Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 5 hodinami, exBURN napsal:

Já chtěl teď měnit auto. Mám rád Mazdu, tak jsem si myslel na šestku a musím říct, že spíše zklamání. Diesel už nedělaj, 4x4 neumí, výhřev okna nelze a ta 2,5 atmoška moc nejede a bere 9. Infotaiment taky zastaralý, kamery s rozlišením kalkulačky. Už je to holt starý auto, nástupce nebude 😞 

Škoda, že 6 nebude mít nástupce. Tenhle koncept měl mít dle zpráv z roku 2020 řadový šestiválec, 8° převodovku s hydrodynamickým měničem a zadní pohon.

 

image.png.b9611756bad55356294343a264661233.pngimage.png.992c3ad4336a735a99c2bc47e8abc9bc.png

Upraveno uživatelem Tom7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě nikdy jsem při pohledu na fotku auta neměl tak silný pocit "TO CHCEŠ" jako u té nádherné koncepční šestky

Podle spekulací ten projekt (zadokolka, fuck downsizing) naštěstí není úplně zabitý - ale taky se prvně věnují novým SUV a potom možná jednou ....

https://www.carvibz.com/news/2024-mazda6-sedan-with-rwd-platform-could-debut-this-year-3-3l-diesel-and-2-5l-hybrid/

https://www.drive.com.au/news/rwd-mazda-6-successor-unlikely-on-cx60-chassis/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Duke650 napsal:

Budu chvilku offtopic, ale potřebuju ventilovat frustraci z vývoje branže. Některé trendy jsou prostě ... jak bych to řekl slušně ....
- Renault Espace už nebude MPV, ale SUV. OK, přiznávám osobní neobjektivitu, vždy jsem byl fanda MPV...
- pokud je to pravda s tou hmotností (prý o 200 méně než předchozí generace), tak to vychází na pohotovostní tesně pod 1600 kg. Plus řidič a náklad dejme tomu těsně pod 1700 kg. Tipněte si základní motorizaci. Ano správně, tříválec 1,2 turbo + 48V mildhybrid... ty vole do sedmimístného skoro pětimetrového auta tříválec...
- no jo hlavně že to má megapřísné displeje, 48 barev osvětlení interiéru a střešní okno 133 x 84 cm

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-jmeno-a-prostor-zustava-styl-se-zmenil-renault-espace-kombinuje-stylovost-suv-a-prakticnost-mpv-21010012

Si mě připomněl když si soused dovezl Pažouta 5008 v 1,2 a zkusil mě vysvětlit a hlavně sám sobě jak to stačí. V létě rakev a hurá k moři, no a vydržel se ukecávat úctihodné dva roky 😆 Pak to prodal....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to chápu tak, že je poslední možnost si koupit poslední normální auto. A teď si musí každý rozhodnout, které to bude. Mělo by to být auto, které je alespoň trochu zábavné, praktické a dlouho vydrží. Nabídka už je dost omezená. Nabídka už je prošpikovaná všemožnýma hybridama, který soudný člověk nechce a vidí v tom jen další věc, která je náchylná k posrání. EU nás postavila, bez toho, že by se nás ptala, před její rozhodnutí, že každé další auto bude na elektriku, nebo to bude nějaká zkurvená mrdka. Zatím to vidím na kubánský model. Možná, že jsem moc pesimistickej, ale to jsem pořád. Venceremos. :wine:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, exBURN napsal:

Já chtěl teď měnit auto. Mám rád Mazdu, tak jsem si myslel na šestku a musím říct, že spíše zklamání. Diesel už nedělaj, 4x4 neumí, výhřev okna nelze a ta 2,5 atmoška moc nejede a bere 9. Infotaiment taky zastaralý, kamery s rozlišením kalkulačky. Už je to holt starý auto, nástupce nebude 😞 

Když se drží v otáčkách jak má, tak jezdí slušně, na rodinný kombík.  A když chceš a nedivočíš, tak jezídš za 7,5l v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 3. 2023 v 15:42, bedan napsal:

Proč si nekoupíte Mazdu pánové.

Měl jsem, nebo mi prošlo firmou za posledních cca 20 let asi 15 aut. Od nova, do 200 - 300 tisíc km (víc jsme nenajezdili a auto prodali) se dělal jenom běžný servis. Kromě dvou byly všechny ostatní benzínové,  trochu jsem se bál posledních verzí 2,5 litru s vypínáním 2 válců, ale i ty už mají 150 a 100 tisíc bez ztráty kytičky. Zrovna tak automaty.

Pravda infotainment je trochu staromódní, ale umí všechno, co při běžném provozu potřebuji. Otravné systémy kromě stop- start (ten lze vypnout pouze softwarovým zásahem) se nemusí vypínat při každém startování. (Žena když startuje Audi, tak je to sekvence jak u raketoplánu - vypnout strat - stop, vypnout hlídání v pruzích a nevím co ještě.)

