Jump to content

vybírám káru


financ
 Share

Recommended Posts

před 21 minutami, Foundryman napsal:

Jezdí s tím žena, zatím si nestěžuje. Mě teda jako zarytýho konzervativce děsí až serou takový vyfikundace, že třeba nejde před barákem vyměnit baterku, jen v servisu po rozdělání půlky auta. Vzhledem k tomu, že moderní baterky povětšinou odcházejí bez varování, je to dost blbý.

Žena s tím jezdí cca 20 km po dálnici do práce a občas 70 km na Vysočinu na chatu, takže provozně žádnej zápřah. Ani se nemusím zmiňovat, že jezdí tempem pohřebáku 🙂

Aha, tak to ani nevím, zítra zkusím vyměnit a dám ti vědět :D Je tedy pravda, že už před patnácti lety když kamarád nemohl nastartovat a já jak těžký machr přijel na pomoc s novým MB Vitem, tak machrování rychle skončilo když po půl hodinovém hledání jsem prohlásil že to auto už baterku nemá 😂 A nakonec našli pod sedadlem řidiče, ale nepomohl jsem protože jsem nevěděl jak to sedadlo sundat  a upřímně se mi u funglovky do toho vůbec nechtělo....a je to patnáct let.

Link to comment
Share on other sites

Na horách v zimě, jsem z mého prvního fára, ze stodvácy; jsem baterku zpoza sedaček vydával a během pětidenní směny uchovával uvnitř. Rutina. :D Díky za připomenutí 😂

A jen moje 2 centy tady k tématu, u některých diskutujících by neškodilo trochu rozhledu za hranice, možná jsme někde cécéá uprostřed Evropy, ale to je tak všechno ;)

Link to comment
Share on other sites

Uplne ti nerozumim..

Moje otazka smerovala na to, zdali to netlaci zejmena nemecke automobilky...s VW v cele.. jak k tomu pristupuji japonci, korejci, usa.. jak rychle a s jakou vervou ? S jakym podilem a v jakem casovem horizontu.. Srovnatelne s nemci? Fakt nevim, ptam se... Nemuze to byt docela riziko, kdyz se nemci "spletou", ze sami sebe shodi z celosvetoveho automobiloveho vrcholu... ?

Nechci az prilis zjednodusovat, ale neni to cele zejmena nemecky energeticky tlak... vcetne elektroaut?

Citace:
My jsme také vstoupili do EU. Klíčovou zemí je tam Německo.... Není žádným tajemstvím, že Německo je klíčovou zemí, která ovlivňuje politiku EU, má velký vliv na formování energetiky celého kontinentu..

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-jadro-ma-zasadni-problem-v-cesku-se-o-nem-nemluvi-rika-snobr-183080

Proste zdali za vsechno nemuzou trpaslici.. a nemci.. :-)




















Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, petr_cha napsal:

Uplne ti nerozumim..

Moje otazka smerovala na to, zdali to netlaci zejmena nemecke automobilky...s VW v cele.. jak k tomu pristupuji japonci, korejci, usa.. jak rychle a s jakou vervou ? S jakym podilem a v jakem casovem horizontu.. Srovnatelne s nemci? Fakt nevim, ptam se... Nemuze to byt docela riziko, kdyz se nemci "spletou", ze sami sebe shodi z celosvetoveho automobiloveho vrcholu... ?

Nechci az prilis zjednodusovat, ale neni to cele zejmena nemecky energeticky tlak... vcetne elektroaut?

Citace:
My jsme také vstoupili do EU. Klíčovou zemí je tam Německo.... Není žádným tajemstvím, že Německo je klíčovou zemí, která ovlivňuje politiku EU, má velký vliv na formování energetiky celého kontinentu..

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-jadro-ma-zasadni-problem-v-cesku-se-o-nem-nemluvi-rika-snobr-183080

Proste zdali za vsechno nemuzou trpaslici.. a nemci.. 🙂
 

Německo má na těch šílenostech určitě lví podíl. Díky politice posledních 16 let, jejímž jediným cílem bylo udržet Angelu v křesle.

Ale ani Německo nevydrží všechno a už jim taky dochází prachy.

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, petr_cha napsal:

Nechci az prilis zjednodusovat, ale neni to cele zejmena nemecky energeticky tlak... vcetne elektroaut?

Ono je to práve naopak. Európa dosť zaspala a snaží sa dobehnúť rozbehnutý vlak, trebárs aj takými kŕčovitými rozhodnutiami ako u VW. Lídrom je už nejaký ten rok Čína, do elektromobility sa naplno obuli nejakým vládnym výnosom z prelomu tisícročí. Od konca minulého roku tam všetok komerčný transport osôb musí byť čisto elektrický (resp. bez spaľovaceho motora), elektrické skútre sú povinné už desaťročie(a), spaľovacie v mestách nenájdeš. Možno sú nejaké výnimky - predsalen tam implementácia vládnych nariadení funguje na trochu iných princípoch ako je nám známe, a provincie a veľké mestské aglomerácie majú dosť voľnosti na vlastné rozhodovanie.

