Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Ono právě nejde jen o tu přímou, řekněme fyzikální, výhodu / nevýhodu, ale obecně o princip "čím dál tím víc elektroniky a všelijakých pomocníčků -> odosobněné řízení bez zpětné vazby a "gumové" jízdní vlastnosti -> degenerace řidičského umění". Konkrétně tady bych viděl nevýhodu v tom pocitu "mám čtyřkolku, tedy mám v zatáčce výhodu" a s tím související např. neadekvátní rychlost nájezdu. Plus třeba hmotnost navíc ve srovnání s FWD/RWD.

 

Jenže pokud jde o tyhle obecné věci, vždycky se to na Webu akorát "porve" :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale proč by měl být ten druh pohonu v zatáčce nevýhodou, já to vidím naopak (samozřejmě se bavím o nejnovějších pohonech včetně veškeré té elektroniky, hakdexu, a já nevím čeho všeho)

Ty JR, ty máš opravdu problém s chápáním psaného textu, viď? Irelevantní, neznamená nevýhodný, ale bez vlivu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono právě nejde jen o tu přímou, řekněme fyzikální, výhodu / nevýhodu, ale obecně o princip "čím dál tím víc elektroniky a všelijakých pomocníčků -> odosobněné řízení bez zpětné vazby a "gumové" jízdní vlastnosti -> degenerace řidičského umění". Konkrétně tady bych viděl nevýhodu v tom pocitu "mám čtyřkolku, tedy mám v zatáčce výhodu" a s tím související např. neadekvátní rychlost nájezdu. Plus třeba hmotnost navíc ve srovnání s FWD/RWD.

 

Jenže pokud jde o tyhle obecné věci, vždycky se to na Webu akorát "porve" :-)

Nezačínej s tím, bude zle!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eskimak - s MK3 vs MK4 můžeš mít pravdu. S MK3 jsem najel jen pár set km a jezdil jsem spíš opatrně. S MK4 jsem na jeho vlastnosti přicházel postupně a do téhle fáze jsem se s MK3 nestihl dostat, takže to neumím úplně objektivně posoudit.

 

Pavelpu27 - k elektronickým pomocníkům, 4x4 a tak. Já držel volant motokáry když mi bylo 10, pak přišla dospělá, doma vyrobená "bugina", máma tehdy žila s chlápkem, co závodil do vrchu a tak mne k těm věcem vedl. Smyk byl mou denní svačinou na motokáře i ve Štikovské rokli, kde jsme měli chalupu. Vždycky jsem si vzal kanystr a přes pole jel 5 km do rokle se vyblbnout. Nezávodil jsem, byl jsem dítě, ale co pamatuju, celé mé dětství bylo o tomhle, motokáru jsem prodal když mi bylo přes 20. Auta miluju, měl jsem je jak na denní ježdění, tak některá pro radost a občas i celkem rychlá, třeba yougtimer Porsche 928S. Teď mám Mazdu MX-5 a jezdím se s ní vyblbnout do zatáček v Orlických horách. S Mazdou jsem absolvoval i nějaký kurs, který urychlil mé dovednosti, teď si jízdu na hraně trakce občas užívám, umím aspoň trochu pracovat s těžištěm a přitom jezdím, aspoň myslím, bezpečně. Je to fakt velká radost a přitom cca v legálních rychlostech. Ale že bych uměl řídit? To asi ne, stále mne občas něco překvapí a nebo prostě udělám chybu, to se stane i pilotu F1. A protože v autě na denní ježdění jezdím hodně a daleko, vyjíždím za tmy a vracím se večer, za jízdy řešíme pracovní věci, jsme unavení, vůbec mi nevadí, když mne v autě hlídá elektronika. Když jsem kdysi kupoval lehce ojeté Mondeo, ani jsem netušil, že má stabilizaci. Byla zima, já si to užíval, jezdil jsem víceméně na jistotu a mnohem rychleji, než s předchozím autem. Nevěděl jsem proč, až mi to došlo - elektronika. Když jsem si koupil druhou motorku BMW, měla ABS. Kamarádi se smáli a říkali, že tyhle věci mají lidi, co neumí řídit. Dnes má ABS na motorce skoro každý a nikdo se nesměje. A jsou to lidi, které jízda baví a snaží se zdokonalit. Já se na ABS nespoléhám, ale 3x jsem za těch 15 let udělal chybu, vždy v horách brzo na jaře a vletěl do zatáčky moc rychle. A jen díky ABS a integrálnímu brzdovému systému jsem to nepoložil, neřkuli něco horšího. Odhaduju, že 80% lidí řízení auta ani moc nebaví, prostě jezdí do práce, na nákupy, na dovolenou. Na jízdu se soustředí tak "nějak", třeba ani nemají moc cit pro chování auta jako lidé, které to baví a zdokonalují se. Jsou špatní řidiči? Nevím, ale myslím, že pár jich je mizerných, fandové volantu jsou možná trochu lepší, ale početný střed jsou prostě normální řidiči, ani dobří, ani špatní. A nemyslím ani, že jezdí schválně jako prasata a spoléhají na elektroniku. Ale ta jim možná jim občas zachrání plechy a možná zdraví, tak proč ne. Ono je to i o tom, jak dobrý nebo špatný je řidič za volantem určitého auta. Když si průměrně slušný řidič sedne do supersportu, dá se říci, že pro to auto asi nebude dobrý řidič, resp. se má hodně co učit. A protože si je často kupují i lidé, co mají peníze a chtějí se spíš předvádět (nebo i učit jezdit, ale prostě to ještě neumí a občas to přeženou), nebýt elektroniky, bylo by takových týpků mrtvých mnohem víc. Pro mne byla fakt lekce, když mi známý půjčil na pár hodin AM DB9 a vloni DB11. Podcenit tahle auta je tak snadné, ale naštěstí, aspoň v začátku, nade mnou bděla elektronika:-). No dalo by se o tom diskutovat dlouho a já ani netvrdím, že mám ve všem pravdu, prostě jsem k tomu za těch skoro 50 let za volantem (včetně dětství v motokáře a bugině) tak nějak dospěl. Ale určitě je to komplikovanější a neplatí to paušálně. Takže si vybírejme auta, která nám sedí, která se nám líbí, zkusme si z jízdy udělat aspoň trochu zábavu (jde to i s naší Vandurou, silniční houpavou jachtou bez špetku zpětné vazby), ono to líp uteče a třeba se z nás stanou lepší řidiči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eskimak - s MK3 vs MK4 můžeš mít pravdu. S MK3 jsem najel jen pár set km a jezdil jsem spíš opatrně. S MK4 jsem na jeho vlastnosti přicházel postupně a do téhle fáze jsem se s MK3 nestihl dostat, takže to neumím úplně objektivně posoudit.