Matně si vzpomínám na jeden servomotor zrcátka, který nepřežil sklopení, resp. nastavení do provozní polohy po zamrznutí do více než centimetrové ledové krusty. Mají to kluci šikmoocí trochu blbě udělané, zrcátka se topoří hned po odemknnutí a škrabka i odmrazovací sprej byly samozřejmě ve dveřích uvnitř. Mimo to jenom běžný servis.

Nejvyšší verze s koženými sedadly mají odvětrávání, interiér je taky docela dívatelný a s korozí je to mnohonásobně lepší než praví legendy. Z mého pohledu je jediné mínus omezená možnost výběru výbavy.

Ale zase byste si neužili tolik legrace jako s posledními Škodovkami a VW.

 

Souhlasím. Kromě MX-5 mám i poslední generaci šestky a slovy klasika jsem"celkem spokojenej parchant". Fakt mi v tom autě nic nechybí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, exBURN napsal:

Já chtěl teď měnit auto. Mám rád Mazdu, tak jsem si myslel na šestku a musím říct, že spíše zklamání. Diesel už nedělaj, 4x4 neumí, výhřev okna nelze a ta 2,5 atmoška moc nejede a bere 9. Infotaiment taky zastaralý, kamery s rozlišením kalkulačky. Už je to holt starý auto, nástupce nebude 😞 

Tak nevím. Nebudu polemizovat jestli s motorem 2,5 jede nebo ne. Mě těch asi 190 koní na běžné ježdění stačí, mám CX5, takže horší aerodynamila, technika +- stejná, navíc 4x4 a spotřebu 9 litrů nemám ani s truhlou na střeše cestou na lyže do Rakouska nebo Itálie. Dlouhodobý průměr mám 7,6 litru.

Kolega s šestkou jezdí za 6,9 dlohodobě a ani jeden z nás určitě není brzda provozu. Když vyjímečně nespěchám a nepředjíždím každé auto, které dojedu, není ani s CX5 problém jet dost pod 7 litrů. Extrémní případ je z prázdných silnic v době covidových omezení a probíhající "modernizace" D1. To jsem dal Prahu a zpět (z Luhačovic, přes Buchlováky) za 6,1 litru na 100 km, ale to bylo hlavně těmi 80 km a spoustou úsekových měření na D1.

Pravda je, že mi ta absence 4x4 u benzínové šestky taky dost chybí a je hlavním důvodem toho, že mám CX5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky nebudu polemizovat, protože jsem si to zkusil. 190 koní je celkem ok, ale ne v 5500 otčkách a hlavně 260 Nm je pro mě málo a auto na pohodlné ježdění odmítám točit do omezovače při každém připojování na dálnici atd. Ještě ta starší 2,5 byla celkem OK, ale ta nejnovější co jí ještě víc přiškrtila Euro norma už je pro mě kompromisní a promiň, ale zkus si někdy projet novou Sportage hybrid s 169 KW.... 

Já za 6,9 nejezdil ani s trojkou, která je lehčí a 2.0i úspornější, holt mám těžší nohu. Navíc tohle auto mám primárně na dálnice a dálky, kde se hodí i sedmikvalt, asistenti jako vedení v pruhu atd. a tam už šestka velmi ztrácí. 

CX-5 je modernější než šestka, ale zklamalo mě, že je menší vevnitř a všeobecně nemám rád SUV, navíc tady se mi k ní benzín už vůbec nehodí. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, bedan napsal:

Tak nevím. Nebudu polemizovat jestli s motorem 2,5 jede nebo ne. Mě těch asi 190 koní na běžné ježdění stačí, mám CX5, takže horší aerodynamila, technika +- stejná, navíc 4x4 a spotřebu 9 litrů nemám ani s truhlou na střeše cestou na lyže do Rakouska nebo Itálie. Dlouhodobý průměr mám 7,6 litru.

Kolega s šestkou jezdí za 6,9 dlohodobě a ani jeden z nás určitě není brzda provozu. Když vyjímečně nespěchám a nepředjíždím každé auto, které dojedu, není ani s CX5 problém jet dost pod 7 litrů. Extrémní případ je z prázdných silnic v době covidových omezení a probíhající "modernizace" D1. To jsem dal Prahu a zpět (z Luhačovic, přes Buchlováky) za 6,1 litru na 100 km, ale to bylo hlavně těmi 80 km a spoustou úsekových měření na D1.

Pravda je, že mi ta absence 4x4 u benzínové šestky taky dost chybí a je hlavním důvodem toho, že mám CX5.

Tak dle mého jezdíš velmi po lehoučku a dost úsporně. Z cca 350 uživatelů na spritmonitoru jezdí pod 8 litrů jen 19 řidičů. Nejvíc uživatelů jezdí v tomto autě za 8,6 a další cca stovka lidí jezdí kolem 9,2 litrů na 100. Průměr všech cca 350 uživatelů je 8,63 l/100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...