Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Zajímavý... Já tohle pozoruju jenom u Volva, tam je potřeba mít klimu pořád zapnutou - po vypnutí je do pár minut vzduch v autě divnej. U jiných aut zapínám jen výběrově, čili v hicu nebo naopak v zimě, kdy je v autě zadejcháno a mlží se skla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám v autě řekněme ventilační systém (topení, klimatizace, výdechy...) nastaven na "auto". Při tom je klimatizace zapnuta (stále). Pak tam mam samozřejmě nastavenou nějakou teplotu. Podle toho si to ten systém řídí. Samozřejmě si někdy přepnu výdechy a zapnu vyhřívání skla / zrcátek. Abych tu klimu, která je součástí toho systému, vypínal nebo ji měl vypnutou, tj. zmáčkl tlačítko "a/c off", to mě nenapadlo. Nechávám to na tom autu prostě. Jestli se někdy úplně vypne sama, popravdě nevim (buď se to nikde neukáže nebo jsem si toho ještě nevšiml). Měl jsem za to, že to takhle mají všechny auta s automatickou klimou nebo většina. Když jsem před lety měl poslední Mazdu 626, tak ta běžela taky na "auto" s nastavenou teplotou a typicky když byla hodně nízká teplota (mráz), tu klimu vypínala a na displeji se při tom rozsvítilo "a/c off". Jo a taky, když bylo velký vedro, si sama přepínala na vnitřní cirkulaci, to mi třeba teď auto nedělá.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klimatizace ma samozrejme bezet nonstop, neni jediny duvod ji vypinat. smrdi proto, ze kdyz ji vypnes, zacne se tam mnozit bordel a ten si pak fouknes rovnou do xichtu. pak jsou lidi "nemocní z klimatizace" pritom jediny duvod k tomu je, ze ji diky vypinaní umoznili, aby se tam namnozil bordel, kdyby ji pouzivali, tak nema cas se tam namnozit (ze zimy jeste nikdo neonemocnel, neexistuje, ze by te "ofouklo" pro nemoc dycky potrebujes choroboplodny zarodek - to je mimochodem i argument pro vsechny kancelarske valky, kdy princezny radeji vypinaji klimatizace a oteviraji okna aby neonemocnely, diky cemuž je v kanclu nesnesitelne horko a jako bonus si tim prinezny zpusobuji samy tyhle nemoci z klimy v momente, kdy ji nekdo pusti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moderní ventilační a klimatizační systémy jsou nesmírně sofistikovaný a díky různým čidlům umí hodně věcí, je proto lepší nechat tu práci na nich a tak maximálně si určovat jak asi teplo chce člověk v autě mít. Vypínat klimatizaci (chlazení), když ten systém má za to, že je třeba aby to běželo, je zbytečný, ale zase na druhou stranu to má minimální vliv na smrad, ten jde z ventilace a významně ho ovlivňujou špinavý filtry a zavíraný výdechy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Maro napsal:

klimatizace ma samozrejme bezet nonstop, neni jediny duvod ji vypinat.

Vysušovanie slizníc, patogény. Tie sa množia aj keď sa vypne motor, dlhšie prestávky = viac patogénov a spór. Špeciálne pre alergikov je vypnutá klíma zdravotný benefit.

Ja osobne klímu zapínam len kvôli odvlhčeniu. A občas v lete, keď som na Slovensku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Mám to jako Geometr - klima trvale zapnutá + ventilační AUTO režim s výjimkou zimních startů, kdy potřebuju odmrazit / odmlžit okna.

Před 5,5 roky, když jsem nastupoval do současné práce, jsem dostal nový Škoda Superb. Byla to předváděčka s nájezdem 8 km, kombík, řada Sportline, 4x4, 6st. automat, pádla, DSG, adaptivní tempomat, snížený aktivní podvozek, vyhřívaná okna i sedačky, až na pár věcí plná výbava. Servisní intervaly 30 tisíc km. Dnes má najeto přes 200 tisíc km a celou dobu pro něj mám jen slova chvály. Jasně, vymačkal se startovací čudl, jednou se rozsvítila kontrolka motoru kvůli nějaké blbosti, tlumiče už nejsou co bývaly, měnily se tuším kotouče, ale kromě předního okna je jinak vše původní. Jezdil jsem během té doby i novým BMW řady 5, dnes třeba Passatem a mohu říci, že Superb se nemá za co stydět, navíc je to komfortní auto, ve kterém mi nedělá problém dát přes 1000 km za den. Pro mne je to úžasný a spolehlivý parťák. 