 

Pavelpu27 - k elektronickým pomocníkům, 4x4 a tak. Já držel volant motokáry když mi bylo 10, pak přišla dospělá, doma vyrobená "bugina", máma tehdy žila s chlápkem, co závodil do vrchu a tak mne k těm věcem vedl. Smyk byl mou denní svačinou na motokáře i ve Štikovské rokli, kde jsme měli chalupu. Vždycky jsem si vzal kanystr a přes pole jel 5 km do rokle se vyblbnout. Nezávodil jsem, byl jsem dítě, ale co pamatuju, celé mé dětství bylo o tomhle, motokáru jsem prodal když mi bylo přes 20. Auta miluju, měl jsem je jak na denní ježdění, tak některá pro radost a občas i celkem rychlá, třeba yougtimer Porsche 928S. Teď mám Mazdu MX-5 a jezdím se s ní vyblbnout do zatáček v Orlických horách. S Mazdou jsem absolvoval i nějaký kurs, který urychlil mé dovednosti, teď si jízdu na hraně trakce občas užívám, umím aspoň trochu pracovat s těžištěm a přitom jezdím, aspoň myslím, bezpečně. Je to fakt velká radost a přitom cca v legálních rychlostech. Ale že bych uměl řídit? To asi ne, stále mne občas něco překvapí a nebo prostě udělám chybu, to se stane i pilotu F1. A protože v autě na denní ježdění jezdím hodně a daleko, vyjíždím za tmy a vracím se večer, za jízdy řešíme pracovní věci, jsme unavení, vůbec mi nevadí, když mne v autě hlídá elektronika. Když jsem kdysi kupoval lehce ojeté Mondeo, ani jsem netušil, že má stabilizaci. Byla zima, já si to užíval, jezdil jsem víceméně na jistotu a mnohem rychleji, než s předchozím autem. Nevěděl jsem proč, až mi to došlo - elektronika. Když jsem si koupil druhou motorku BMW, měla ABS. Kamarádi se smáli a říkali, že tyhle věci mají lidi, co neumí řídit. Dnes má ABS na motorce skoro každý a nikdo se nesměje. A jsou to lidi, které jízda baví a snaží se zdokonalit. Já se na ABS nespoléhám, ale 3x jsem za těch 15 let udělal chybu, vždy v horách brzo na jaře a vletěl do zatáčky moc rychle. A jen díky ABS a integrálnímu brzdovému systému jsem to nepoložil, neřkuli něco horšího. Odhaduju, že 80% lidí řízení auta ani moc nebaví, prostě jezdí do práce, na nákupy, na dovolenou. Na jízdu se soustředí tak "nějak", třeba ani nemají moc cit pro chování auta jako lidé, které to baví a zdokonalují se. Jsou špatní řidiči? Nevím, ale myslím, že pár jich je mizerných, fandové volantu jsou možná trochu lepší, ale početný střed jsou prostě normální řidiči, ani dobří, ani špatní. A nemyslím ani, že jezdí schválně jako prasata a spoléhají na elektroniku. Ale ta jim možná jim občas zachrání plechy a možná zdraví, tak proč ne. Ono je to i o tom, jak dobrý nebo špatný je řidič za volantem určitého auta. Když si průměrně slušný řidič sedne do supersportu, dá se říci, že pro to auto asi nebude dobrý řidič, resp. se má hodně co učit. A protože si je často kupují i lidé, co mají peníze a chtějí se spíš předvádět (nebo i učit jezdit, ale prostě to ještě neumí a občas to přeženou), nebýt elektroniky, bylo by takových týpků mrtvých mnohem víc. Pro mne byla fakt lekce, když mi známý půjčil na pár hodin AM DB9 a vloni DB11. Podcenit tahle auta je tak snadné, ale naštěstí, aspoň v začátku, nade mnou bděla elektronika:-). No dalo by se o tom diskutovat dlouho a já ani netvrdím, že mám ve všem pravdu, prostě jsem k tomu za těch skoro 50 let za volantem (včetně dětství v motokáře a bugině) tak nějak dospěl. Ale určitě je to komplikovanější a neplatí to paušálně. Takže si vybírejme auta, která nám sedí, která se nám líbí, zkusme si z jízdy udělat aspoň trochu zábavu (jde to i s naší Vandurou, silniční houpavou jachtou bez špetku zpětné vazby), ono to líp uteče a třeba se z nás stanou lepší řidiči.

