoval novou iX, kterou testuje. Mají prý nějakou akci a je tam 1,2 mil sleva na nový vůz (milion BMW, 200 litru dotace). Po slevě to vychází okolo 1,4 v nějaké konfiguraci. Ale hádám, že to bude bez DPH.

CarTec ma iX za 24k bez dph mesic. To je asi 20% nad budget.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Já bych jenom dodal k té kvalitě Tesly, takové ty hrůzné fotky atd, většinou se jedná u auta vyrobená v US. Já jezdím Y LR od května, 32t km a kvalita materiálů v interiéru je stejná jako VW nebo Škoda. Navíc, zadní sedadla nejsou pro pasažéry 2 kategorie, plasty atd stejné jako v předu. Poměr cena/výkon/dojezd ti dnes nikdo nenabídne lepší. A tu "kapličku" před volant si tam můžeš nechat za pár tisíc přidělat, včetně Apple carplay.
Btw kolega si koupil Enyaq v základu za stejné peníze a když chtěl update SW na verzi 4, kvůli předehřevu baterií v zimě, tak mu řekli že to nejde, jenom od MY 2024... 
Jo a servis mě stál 0CZK za těch 30kkm.



Dodela ti to primo Tesla/leasingovka nebo musis ke garazmistrovi? Ja jsem na YT videl, ze se dodelava head-up display a vypadalo to dobre.

Kolik realne najedes na nabiti? Moje typicka skladba cesty je 50% dalnice 20% okreska a 30% mesto.
Link to comment
Share on other sites

@Qwuiddo musíš s tím do nějakého neoficiálního servisu, je jich pár. S tím dojezdem... To je nekonečné téma :) já jezdím rychle, i po dálnici a tím pádem když jedu 400 km trasu, musím nabíjet. Při 130 to auto reálně bere 18 kWh na 100 km a máš 80 kWh baterii. Při takovém tom ježdění kolem baráku mám spotřebu pod 15. Pokud nemáš v plánu koupit auto s obří baterií, budeš nabíjet na dálnici všechny. Ta fyzika prostě nejde ojebat ;) Občas si přečteš jak Enyaq po dálnici jezdí za pár kWh, nevím jak to dělají, váží o 200 kg více a mají horší koeficient odporu vzduchu. Teda, já vím jak to dělají, jezdí 110...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...