Nicméně léta letí, kilometry přibývají a tak mi na jaře v práci nabídli nové auto, opět dle mého výběru, s doporučením Škodovky (nebylo to podmínkou). Zvažoval jsem i Kodiaq, ale nakonec vyhrál opět Superb, tentokrát ve zvýšené verzi Scout. Dodací termín 9 měsíců, což uteklo jako voda a včera mi volali, že auto dorazilo. Objednal jsem tedy zimní kola a pneu, z pracovních důvodů auto převezmeme až v lednu ale nevadí, aspoň se s tím stávajícím stihnu rozloučit.

Na Škodovky se občas kouká skrz prsty, jsou prý drahé a nekvalitní. Nemyslím si to.. 

20180122_161315_01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za posledni dekadu mi toho proslo pod rukama celkem dost a VW koncern uz dobrovolne asi riskovat nebudu. Vzali jsme s kolegou dva skoro stejny Superby L&K 147 kW nafta, cenikovka lehce pod 1,4 a uz jsme toho resili celkem dost(najezd 13k, a 27k). Koupit to za svy, tak jsem pekelne nasranej. Chybovy hlaseni, u me nefunkcni navijec pasu, obe auta spokla litr hladici kapaliny v zabehu, kolega ma spotrebu oleje 5l/26k, u me malem vymena jedne ECU. To by cloveka sralo i u holobyt Fabie. Byvalo zvykem delat si srandu z francounzu, italu, nebo Opelu, ale po zkusenostech asi muzu rict, ze VW je ted na to stejne, nebo hur... 

Kdyz k tomu pridam zkusenosti s Oct IV u lidi, ktery osobne znam a treba Leon soucasny generace, ktery sam zapina vyhrivani sedacek, hori mu pojistka na klakson a infotainment rad dela rozsypany caj, tak to fakt nevyzniva dobre..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem přes škodu - superb, o2, o3, přes Volvo a opel Insignia ob’s generace GSI, který se všechny fasovali, dospěl k porsche. A mám klid, jezdím boxster, carrera a cayenne, roční najezd více než 60k. Jen za poslední týden 2.170km a nelituji, jezdím s tím kazdej den, ve všem vozim psa na cvicak i sebe do práce. Naposled Jsem chtel neco extra na psa a 530xd je fakt dobry auto, na psa, ale jinak nic, testoval jsem hybridni rav4 a neco Tak instatntniho mi nemuze domu:)

Jen se zeptám, tu klimu mám mit zapnutou i tom cabriu? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takova otazka vanocniho razeni, nerealna. Kdybyste mohly jakekoliv auto, aby bylo s rezervou dost velke pro rodinu se dvema detma, zvladlo jezdit pravidelne hory a bylo opravdu pohodlny, zadny sportocni podvozky a podobny picoviny - proste ultimatni family wagen. Co by to bylo? Bez ohledu na cenu, krome extreku typu RR Cullinan.

Ja at premejslim Jak chci, vychazi mi Range :). Dobry typu A6 allroad vnimam logicky pod nim, petka kombi je mala... toz tak, vanocni zamysleni :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V rámci téhle škatule mi v hlavě dlouhodobě rezonuje Dodge Durango. Jen by nesmělo vadit, že s tim správnym motorem to žere i trávu kolem silnice :)
Třeba tenhle krasavec:
https://www.autooutlet.cz/vuz/dodge-durango-srt-8/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADyhz6TLrs-L58zK7BYc3gfF3_IVb&gclid=CjwKCAiA1fqrBhA1EiwAMU5m_xxW5bYjEgJ4gwMm8i9enLvzAlrWt4UAPBJABITXZS8dAFmzneUNvBoCJbIQAvD_BwE

Upraveno uživatelem Maxel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...