Už som to raz písal v inom vlákne - keď do toho vlaku nestihnú európske automobilky nastúpiť, o dvadsať rokov nebudú mať komu tie svoje spaľováky (a hlavne dízlové, na ktoré majú špeciálnu úchylku s preinvestovanými miliardami) predávať. So zastaralým knowhow ich vysánkujú aj z tých spoločných podnikov v Číne, ktoré dnes často držia materské európske závody nad vodou.

Čínske automobily majú už dávno životaschopne podchytené rôzne technologické smery elektromobility - vymeniteľné batérie, bezdrôtové nabíjanie (aj keď schválený štandard je zložený na výskume americkej firmy - ale prebiehajúci v Číne cez klasický spoločný podnik), rýchlonabíjanie, aj rôzne chémie článov, etc. Jednoducho, v oblasti elektromobility sa už dnes pre nové technológie chodí - až na sporadické výnimky - do Číny.

Link to comment
Share on other sites

Už jsme trochu (hodně) mimo téma, patří to spíš do alternativních pohonů. Nicméně…

Víceméně souhlas s většinou, co tu na toto téma padlo; vč. kolegy nademnou. Jedna věc mi ale uniká — proč to musí být ujíždějící vlak? On je to nějaký závod, a kdo se v rámci motorové industry nejdřív zbaví většiny osvědčeného (tzn. hlavně dieselů, a bavím se o moderních, ne devadesátkových) vyhraje? Proč?

Mnohem vhodnější s násobně menším negativním dopadem na automobilky, supply chain a nakonec i uživatele by mi přišel směr přirozeného vývoje. Pokud je to “ta” správná cesta, sama se v průběhu času projeví, potvrdí a zajistí svoji existenci. Ať už jako náhrada současných technologií, nebo paralelní větev.

Edited by Maxel
Link to comment
Share on other sites

Wawrik diky.. koukám na to.. za letosek ze 30 mio novych aut bude v Cine 3 mio elektrickych.. vetsina malych vozu, cenu srazili k pul milionu a nejprodavanejsi je Wuling Hongguang Mini..

Jeste ty motorky, to se mi moc nezda.. cela Asie vzdycky jezdila na motorkach.. po vsech tech kopcich a odlehlych mistech.. sto miliony kusu... a to uz je v Cine fakt povinne elektricke?

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, petr_cha napsal:

Wawrik diky.. koukám na to.. za letosek ze 30 mio novych aut bude v Cine 3 mio elektrickych.. vetsina malych vozu, cenu srazili k pul milionu a nejprodavanejsi je Wuling Hongguang Mini..

 

Však už má Čína problémy s dodávkami eletřiny. A řeší to....ANKA, BUBNUJ!......uhelnými elektrárnami 🙂

Edited by Foundryman
Link to comment
Share on other sites

Heh, to tady člověk pár dní není a pak si přečte tu hádku o motorech s turbem a "kurvítky" zrovna, když si auto právě s takovým motorem vyzvedne ze servisu, protože se nějaké to "kurvítko" (propálený píst) skutečně ohlásilo, aneb není nad to si k Vánocům nadělit menší GO motoru. K čemu mi najednou bylo, že auto je roky opečovávané atd., stejně jsem to schytal a teď jsem přesně na té straně "barikády", že koukám ideálně po klasické atmosféře ala 2 litr od Mazdy, Subaru a tak, případně něčem jiném, co se nesype, jako ty koncernové TSI a že o nich je to známé, jen každý doufá, že zrovna on to neschytá...já taky doufal, ale teď už nebudu, vše opraveno a auto půjde do světa, což je na jednu stranu pekelné, když do toho nasypu prachy a pak se ho zbavím, ale důvěru v to už vážně nemám. Tož takové vsuvka, mě ta hádka zde v tomto případě docela pobavila :) 

Link to comment
Share on other sites

Kamarád tady z fóra měl teď čtvrt roku v servisu právě ten adorovaný atmosférický dvoulitr v nové Mazdě 3. Tyhle vysněné představy založené na urban legendách jsou akorát tak na pobavení. Nesmrtelné auto, kurvítka bejvávalo lépe, už to není, co to bejvalo...

Link to comment
Share on other sites

před 2 minutami, Hasňa napsal:

Kamarád tady z fóra měl teď čtvrt roku v servisu právě ten adorovaný atmosférický dvoulitr v nové Mazdě 3. Tyhle vysněné představy založené na urban legendách jsou akorát tak na pobavení. Nesmrtelné auto, kurvítka bejvávalo lépe, už to není, co to bejvalo...

Tady ani tak nejde o nějaké urban legendy atd., podle mého chápání se debata vedla celou dobu spíš o limitech (současných) materiálů a technologií, na které politici nějak odmítají brát zřetel.

Link to comment
Share on other sites

před 19 minutami, Foundryman napsal:

Tady ani tak nejde o nějaké urban legendy atd., podle mého chápání se debata vedla celou dobu spíš o limitech (současných) materiálů a technologií, na které politici nějak odmítají brát zřetel.