Naprosto souhlasím. Taky elektronické pomocníky nevypínám, ale potřebuju vědět, jak fungují, kdy a jak zasahují a kde je jejich slabina.

Jestli jste nabyli dojmu, že jsem mistr volantu, tak určitě nejsem! Dělám chyby, za některé se pak stydím. Ale protože jízdu na/v čemkoli miluju, snažím se trénovat a zlepšovat se. Mám za sebou několik motoškol i různých kurzů jízdy v autě od rallye po okruhy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty JR, ty máš opravdu problém s chápáním psaného textu, viď? Irelevantní, neznamená nevýhodný, ale bez vlivu.

Hele, já problém se čtením textu nemám, tak buď v klidu, a co je irelevantní taky vím, už jen díky tomu, že to používá kdekdo, aby dodal takovou pseudováhu svým slovům, jen píšu kontinuálně (návazně, spojitě, souvisle) na celou diskusi týkající se toho tématu a krom pár výkřiků jsem se zatím nedozvěděl, proč je ten pohon irelevantní na suchu a v zatáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, já problém se čtením textu nemám, tak buď v klidu, a co je irelevantní taky vím, už jen díky tomu, že to používá kdekdo, aby dodal takovou pseudováhu svým slovům, jen píšu kontinuálně (návazně, spojitě, souvisle) na celou diskusi týkající se toho tématu a krom pár výkřiků jsem se zatím nedozvěděl, proč je ten pohon irelevantní na suchu a v zatáčkách.

To je na dlouho a nechce se mi to vypisovat. Pokud máš zájem se to dozvědět, použij google. Pokud ne, tak je zbytečný to sem psát, ne?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu to odlehčím, já už mám vybráno. A velké díky patří zdejšímu členu Tomas_2002, bez jehož přispění bych ho neměl. Ještě tedy zatím čekám až bude připraven k předání, snad příští týden...

Jen si tak teď říkám, že by to asi chtělo orange Seiko. :D

Dobra volba.... závidím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu to odlehčím, já už mám vybráno. A velké díky patří zdejšímu členu Tomas_2002, bez jehož přispění bych ho neměl. Ještě tedy zatím čekám až bude připraven k předání, snad příští týden...

Jen si tak teď říkám, že by to asi chtělo orange Seiko. :D

Sakra ta oranžáda vypadá skvěle, až ho budeš mít doma, tak hoď ještě nějaké foto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu to odlehčím, já už mám vybráno. A velké díky patří zdejšímu členu Tomas_2002, bez jehož přispění bych ho neměl. Ještě tedy zatím čekám až bude připraven k předání, snad příští týden...

Jen si tak teď říkám, že by to asi chtělo orange Seiko.  :D

Super barva!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je diskuse tady... :D

 

Kdyz uz se nekdo zminil o tech motoskolach/kurzech rizeni... co doporucite? Premyslel jsem ze bych na neco takoveho zasel, obecne me bavi ridit a mam i to stesti, ze mame doma relativne ridicske auto, tak bych se rad zlepsil... diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to dawe009: jsem od jakživa naftovej, tak jsem koupil benzín :lol2: Moc toho nenajezdím, většinu po městě, takže 2,0 TSI 162 kW, motor bez filtru pevných částic. Když jsem tu oranžovou viděl, musel jsem jí mít. Informace od prodejce je (nemohu potvrdit a nemám podloženo), že v téhle barvě je jediné u nás, takže jsem jí nemohl nechat někomu jinému. Nechci zapadnout do davu bílých a šedých. :) Sakra, teď jsem si uvědomil, jak moc se na něj těším a nemůžu se dočkat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...