Materiály a technologie jsou. Jenom lidí co si to budou moci dovolit bude ubývat.

Link to comment
Share on other sites

před 9 hodinami, Tomas_2002 napsal:

Tak až to nesmrtelný auto najdeš, tak dej vědět co to bylo. Koupím tři. A s námi zbytek světa.

Já vím, že za koncern budeš samozřejmě kopat, když v tom děláš, ale upřímně, myslím, že i ty moc dobře víš, že ty TSI fakt zrovna nejspolehlivější nejsou, nemusíme to zkoušet tutlat, jako koncern, těch lidí, kterým se to podělalo jsou mraky (přesně propálené písty) a aby to nevypadalo, že jedu jen proti koncernu, tak oni jsou to obdobné motory napříč značkami, není to žádné tajemství, je to úskalí přímovstřiku. Sám jsem za koncern orodoval několik let a i ten motor je za mě jinak fajn, dokud se takhle nepodělá - najeto 110k, při 70k se řešilo turbo, což byla díky bohu jen klapka, teď ve 110k ten píst, což už je mnohem horší, jinak vlastně nic, ale po tomto už dál nechci, jako řešit při 110k defakto GO, to nikdo nijak neokecá, není to normální. Já samozřejmě vím, že všude může být něco, ale teď když mě to vypeklo, tak to dál prostě nechci, nic víc, nic míň. Nepsal jsem ani o nesmrtelném autě, jen o tom, že už ne koncern a ne tyhle motory, respektive především ne tyhle motory, že bych rád zkusil něco jiného, co ve mě vzbuzuje větší důvěru....až mě vypeče i to třeba, tak můžu nadávat zase, nikdo neříká, že se to nemůže stát. Vůbec se ani nechci hádat, píšu jen reálnou aktuální zkušenost, když se to tu tak propíralo. Nebýt toho, tak by u mě auto ještě nějakou dobu pobylo, měl jsem v plánu prodávat tak při 150k, tak holt budu dřív a ještě s krutým mínusem a vůbec nebudu lhát, že se mi ani prodávat nechce, horko těžko hledám náhradu, ale prostě tomuhle už nevěřím, tak to je. Doteď jsem šel cestou downsizing motoru, tak teď chci zkusit tu druhou a tam mi vychází Mazda a Subaru a nebo pak ještě verze zkusit místo benzínu naftu od něčeho dalšího, možná i to je cesta, nevím, sám to právě řeším co místo toho a nadšením opravdu neoplývám :) 

Link to comment
Share on other sites

V 26. 12. 2021 v 23:00, Bert napsal:

Zmizíkova * znalostma nepodložená nadsázka mne docela zaujala, a tak jsem chvíli googlil, kontroloval a počítal. Sečteno podtrženo to vypadá asi takto:

Kráva za den vyprdí přibližně 500 litrů metanu. Což je nějakých 340 gramů. Metan je údajně pro atmosféru 25 krát škodlivější, nežli oxid uhličitý, který produkují zde diskutované automobily. 340g x 25 je 8500g. Auto dle Euro 7 smí při ujetí jednoho kilometru vyprodukovat max 95g. 8500/95 je 89,5 km. 89,5 x 365 je 32500 km. Což mi připadá jako takový silnější průměr, co se ročního nájezdu týče ....

Dobra poznamka.

Nicmene abych si nedelali iluze - nemuzeme s ohledem na vyse uvedene usuzovat, ze by EU nechala spalovovaky byt, jak bychom si mnozi prali, ale ze naopak zakazou (omezi, zdani...) i kravy a dalsi hosp. zvirata z titulu produkce metanu, viz urcite prvotni snahy o nucene vegetarianstvi (kauza jidelna VW, urcite nemecke univerzity...). Konec koncu je to i soucasti Greendealu (Farm to Fork strategie).

Link to comment
Share on other sites

před 9 hodinami, Hasňa napsal:

Kamarád tady z fóra měl teď čtvrt roku v servisu právě ten adorovaný atmosférický dvoulitr v nové Mazdě 3. Tyhle vysněné představy založené na urban legendách jsou akorát tak na pobavení. Nesmrtelné auto, kurvítka bejvávalo lépe, už to není, co to bejvalo...

To jsem si zrovna nepotřeboval přečíst :D Ne je to tak, jak píšu výše, na každém motoru se může něco vysypat, určitě nejsem z těch, co by říkali, že se něco nemůže podělat. Jen chci zkusit jít pro změnu jiným směrem, když už.
Co se týče kurvítek...já to slovo naschvál dával do uvozovek, jakože to nemyslím úplně vážně, protože o kurvítkách slyším denně snad u čehokoliv co existuje a musím se až smát, když se něco podělá, tak je to zákonitě kurvítkem, které tam naschvál instalují a je přesně nastavené....tak určitě :D ...a je jedno, jestli je to auto, nebo elektronika, nebo cokoliv dalšího.
Co se asi nedá popřít, že všichni snaží na něčem ušetřit a někdy je to bohužel až moc a podepíše se to na výdrži, ale to je tak vše bych řekl.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...